• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Reactie van de week (14)

Auteur: autoblogger, gepost 2 april 2008 om 21:25 – 92 Reacties

Koop alleen autos uit landen die fout waren in de oorlog


Super schrijft,
31 March 2008 om 14:24
Ik koop alleen autos uit landen die fout waren in de oorlog.

En het bruggetje naar ons aller nazilover Max is natuurlijk snel gelegd (excuses zijn inmiddels gemaakt). Mosley drinkt na afloop graag thee (Engelse aub) met zijn hoertjes en ik ben erg benieuwd naar de nationaliteit van zijn automobiel. Engels of Duits?

Bonusvraag: welke auto rijdt “Super”?

Ook interessant!

  • Laatste plekken: Autoblog Driving Experience 14 juli (Avondsessie)
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Oud FIA-baas Max Mosley overleden
  • Autoblog Spot van de Week: Nissan Rasheen

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

autoblog-reactie

Vorig bericht: « Porscheplatz: Porsche museum is coming…
Volgend bericht: Is de Prius een resultaat van subsidies? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Apache zegt

    2 april 2008 om 21:28

    klinkt als een Mercedes E/S of een Lexus GS/LS

    …aan de mentaliteit te horen.

    Login om te reageren
  2. K-Kalkan zegt

    2 april 2008 om 21:28

    een dikke vette v8 rechtstreekt uit Amerika :D

    Login om te reageren
  3. Apache zegt

    2 april 2008 om 21:29

    …ofwel een 1995 Opel Corsa.

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    2 april 2008 om 21:38

    Ja dat kan van alles wezen, Mercedes, BMW, Audi, VW, Opel, Porsche, een of andere afghaanse of irakese legertruck (hij zei niet welke oorlog)…

    Ik gok op een VW

    Login om te reageren
  5. Frits zegt

    2 april 2008 om 21:38

    Rijd die man een Lexus???

    Login om te reageren
  6. Joey zegt

    2 april 2008 om 21:41

    Trabant

    Login om te reageren
  7. FiXeR zegt

    2 april 2008 om 21:43

    Login om te reageren
  8. ZwerverRoodbaard zegt

    2 april 2008 om 21:46

    Ik denk dat “Super” toch zoiets rijd ;) ->
    http://www.speedace.info/automotive_directory/car_images/kubelwagen_hooded.jpg

    Login om te reageren
  9. Negativan zegt

    2 april 2008 om 21:47

    Je kan van die man zeggen wat je wilt maar hij had wel verstand van auto’s.

    Toen Opel in de jaren dertig de kadett introduceerde voor de alleszins schappelijke prijs van DM 1450, verbood de fuhrer na enige tijd de verkoop van dit model. :)

    Login om te reageren
  10. JesperF zegt

    2 april 2008 om 21:48

    Die pikketrekker rijdt waarschijnlijk in een verrot opeltje.

    Login om te reageren
  11. Josje zegt

    2 april 2008 om 21:48

    Mercedes…
    typische auto die de duitsers gebruikte in WWII…

    maar het kan natuurlijk ook Porsche, BMW, Audi, VW zijn…

    of Fiat, Ferrari, Lamborghini, Alfa, etc zijn uit Italie… land dat zich ook aangesloten heeft gehad bij de duitsers.

    OF Spijker? waren wij niet ook fout in indonesie? hebben wij niet ook kampen gebouwt daar?

    en, als je het hebt over “fout in de oorlog”… dan gaat het er maar om aan welke kant diegene staat die dat zegt ;) de duitsers toen vonden dat de engelsen en amerikanen fout waren…

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    2 april 2008 om 21:57

    Ehh, zoiets. ;)

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    2 april 2008 om 21:57

    Mosley bezit volgens mij deze prachtige auto

    Login om te reageren
  14. smoke zegt

    2 april 2008 om 22:02

    OF Spijker? waren wij niet ook fout in indonesie? hebben wij niet ook kampen gebouwt daar?

    Nee Josje, duik jij nog maar even de geschiedenisboeken in. Aanvankelijk hebben we de boel wel aardig leeggeroofd, maar daar kwam later een ‘ethische politiek’ voor in de plaats. Zo bruut leegroven als bijvoorbeeld onze Zuiderbuur Leopold II met Congo deed hebben we gelukkig ook nooit gedaan.

