• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dik! Renault Twingo V8 Trophy

Auteur: robbie, gepost 25 oktober 2009 om 14:14 – 59 Reacties

Renault Twingo V8 Trophy
De Franse tuner Lazareth (die we kennen van hun bizarre quad’s) leek het wel een goed idee om een Twingo wat heftiger te maken. En dus werd er achterin een 3.5 liter grote V8 van Range Rover gemonteerd.

Helaas is het vermogen van die V8 niet extreem hoor. Ik zou zelfs durven zeggen dat 180 pk mij een beetje tegenvalt. De motor drijft wel de achterwielen aan en is gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak. De velgen zijn 18 inch groot en 230 mm breed aan de voorkant en zelfs 320 mm breed achteraan. Een sportief interieur maakt het geheel af. Interesse? Voor een lousy €70.000 kan je dit bommetje kopen bij Lazareth. (via: carscoop)




Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Lazareth, Renault, tuning, twingo

Vorig bericht: « Raceverslag: Dutch Supercar Challenge dag 1
Volgend bericht: De grootste grille ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin zegt

    25 oktober 2009 om 14:17

    Gelukkig hebben ze het subtiel gedaan, anders was het echt lelijk geworden denk ik!

    Login om te reageren
  2. jan1666 zegt

    25 oktober 2009 om 14:18

    leuk ding, alleen de prijs…

    Login om te reageren
  3. matthisl zegt

    25 oktober 2009 om 14:18

    booskijkers en hij is af :P

    Login om te reageren
    • wimbers zegt

      26 oktober 2009 om 13:14

      @matthisl: geen booskijkers maar wimpers…

      Login om te reageren
  4. jzaero zegt

    25 oktober 2009 om 14:20

    Ziet er vet uit, zal ook wel hard gaan XD Maar 180 pk krijg je tegenwoordig ook uit een normale 4pitter. Al is een V8 natuurlijk wel veel ‘mooier’.

    Login om te reageren
  5. lautje23 zegt

    25 oktober 2009 om 14:22

    180 pk kan bijna niet..?!

    Login om te reageren
  6. troublesome88 zegt

    25 oktober 2009 om 14:27

    Dit is toch te lelijk voor woorden, wat voor soort mensen leggen hier nou 70k voor neer?!

    Login om te reageren
  7. Tom B. zegt

    25 oktober 2009 om 14:28

    En dan nu met een Smart ForTwo…

    Login om te reageren
  8. Jeroen zegt

    25 oktober 2009 om 14:28

    ? 180 pk uit een 3.5L V8…..Serieus?

    Login om te reageren
  9. Mairsil zegt

    25 oktober 2009 om 14:30

    180pk is wel heel treurig, waarschijnlijk is hij met al dat extra gewicht gewoon trager dan de 150pk Twingo RS.
    Dan deed Renault het zelf toch een stukje beter met de Clio V6 destijds.

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    25 oktober 2009 om 14:31

    Dat is echt wel heel erg dik van achteren!
    Clio V6 in het kwadraat, met het vermogen van een 1.8je.
    Da’s jammer, maar daar gaat het allemaal niet zo om.

    Login om te reageren
  11. boostah zegt

    25 oktober 2009 om 14:31

    maja geef die meer pk en zelfs de beste coureur kan er geen weg meer mee. Korte wielbasis + hoog vermogen + RWD is een hell om mee te rijden.

    Login om te reageren
  12. Le_Feber zegt

    25 oktober 2009 om 14:31

    Heel gaaf gedaan… Ik denk dat 180 pk genoeg is voor zo’n kleine auto. Krijg je er trouwens ook nog een reservewiel bij … :D

    Login om te reageren
  13. sir_smokalot zegt

    25 oktober 2009 om 14:32

    Oftewel 9 inch breed voor en 12,5 inch achter.
    Stom imperial stelsel, laat die eigenwijze Eilandbewoners nou eens een keer op het metrische stelsel overgaan!

    Zie je ’t al voor je:
    “Ik heb een nieuwe Twingo RS, met dikke 43,2 cm velgen!”
    “Ach joh, da’s niks, onder mijn Cayenne liggen 60,96 cm-jetsers!”

