• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raken we de mooiste BMW van het moment kwijt?

Auteur: Loek, gepost 7 oktober 2022 om 18:14 – 15 Reacties

Misschien wel de mooiste BMW van de huidige line-up zit in het verdomhoekje als het aan insiders ligt.

BMW heeft qua design de grens al meermaals opgezocht, maar de line-up van het merk bevat nog een paar aardig tof getekende auto’s. Neem nou wat technisch gezien het topmodel is van BMW, de 8 Serie. Daar staat gewoon een hartstikke mooie coupé. Of cabrio. Of zelfs Gran Coupé, als je de definitie van coupé niet snapt.

BMW 8 Serie exit?

Het altijd goed geïnformeerde BMWBlog laat ons weten – op basis van geruchten, welteverstaan – dat we moeten genieten van de 8 Serie zoals ‘ie nu is. Er komt namelijk wel een opvolger, maar niet zoals we het nu gewend zijn. Die opvolger, met modelcode G77 volgens de insider die BMWBlog gebruikt, zal verschijnen in 2026. Er gaat gekeken worden naar één soort aandrijflijn en één carrosserievorm. Dan voel je de bui al hangen: dat biedt weinig toekomstperspectief voor de V8 én de coupé en cabriolet.

Elektrische Gran Coupe

De BMW G77 is namelijk een 8 Serie opvolger als Gran Coupe. Als dat waar is, mogen we gedag zeggen tegen de 8 Serie Coupé en Cabrio. Enkel de vierdeurs versie zal blijven. Verwacht die ook niet als M8, M850i of zelfs 840i: dit model zal volledig elektrisch worden. Een soort BMW i5 dus, maar dan iets sexier. Deze zou tussen de i5 en i7 in komen, dus lijkt ‘i6’ een logische naam. Maar dat is allemaal nog speculatief.

Verrassing?

Is het jammer dat we dus niet zo lang hebben mogen genieten van de revival van de briljante 8 Serie? Ja. Is het begrijpelijk? Ook ja. Het zal hopelijk niet als verrassing komen dat de Coupe en Cabrio geen hardlopers zijn en BMW dus moet kijken naar waar het geld ligt. De Gran Coupe is de populairste versie van de 8 Serie, dus die blijft. Jammer, enigszins begrijpelijk. Hopelijk verandert er nog het één en ander, want dit alles is dus verre van bevestigd door BMW.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • geheel elektrische 3 Serie
    Geheel elektrische 3 Serie is eerste échte BMW EV
  • Kies maar: BMW M3 versus BMW M4

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, Elektrisch

Vorig bericht: « Mercedes-AMG E63 S brandt volledig uit in Alphen
Volgend bericht: Boerderijwinkel Jeremy Clarkson is vies, lelijk en moet dicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    7 oktober 2022 om 18:45

    Zonder M pakket een prachtige auto.

    Met behoorlijk tokkie met al dat ongespoten plastic. Kunnen ze niet alleen de M schrappen?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      7 oktober 2022 om 19:45

      Nou, mijn Volvo V70 heeft ook veel ongespoten plastic en dat ziet er vooral goedkoop uit😅

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    7 oktober 2022 om 19:00

    Kun je nagaan hoe lelijk de rest is als dit “mooi” is. Ik heb de nieuwe 8 serie nog nooit mooi gevonden en gaat m in de toekomst ook niet worden.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 oktober 2022 om 08:22

      Dat ben ik wel met je eens, te lomp en teveel overhang aan de voorzijde. De enige mooie BMW’s zijn wat mij betreft de 3 (zonder M pakket) en de 5. Komt goed uit, aangezien beide in Touring variant de enige BMW’s zijn die ik zou overwegen.

      Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    7 oktober 2022 om 19:06

    Even kijken; je had de 5gt die is vervangen door de 6 gt, je had de 6 gc en die is vervangen door de 8 gc. En nu wordt de 8gc vervangen en die plaatsen we weer lager als “6”. Wat is daar de logica van?

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      7 oktober 2022 om 20:04

      De 5GT was een relatief succesje omdat het juist een pretentieloos model was met flink meer ruimte. Daar is een pretentieus, duurder label (6-Serie) aan gehangen en ik heb het model nooit meer in het wild gezien.

