• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rallykanon: Ford Fiesta RS WRC

Auteur: robbie, gepost 30 september 2010 om 19:50 – 17 Reacties

Ford Fiesta RS WRC Parijs 2010


Dit kleine rallykanon heeft zware taak gekregen om vanaf volgend jaar de Focus RS WRC te vervangen. Of hij net zo goed gaat worden weten we nog niet, maar het ziet er wel lekker uit!

Dit jaar heeft Fiesta in S2000 rallytrim al de nodige rally’s gereden om te oefenen en volgend jaar moet in het WRC het echte werk beginnen. En in dat kampioenshap moet de Fiesta het opnemen tegen auto’s als de Citroen DS3 WRC en MINI Countryman WRC. Al die auto’s hebben vanaf volgend jaar overigens een 1.6 turbomotor onder de motorkap liggen.

Nu alleen maar hopen dat Ford zo verstandig is om ook een Fiesta RS voor de openbare weg te bouwen!

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, fiesta-rs, Ford, Parijs-2010, rally, wrc

Vorig bericht: « Maximum snelheid gaat naar 130 km/u (als CDA het wil)
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Lotus Esprit (2013) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Zjonnie zegt

    30 september 2010 om 19:53

    naar mijn idee te breed voor n Fiesta maar verder wel ok,.. het gaat iig spannender worden met die 1600’s in kleine wagentjes :)

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    30 september 2010 om 20:06

    Mag je met deze versie gewoon op de openbare wegen rijden ? Ik bedoel, dát zou een feest worden dan !!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 september 2010 om 20:07

      @Megakix: oké, nummerplaatjes erop, profielbandjes…maar voor de rest ? Mag dat ?

      Login om te reageren
    • KoenvanD zegt

      30 september 2010 om 20:11

      @Megakix: jazeker mag dat, over een paar jaar rijden ze ook gewoon bij ons op de openbare weg( tussen klassementsproeven door). De auto’s zijn echter niet bedoeld en dus ook niet geschikt om dagelijks normaal mee te rijden.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 oktober 2010 om 10:01

      @Megakix: nou als je af en toe die kits ziet die ASMA op mercedesjes plakt. dan mag dit zeker op de openbare weg!

      Login om te reageren
  3. JMWPvG zegt

    30 september 2010 om 20:28

    Ik vind hem zeker geslaagd eruit zien , maar alleen die voorspatranden ?

    Login om te reageren
  4. Johan-SV zegt

    30 september 2010 om 20:36

    ik neem em maar dan wel met 2 uitlaten aan beide kanten

    Login om te reageren
  5. tom smits zegt

    30 september 2010 om 21:15

    hier is maar een woord van perfecte toepassing: BRUUT

    Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 21:53

    Deze ziet er gewoon echt nice uit…. Bij deze wil ik mijn Fiesta wel aanbieden om deze ook zo te verbouwen :D

    Login om te reageren
  7. memphis zegt

    30 september 2010 om 21:55

    Fijn maar hou hem in de competitie jongens!
    Anders komt het eerste beste sjonnie met petje er nog mee uit zijn garage gerold. Wel lachen natuurlijk met zijn 1.2 er in dan 8)

    Login om te reageren
  8. Rob zegt

    1 oktober 2010 om 09:01

    Ach je kan er prima mee op de openbare weg rijden. Leuke weekendracer toch?

    Alleen jammer dat je elke maand het blok moet reviseren en elke 2 seconden moet schakelen door de close ratio bak..

    Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    1 oktober 2010 om 11:02

    Nou, dikke bak hoor! Ik denk dat de term “het kleine broertje van” hier een beetje minderwaardig is;) Nu nog zien hoe goed hij mee kan komen in het WRC!

    Login om te reageren
  10. Merry zegt

    1 oktober 2010 om 11:11

    En de nieuwe Fiesta is bijna net zo groot als de eerste gen Focus.
    Want echt klein kan je de Fiesta ook niet noemen, zeker niet zo klein als ze bv 15 jaar terug waren.

    Ik wil eens weten welke merken nogmeer de WRC in gaan.
    WRC en WTCC gaan die zelfde 1.6T motoren gebruiken.
    En Seat(VAG) blijft WRC rijden dus misschien kunnen we VW of Audi in de WRC verwachten.
    VW heeft al een Polo S2000 met de zelfde benzine 2.0 motor als Seat gebruikt in de WTCC al is die motor minder goed dan de 2.0T diesel.
    Maar goed even de 1.6T in de Polo hangen en WRC rijden.
    En Skoda(VAG) heeft ook een S2000 auto dus die kan ook voor het WRC gaan.
    Maar Audi zou wel het mooiste zijn.

    Login om te reageren
  11. Timmie zegt

    1 oktober 2010 om 12:13

    Een RS voor de openbare weg is waarschijnlijk niet zo verstandig, wegens te kleine oplage en prijs versus grootte…

    Login om te reageren
    • Kyanite zegt

      1 oktober 2010 om 15:31

      @Timmie:
      De Escort RS Cosworth werd toendertijd (1992-1996) ook gewoon uitgebracht, kostte toen ergens rond de fl 100.000,- (ca. € 45.000,-). Terwijl een normale Escort 1.6 rond de € 14.000,- kostte. Dus ik zou zo zeggen: Ford gewoon doen!

      Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    1 oktober 2010 om 13:30

    Grr, kijk maar uit. :x De DS3 eet je op! Muhaha. ;)

    Login om te reageren
  13. Kvgorp zegt

    1 oktober 2010 om 15:26

    Ik zeg vet!!!

    wat een topprint zit er op. Alleen zal er nog een hoop reclame op komen al hij gaat rijden.

    Maar wat zitten die spiegeltjes ver naar achteren!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North