• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier

Auteur: RubenPriest, gepost 13 februari 2019 om 07:31 – 73 Reacties

Afbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezierAfbeelding Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier

Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier
Dit belooft veel goeds voor de M3…

BMW heeft alle registers opengetrokken om van de X3 M en X4 M iets serieus te maken. Ze moesten wel, want geïnteresseerden in dit segment kunnen al een tijdje bij Mercedes-AMG shoppen die de GLC63 (S) en GLC 63 S Coupé in het gamma heeft. BMW’s X3 M en X4 M moeten tegengewicht bieden en de SUV’s komen in twee smaakjes op de markt.

In het geval van de BMW M’s geen dikke biturbo V8 onder de kap, maar een geblazen M TwinPower Turbo zes-in-lijn van drie liter. Het blok levert 480 pk en 600 Nm koppel, of 510 pk als je voor de X3/X4 M Competition gaat. De zescilinder is standaard gekoppeld aan de 8-traps M Steptronic. 0-100 km/u doen de auto’s in 4,2 seconden, of 4,1 seconden als Competition.

Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier

BMW heeft gekozen voor M xDrive bij de X3 M en X4 M. Dit systeem kennen we al van de M5. De Duitse autofabrikant heeft de boel niet één op één overgenomen van de M5. Zo hoef je geen puike 2WD driftmodus te verwachten op de X3 M en X4 M. In plaats daarvan heeft BMW twee AWD-rijmodi in petto voor de power SUV’s. Wel laat BMW weten dat het meeste vermogen naar achteren wordt verstuurd. Of de X3 M en X4 M daadwerkelijk een stapje opzij willen zetten is afwachten in de praktijk.

Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier

Je herkent de X3/X4 M aan minimaal 20-inch velgen, vier orkestrale uitlaten, dikkere bumpers en de nodige badges. Bij de Competition worden alle chrome zaken, zoals onder meer de omlijsting van de nieren en spiegelkappen, in het zwart gestoken. Verder rolt de Competition standaard op jetsers van 21-inch én is een M Sport uitlaatsysteem aanwezig.

Nieuwe BMW X3 M en X4 M: tot 510 pk speelplezier

De nieuwe X3 M en X4 M zijn voor het eerst live te zien op de Autosalon van Genève over een paar weken. Vanaf augustus zijn de auto’s ook leverbaar met het M Carbon exterieurpakket, met onder andere carbon spiegels, luchtinlaten en achterspoiler. Prijzen en beschikbaarheid van de twee nieuwe M GmbH-speeltjes zijn nog niet bekend. Een video van de X4 M check je hier. Bewegende beelden van de X3 M zijn er ook.

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X3 (M) en X4 M facelift inclusief M-prijzen
  • Alpina is er als de kippen bij met nieuwe XD3 en XD4
  • BMW X3 xDrive30e rijtest

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, competition, geneve-2019, x3, x3m, x4, x4m

Vorig bericht: « Huh? Volkswagen wil Jetta als merk introduceren
Volgend bericht: Range Rover Sport krijgt een primeur onder de kap »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanderp zegt

    13 februari 2019 om 07:37

    Doe mij maar een stelvio quadrifoglio

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      13 februari 2019 om 07:51

      @sanderp: Doe mij deze maar. Op de een of andere manier vind ik zowel de Stelvio als de Giulia er nu al gedateerd uitzien. Proporties Stelvio ook minder voor elkaar dan de X3.

      Login om te reageren
      • niex zegt

        13 februari 2019 om 12:45

        @camber24: k zie toch liever 1 van die alfas als dit boze varken en zeker die giulia. nee bmws hebben het gewoon niet meer.

        Login om te reageren
        • chimaera zegt

          13 februari 2019 om 13:09

          @niex: “k”, “alfas”, “bmws”, “als”, mooie grammatica hoor!

          Login om te reageren
        • camber24 zegt

          13 februari 2019 om 13:35

          @niex: niet mee eens. Nieuwe dreier vind ik veel meer van deze tijd dan de Giulia. Dashboard Giulia al hopeloos verouderd. Nee, de Italianen laten de bal vallen mijns inziens. BMW pakt voor mijn gevoel de draad weer goed op. En zoals iedere keer met een verandering in design; vraagt (veel) gewenning. BMW’s rijpen over het algemeen erg mooi ;-)

          Login om te reageren
    • str8six zegt

      13 februari 2019 om 08:33

      @sanderp: mij niet

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        13 februari 2019 om 08:40

        @str8six: mij wel

        Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        13 februari 2019 om 08:45

        @str8six: verrassend…

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          13 februari 2019 om 08:57

          @marijn90: net zo verrassend als Alfa likkers op AB.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            13 februari 2019 om 09:36

            @str8six: doe mij maar een Stelvio met een BMW interieur.

