
Een cabrioversie van de Evoque. Hoe lang zullen we daar nog op moeten wachten? En misschien wel nog belangrijker; willen we daar wel op wachten?
Tja, iemand moet de Nissan Murano CrossCabriolet van een beetje concurrentie voorzien. En als daar één model geschikt voor is binnen de line-up van Range Rover dan is het natuurlijk het driedeursje van de kersverse Evoque. Damesauto bij uitstek. En laten we vooral niet vergeten dat Audi ook op een cabriovariant van een SUV schijnt te broeden. Zou dit een nieuwe nichemarkt kunnen worden? SUV’s zonder topje voor de trophy wives van deze wereld?
‘Land Rover’ en ‘cabrio’ lijkt op het eerste gezicht een vreemde combinatie, maar in het verleden zijn er vaker dakloze modellen op de wereld gezet. Zoals deze Range Rover en die Land Rover. Terreinmeesters die niet door de Britse autobouwer zelf zijn gefabriceerd, maar waar bedrijven als Wood & Pickett de knipschaar in hebben gezet. Met de Evoque Cabrio zou dat een compleet ander verhaal kunnen worden. Dit door Victoria Beckham goedgekeurde model heeft uiteraard veel meer convertible-potentie dan een Freelander, Discovery of zelfs een Range Rover Sport. Dat de productie gewoon plaatsvindt in het Engelse Halewood bij LR zelf ligt vrij voor de hand (waar nu ook de drie- en vijfdeurs versies van de Evoque van de band rollen).
Land Rover wil het modellenaanbod de komende jaren flink uitbreiden en ontkent de geruchten voor een Evoque Cabrio niet. We zijn dan ook best benieuwd wanneer deze cabrioversie het levenslicht zal zien, mocht er akkoord worden gegeven. Gezien het feit dat er nog geen testexemplaren rondrijden zal de introductie nog minimaal 2 jaar op zich laten wachten. Nee, eerder dan 2013 zal de zonaanbidders-Evoque niet bij de dealers staan.
Wat denken jullie, heeft een baby-Range Rover met een opvouwbaar stoffen dakje kans van slagen, of wordt dit een oversized handtasje op wielen? We lieten onze huisshopper alvast een impressie in elkaar zetten. Die staat HIER in het groot.
Lijkt wel een Monstertruck cabrio op die fotosoep
bring it on.
dat wordt echt en vet gruwelijke car.
ik vind het maar een raar ding…
Ik zeg niet doen. De evoque is een mooie range,maar ook een downsized car. Tegenwoordig komen zoveel merken met van die kleine creaties. X1,Q3.
Nog zo’n badkuip erbij :P
Een evoque is een mooie auto, maar een cabrio versie.. nee danku :) overigens is deze bmw ook niet alles.
@bmwmaaktrijdengeweldig: Oh ja sorry maar dit is dan wel de Bmw x1 cabrio, voor wie dat niet kan zien.
@ bmwmaaktrijdengeweldig:
Voor wie niet kan lezen bedoel je…
@EFB: Oh god, ik dacht na het lezen van mijn tekst ”Oh shit, vergeten te vermelden dat dit de x1 moest zijn” maar aangezien het op het nummerbord staat.. bedankt :)
@ bmwmaaktrijdengeweldig:
Graag gedaan;)
Best leuk eigenlijk:P
nou ziet er niet verkeerd uit, waarom niet :D
Dit brouwsel is ook niet bedoelt voor de gemiddelde autoblogger, maar voor mensen die dit kunnen betalen.
Ik denk dat er wel markt voor is.
@amateur: je hebt gelijk, gewoon zo’n auto’tje voor voetbalvrouwen in zonnige landen.
@toshtie: In zonnige landen rijdt men geen cabriolets. Hoogste cabrio-dichtheid is in NL, België en Groot Brittannië.
a. in het zuiden is het snel te warm
b. in het zuiden vinden ze de zon maar lastig. Ze gaan ook écht niet om 1 uur ’s middags op het strand zitten bv.
En ja, mijn hoofd zit vol met dit soort onzinnige weetjes….
What’s the point?
Die X1 is nog best leuk zo, maar deze LR past het niet om open te zijn…
Een Range Rover misschien openwerken net zoals de korte G-klasses, dat lijkt me wel wat. Die auto is er in ieder geval beter voor geschikt dan deze jongen met normaal gesproken een coupé dak.
Net iets als die Murano Cabrio.
Blah… die Murano Cabrio was nog te doen… dit vind ik niet echt denderend.
Het origineel is mooi, dit slaat nergens op.
Tja, dit zullen de marketingboys wel weer geweldig vinden… Weer een nieuwe ‘niche’ om te vullen!!! En we noemen hem ‘SUCK’ Sports Utility Convertible ehmmmmmm Kar…
:D
@Svenska_Aeroplan_AB: Krossover!
hahahaha
man ik wordt zo flauw van AB.nl in komkommertijd.
Ik ga maar eens wat zinnigs doen…
Tschusssssss
Please, don’t. Normale versie vind ik niet verkeerd maar een cabrio van een SUV, sowieso een fail.
Misschien dat ze daarom een 1 serie cabrio hebben gebouwd. (X3 -> 3 serie cabrio, X5/X6 -> uhh… 6 serie cabrio misschien?) Het probleem bij Range Rover is dat ze niet een auto hebben zoals de X1 de 1 serie heeft en de X3 de 3 serie.
Weet niet hoe ik dat moet omschrijven?
Ehm zoals onze Antilliaanse medemens zou zeggen… Wàt is deze?! Ziet er niet uit zeg!
Theophilius Chin heeft deze wagen al in juli 2010 gemaakt. Ziet er vrijwel identiek uit. Behalve dan het interieur.
http://www.theophiluschin.com/?p=2479
’t zou niet de eerste range rover zonder dakje zijn.
Lijkt me wel gaaf zo hoog zitten zonder dak