    Maar ik drijf af….

    Login om te reageren
  15. m5 zegt

    2 april 2008 om 22:04

    een opel blitz met de uitlaat naar binnen ;)

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    2 april 2008 om 22:07


    Nee? Weer mis…

    Login om te reageren
  17. Josje zegt

    2 april 2008 om 22:08

    @ Sire Smokalot
    dat snap ik best, en ik ben daar ook van op de hoogte ;)
    maar in de ogen van de indonesiers waren wij… fout?

    Login om te reageren
  18. Pordon zegt

    2 april 2008 om 22:11

    Uhm ik denk een Simka. Ow dat bestaat niet meer, sinds wanneer:O!?

    Login om te reageren
  19. Arie zegt

    2 april 2008 om 22:12

    een volkswagen Kever natuurlijk. die was fout in de oorlog. Nadat het ontwerp er was, en hij gebouwd werd, werden toendertijd alle kevers voor de duitse legers gebouwd.
    (Dus nu zal hij VW rijden…?)

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    2 april 2008 om 22:13

    Btw is dit de 14e ‘reactie van de week’ of zijn we gewoon de 14e week?
    En ik denk dat mensen nu nog minder serieus gaan posten om gewoon in de ‘reactie van de week’ te komen…

    Login om te reageren
  21. Negativan zegt

    2 april 2008 om 22:13

    Dankzij “ons” NL-ers zijn er nu wel begaanbare wegen in Indonesië.

    Kreeg er laatst nog een bedankje voor.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    2 april 2008 om 22:14

    welk land is er “goed ” in een oorlog ??

    kan dus van alles zijn !!

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    2 april 2008 om 22:16

    Spyker denk ik ..

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    2 april 2008 om 22:20

    @de vlaeminck: het is week 14 inderdaad;)

    En “Super” post zeer serieuze reacties op autoblog. Zie oa
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/26/bmw-en-mercedes-stoppen-met-v8-diesels#comment-1226049
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/01/elektrische-supercharger-rijp-voor-massaproductie#comment-1237940

    Login om te reageren
  25. Apache zegt

    2 april 2008 om 22:20

    @ Sir Smokalot

    Haal dat aub niet aan. Wat in Congo gebeurde op het privégebied van Leopold is zijn verantwoordelijkheid, gruwelijk als ze waren. Daar heeft het Belgische volk of de staat goegenaamd niks mee te maken. Na WW2 hebben wij prachtige dingen gedaan voo Congo, ze deelden onze welvaart, ze hadden medische verzorging ten over, net als voedsel. Helaas vonden ze in de jaren zestig dat ze zelf best Congo konden besturen zonder de hulp van ons, Belgen, en kijk wat er van kwam: de ene machtswellusteling na de andere kwam, Nu heeft Congo met Jozeph Kabila best een goed staatshoofd, maar door de wonden van dat verleden stikt het er nu van de rebellenbewegingen, met alle wanpraktijken van dien: kindsoldaten, genocide, honger, serieuze armoede, ziektes door geen hygiene, verkrachting, noem maar op.

    Login om te reageren
  26. Lexus zegt

    2 april 2008 om 22:20

    Weten jullie het zelf eigenlijk wel? Of zijn jullie gewoon benieuwd?… :P

    Login om te reageren
  27. Nick-G zegt

    2 april 2008 om 22:20

    Een 2ehands fiets bij de Oosterburen vandaan?

    Login om te reageren
  28. Tombnolz zegt

    2 april 2008 om 22:21

    Nog 4 dagen te gaan en de reactie van de week is al binnen, da’s niet eerlijk! :)

    ’t Is een pure gok, maar Mosley lijkt me een typische AMG-rijder.

    En Super, die rijdt met een Tigra!