            Login om te reageren
  2. jaso013 zegt

    13 februari 2019 om 07:50

    Serieus…. 223 foto’s….

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      13 februari 2019 om 07:53

      @jaso013: van 2 lelijke autos

      Login om te reageren
    • bas_vanhattum zegt

      13 februari 2019 om 07:53

      @jaso013: Meer is áltijd beter…

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        13 februari 2019 om 14:09

        @bas_vanhattum: meer belasting betalen, meer CO2 tax, meer regen, meer files…?

        Login om te reageren
    • barkingiron zegt

      13 februari 2019 om 08:00

      @jaso013: van mij mag er wel een slechte van 20 a 30 foto’s gemaakt worden

      Login om te reageren
      • s73phan zegt

        13 februari 2019 om 08:35

        @barkingiron: voor mij had een selectie van 2 foto’s prima geweest. Liefst van de onderkant ?

        Login om te reageren
  3. astondb10 zegt

    13 februari 2019 om 07:53

    Heel erg gaaf!

    Login om te reageren
  4. Justawheelchairguy zegt

    13 februari 2019 om 07:55

    Ik ben afgehaakt bij BMW, de enige mooie die ze op dit moment in het gamma hebben is (M)5-serie. En de huidige 3serie is ook wel te pruimen maar die krijgt binnenkort zn nieuwe model dus die zal dan ook wel verpest worden met nieren groter dan een BMW Isetta, ziet er niet uit!

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      13 februari 2019 om 08:08

      @kp92: de nieuwe 3 is lang en breed bekend.

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        13 februari 2019 om 09:07

        @bartteeuwen: En dit verklaart zijn onnozele opmerking die nergens op gebaseerd is. Een nikszeggende mening.

        Login om te reageren
    • cupsport zegt

      13 februari 2019 om 08:34

      @kp92: wil je melk en suiker bij je azijn?

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        13 februari 2019 om 09:27

        @cupsport: ?

        En wil je daar dan ook een koekje of liever een prozacje bij?

        Login om te reageren
    • mwti zegt

      13 februari 2019 om 19:44

      @kp92: onder welke van de 1000 stenen heb jij gelegen?

      Login om te reageren
  5. lekkaah zegt

    13 februari 2019 om 07:56

    Een M suv.. die x6/x5 oke, maar deze semi crossovertjes.. manmanman

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      13 februari 2019 om 08:48

      @lekkaah: vind de x3 nog wel oké voor dit type auto. Dik aangezet, maar nog enigzins in proportie. En persoonlijk vind ik de interieurs van bmw wel mooier dan die van de duitse concurrentie.

      Login om te reageren
    • GH zegt

      13 februari 2019 om 11:26

      @lekkaah: Überhaupt slaat een SUV met sportlabel nergens op. Een hoge inefficiënte auto met sportieve ambities, hoe tegenstrijdig wil je het hebben. Alsof je water gaat blussen… Nee, wil je sportiviteit, neem dan een auto met laag zwaartepunt etc., om het sportieve ook te eren. Lamborgini Urus en soortgelijke idem dito, verschrikkelijk hokken.

      Login om te reageren
    • ecknine zegt

      14 februari 2019 om 15:45

      @lekkaah: Semi-crossovers? De huidige X3 is even groot als de eerste X5 destijds in ’99.

      Login om te reageren
  6. bluster zegt

    13 februari 2019 om 07:59

    Op foto 33 & 34 kun je goed zien hoe er gephotoshopt is.

    Login om te reageren
    • HzR zegt

      13 februari 2019 om 08:15

      @bluster: respect dat je zo ver gekomen bent!

      Login om te reageren
      • bluster zegt

        13 februari 2019 om 08:23

        @hzr: dat was helemaal het einde!! ?

        Login om te reageren
  7. sleepyj zegt

    13 februari 2019 om 08:00

    Fijn dat BMW vast lijkt te houden aan fysieke knoppen. Blijft toch een stuk prettiger in een auto.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    13 februari 2019 om 08:02

    Goed gekopieerd van Alfa.. gut gemacht Jungs.

