Range Rover Sport HST: 380 pk sterke instapper

Auteur: , 22 Reacties

De Range Rover Sport krijgt een leuke nieuwe benzine-instapper met V6. Maak kennis met de HST Limited Edition.

RR Sport HST

Wie een Range Rover Sport op benzine wil rijden heeft momenteel de keuze tussen een 5.0 V8 Supercharged met 510 pk en een nog sterkere SVR met 550 paarden. Als het een onsje (CO2) minder mag zijn, heb je dikke pech en koop je maar een viercilinder Duitse truttenschudder of iets dergelijks. Tot nu, want deze HST heeft Jaguars 3.0 V6 aan boord, die 380 pk ophoest.

De HST krijgt een blacked-out behandeling, compleet met dark satin grey 21 inch wielen (22 inch is optioneel) en tal van hoogglans-accenten. Rode remklauwen maken het feest compleet, alle details check je hier.

Wanneer kan ik er één bestellen?

Nooit. De HST komt namelijk beschikbaar op markten in het Midden-Oosten, China en Noord-Amerika, en dus niet in Europa. Een wat rare keuze als je het mij vraagt, maar de paarse broeken bij Land Rover zullen wel weten wat ze doen.

Helemaal irrelevant is dit artikel echter niet, want de 3.0 V6 Supercharged met 380 pk (die nu nog alleen in de F-Type ligt) gaan we natuurlijk in de toekomst wél verder in de lineup van JLR terugzien. Als ik een weloverwogen gok mag wagen, dan zeg ik ook in de nieuwe Jaguar XF, die in april eveneens in New York debuteert. Vanavond vindt in Londen de onthulling ervan plaats, die je vanaf 19:00 GMT hier live kunt volgen.



22 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Brute kleur in het rood!
Er is toch ook een 340pk 6 cilinder op benzine?
@w0o0dy: Jazeker, maar niet in de RR Sport. Wel in de XE, XJ, en F-Type
@sir_smokalot: ehm….
“Sitting between the existing 340PS Range Rover Sport 3.0-litre V6 supercharged and the 550PS supercharged variant, it delivers enhanced V6 performance to go with Range Rover Sport’s renowned comfort and refinement.”
@w0o0dy: In andere markten :) Hier is het V8 or GTFO.
In de andere markten is het een opvullertje, hier een instapper. Theoretisch dan, want ze halen ‘m niet naar Europa.

Ok, dat maakt het wellicht wat krom…
@sir_smokalot: tja om nou de Nederlandse onzin keuzes tot waarheid te verheffen gaat mij wat ver…
“Deze 380pk versie komt tussen de 340pk versie die we ook niet krijgen en de v8.
@w0o0dy: Op deze variant zou alsnog wel een berg CO2 tax zitten als ‘ie hier wel geleverd zou worden…dan gaat ‘ie inclusief tax toch al snel richting de ton en wellicht denkt de Nederlandse importeur dan dat ze beter die enkeling die benzine wil maar gelijk een V8 kunnen aansmeren en de rest maar voor de diesel moet gaan.
@sir_smokalot: Hij ligt ook al in de huidige XF :)
@w0o0dy: yep, die ligt in de ‘normale’ f-type en in de XE.
@w0o0dy: jups die zullen wij wek krijgen.
Lol Duitse truttenschudder
RR Sport; mooi ding.
RR Sport met V8: er komt altijd een lach op mijn gezicht als de bestuurder even gas geeft.
RR Sport met V6 benzine: nog zou ik m niet nemen; t zal nog steeds richting 12l/100km gemiddeld gaat; de Diesel is dan nog steeds de beste optie.
Wow normaal zou ik nooit een SUV in het rood bestellen, maar deze mag er wel wezen!
Hij is gewoon verkrijgbaar in Rusland, wat ook voor een gedeelte Europa is.

Ik begrijp wel een beetje dat de V6 benzine niet naar Nederland komt. Ik denk dat de meerderheid (80%) een 4 cilinder is of een TDV6 neemt, dan heb je waarschijnlijk nog 15% die een TDV8 neemt. De doelgroep wilt waarschijnlijk een zuinige diesel of een 4 cilinder en als er iemand bulkt van het geld dan willen ze de top of the line. Je ziet het ook wel een beetje bij andere merken. Ik zie bijvoorbeeld nooit een ML350 of een E350 benzine. Er is te weinig vraag voor V6 benzine in West-Europa.
@e550:
4cilinder is toch niet te verkrijgen in de RRS, enkel in de RRE?
@RazorHead: Ik dacht even dat ze inmiddels als een 4 cilinder er in hadden gelepeld, maar je hebt inderdaad gelijk.
@e550: weet niet waar jij woont maar hier in de buurt staat een ml350 en een e350. Zie er regelmatig hoor. Maar er zijn idd veel meer diesels.
Liever een v8. Dat rijd toch veel lekkerder in een SUV. Een 6 cilinder is wel top in een sedan of station.
Toch wel goed bezig daar bij landrover!
Gaaf.
Geen lelijke auto, maar ik weet niet of dit mijn eerste keus zou worden in dit segment er is immers zoveel keuze.
-RX F-Sport, GLE 63 Coupe, X5M, ML63.
Onzin, als je de 5.0 op lagere toeren zou afstemmen zou hij even efficiënt zijn. Inhoud of aantal cilinders zegt niets, maar wat wel wat zegt: meer kracht gebruiken is meer olie gebruiken, simpel als dat.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).