• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raggen met hybrides: 911 GT3 R Hybrid op de ‘Ring

Auteur: ricardo, gepost 27 april 2010 om 15:12 – 34 Reacties

Porsche 911 GT3 R Hybrid


Het Porsche-fabricaat met hybride-techniek aan boord werd door F1-coureur Nico Hülkenberg onlangs even flink getest in Duitsland. En klinkt dat nog een beetje, zo’n milieu-racer? Oordeel zelf.

De reden dat Hülkenberg werd gevraagd om wat rondjes Nürburgring te doen is niet omdat ze allebei een umlaut in hun naam dragen. Nee, Nico rijdt voor Williams F1, en Williams is verantwoordelijk voor het speciale vliegwiel in de GT3 R Hybrid. Die zorgt ervoor dat remenergie wordt opgeslagen en weer gebruikt kan worden voor de elektromotoren bij de voorwielen.

De achterwielen worden gewoon nog aangedreven door een good ol’ 4,0 liter 6-cilinder. 480 pk’s op de achteras en af en toe een elektro-boost (160 pk) op de voorwielen: dit zorgde er al voor dat de 911 hybride op het Nürburgring Long Distance Championship een podiumplek behaalde. Bekijk de video van het Rondje ‘Ring op Autojunk.



Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, gt3-r, Hybride, nurburgring, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Doe het zelf: voor 90 euro je auto wrappen
Volgend bericht: Terugroepactie Panamera vanwege falende gordels »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert1 zegt

    27 april 2010 om 15:14

    en weer hybride weer er kots ziek van

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      27 april 2010 om 15:45

      @robert1: Euhm in deze vorm vind ik het wel prima… je kan niet altijd alleen maar op benzine blijven racen, bovendien heeft Porsche al aangetoond dat het behoorlijk veel kan schelen… zeker als ze het hele systeem wat verder uit werken en wat lichter weten te maken.

      Niet meedoen aan nieuwe technieken betekend achteruit gaan. Dat heeft Porsche goed ingezien, ik zeg hulde!!

      Login om te reageren
  2. The360box zegt

    27 april 2010 om 15:15

    Hybride, Ha, er komt geen elektrisch motortje aan te pas. Wordt hier echt doodziek van dat de auto een melkkoe wordt, een Prius en net zo vies als een Ford Rs.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      27 april 2010 om 18:50

      @The360box:
      Een Prius even vervuilend dan een Ford Focus RS??
      Maak je nu een grapje?!
      Mijn eindwerk gaat over hybride wagens, ik weet welke techniek er achter zit(iets wat de meeste journalisten niet eens weten) en ik kan je zeggen dat THS(Toyota hyrbid system) een verdomd geniaal systeem is! En het verbruikt véél minder dan een Focus RS.

      OT: Deze hybride configuratie (energie opwekken bij remmen en boost bij versnellen) is echt de toekomst in de racerij!
      F1 heeft er ook al mee gewerkt maar wegens de kostenbesparingen was het plots te duur, spijtig.

      BTW: Die Porsche maakt echt een hardcore geluid!

      Login om te reageren
      • hjkort zegt

        28 april 2010 om 08:18

        @vale46: The360box heeft wel ergens gelijk. Natuurlijk verbruikt de RS per km veel meer en stoot hij daarmee meer uit dan een Prius. Maar als je de gehele keten bekijkt van productie tot recycling en daarbij de uitstoot per km optelt (Priussen rijden meer km’s dan RS-en) dan zou de Prius er best eens slecht vanaf kunnen komen.
        Het ligt er echt aan waar je waarde aan hecht en hoe je de getallen presenteert.
        Succes met je eindwerk en met de bijbehorende verdediging.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          28 april 2010 om 17:13

          @hjkort: Als je zo redeneert…
          Het was een absurd voorbeeld, de Prius en Focus RS kan je gewoon niet met elkaar vergelijken. 2 totaal verschillende wagens.

          Ik kijk naar de uitstoot/verbruik tijdens het gebruik, niet wat de fabrikant en de sloperij doen. Als gebruiker is het verbruik het belangrijkste om de kosten te drukken. Wat fabrikanten doen kan me niks schelen.

          Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    27 april 2010 om 15:18

    komop! ze moeten van het racen afblijven, dat ze de wegwagens erbij uitrusten vind ik wel oke maar van het racen moet je leuk houden en vooral met veel herrie! (die herrie is trouwens wel erg mooi^^)

    Login om te reageren
  4. Beetje Verward zegt

    27 april 2010 om 15:30

    Zijn ook sukkels die Porsche ingenieurs. Bouwen al decennia lang waardeloze wagens. Dat ze nu ook hybride techniek er in stoppen bewijst hun hoploos dilettantisme.

    Login om te reageren
  5. Beetje Verward zegt

    27 april 2010 om 15:34

    En nu ook al een terugroepaktie voor alle Panamera’s.
    Sleeecht.

    OT Superkarren die Porsches. En gelijk hebben ze: techniek moet blijven vernieuwen.

    Login om te reageren
  6. timo zegt

    27 april 2010 om 15:38

    whahah let op reclamebord op 1,48 XD

    Login om te reageren
  7. Stijn zegt

    27 april 2010 om 15:42

    @Beetje Verward
    Jij rijdt dus al decennia lang Porsche’s (en andere sportwagens ter vergelijking)?

    Login om te reageren
  8. Jeff zegt

    27 april 2010 om 15:45

    @beetje verward:
    lijkt me heel veel verward

    Login om te reageren
  9. Mr. V8 zegt

    27 april 2010 om 15:48

    @ beetje verward: ben je niet goed?