    Login om te reageren
    • bimmerfan zegt

      13 februari 2019 om 08:21

      @w0o0dy: v6 tegen i6? Groot verschil lijkt mij wel

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        13 februari 2019 om 08:24

        @bimmerfan: ja dat is wel een verschil. Die in lijn ligt half achter de vooras en is hoog, die V6 helemaal en heeft een beter zwaartepunt. Dus meer onderstuur in de BMW. Gezien de prestaties bij gelijk vermogen zal die bovendien ook meer wegen..

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          13 februari 2019 om 08:30

          V6 helemaal achter de vooras.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          13 februari 2019 om 08:56

          @w0o0dy: een zes in lijn loopt natuurlijk nog net iets mooier dan een V6. BMW heeft veel meer ervaring met onderstel afstemming van zware krachtige SUV’s dan Alfa. Maar wat mij voor de BMW zou doen kiezen is het interieur, twee volle generaties moderner dan de Stelvio.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            13 februari 2019 om 09:56

            @mashell: De directeur van de M-divisie was nogal onder de indruk van hetgeen Alfa heeft neergezet:

            BMW M GmbH richt niet alleen het vizier op Audi Sport en Mercedes-AMG, ook worden Cadillac (V-Series), Jaguar (SVO) en Alfa Romeo (Q-modellen) in de gaten gehouden. Vooral de Giulia Quadrifoglio heeft indruk gemaakt op M GmbH’s topman Frank van Meel, zegt hij in de Australische media: “Wij zijn de beste, daarvan ben ik overtuigd. Maar als er een auto is die wat betreft rijdynamiek in de buurt komt, is het de Giulia Q. Alfa Romeo heeft echt goed werk geleverd.”

            Login om te reageren
            • bogey zegt

              13 februari 2019 om 11:04

              @karaya: en dan noemen ze porsche niet omdat ze weten dat ze daar niet aan kunnen tippen?

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                13 februari 2019 om 12:08

                @bogey: Die heeft een Audi onderstel met het blok op de vooras. Nep Porsche.

              • bogey zegt

                13 februari 2019 om 12:20

                @karaya: zou toch blijkbaar zo strak sturen als een ‘echte’. Ik heb niks met suv’s, maar als ze dat al zeggen…

              • karaya zegt

                13 februari 2019 om 13:44

                @bogey: Als Porsche zelf een platform had ontworpen hadden ze het heel anders gedaan. En je kan een hoop verbloemen met een goede afstelling maar uiteindelijk gelden de natuurkundige wetten. Porsche kan een Veel betere Suv bouwen dan de Macan of Cayenne.

                Maar blijkbaar hebben de prutsers van Audi gewonnen.

  9. bluster zegt

    13 februari 2019 om 08:02

    Aan het eind van de 223-serie, zie je het begin. Foto’s van de productie

    Login om te reageren
  10. wahltiroler zegt

    13 februari 2019 om 08:06

    Die zwarte grille is een beetje Skoda…

    Verder wel een vette bak!

    Maar doe ook mij maar liever een Stelvio.

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    13 februari 2019 om 08:12

    Verrassend genoeg ziet de X3M er wel appetijtelijk uit…

    Login om te reageren
  12. ottosk zegt

    13 februari 2019 om 08:24

    M3 competition zal leuk worden met dit blok.

    Login om te reageren
  13. posthumus zegt

    13 februari 2019 om 08:26

    Van voor is het echt net een karikatuur van een bever…

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      13 februari 2019 om 12:17

      @posthumus: Ah, dus dat bedoelen ze met “een eigen gezicht”.

      Login om te reageren
  14. bimmerfan zegt

    13 februari 2019 om 08:26

    Ben wel benieuwd of dit blok met een chip de 600 pk gaat halen.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      13 februari 2019 om 08:57

      @bimmerfan: Racing-stripes schijnt wonderen te verrichten.. ;-)

      Login om te reageren
  15. str8six zegt

    13 februari 2019 om 08:33

    Vind dat kleurtje op de X4 wel lekker hoor. Gaaf ding.

    Login om te reageren
  16. viezefreddyw zegt

    13 februari 2019 om 08:37

    Vind het ontwerp maar weer een onsamenhangend en bij elkaar geraapt zooitje. Mja, logisch dat ik dat vind.

    Login om te reageren
  17. Loek zegt

    13 februari 2019 om 08:38

    Die grote gallery is zodat je middenin de foto’s van de X3 afhaakt en niet hoeft te gluren naar die hondslelijke X4… een poepende hond in een Adidas one-piece is nog steeds een poepende hond.

    Login om te reageren
  18. azuli zegt

    13 februari 2019 om 08:44

    De X3 ziet er sowieso erg goed uit. Volwassen en stoer. Zo in de M uitvoering is de X3 helemaal lekker.
    Jammer dat die live cockpit (professional) niet leverbaar is in de X3. Dan was hij helemaal af!