    Login om te reageren
  29. Jesper zegt

    2 april 2008 om 22:26

    @ Iedereen: Zou de boodschap van Super niet iets kunnen zijn in de trant van; ieder land is wel eens fout geweest in een of andere al dan niet bekende oorlog, dus hij kan feitelijk een auto uit ieder land kopen…

    Login om te reageren
  30. RA999 zegt

    2 april 2008 om 22:27

    @ Josje
    Het hangt er ook vanaf naar welke oorlog je kijkt, de oorlog om de dekolonisatie van Indonesië kwam pas na de Tweede Wereldoorlog echt op gang. En als er over ‘de oorlog’ wordt gepraat gaat het meestal over de Tweede Wereldoorlog…

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    2 april 2008 om 22:30

    @SirSmokalot

    Je weet wel dat dat hele “ethische politiek” een wassen neus was?

    Maar inderdaad we dwalen af.

    Login om te reageren
  32. RenJie zegt

    2 april 2008 om 22:30

    Hummer H1 (evt nog de H2/H3) natuurlijk ! :)

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    2 april 2008 om 22:31

    noem eens een automerk uit een niet oorlogzuchtig land ??

    expansiedrift gaat toch wel gelijk op met technologisch superieuriteit ..

    Login om te reageren
  34. RenJie zegt

    2 april 2008 om 22:32

    ik denk dat Super het volgende redactielid wordt?

    Login om te reageren
  35. vla zegt

    2 april 2008 om 22:32

    :roll: Autoblog.nl goes to war… Waar zijn die ouwe hoestende opa’s als je ze nodig hebt? ;)

    Login om te reageren
  36. kansloos zegt

    2 april 2008 om 22:36

    @ Lincoln

    Volvo? Saab?

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    2 april 2008 om 22:38

    @ de vlaeminck; “Waar zijn die ouwe hoestende opa’s als je ze nodig hebt?”

    Rick dos was er net twee minuten voor je nog hoor. ;)

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    2 april 2008 om 22:41

    @Kansloos .. Vikingen hadden inderdaad het beste voor met mensen die niet naar hun pijpen dansten .. of niet ??

    Login om te reageren
  39. Nick zegt

    2 april 2008 om 22:48

    De Horch 853 en de Mercedes-Benz 770K. De ultieme nazicars.

    Naast de Auto-Union én Mercedes-Benz Grand Prix racers, de KdF-wagen én de Kübelwagen.

    Login om te reageren
  40. Negativan zegt

    2 april 2008 om 22:48

    Als Super die Tigra inruilt voor een kubelwagen hoeft hij waarschijnlijk niet eens heel veel bij te betalen.

    Login om te reageren
  41. mashell zegt

    2 april 2008 om 22:49

    Volgens mij zijn er bitter weinig Canadese auto’s te koop dus Super heeft helemaal geen auto.

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    2 april 2008 om 22:55

    @mashell .. Bitter !! o nee toch niet .. die zwitsers gedijen goed op elke oorlog ..

    Login om te reageren
  43. je oma zegt

    2 april 2008 om 23:01

    @ Lincoln:

    PicPic? Rinspeed?

    Login om te reageren
  44. Negativan zegt

    2 april 2008 om 23:09

    Volvo (Zweden) is ook niet helemaal correct. Of misschien zelfs wel helemaal niet.

    De R.A.F. had in WOII tientalle vliegvelden in Zweden waar vanaf ze de oversteek maakten naar het vaste (bezette) land.

    Login om te reageren
  45. HoeDan zegt

    2 april 2008 om 23:13

    volgens mij rijd hij in een VW kever met een GAS installatie

    zoals hitler toen de tijd zij: voor 5 mark per week rijd u al in een kever :)

    Login om te reageren
  46. LJ zegt

    2 april 2008 om 23:18

    een Volkswagen Kever natuurlijk en anders uiteraard een T-Ford (want ja de Amerikanen zijn tegenwoordig ook fout in de oorlog..)