    Login om te reageren
  10. barmhartigeharm zegt

    27 april 2010 om 15:53

    @beetje verward:

    eerst ben je ubernegatief over porsche, en dan OT zeg je dat het superkarren zijn???? WTF

    Login om te reageren
  11. mc zegt

    27 april 2010 om 15:55

    @robert1
    hybride of electrisch heeft wel de toekomst. Electromotoren hebben veel koppel en dat is wat ik graag wil in een auto. Hoe meer koppel over een breed toerengebied hoe soepeler een auto rijdt. En een electromotor als extra is toch alleen maar mooi meegenomen? Wat meer trekkracht op het moment dat je het nodig hebt.. Het enige wat nog ontbreekt zijn lichte accu’s met veel capaciteit..

    Login om te reageren
  12. mc zegt

    27 april 2010 om 15:58

    @ beetje verward
    U bent op het werk aan het epibreren lees ik?

    Login om te reageren
  13. paulusrx7 zegt

    27 april 2010 om 16:02

    zo gaan ze bij het degelijke porsche alle panamera’s terug roepen?

    Login om te reageren
  14. Porsche_Fan zegt

    27 april 2010 om 16:13

    Er komt waarschijnlijk ook een Productie voor op de weg komen van deze Porsche 997 GT3R hybrid

    Login om te reageren
  15. Tony zegt

    27 april 2010 om 16:17

    Ik snap dat gezeur over hybrides hier niet. Extra vermogen is prima lijkt me.

    Login om te reageren
  16. Beetje Verward zegt

    27 april 2010 om 16:17

    @barm etc
    Wel eens van I R O N I E gehoord?

    Login om te reageren
  17. DannyHoff zegt

    27 april 2010 om 16:23

    Zolang de auto’s sneller en geavanceerder worden vind ik het best.

    Login om te reageren
  18. the-budel-guy zegt

    27 april 2010 om 16:26

    Porsche en hybride doe dan liever een op waterstof daar zie ik toekomst in.

    want daar heb je nog het geluid van een motor en bij hybride en of electrisch heb je bijna of geen geluid.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      27 april 2010 om 16:28

      @the-budel-guy: Dat is dus een domme uitspraak. Alsof deze GT3 R Hybrid écht alleen op de elektromotor rijdt…tuurlijk niet. Dat moet je toch wel snappen hoop ik…en anders horen.

      Login om te reageren
  19. Ferdinand1 zegt

    27 april 2010 om 16:27

    Ik vind dit echt een heel mooi systeem. De remenergie gebruiken voor een boost. Hiermee houd je toch die racy sound en wordt het dus niet een halve Tesla. Alleen zou ik wel graag willen weten hoeveel km je weer moet rijden voor de volgende boost van 8 seconden.

    Login om te reageren
  20. magux zegt

    27 april 2010 om 16:35

    Wat is de rondetijd?

    Login om te reageren
  21. the-budel-guy zegt

    27 april 2010 om 16:39

    @ Ferdinand1.
    ik vind de GT3 R Hybrid geen echte Porsche om dat een echte Porsche een lekker geluid moet hebben en niet onder de 60 of iets gezoem.
    en daarbij mijn reactie ging over de gehele Haat van hybride en ander boom knuffelaars.

    en je zou bedoelen DEZE GT3 R Hybrid rijd nog niet op de elektromotor. maar over een jaar of 2-3 wel.
    het gehele sportwagen consept draait toch om uiterlijk geluid en fun
    oke fun heb je vast wel genoeg in deze auto en uiterlijk ook maar over een jaar of 2-3 geen GELUID meer dan is het nog maar zoeeeemmmmmm zzzzzzzzz

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      27 april 2010 om 16:48

      @the-budel-guy: Die tijd is er nog lang niet. Als de auto’s uit de racerij echt volledig elektrisch worden dan zal daar een aparte klasse voor komen. Voorlopig blijven de 911’s lekker geluid produceren. Maar als het dan over 20 jaar écht elektrisch moet, dan moet dat.

      Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    27 april 2010 om 16:41

    Als je zelf een hybrid bent…

    OT: laat maar zitten, veel te duur voor wat het oplevert, als straatauto.

    Login om te reageren
  23. astonfreak zegt

    27 april 2010 om 17:43

    porsche maakt een hybride!
    en hij is ook nog leijk!
    mischien voor een beter imago?

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    27 april 2010 om 19:49

    Mja ziet er toch wel een mooie wagen uit, maar dat filmpje is niet echt speciaal…

    Login om te reageren
    • hjkort zegt

      28 april 2010 om 08:19

      @Dimglor: Het filmpje toont mij ook niet echt het directe voordeel van de remrecuperatie. Natuurlijk werkt het, maar wat zijn de veschillen op de ring tov een “normale” GT3RS?

      Login om te reageren
  25. the-budel-guy zegt

    28 april 2010 om 10:26

    @ Ferdinand1 nou met de verhalen van vandaag 4 cilinder bij F1 hybride GT3 RS ik denk dat de gruwel tijd sneller komt dan we denken en dat allemaal door EL goorlap.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    28 april 2010 om 15:35

    Zal best snel gaan, maar ondanks dat er een 6-cilinder in ligt vind ik het geluid maar matig…

    Login om te reageren
  27. "Beetje Verward zegt

    28 april 2010 om 15:41

    Ook even geluisterd. mooie bak, maar toch nog best wel rumoerig vooral bij het optrekken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North