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2019 om 08:46

    Fantastische aandrijflijn in verkeerde auto.

    Login om te reageren
  20. stfu zegt

    13 februari 2019 om 08:51

    X4 is wel echt enorm lelijk vanuit bepaalde hoeken!

    Login om te reageren
  21. neymar zegt

    13 februari 2019 om 08:53

    Dus de nieuwe BMW M3 krijgt waarschijnlijk hetzelfde motor onder de kap?

    Login om te reageren
    • ecknine zegt

      14 februari 2019 om 15:49

      @neymar: Zelfde blok ja (S58)

      Login om te reageren
  22. roberto zegt

    13 februari 2019 om 08:54

    Ik vind de X3 er wel als een bommetje uit zien hoor. Sowieso vind ik dit segment steeds beter te pruimen, momenteel zijn de Tiguan R-Line als de GLC63 AMG (en dan niet de coupe) één van de mooiste auto’s wat het merk te bieden heeft i.m.o.

    Login om te reageren
  23. vaakbenjetebang zegt

    13 februari 2019 om 08:54

    Een ‘Competition’-uitvoering van een bluf-SUV uitbrengen, dat is toch wel het toppunt van cynisme over je clientèle.

    Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      13 februari 2019 om 09:27

      @vaakbenjetebang: Inderdaad, veel triester wordt het niet…

      Login om te reageren
  24. ghost zegt

    13 februari 2019 om 08:56

    Welk 6-cilinder blok is dit dan? Die van de M3? Of een getunede 40i?

    Login om te reageren
    • bimmerfan zegt

      13 februari 2019 om 09:00

      @ghost: volgens mij een verbeterd blok van de huidige M3/M4

      Login om te reageren
      • ecknine zegt

        14 februari 2019 om 15:48

        @bimmerfan: Nein. Dit is het nieuwe M-blok (S58) dat in de nieuwe generatie dreier komt.

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      20 februari 2019 om 10:04

      @ghost: meer info:
      S58 is een nieuw blok, andere boring/slag, closed deck, volledig nieuwe turbo architectuur etc.
      https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/bmw-m3-motor-2020-sechszylinder-biturbo/

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        20 februari 2019 om 10:20

        @Onehp: aahw thanks!

        Login om te reageren
  25. lexis zegt

    13 februari 2019 om 09:16

    Pff 510 pk. Binnen paar maand weeral achterhaald en gaan we naar 600pk. Waar stopt dit en waarvoor is het nodig. Het levert niet noodzakelijk beter rijdende autos op. @BMW zorgt eerst eens dat een BMW weer stuurt en rijdt zoals het hoort zoals pakweg 20j terug. Want die vss en m adaptieve onderstelletjes zijn het echt niet.! Helaas kom je daar zelf maar achter na een paar maand te rijden in bv een f32.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      13 februari 2019 om 19:31

      @lexis: Dat is al lang aan de hand Challenger 717 of 797PK/ Demon 840PK, Camaro ZL1 650PK, Mustang GT500 750+PK,Corvette ZR1 725PK

      Login om te reageren
    • ecknine zegt

      14 februari 2019 om 15:47

      @lexis: Hoezo heeft dit ‘een paar maand’ geduurd voor je deze conclusie kon trekken? Zoiets merk je toch direct?

      Login om te reageren
  26. berlinetta zegt

    13 februari 2019 om 11:21

    Ik vind hem wel cool. De X3 vind ik sowieso wel goed gelukt. Gewoon een nette SUV zonder overdreven te zijn. Deze M ziet er ook netjes dik uit zonder meteen te schreeuwerig te zijn. Mooie toevoeging aan dit segment.

    Login om te reageren
  27. intimrasiert zegt

    13 februari 2019 om 12:10

    De BPM van deze wordt 47k -> onverkoopbaar in NL

    Login om te reageren
  28. thomasthomas zegt

    13 februari 2019 om 12:13

    Vind die 21 performance wielen wel grappig kosten bij de dealer bijna 6000,- euro. En op Marktplaats 500,- euro in replica maar dat zal we rommel eerste klas zijn.

    Login om te reageren
    • ecknine zegt

      14 februari 2019 om 15:47

      @thomasthomas: Wat denk je nu zelf?

      Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    13 februari 2019 om 17:33

    Ik vind em als X3 wel lekker dik. Die X4 vind ik erg lelijk. Beter dan de eerste maar nog steeds zeker geen looker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North