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    2 april 2008 om 23:25

    vw golf

    Login om te reageren
  48. Klassiekerrally zegt

    2 april 2008 om 23:28

    Wie is Super? Staat hij in het jaarboek? Nee? Bestaat hij dan wel? ;)

    Login om te reageren
  49. autoblogger zegt

    2 april 2008 om 23:56

    LOL @ Klassiekerrally ;)

    Login om te reageren
  50. Rob USA zegt

    3 april 2008 om 00:02

    Ik vind het wel een goed punt om wat verder te verdiepen!
    Ons land is bezet/plat gegooid/leeggeroofd/uitgemoord door de duitsers!
    Tijdens sportwedstrijden ( o.a.voetbal) kunnen we wel duits bloed drinken, haten ze enorm en het liefst vernederen/slaan we ze!!Op ons strand graven ze te grote kuilen en hebben een grote mond! Maar toch willen we bijna allemaal duits rijden?? Begrijpen jullie het nog??

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    3 april 2008 om 00:06

    Ja, iemand die zaken zonder verband uit elkaar kan houden is het niet zo moeilijk.

    Maar goed, Amerikanen kunnen dat dan weer wat minder ze willen nog wel zaken zonder verband aan elkaar knopen. Immers was Sadam voor de Amerikanen gelijk aan Al Qaida. ;)

    Login om te reageren
  52. Marcello zegt

    3 april 2008 om 00:11

    een GTI boesje!

    gordijn trekhaak imperial…

    Login om te reageren
  53. Buzz Fuzz zegt

    3 april 2008 om 00:25

    Tja het kan dus een Duits, Japans of een Italiaans merk zijn. Te veel om te kiezen! Maar waarschijnlijk Opel Astra.

    Login om te reageren
  54. Rob USA zegt

    3 april 2008 om 00:53

    @Rick Dos: Maar ze hebben er o.a. wel voor gezorgd dat we hier geen duits spreken! :)

    Login om te reageren
  55. Negativan zegt

    3 april 2008 om 01:05

    @ Rob USA

    Hoezo hier?
    Volgens mij hebben de moffen de USA nooit bereikt.
    Misschien heb ik die les wel gemist.

    Login om te reageren
  56. xxx zegt

    3 april 2008 om 02:57

    Welke oorlog?

    Login om te reageren
  57. bob zegt

    3 april 2008 om 07:29

    Negativan .. yup .. je hebt die les gemist .. ff je schoolgeld terug halen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Pastorius

    Login om te reageren
  58. Ben zegt

    3 april 2008 om 07:39

    Misschien een Prius ofzo? Of een Lexus, Camry, zoiets..?

    Login om te reageren
  59. Klassiekerrally zegt

    3 april 2008 om 07:41

    Ik distantieer me overigens van alle duitserhaat: dat gaat gewoon nergens meer over.

    Net als dit topic overigens… ;)

    Login om te reageren
  60. Damoklets zegt

    3 april 2008 om 07:52

    Italie en Japan collaboreerden ook in WO2…

    @Apache:
    Mijns inziens doet sir smokalot niets verkeerd. Ook al heeft het Belgische volk er niets mee te maken, zij zullen altijd onlosmakelijk verbonden zijn met Leopold II. En daarmee dus ook met zijn acties, ongeacht of het terecht is of niet.
    Mensen (ook Nederlanders en Belgen) hebben een geestige neiging; Elke persoon die iets belangrijks bereikt is volksheld en leeft voort in elke inwoner, maar als een persoon iets verkeerds doet dan willen we er niet mee geassocieerd worden…
    En ja wij nederlanders waren ‘fout’ in Indonesie en natuurlijk ook als NSB’ers destijds. Zijn we niet trots op, maar doodzwijgen is een grotere fout Apache;)

    Login om te reageren
  61. Chrizzzie zegt

    3 april 2008 om 08:13

    ff wat anders. Max Mosley meent nu dat hij er met een excuse vanaf komt. Zijn jullie het daarmee eens? Ik vindt dat een kerel in de positie zoals hij niet meer zijn funcatie kan uitoefenen nu dat dit bekend is geworden.

    Login om te reageren
  62. Bart zegt

    3 april 2008 om 08:24

    Rijdt die knakker niet gewoon in een Köningstiger 2 tank? :P

    Login om te reageren
  63. Bart zegt

    3 april 2008 om 08:27

    @ chrizzie: Wat maakt het nou uit wat hij privé doet? Er is niemand misbruikt en hij betaalt er waarschijnlijk goed voor dus tja.
    Zolang hij zijn werk goed doet lijkt me het geen enkel probleem. Wat maakt het uit wat hij in de slaapkamer doet dan?

