• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1

Auteur: kevski, gepost 25 oktober 2009 om 13:00 – 47 Reacties

Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1Afbeelding Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1

DSC, en Geenstijl doet sponsoren yay...
De wekker ging om kwart voor 7. Snel alles inpakken en op weg om de perskaarten op te halen die Autoblogger voor mij en Matthijsje had geregeld. Ik zou zelf sowieso al gaan, maar 1 en 1 is 2. It’s a dirty job, but someone’s got to do it. Na een ellendig lange rit over veel te saaie wegen naar het hoge noorden zijn we aangekomen op TT circuit Assen.

Eerst even uitzoeken hoe alles werkt, want ook voor ons is dit redelijk nieuw. Ik heb vaak genoeg op het asfalt gestaan en met name geracet, maar ik probeerde op dat moment wel altijd uit grindbakken te blijven. Vandaag was het precies andersom. Eerst maar eens geparkeerd op de bezoekersparkeerplaats. Daarna even bij het welkom center onze spullen opgehaald. Daar gelijk aan de babbel geraakt met 1 van de personen achter de Dutch Mustang Challenge. Dit wordt een nieuwe raceklasse voor 2010. En aangezien ik een zwak heb voor de mustang was ik de ideale persoon om tegen te praten.

Eenmaal de tunnel door hebben we eerst de auto geparkeerd en zijn vervolgens op het terrein buiten naar raceteams op zoek gegaan. Na veel verschillende auto’s te hebben gezien en wat rijders/monteurs te hebben gesproken kwamen we uiteindelijk uit op het gedeelte waar de youngtimers stonden. Daar zijn we in gesprek geraakt met K.A. Westerhuis (ik schaam me diep, maar ik weet zijn voornaam niet). Hij racet er rond met een Trabant. Zeker niet de snelste auto, maar alleen al voor de prestatie op zich verdiend hij een pluim. Best een goed gesprek gehad, waar het ook al snel over de techniek ging achter het beestje. Sorry, ik heb er een zwak voor.

Vervolgens zijn we met alle spullen (camera, laptop, eten en drinken) onderweg gegaan naar de pitstraat, waar we gelijk werden tegen gehouden. We hadden namelijk nog geen hesje. En ja, we zijn noobs. Wisten wij veel. Na wat aanwijzingen van de Marshall maar het Media Center opgezocht om er vervolgs achter te komen dat de hesjes op waren. Gelukkig maakte de dame in kwestie, die ons het slechte nieuws vertelde, het nog een beetje dragelijk met haar verschijning. Er zat dus niks anders op dan de eerste foto’s vanaf de tribune te maken. Beetje een tegenvaller, maar het was niet anders.

Na anderhalf uur kregen we het verlossende bericht dat er weer hesjes beschikbaar waren. We mochten nu eindelijk wel overal komen. Dit was gelijk te merken aan de kwaliteit van de foto’s. Helaas was de trabant inmiddels al uitgevallen.

Later op de dag werd het steeds kouder, maar de beloofde regen bleef uit, spetters waren er wel, maar ook niet meer dan dat. Echt zware ongevallen heeft het niet opgeleverd in ieder geval. Wel een aantal leuke drifts en een paar glijpartijtjes.

Overigens is 1 ding wel jammer: Veel van de dag kunnen we jullie meegeven via dit stukje, maar helaas het geluid niet. Er is niks mooiers om alle verschillende geluiden van de voorbijrazende auto’s te horen. Zeker wanneer een aantal auto’s het gas loslaten, waardoor de benzine onverbrand de uitlaat ingaat en daar alsnog verbrandt. Brrrr, krijg er gewoon kippevel van. Het effect ervan laat zich dan wel weer vertalen in foto’s met vlammen uit de uitlaat. Uitslagen vind je hier en hier (PDF Alert!). Zaterdag was gelukkig pas dag 1 voor ons. Vanavond volgt het verslag van dag 2…

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Dutch GP: Dutch GP heeft geen fouten gemaakt
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
  • Weekendkaarten Dutch Grand Prix 2022? Pech gehad

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, dutch-supercar-challenge, Racing, TT

Vorig bericht: « Impressie: 2012 Range Rover stadsautootje
Volgend bericht: Dik! Renault Twingo V8 Trophy »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    25 oktober 2009 om 13:08

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    25 oktober 2009 om 13:10

    Geenstijl stickers op de ramen = walgelijk :(

    Login om te reageren
  3. Dana zegt

    25 oktober 2009 om 13:11

    @ AutoBlog:
    mag ik vragen hoe het zit met de eerder aangekondigde samenwerking met GeenStijl?