      De 6-Serie idem dito. Het is een 5-Serie coupé, die nu wordt omgedoopt naar iets wat deze auto niet is. Het interieur schreeuwt ook niet bepaald de luxe die je van een S-Klasse coupé concurrent zou verwachten.

      Ik denk dat ze teveel hooi op de vork hebben genomen met die modellen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald dus.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        7 oktober 2022 om 20:13

        @karhengst: ik denk dat je in grote lijnen gelijk hebt. Ik denk dat BMW het ook een beetje op sentiment heeft ingespeeld door de 8 Serie te ‘herintroduceren’, al was de echte 8 Serie nauw verwant aan de 7 Serie. De nieuweling is inderdaad gewoon een luxe 5.

        Waarom BMW na het compleet falen van de 5GT niet gewoon is gekapt met dat model snap ik ook niet. Het schijnt best een aardig model te zijn, maar het ziet er gewoon absoluut niet uit. Een soort voorloper van de hele crossoverhype. Want iedereen die een BMW 5 met hogere zitpositie en meer ruimte zoekt, komt alsnog op een X4/X5/X6 uit.

        Gewoon wat dingen proberen en kijken wat wel en niet lukt. Dat weten ze nu in ieder geval.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          7 oktober 2022 om 20:34

          De mensen die er een hebben zijn er gek op. Blijkbaar zijn ze in Engeland wel populair zei een Engelse klant tegen mij ooit

          Login om te reageren
    • HzR zegt

      7 oktober 2022 om 22:14

      De 8 werd ook geintroduceerd als ‘rasechte sportwagen’ terwijl het veel meer een luxe GT is, maar daar het interieur weer niet luxe genoeg voor. Vlees nog vis.
      Vindt het best een mooie auto, vooral de 8GC.

      Login om te reageren
  4. chrisvis zegt

    7 oktober 2022 om 19:07

    Na deze is BMW effectief de weg geraakt…dit zijn géén nieren meer maar konijnentanden van een Vlaamse reus

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    7 oktober 2022 om 20:00

    Ooit had je een 6 serie e21 uit mijn hoofd. Toen een 8 serie e31. Toen een 6 serie e63, toen twee keer een 8 serie uit een tr nieuwe periode dus ik weet de codes niet. En als we nu terug gaan naar 6 serie is deze wispelturigheid eigenlijk inmiddels traditie. De huidige als B8 Alpina Gran coupe is mijn favoriete BMW van het moment (de B7 bestaat niet meer) dus als daar een soort elektrische opvolger van komt kan ik mij daar wel in vinden. Al was een V8 natuurlijk leuker.

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    8 oktober 2022 om 00:06

    Die sharknose 6-serie van eind jaren ‘70 en de jaren ‘80 dat was wel een lekkere coupe. Tikkeltje fout, mooie proporties en met een 3.5L 6-in-lijn onder de kap word ik er wel blij van!

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      8 oktober 2022 om 13:42

      Gisteren eentje zien rijden, met bijbehorende chauffeur. Die was ook wat “typisch” uit die tijd met z’n vettige haren achterover gekamd in een staartje 😂🤣

      Login om te reageren
  7. saxoke zegt

    8 oktober 2022 om 13:41

    Een 3 Touring als M340i vind ik mooier als een 8 reeks. Op bepaalde plaatsen klopt de verhouding niet van die auto. De achterkant lijkt “afgehakt” (nog erger als bij de e36 Compact van bijna 30jr geleden), de ruimte tussen wielkas en achterste zijraam is te groot, enz….
    In dit segment zou ik eerder een S klasse coupé kopen denk ik (gelukkig heb ik die keuze niet)

    Login om te reageren
  8. lexis zegt

    8 oktober 2022 om 18:12

    Zo had de 4 serie er moeten uitzien, maar de heren van BMW hebben de oer coupé van BMW, dus een coupé op basis van de drie vakkundig verknoeid door er een belachelijle neus op te plakken, achterkant ook al niet veel soeps en zijlijn klopt ook al niet. EN waarom? Met de 8 bewijzen ze dat ze wel een mooie auto kunnen tekenen, ook al is ie net ietsje te lang .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North