    Login om te reageren
  64. jlm zegt

    3 april 2008 om 08:29

    …beetje Duits, beetje Engels, geld genoeg….ehm Bentley Contianaal GT Speed?

    Login om te reageren
  65. Rick dos zegt

    3 april 2008 om 08:50

    @Rob USA

    En was het niet aan “ons Europeanen” dan hadden we het niet eens over “de Amerikanen” kunnen hebben. ;)

    @Damoklets

    Hear! Hear!

    We hebben er inderdaad een handje vol van om onze geschiedenis rooskleuriger te maken dan dat het werkelijk was.

    Login om te reageren
  66. Bisazza zegt

    3 april 2008 om 09:25

    @ Chrizzie… Lekker boeiend wat hij doet.

    Zolang het niets met kinderen/misbruik/mishandeling te maken heeft mag Max van mij lekker zijn latex masker met ring over zijn hoofd trekken hoor.

    Maar even ontopic…..

    Waar blijft nou de reactie van Super?

    Login om te reageren
  67. Marc zegt

    3 april 2008 om 09:32

    Ik zeg… Een Volkswagen Kever… Volkswagen was toch immers het automobiele droom van herr Hitler? Met de Kever als basismodel voor iedere burger in Nazi-Duitsland?

    Ik stem voor een Volkswagen! Super rijdt in een VW.. No question about it ;-)

    @ Rob USA: Tjah iedereen wil in een duitser rijden omdat die gasten zulke verrekte goede auto’s bouwen. WOII is al een poosje voorbij… Time to move on :-) Trouwens, die goede infrastructuur en die heerlijke Autobahn is toch ook een initiatief van Herr Hitler om de troepen zo snel mogelijk te kunnen laten reizen door Duitsland?

    Login om te reageren
  68. trekhaakduppie zegt

    3 april 2008 om 10:00

    44-HT-LR is van hem zeker…
    Opel op gas

    Login om te reageren
  69. Benjamin1 zegt

    3 april 2008 om 10:34

    Het moet idd wel een kever zijn, und Super?!?!??!?!

    Login om te reageren
  70. gusto zegt

    3 april 2008 om 10:59

    @Marc die autobahn is geen uitvinding van Hitler. Sterker nog de eerste autobahn lag in 1924 in Italie aldus Wikipedia..

    Autobahn
    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

    A 1 tussen Bremen en Osnabrück
    Een Autobahn is een Duitse term voor autosnelweg die in 1929 werd geïntroduceerd door hoogleraar Robert Otzen. De eerste snelweg, de ‘Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße’ (AVUS) in Berlijn werd tot dan toe omschreven als ‘Nur Kraftwagen Straße’, een weg voor enkel gemotoriseerd verkeer.

    Historie
    Het eerste plan om een autosnelweg aan te leggen is het HaFraBa Plan uit 1927. Het was de bedoeling HAmburg, FRAnkfurt en BAzel via een autosnelweg met elkaar te verbinden. De in 1924 geopende eerste autosnelweg ter wereld, tussen Milaan en Varese in Italië, stond daarbij als voorbeeld. Hoogleraar Robert Otzen introduceerde bij deze gelegenheid het woord ‘Autobahn’. De plannen werden overigens afgewezen. In 1935 werd door Adolf Hitler tussen Frankfurt en Darmstadt de eerste echte Autobahn in Duitsland geopend, nu onderdeel van de BAB 5. Autosnelwegen in Duitsland heten ‘Bundesautobahnen’ waarvan de gebruikelijke afkorting BAB is. Zie Wegen in Duitsland.

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    3 april 2008 om 11:06

    @gusto

    Marc zegt niet dat het zijn uitvinding is maar het is op zijn initiatief totstand gekomen in Duitsland.

    En dat is ook wat jouw stukje onderschrijft.

    “In 1935 werd door Adolf Hitler tussen Frankfurt en Darmstadt de eerste echte Autobahn in Duitsland geopend, nu onderdeel van de BAB 5”

    Login om te reageren
  72. Arnoud zegt

    3 april 2008 om 11:16

    Herr Super rijdt in een KDF (Kraft durch Freude), oorspronkelijke merknaam van de Volkswagen Kever.