    Werkt ook niet helemaal….

    Login om te reageren
  14. Jobdebink zegt

    25 oktober 2009 om 14:37

    “Helaas is het vermogen van die V8 niet extreem hoor. Ik zou zelfs durven zeggen dat 180 pk mij een beetje tegenvalt.”
    Tsja ze moeten zich aan de emissienormen houden he…

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    25 oktober 2009 om 14:39

    In het derde filmpje moet tie nog afgesteld worden want hij valt de hele tijd uit.

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    25 oktober 2009 om 14:42

    Knap werk, zeker omdat de verhoudingen van het ontwerp er goed uitzien.
    Ook goed te zien dat er voor een handbak is gekozen, om nog maar te zwijgen over het Motec dash; nice.

    Pk/Gewicht verhouding is natuurlijk zoek, maar dat is een pathologische afwijking van mij om daar op te letten (en de reden dat ik een Caterham bouw).

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    25 oktober 2009 om 14:47

    Hebben ze hier nou een Twingo heftiger gemaakt of een Quad een Twingo gemaakt.

    Het enige wat hier nog Twingo aan is, is de bovenkant van de body.

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    25 oktober 2009 om 14:48

    als ik mocht kiezen ..
    deze auto .. of een petitie tekenen om het voortbestaan van Spa Francorchamps te garanderen ??

    dan kies ik voor de laatste ..
    nu nog een FATSOENLIJKE internet-site zoeken waar dat zou kunnen ..

    Login om te reageren
  19. Cap zegt

    25 oktober 2009 om 14:55

    vereedelde brommobiel, zit er eigenlijk wel airco in?

    Login om te reageren
  20. Aalt Jan zegt

    25 oktober 2009 om 15:00

    Ze hebben ook nog leuke creaties op de vorige mini gemaakt ook eentje met een V8 daar zal wel wat meer pit inzitten, verder vind ik het niet echt een noemenswaardig karretje maarja als je iets aparts wil en het geld heb is het een leuke aanwinst.

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    25 oktober 2009 om 15:16

    Lichtelijk gestoord, HEERLIJK! 180pk is wel erg weinig voor een V8, dus daar verliest hij het op…

    Login om te reageren
  22. Headhunterz zegt

    25 oktober 2009 om 15:16

    hmm.. hier kan Renault nog van leren! :P
    ziet er wel erg vet uit! :D

    Login om te reageren
  23. sven2 zegt

    25 oktober 2009 om 15:24

    dit ding ziet er niet uit!!! dus zou er nooit een willen!!

    Login om te reageren
  24. Jez zegt

    25 oktober 2009 om 15:40

    Die 180pk valt inderdaad serieus tegen, dan kun je er even goed een 1.8 turbootje inleggen… En voor 70k? Nee doe maar niet.

    Login om te reageren
  25. FrankypankyV8 zegt

    25 oktober 2009 om 15:58

    180 pk. uit een V8 valt idd. erg tegen!
    En waarom niet ook de body aangepakt, i.p.v. alleen maar spatbordverbreders monteren?!?

    Waarom niet zelf een achterwielophanging uitgedoktert, i.p.v. gewoon lomp een achteras van een andere auto eronder te hangen?!?

    Zo kan ik het ook…
    Het oogt daardoor zo goedkoop! Dan is 70K wel heel erg veel geld!

    Login om te reageren
  26. sjoerdmini zegt

    25 oktober 2009 om 16:18

    Waarom is iedereen zo verbaast over die 180pk?
    Vergis je niet dat dit een 3.5 v8 Rover blok is, waarvan het ontwerp uit 1961 bij Buick vandaan komt.
    Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine

    Het koppel is (standaard) wel 280 Nm, dus dat is meer dan genoeg voor zo’n klein Twingootje ;)

    Wel jammer dat ze gewoon dat blok niet hebben getuned, want er kan zo veel mee gedaan worden om de pk’s wat op te krikken. Zoals bij alles wat Brits is wordt er heel veel door enthousiasten aan gesleuteld en verbeterd.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      25 oktober 2009 om 16:41

      @sjoerdmini: Dat is dus niet in het artikel vermeld.. :roll: daarom dus. Maar inderdaad zo’n V8 blok heeft een veel hoger koppel dan een normaal 4pittertje met 180pk. Dus het zal die twingo RS er vast wel uit rijden.

