
Subaru, dacht je? Een Forester van een tijdje terug wellicht? Fout, die donderse Chinezen zijn je weer eens te slim af. Het is de Yema SQJ6451 (onthou dat maar eens) die momenteel staat te pronken op de autoshow in Shanghai, waar blijkbaar wel alles mag en kan.
Voor 60.000 yuan (€6.600) word je in China eigenaar van deze veredelde Austin Montego. Subaru-looks voor een schijntje dus, maar denk maar niet dat je er een leuke boxerroffel bij krijgt. Open de kap (pas op dat ie er niet af valt) en je vindt een Toyota-motor van drie eeuwen geleden, naar keuze met 1,5 of 1,7 liter inhoud, goed voor 97 of 130 pk. Deze wondertjes van techniek voldoen maar liefst aan de Euro4-norm. Ah, de nostalgie. (via leblogauto)
Mooi ook dat karton op de bodem, handig te vervangen!
Ben ik nou de enige die wel wist dat dit een Yema SQJ6451 was? Wat een niveau hier op autoblog zeg… :P
LOL @ kartonnen mattenset!
Poepchinees.
dit gaat echt te ver. Waarom kan een bedrijf in China niet aangepakt worden hiervoor? Hoe ver gaat de kopieerdrift eigenlijk? Wordt alle onderhuidse techniek ook gekopieerd of gaat het alleen om het uiterlijk om dat de chinese ontwerpers zelf niks kunnen…
@ mezelf
ah een austin montego in dit geval dus, niet erg bedreigend
Ik ga denk ik ook een Audi kopen ofzo…. en dan ga ik mn eigen naam erop zetten en weer lekker doorverkopen!
Dit is weer een waardeloze auto uit China… Echt een super modern staaltje techniek…
@ Floryn
Het gaat voornamelijk alleen om het uiterlijk. Het chassis en dergelijke is van veel mindere kwaliteit. Chinese auto’s staan er een beetje om bekend als een blikje cola in te deuken namelijk. En hoever dit moet gaan? Tjah, het internationaal hof heeft weinig mededinging in China, dus zolang dit in China gebeurt kunnen we er weinig aan doen.
Echter, zodra deze auto’s geëxporteerd worden zijn ze een open target natuurlijk. Probleem is dan nog wel dat er van die leuters als rechters zijn die vinden dat een directe kopie niet op het origineel lijkt. Zoals de BMW X5 tegen zijn kloon, die rechtzaak hebben ze nog verloren ook.
Dan heb je zo veel auto’s om te kopiëren, en dan pak je een Forester?
Toyota cementmixertje voor 7 mille is natuurlijk wel lekker in deze tijden.
En 130 pk is gewoon erg veel, als je auto van karton is.
@ Floryn: Kopieerdrift? Is een Seat Exeo dan ook geen kopieerdrift? Persoonlijk denk ik namelijk dat het hier gaat om een tweedehands productielijn uit Japan. Getuige de volgende bron:
车展特别策划之大浪淘沙 不该海外抄底Yema SQJ6451 中国
车展特别策划之乘风破浪Tweedehands产销年均增长的出路
展前10款新车争上市 奇瑞Productielijn六大阵营款新车将参
丰田车系阵容将盛装亮相车uit 展比亚迪再曝光(图划参展(图
长丰版或定价万Japan世嘉变形金刚计划参展(图) ;)
ik weet het niet 100% zeker maar was Subaru tegenwoordig geen onderdeel van Toyota? En omdat het niet goed gaat met Toyota verkopen ze nu oude modellen en rest motoren aan de chinezen om extra geld te verdienen.
zijn ze toch nog ergens goed voor de
nieuwe oplossing voor gewichts besparing: Karton :D
Dit lijkt zoveel op een Sub dat ze vast de productielijn uit Japan hebben opgekocht. Is te achterhalen of dat zo is?
enkeltje shredder graag..
[email protected] en inderdaad, de Exeo is ook een pure kopie met een ander merkje op het stuur.
Wat voor auto ik heb? Een SQJ6451 whahaha stel je eens voor
@vin
Maar die 2 auto’s horen allebei bij VAG.
BMW’s en Smart’s kopiëren vind ik best, maar een Subaru kopiëren en verneuken? Dat gaat te ver!
ziet er beter uit dan een Dacia. En nog 2.500 euro goedkoper ook ;)
@ Mr Dd; ok dan een ander voorbeeld: Fiat verkocht tot zeer recentelijk gehele productielijnen door aan een merk als Zastava. Of neem de Opel Kadett die reïncarneerde als Deawoo Nexia enkele jaren geleden.
Leuk voor opstartende of kleinere automerken om zo goedkoop een auto te kunnen bouwen, en ook leuk voor merken als Fiat, Opel, Subaru – of zelfs het binnen de eigen stal verkopende Audi – om toch nog geld te krijgen voor een oude productielijn.
Ik hoop dat de Japanners hier ’n zaak van gaan maken… :twisted:
wel iets aparts, kartonnen “wegwerp” matten
@ vin: Deawoo was, net als Opel ’n onderdeel van GM, dus die vergelijking gaat ook mank.
En de Chinezen betalen de merken waar ze van jatten geen cent… Ze ontkennen namelijk dat er enige gelijkenis is tussen het origineel en hun product…
@ vin
En als aanvulling op Emile: Zastava is o.a. van Fiat dus ook die vergelijking gaat mank…
Prachtig heerlijk machtig… een 1.5 benzine met 97 pony’s onder de kap van een halve SUV. Nog mooier zijn de chromen spiegels, je zou gaan denken dat het een S8 is!