    Levensmotto van Herr Super-Obersturmbahnfürher: Arbeit macht Frei!!

    Login om te reageren
  73. Apache zegt

    3 april 2008 om 12:06

    @ Damoklets

    “Elke persoon die iets belangrijks bereikt is volksheld en leeft voort in elke inwoner”

    Goodness… Dat is zo hard fout. Dat is enkel een uitspraak die je kunt veralgemenen in Noord-Korea, maar in het depressieve België is dat absoluut niet waar. Slechts het tegengestelde zou je kunnen stellen. Vandaag worden in België alle traditionele waarden in vraag gesteld, dus je kunt denken dat mensen die goed doen meestal compleet onterecht in vraag worden gesteld en mensen die anderen kwaad doen constant goedgesproken worden. Dit is de bittere realiteit. België, vrees ik, heeft daar haar logica verloren en is in de val gelopen om alles wat niet goed is voor het individu trachten goed te praten dmv allerlei vreemde zienswijzen en aggressie. Denk daar maar eens over na, mede-Belgen. ;)

    Login om te reageren
  74. Kenny Racegamez zegt

    3 april 2008 om 12:52

    Ferrari F50 of een viper kan hij het helemaal total los rijden

    en hij heeft veel bekijks van de mensen die denken dat hij para is ofzo

    Login om te reageren
  75. bmw zegt

    3 april 2008 om 13:02

    @Damoklets: ik zie het punt niet. Al een geluk dat het volk niets te maken wil hebben met smeerlappen. Enkel met mensen die goeie dingen verwezenlijken.

    @Apache: je kan niet onder stoelen of banken steken dat naast het goede er ook heel wat slechts is gebeurd in Congo. Toch moeten wij ons daar niet schuldig over voelen. Leopold II is mijn koning niet. En onze Albert ten andere ook niet echt. Maar soit. We kunnen de huidige generatie Duitsers toch ook niet laten opdraaien voor wat die smeerlappen in WO II hebben gedaan?

    Login om te reageren
  76. Rick dos zegt

    3 april 2008 om 13:09

    @bmw

    Het moet het ook niet in termen van schuld zien maar eerder het juiste beeld van je eigen (je land, je volk) geschiedenis.

    In dat licht is het inderdaad zo dat we onze helden op onze schouders dragen (alhoewel dat door onwetenheid bij het volk tegenwoordig minder is) en liever niet goconfronteerd worden met de zwarte zijdes van onze geschiedenis. Dit geeft een té rooskleurig beeld dat vaak terecht maar ook vaak niet terecht is.

    Login om te reageren
  77. Chrizzzie zegt

    3 april 2008 om 13:32

    @ Bisazza & Bart,

    Ik ben het niet met jullie eens. Als het inderdaad alleen prostituees waren geweest was er misschien minder aan de hand echter de racistische achtergrond verandert het verhaal.

    – Mercedes en BMW hebben veel moeite gedaan om van hun Nazi verleden af te komen. Met iemand als Mosley worden ze liever niet geassocieerd.

    – Recent met het voorval waarbij Hamilton gedisrimineerd werd heeft de FIA aangegeven om grote stappen te nemen. Je komt als organisatie minder serieus over als aan de leiding iemand staat die graag nazi soldaat speelt in zijn vrije tijd.

    – Mosley heeft altijd nadrukkelijk aangegeven dat hij zich absoluut niet associeert met zijn vader en moeder (Vader was leider Engelse fasistische partij, Moeder een lifelong Hitler supporter). Dit filmpje maakt hem toch wel iets minder geloofwaardig.

    – In de Japanse cultuur bestaat er geen onderscheid tussen prive en zakelijk leven. Hier zal het helemaal moreel afgekeurd worden.

    – Na de spionage parikelen van vorig jaar is een nieuw dieptepunt wel het laatste waar de F1 op zit te wachten

    Ondertussen hebben Mercedes, BMW, Toyota, en Honda al aangegeven dat ze geen vertrouwen meer in Mosley hebben en dat ze willen dat hij opstapt. Mosley heeft zelf al gezegt dat er ook een politieonderzoek naar hem loopt en ik denk dat de FIA hiervan de resultaten afwacht voordat zij een beslissing nemen.