    Login om te reageren
  4. RTS zegt

    25 oktober 2009 om 13:29

    Geenstijl reclame +1

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    25 oktober 2009 om 13:37

    Deze mijnheer deed er echt alles aan om geen Geenstijl reclame op zijn auto te hebben :-)

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      26 oktober 2009 om 11:47

      @sacha:

      En het is hem gelukt. helaas liep het met de wagen zelf minder goed af, want op de zondag was hij nergens meer te bekennen. In het echt is zo’n ding een heel stuk groter dan ik had gedacht trouwens….

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    25 oktober 2009 om 13:46

    sinds John Player Special niet meer adverteert heb ik nog geen enkele “mooie” reclame op auto,s gezien ..

    maar leuk voor geenstijl dat het zo opvalt ..
    da,s tenslotte de bedoeling ..

    Login om te reageren
  7. de sjonnies zegt

    25 oktober 2009 om 13:52

    Waar blijft de petitie om voor het voortbestaan van Francorchamps te tekenen Autoblog?

    Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    25 oktober 2009 om 13:56

    Kunnen jullie ook zo’n kaarten voor mij regelen?

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    25 oktober 2009 om 14:27

    Daar zitten mooie foto’s tussen!

    Login om te reageren
    • matthijsje zegt

      25 oktober 2009 om 20:20

      @BananaFlip:

      Thnx voor je reactie…. hoop dat die van vandaag net zo goed ( misschien nog beter) gelukt zijn.

      Login om te reageren
  10. T16 zegt

    25 oktober 2009 om 14:32

    Geenstijl commentatort Rutger Castricum live via internet.
    Kijk om 14u40 naar de hoofdrace, race 2 DSC Divisions GT ‐ Supersport 1.
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/10/live_finale_dutch_supercar_cha.html#comments

    Nu is het beeld nog niet om aan te zien maar straks echt spektakel in de GT en Supersport 1. Hier de stream: (klik op Windows Media, geen Silverstream rotzooi gebruiken!)
    http://www.raceworld.tv/index_SL.html

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    25 oktober 2009 om 14:52

    Geenstijl sponsoring, volgevreten hobbykippen als coureurs, een vleugjen spruitjes geur over de paddock en dat noemen we dan een raceklasse. :? Amateurisme ten top.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 oktober 2009 om 15:23

      @Rick dos:

      Deze race is bij mijn weten ook uit hobby ontstaan. Ik vind het wel wat hebben

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      25 oktober 2009 om 17:19

      @Rick dos:

      Amateuristisch maar wel gevarieerd. Er rijden behoorlijk verschillende auto´s in die race.
      Lichte bochtenriddertjes vs zware pk monsters en alles ertussen. Er reed vroeger ook een underpowered verbouwde Nissan Primera. Dat apparaat was veruit de snelste in het bochtenwerk. Daarbij was de coureur ook wel een lefgozer(soms ronduit roekeloos).

      Best vermakelijk om te zien.

      Login om te reageren
      • matthijsje zegt

        25 oktober 2009 om 20:23

        @RenesisHP:

        De Primera rijd nog steeds mee. zal voor vandaag ff een foto er bij zetten

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          25 oktober 2009 om 22:49

          @matthijsje:

          Lijkt mij gaaf.
          Ik kan er even niet veel van vinden(waarschijnlijk zoek ik verkeerd).
          Ik heb echter wel eens begrepen dat die Primera verschrikkelijk duur was om te ontwikkelen.

          @BJ.

          Dat is eigenlijk waar. ;)

          Login om te reageren
          • matthijsje zegt

            25 oktober 2009 om 23:22

            @RenesisHP:

            die foto’s zullen bij het volgende verslag bijgevoegd worden verwacht ik.

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              25 oktober 2009 om 23:28

              @matthijsje:

              Geen probleem. ;)

              Login om te reageren
          • Kevski-Style zegt

            26 oktober 2009 om 12:02

            @RenesisHP:

            Klopt, maa dat heeft ermee te maen dat het een officiele fabrieksauto is geweest uit het Britse toerwagen kampioenschap (BTCC)
            Overigens reed er een Rotary RX-7 mee in het groen op dag 1. Door de geopende poorten kwamen vaak vlammen met gas lossen….

            Login om te reageren
      • BJ zegt

        25 oktober 2009 om 22:34

        @RenesisHP:
        Precies, supermooi! Prachtig om zo’n gevarieerd veld bezig te zien als snelste rond te komen. Maar ja… race-auto’s, een circuit, schreeuwende motoren en gillende banden… dan ben ik al snel tevreden.. ;-)

        Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          26 oktober 2009 om 11:59

          @BJ:

          Wij ook :D

          Login om te reageren
  12. T16 zegt

    25 oktober 2009 om 15:10

    @Rick dos Dit is serieus racen, met prachtig en divers materieel. Cor Euser is alles behalve amateur. Ga eens echt kijken voordat je onzin roept.
    1 175 Martin Short Mosler MT900R GT 1 1:38.085 10 1s1 167.18
    2 102 De Graaff-Ribbens Viper SRT10 GT 2 1:39.943 7 1.858 1.858 11 164.07
    3 130 Peter Versluis Ferrari F430 GT2 GT 3 1:41.901 6 3.816 1.958 7 160.92
    4 109 Cor Euser Marcos LM 600 GT 4 1:41.956 6 3.871 0.055 8 160.83
    5 173 Berry Van Elk Mosler MT900R GT 5 1:42.101 4 4.016 0.145 9 160.60
    6 128 Van ’t Hoff-Werkman Corvette Z06 GT3 GT 6 1:43.230 5 5.145 1.129 8 158.84
    7 253 Piet Versluis KTM X-Bow Super1 1 1:44.069 9 5.984 0.839 10 157.56
    8 129 Abresch-Pastorelli Ferrari F430 GT3 GT 7 1:45.001 9 6.916 0.932 13 156.16
    9 124 Dave Basu Ferrari F430 GT3 GT 8 1:45.954 9 7.869 0.953 12 154.76
    10 211 Köhler-Haane Porsche 997 GT3 Super1 2 1:46.607 11 8.522 0.653 12 153.81

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      25 oktober 2009 om 15:15

      @T16:

      Cor Euser, een man van 52. Je hebt me overtuigd…

      Login om te reageren
    • donaldduck zegt

      25 oktober 2009 om 22:59

      @T16:
      Toch wel een amateur klasse, ga je er eens in verdiepen.
      Het is een beetje zomeravond competitie maar dan voor mensen met geld.

      Echte competitie zie je in de GT4 klasse of one make series. Zet een willekeurige rijder uit de DSC in de GT4
      en no way dat ze vooraan mee kunnen komen.
      (behalve Cor Euser natuurlijk)

      Ik snap dan ook niet dat de DSC aandacht krijgt bij Autoblog. Op TV ok, daar wordt immers goed geld voor betaald.

      Autoblog leuk dat er meer aandacht aan racerij wordt gegeven, maar doet dat aub aan een echte raceklasse.

      Login om te reageren
      • Glenn zegt

        26 oktober 2009 om 10:53

        @donaldduck: Je praat echt onzin met deze opmerking: “Zet een willekeurige rijder uit de DSC in de GT4
        en no way dat ze vooraan mee kunnen komen.
        (behalve Cor Euser natuurlijk)”

        Ik noem alleen al Dennis Retera (A1GP NL Rookie), Nicky Pastorelli (die overigens deze race niet meedeed) is oud-F1 testcoureur. Zijn broertje Francesco Pastorelli die met Rick Abresch de F430 GT3 rijdt… Zet die gasten in het GT4 en dan doen ze daar ook mee voor het podium…

        Login om te reageren
        • donaldduck zegt

          26 oktober 2009 om 11:35

          @Glenn:
          O.K. Retera en Pastorelli zijn best redelijk.
          Maar deze worden ingezet om de onkunde van de Gentleman driver te compenseren.

          Als dit een echt goede competitie is.
          Hoe kan het eigenlijk dat er in de qualificatie tussen
          nr.1 en nr.9 ruim 7 seconden zit.
          Nog erger tussen nr1 en nr2 zit bijna 2 seconde.

          Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        26 oktober 2009 om 12:04

        @donaldduck:

        Dat is ook niet de keuze van autoblog geweest, maar mijn keuze. Ik ging er toch naartoe en heb voorgesteld om er een verslag van te maken. Maar wie weet wat de toekomst brengt? Dat weet ik zelfs niet….

        Login om te reageren
        • donaldduck zegt

          26 oktober 2009 om 12:15

          @Kevski-Style:
          O.K.
          We wachten af. Ik kan in ieder geval Fia-GT en LMES aanbevelen.

          Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      26 oktober 2009 om 11:48

      @T16:

      Amen!

      Login om te reageren
  13. T16 zegt

    25 oktober 2009 om 15:15

    Dit hoort boven de resultaten, sorry.
    Result of DSC GT and SS1 – Qualification
    SLAM!FM DSC Finale Races
    (Circuit Assen)
    Pos Nbr Name Car Cls PIC Fastest In Gap Diff Lap Speed

    Login om te reageren
  14. T16 zegt

    25 oktober 2009 om 15:20

    Zijn teamgenoten waren Huub Rothengatter en Arie Luyendijk.
    Een absolute topper dus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cor_Euser
    Dit jaar weer kampioen DSC GT klasse.

