• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RCR Superlite Cup

Auteur: chefke, gepost 16 december 2007 om 19:57 – 23 Reacties

RCR superlite cup


Eerder deze week hadden we al de GTM Factory Five supercar, maar nu is er nog een fabrikant die hetzelfde concept hanteert. RCR, Race Car Replicas, is bekend van het bouwen van Replica’s van klassiekers als de Porsche 917 en de Ferrari P4, maar ze hebben nu dus een eigen ontwerp gemaakt.

De Superlite Cup is leverbaar in twee varianten, een coupé en een Roadster, waarbij ze de Roadster wel heel erg uitgekleed hebben. Er is niet meer dan een stalen frame aanwezig, en ze hebben waarschijnlijk met een schuin oog gekeken naar de Ariel Atom. Voor de motorisering zijn verschillende opties leverbaar zoals een Corvette V8 en een Porsche motor.

Ook deze auto moet je zelf in elkaar zetten, wat niet voor iedereen weggelegd is, maar wat heeft wel effect op de prijs. De complete kit kost namelijk maar $43900 dollar wat een stukje duurder is dan de GTM maar een stuk betaalbaarder dan een fabriekswagen. Wel moet ik zeggen dat ik het design van de GTM ook een stuk mooier vind, dus als het aan mij ligt is de keuze snel gemaakt.

Meer informatie is te vinden op de website van RCR.

RCR Superlite Cup
RCR superlite cup
RCR Superlite Roadster
RCR Superlite Roadster

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Porsche 992 GT3 Cup maakt zijn opwachting op Zandvoort
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Ferrari, Porsche, Supercars

Vorig bericht: « Rinspeed sQuba – Duikboot of auto?
Volgend bericht: Porsche tempert hybride-enthousiasme »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    16 december 2007 om 20:00

    lol, alsof ze een body om een atom hebben gebouwd en er een echte motor in gelegd hebben :P ;)

    Login om te reageren
  2. LC zegt

    16 december 2007 om 20:03

    @Alwood; Je haalt de woorden uit mijn mond. :P

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    16 december 2007 om 20:05

    op een of andere manier zie ik die gele schelp bij een km of 150 gelift worden ..
    geeft niet echt een solide indruk .. dat frame los dan weer wel ..
    kiezen .. dit of een GTM lijkt mij dan ook een makkelijke ..

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    16 december 2007 om 20:05

    Ziet er wel efficienter uit (op earodynamica dan), ideaal om een endurance te doen :)

    Login om te reageren
  5. RA999 zegt

    16 december 2007 om 20:14

    Die roadster kost maar $15,995 dus dat is volgens mij goedkoper dan een Ariel en met een Corvette motor zal ie ook wel minstens zo snel zijn…

    Login om te reageren
  6. Apache zegt

    16 december 2007 om 20:15

    leuk die laatste, dat je er met 2 in kan, dat trapt wat vlotter.

    Login om te reageren
  7. heidekonijn zegt

    16 december 2007 om 20:18

    Mooier dan een Ultima, maar er moet op zo’n onderstel toch iets originelers te verzinnen zijn?

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    16 december 2007 om 20:35

    Je zou hem natuurlijk ook door iemand anders in elkaar laten zetten. Of zou dat het hele voordeel weghalen? Ik weet niet hoe het zit met de uurprijzen en met de duur van de bouw van zo’n ding…

    @ RA999; :o Dat is goedkoop… Nou ja, als de Hollandse belastingen erover komen, wordt het wel weer prijzig genoeg.

    Login om te reageren
  9. heidekonijn zegt

    16 december 2007 om 20:41

    @Citrofiel
    Als je een semi-proffessionele bouwer in de EU zou vinden, hoef je je wel al minder zorgen te maken over de homologatie.

    Login om te reageren
  10. Poekie Lauda zegt

    16 december 2007 om 20:43

    Die Roadster ziet er uit als een Ariel Atom met grote wielen, die ergens frontaal is opgeklapt :P
    Doe mij dan maar een Ariel Atom, ik heb niet de vaardigheden om zo’n dingen ik elkaar te schroeven :?

    Login om te reageren
  11. StormRAM zegt

    16 december 2007 om 20:48

    Ik mis de specificaties….ook op hun site overigens, das dan wel weer een beetje jammer

    Login om te reageren
  12. jela zegt

    16 december 2007 om 21:09

    vette auto, vooral die roadster maar ik mis high res. materiaal!

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    16 december 2007 om 21:12

    Ik vind em wel mooi moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  14. C6.R zegt

    16 december 2007 om 21:16

    Kan je dat chassis ook met (500+?pk) Corvette motor krijgen?

    Dat zou best nog wel eens snel (fout) kunnen gaan dan…

    Login om te reageren
  15. Volvo_440_turbo zegt

    16 december 2007 om 22:07

    Dat ding, dat krijg ik samen met mijn broer of een vriend wel in elkaar.
    Ik ben geen autotechnieker maar heb wel de nodige technische vaardigheden dankzij mijn technische achtergrond en veel sleutelen aan volvo 480-ers en een 440-er. Veel moeilijker als deze twee wagens kan dit echt niet zijn!
    Spijtig dat ik dit moment het geld niet heb :(

    Login om te reageren
  16. Gerben zegt

    16 december 2007 om 22:11

    lekker karretje

    Login om te reageren
  17. Wat_een_gezeik zegt

    16 december 2007 om 22:48

    foto’s op de site van RCR staat een coupe zonder achterwielaandrijving. misschien een beetje raar als ie alleen voorwielaandrijving heeft. ik vind het iig wel raar voor zo’n auto

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    17 december 2007 om 00:49

    die wil ik wel onder de kerstboom hebben

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    17 december 2007 om 08:37

    Oeh… Dat frame is zo sexy! Paar spats over de wielen en op kenteken zetten!
    Alleen… Waar laat je de kentekenplaat?

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    17 december 2007 om 09:37

    ik vind het een heel geslaagd concept, met name de coupé. de roadster ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  21. 110% zegt

    17 december 2007 om 12:00

    Vind de Atom toch wat mooier en completer. Dit is net of je niet genoeg geld of tijd had om je auto af te bouwen.

    Login om te reageren
  22. Juppe zegt

    17 december 2007 om 12:53

    Niemand die het opvalt dat de coupe een compleet ander chassis heeft dan de roadster?

    De roadster lijkt mij een atom-kopie. Ook met FWD motor achterin.

    De coupe is eentje met een buizenchassis en v8-motor achterin. Zoals zoveel van die dingen hebben, maar dan lelijker.

    Login om te reageren
  23. Petor zegt

    17 december 2007 om 17:06

    Doe bai die mar.
    Waar moet ik tekenen ;-) ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North