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        25 oktober 2009 om 16:57

        @jzaero:

        Die Twingo RS heeft waarschijnlijk iets meer moeite om zijn vermogen te plaatsen.

        Login om te reageren
  27. pomoek zegt

    25 oktober 2009 om 16:20

    Ik ben niet van de tuning, maar dit vind ik er wel aardig uitzien??!

    Login om te reageren
  28. Toet toet zegt

    25 oktober 2009 om 16:29

    180 pk kan je ook uit een 1 liter blok halen (Yamaha-R1). Een hoop kilo’s eruit en je bent een stuk sneller dan dit exemplaar.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 oktober 2009 om 16:32

      @Toet toet: 180 pk kun je ongeveer uit elk bestaand blok halen.

      Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    25 oktober 2009 om 16:53

    Wauw. Maar 180pk in een fucking dinky toy.

    Hoeveel van bovenstaande reaguurders hebben 180pk en hoeveel rijden er met een V8?

    Veel meer vermogen maakt zo’n auto onhandelbaar.
    Ik denk overigens ook dat deze Twingo behoorlijk snel van zijn plaats af komt met zulke brede banden.
    Al met al een grappig project waar veel mensen zich op verkijken.

    Dit apparaat weegt iets minder dan de gemiddelde Golf.
    Ik denk dat de snelheidsbeleving waanzinnig is.

    Maar 180pk????.. Tsss. Ik weet wat 180pk in een kleine verpakking kan doen. Durf te wedden dat menig pk hok het aardig moeilijk gaat krijgen met deze twingo.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      25 oktober 2009 om 18:38

      @RenesisHP: Maarr die V8, uit een Range Rover heeft een heel lui karakter. Ook in dit autootje moet het dus prima handelbaar zijn, heb je dat rubber gezien! :o Ik vind 250 toch wel het minimum voor een sportieve wagen hoor ;)

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        25 oktober 2009 om 18:56

        @Alwood:

        Een heel lui karakter in zo´n dinky toy maakt niet echt uit. Dat blok moest vroeger veel meer gewicht voortbewegen. Daarbij is het koppel al vanaf lage toeren beschikbaar. Die banden zijn bijna noodzaak.

        Ik haal de 250pk net wel-net niet. :?

        Weet je het tunnelrun filmpje nog wat ik ooit geplaatst heb? De volgauto was een licht getunede Clio RS 172. Nu zo’n 190+ Pk’s.

        Dat ding rij ik pas vanaf de 160 los. :shock:

        Ligt aan verschillende omstandigheden.
        Toch maak ik menig sportauto het leven zuur.

        Login om te reageren
  30. Larrs zegt

    25 oktober 2009 om 17:25

    Doe dan gelijk een Hemi blok erin. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :P

    Maar verder wel netjes wat ze gedaan hebben. :)

    Login om te reageren
  31. blag zegt

    25 oktober 2009 om 18:09

    very sexy

    Login om te reageren
  32. Alwood zegt

    25 oktober 2009 om 18:22

    Prachtig :D vooral ook het geluid, pas perfect bij de auto… Maar dat vermogen :( had het blok dan op zijn minst naar Esprit-specificaties opgetild…

    Login om te reageren
  33. Jax zegt

    25 oktober 2009 om 18:27

    @troublesome88

    ik !!

    Login om te reageren
  34. M3_lover zegt

    25 oktober 2009 om 18:33

    Neen toch ni voor die prijs! Wat dom :-)

    Login om te reageren
  35. Dinges zegt

    25 oktober 2009 om 18:46

    180 pk????

    Wat is het nu van de V8? nu is die auto alleen maar zwaarder voor niks…..

    Twin turbo kitje had meer uitgehaald. (+ goedkoper)

    prutsers

    Login om te reageren
  36. Willem vd Velde zegt

    25 oktober 2009 om 18:50

    180 uit een 3,5 liter valt nog mee.
    De amerikanen haalden zelf, in de oliecrisistijd maar 160 pk uit een 7,6 liter blok… Lagere compressieverhouding = minder pk = lager verbruik, toch? Das pas achterlijk :P

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 oktober 2009 om 18:56

      @Willem vd Velde .. peekaas adoreren .. da,s pas achterlijk ..

      Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    25 oktober 2009 om 18:54

    echt een verschrikkelijk leuk karretje ..

    moet je ook niet serieus nemen ..
    interessant doen doe je maar met een uitgestreken gezicht bij je leasebak ..

    motorblok komt uit de oertijd .. nou en .. is toch leuk ..

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    25 oktober 2009 om 18:57

    Daarbij zal het gewicht van het motorblok aardig wat tractie op de brede achterbanden plaatsen.
    Waarschijnlijk is dit gewoon een 5/6 sec autotje.
    Rap zat dus.

    Login om te reageren
  39. Rob USA zegt

    25 oktober 2009 om 19:06

    Wat een overprijst,underpowered,misbaksel van plastic.
    Fransen hou het bij stokbrood en Paturain(zal wel niet echt uit Frankrijk komen BTW) aub, daar zijn jullie wel goed in.

    Login om te reageren
  40. Stiggie zegt

    25 oktober 2009 om 19:10

    Doe mij maar een Clio V6,
    Dit is toch niets mensen!

    Login om te reageren
  41. Joeri Groot zegt

    25 oktober 2009 om 19:19

    het ultieme pc-hoofd traktortje

    Login om te reageren
  42. ggj zegt

    25 oktober 2009 om 20:00

    Dat Rover 3,5-liter V8 blok is een erg oude motor. Toendertijd was 150-190 pk uit een 3,5-liter motor normaal, nu niet meer. Vroeger lag de pk/liter verhouding zo rond de 50, nu eerder tegen de 70/80. Dat ze hem niet hebben getuned boeit niet, ze hebben aangetoond dat een 3,5-liter V8 in een Twingo kan. Meer vermogen kan altijd nog.

    Login om te reageren
  43. bozewolf zegt

    25 oktober 2009 om 20:48

    Het idee is ubervet, maar het gebruikte materiaal is beetje jammer.

    En dan bedoel ik de motor, niet de Twingo. Het idee van een monsterTwingo is hilarisch.

    Deze V8 is teveel KG’s en te weinig PK’s.

    Login om te reageren
  44. 35i zegt

    25 oktober 2009 om 22:16

    Smallere banden graag… Beetje regen en je auquaplant alle kanten op met zulke rubbers onder zo’n autotje…

    Login om te reageren
  45. six-trey zegt

    25 oktober 2009 om 22:48

    70000 voor een twingo :lol: is er iemand die dit serieus zou kopen

    Login om te reageren
  46. BmwMPower zegt

    26 oktober 2009 om 03:03

    Zie het als een soort Abarth.
    Klein, erg pittig en het gaat vast rete hard.

    Login om te reageren
  47. sjoerdmini zegt

    26 oktober 2009 om 09:26

    @Bozewolf, op zich valt het gewicht van dit blok nog wel mee voor een v8. Tis namelijk een aluminium blok, gietijzeren v8’s zijn veel zwaarder…

    Login om te reageren
  48. Het lelijke eendje zegt

    26 oktober 2009 om 12:47

    180 pk, dat heb ik zelfs in mijn 1.4tsi’tje.
    En die is een pak goedkoper en mooier dan die lelijke Twingo. Sneller zal hij ook wel zijn.

    Login om te reageren
  49. Waus zegt

    26 oktober 2009 om 15:29

    Wat is dit kansloos zeg.

    Login om te reageren
  50. Mr. Dj M. zegt

    26 oktober 2009 om 23:24

    Nu nog naast de optische tuning de motorische tuning! Is wel erg weinig he die 180 pk uit die V8, zonde!

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    27 oktober 2009 om 00:04

    Een 1.6 turbo had was gemakkelijker geweest en was even hard gegaan. Het enige voordeel van deze V8 is het geluid. Toegegeven, dat is een groot voordeel, en ik zie de lol er van in, maar echt handig is het niet.

    Login om te reageren
  52. sarcast zegt

    29 oktober 2009 om 11:17

    bestaat al een jaar of wat dit ding…goedemorgen autoblog

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North