    Login om te reageren
  15. dakarbemo zegt

    25 oktober 2009 om 16:03

    ik mag hopen dat ze in de mustang challange wel met de nieuwe mustangs gaan rijden en niet met he oude model

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    25 oktober 2009 om 17:09

    Liever BTCS.

    http://www.youtube.com/watch?v=iWiXWBxNbkA&feature=related

    Login om te reageren
  17. Casey zegt

    25 oktober 2009 om 18:22

    Net terug van FIA GT op circuit Zolder. Was ook erg leuk, met support races van Europese GT3 en BTCS.
    DST is ook erg leuk, zeer serieuze racewagens met serieuze coureurs.
    @ Rick Dos
    Wat maakt leeftijd uit? Ben je als 50 wordt ineens amateur? Jan Lammers reed op die leeftijd ook nog gewoon de 24 uur van Le Mans, zoals wel meer. Of mannen van 50 in NASCAR… Ook niet echt amateur. Nu overtuigd?? :P

    Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    25 oktober 2009 om 18:57

    @Kevski Style: Mustangfans kan je niet genoeg hebben!
    Om zo’n lange rit naar Assen wat meer fun te laten zijn take a Mustang. :)
    Als die raceklasse wat meer los komt mag je best een keer mee.
    Wat ik niet begrijp (ik volg de GT4 een beetje) waarom ze geen betere/mooiere Mustang nemen als de GT500 KR dat staat veel beter tussen al dat andere geweld (Corvette/Aston Martin/Maserati/Porsche e.d.)vraag dat volgende keer eens als je daar bent.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      26 oktober 2009 om 11:54

      @Rob USA:

      Het antwoord kan ik je wel geven hoor. Want dat heb ik stiekum al een beetje gevraagd ;) Het komt erop neer dat dit een cupauto wordt. Motorvermogen blijft ongewijzigd met 325pk. De aanpassingen zitten hem vooral in de veiligheid, het onderstel en de remmen. De raceklasse zelf is bedoeld als een veel goedkoper alternatief dan een GT$ auto. De bedoeling ervan is dat je zelf een Mustang importeerd uit de VS en vervolgens de kit besteld. Dan ben je klaar om te racen. Op die manier heb je prijskaartjes die ruim onder de 100.000 euro blijven, waar de T$ er ver overheen gaat. Beetje goed antwoord zo :P ????

      Login om te reageren
  19. Canto zegt

    25 oktober 2009 om 19:01

    Na een ellendig lange rit over veel te saaie wegen naar het hoge noorden zijn we aangekomen op TT circuit Assen!

    Lekker in de file staan op weg naar het circuit Zandvoort is zeker beter?

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      26 oktober 2009 om 11:57

      @Canto:

      Nee ook niet eigenlijk :P Maar daarvan ken ik wel de betere routes om er te komen zonder file. En het is maar een uurtje (nog niet eens zelfs), ten opzichte van de 2,5 uur die het nu in beslag neemt. Gelukkig maakte het hele circus daar alles goed :D

      Login om te reageren
  20. TR zegt

    25 oktober 2009 om 19:28

    @ Canto, zo dachten wij er precies over vanmiddag. Heerlijk als je gewoon kan rijden ipv stilstaan.

    Vind het verslag eigenlijk van een erg matig en bijna kinderachtig niveau. Hoop dat dit niet is wat we kunnen verwachten hier in de toekomst?

    Login om te reageren
  21. DaBaZZ zegt

    26 oktober 2009 om 09:15

    Mooie foto’s! Die oranje clio is echt bruut! Zeker mooi!

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      26 oktober 2009 om 12:05

      @DaBaZZ:

      Dat was ook echt een hele mooie auto om te zien rijden over het cricuit. Ook best veel foto’s van geschoten….

      Login om te reageren
  22. Thijsj zegt

    26 oktober 2009 om 18:16

    Foto bovenaan; klein autootje eigenlijk die Mosler

    Login om te reageren
    • matthijsje zegt

      26 oktober 2009 om 20:08

      @Thijsj:

      lijkt er op de foto wel op idd maar vakt best mee :P

      Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      27 oktober 2009 om 12:14

      @Thijsj:

      Vergeleken met een normale straatauto is hij vooral erg laag. Super klein is hij ook weer niet, maar het is zeker geen grote auto. Nu alleen de grap: Wat je daar ziet is geen mMsler maar een Saker. Nederlandse auto met Subaru techniek :D ….

      Login om te reageren
  23. matthijsje zegt

    27 oktober 2009 om 12:57

    Voor foto’s in origineel formaat mail me even met het foto nummer zal ik ze naar je toe sturen.

    Voor meer Foto’s:

    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Divers/DSC_Finale_Assen_Oktober_2009_extra

    Login om te reageren
  24. T16 zegt

    8 november 2009 om 22:46

    Rondje Assen met de Viper:
    http://www.youtube.com/watch?v=84b-4BidUe4&feature=player_embedded

    Titel spreekt voor zich:
    http://www.supercarchallenge.nl/news/507/1608/onboard_bij_de_etec-viper_in_drie_ronden_van_p19_naar_p1_tijdens_de_slamfm_finaleraces.htm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North