@ Benz & RA999: Ik gaf al aan te dénken dat het hier gaat om een overgeplaatste productielijn. De voorbeelden die ik daarbij gaf onderbouwen idd niet of daar sprake van is, maar illustreren alleen dat als je een productielijn overneemt niet gesproken wordt van een kopie, maar meer van een gewijzigd origineel.
Mocht het hier toch om een ordinaire kopie gaan hoop ik op betere tijden voor de Chinezen…
logo lijkt op die van Acura
@ Tombnolz. Hahahahahaha. :D
O wat erg weer.
Dit is gewoon vreselijk.
Alleen die naam al.
Er zijn wel meer lange namen (Mercedes-Benz SLR McLaren 722 S Roadster) maar die zijn nog te onthouden (Brabus G V12 S Bi-Turbo).
Dit lijkt wel een Mongolisch kenteken.
Lekker brede sloffen achter :b
Het kan wel eens zo zijn dat de kartonnen mattenset erin is gelegd voor de verkoop en de testritten. Dit om te voorkomen dat de originele matten vies worden.
Dus zo vreemd vind ik het niet, maar ja ze moeten toch ergens omlachen!
dan toch maar een andere variant op de austin montego, die van mg
Gadverdamme, de vervloekte Chinzen ook altijd.. kunnen ze niet een keer kappen met dit gekopieer? En waarom worden ze niet hier voor aangeklaagd van ik vind het echt te ver gaan. Wees eens origineel ofzoo..
Zeg niet meer Crossover maar zeg wel CloneOver.
Maar de oetlul die hier een Montego in ziet?????
En nu met wel 2 hele Euro ncap sterren :p
Zie ik nu voetmatjes van karton? Zo kan ik ook besparen… Hier zijn we al bij het koolstofvezel-tijdperk hoor;)
Ik wordt niet goed van die Chinezen met hun gebijt!!!
GATVERDEGATVERDAMME!!
dat dit ook allemaal maar kan!!! bijtende loempiavreters!!
BELACHELIJK! GRRRRR……
Je voelt je toch gepasseerd als fabrikant als een oud model
eens niet van je gejat wordt?
Zo te zien zit er alles op en aan, airco, automatische ramen én spiegels, waarschijnlijk ook een radio-cd combinatie én een airco die kouderblaast dan de warme zomerlucht buiten ! Voor mij is hij goedgekeurd !
Waar heb je anders een wagen voor nodig ?
Vervoer zonder zelf moeite te doen én nog droog zitten én nog radio mét cd én nog electrische ramen én spiegels en de hele mikmak ! En die prijs !
Laat maar komen die handel !
@ Lappidot; Als hij hier komt zal hij moeten voldoen aan enige veiligheidseisen, en bovendien een aardige score op de EuroNCAP moeten halen om bij het publiek in de smaak te vallen en dus uberhaupt op de markt te komen (na het Landwind en Brilliance-debacle passen ze wel op). En milieueisen. En er komen nog meer belastingen bij. Dus al met al zal hij toch snel 15 duizend gaan kosten hier. Nog steeds weinig voor zoveel auto, maar ben je nog steeds geïnteresseerd in dit sterk verouderde apparaat dan?
…”waar blijkbaar wel alles mag en kan. “…
Het gaat echt nog heel lang duren heh?
Eer het doordringt hoe de Chinezen het aanpakken….
Volgens mij ongeveer 10 jaar na dat de Chinezen de wereld hebben over genomen ….zien we hier redactionele conclusies: Oh zo doen ze dat.
Kunnen ze dan nooit eens een mooie auto kopiëren??
YeMa betekent Wilde Paard (wild horse).
Karton mat? Nee dat ding is tijdelijk ingezet voor die vieze voeten van die bezoekende gasten toch?
130 PK is nog krachtiger dan mijn 23,000 euro new car here, damn.
1. dit bedrijf maakt 1000 auto’ s per jaar, waar hebben we het over, waar maken we ons druk over.
2. deze auto staat helemaal niet op de show in Shanghai
3. interessant detail: het platform is afkomstig van de Austin Maestro (en geen kopie, daar is ooit gewoon voor betaald)
4. deze auto slingert en de motor maakt een hoog gierend lawaai (hoe ik dat weet? ik heb er vorige week in gereden, met name dat karton -inderdaad, voor de vieze voeten van de bezoekers- onder je voeten maakt gasgeven en remmen erg lastig)
5. deze auto’s zijn in China absoluut niet terug te vinden, zelfs in Chengdu, waar ze gemaakt gaan worden, vind je er geen 1 op straat.
6. is het niet interessanter om te melden dat VW in China meer auto’s verkoopt dan in Duitsland en dat bedrijven als VW overeind blijven dankzij de inkomsten uit China?? En dat Shanghai-GM nog altijd grote winsten maakt. Dat is China nu, niet die armoedige buitenbeentjes.
HAHAHAHAHAH het is zooooo fucking irritant al die chinezen. Hele tijd slechte kopieen maken van auto’s. Maar het is ook zooo irritant, dat het grappig is hahah.
BTW. Voortaan ga ik door het autoblog leven als : “GTR” in plaats van “Skyline..”. Niet echt boeiend, but who cares.
Ik vind dat zo slecht nog niet: een nieuwe tweedehands (;
车展特别策划之大浪淘沙 不该海外抄底中国
车展特别策划之乘风破浪产销年均增长的出路
展前款新车争上市 奇瑞六大阵营款新车将参
丰田车系阵容将盛装亮相车 展比亚迪再曝光(图划参展(图
STOMME BAK………………………………………………………………………………):