    Ik zeg dan Jean Todt als vervanger!

    Login om te reageren
  78. Bart zegt

    3 april 2008 om 14:39

    @ Chrizzzie:

    Okee maar toch: Moet die man weg omdat je afkeurt wat hij doet in zijn slaapkamer of omdat het de welbekende druppel is?

    Persoonlijk maakt het me echt niet uit als hij graag in zo’n nazipakkie wil rondlopen met wat van die betaalde dames erbij. Veel kwaad doet hij er niet mee, die dames zouden zelf ook wel weten waar ze mee bezig zijn dus tja. Alleen als hij zijn werk niet goed doet, dan is het wel logisch.

    Het is misschien niet slim van ‘m dat hij dit soort dingen doet maar aan de andere kant kan je redelijkerwijs verwachten dat binnen je eigen privésfeer je kan doen wat je wil.

    Login om te reageren
  79. Berbertje zegt

    3 april 2008 om 17:59

    Franse auto :P Napolein xD

    Login om te reageren
  80. Berbertje zegt

    3 april 2008 om 17:59

    of welke oorlog ?

    Login om te reageren
  81. lincoln zegt

    3 april 2008 om 19:26

    nou ben ik het zat .. wat voor een auto heeft Super !!!!!!

    Login om te reageren
  82. michiel zegt

    3 april 2008 om 19:50

    heeft super wel een auto?

    Login om te reageren
  83. Lexus zegt

    3 april 2008 om 22:47

    Ik zei toch dat ze het bij de redactie ook niet wisten.

    En wij maar op de uitslag wachten……

    Login om te reageren
  84. autoblogger zegt

    3 april 2008 om 22:53

    @Lexus: als ik het antwoord wist dan had ik het niet gevraagd ;)

    Super, you there?!?

    Login om te reageren
  85. w0o0dy zegt

    3 april 2008 om 22:54

    @autoblogger: misschien heeft ie z’n verlaagde golfje om een boom gevouwen?

    Login om te reageren
  86. Dr Dre zegt

    3 april 2008 om 23:10

    Een auto uit een fout land?
    Eehm,
    Ik denk dan toch eerder een VolksWagen, want was dat niet het merk waar Adolf Hitler zo trots op was? Een echte Duitse auto die voor iedereen bereikbaar was… (met alle respect, *kuch*)
    Dan verder kijken, aan zijn zo milieubewuste uitspraak zal vast geen dikke Passat of Toureg hangen, ik denk eerder dat het een VolksWagen Golf/Polo is.
    Uiteraard een diesel voorzien van roetfilter.

    Login om te reageren
  87. Super zegt

    4 april 2008 om 11:49

    sjonge, dat ik de “reactie van de week” heb gehaald… en nog wel op mijn verjaardag. Met “fout in de oorlog” bedoelde ik eigenlijk duitsland, italie en japan, maw de “asmogendheden”. Om de een of andere reden (OK, italie is een twijfelgeval) bouwen die volgens mij de beste autos. Heeft iets met passie of arbeidsethos ofzo te maken denk ik. Ik laat jullie nog even in het ongewisse over wat ik rijd (de reacties die het proberen te raden zijn te grappig), maar het is in elk geval geen VW. En nu weer aan de slag (arbeidsethos enzo he?)

    Login om te reageren
  88. lincoln zegt

    4 april 2008 om 17:23

    @Super .. wat dan wel ??

    Login om te reageren
  89. MATSS zegt

    4 april 2008 om 21:51

    alfatje zkr

    Login om te reageren
  90. Jan C. zegt

    7 april 2008 om 13:14

    Over Autobahn: Wat iedereen vergeet is dat de Nazi-partij voor de verkiezingen tegen die dingen was, maar uit propagande-overwegingen sloegen ze na de verkiezing om als een blad aan de boom. Het was deels als werkverschaffing bedoeld en deels prestige. Ook de kever is geen Hitler-auto. Het ontwerp was al klaar en was een kopie/verzameling van ideeen van anderen. Zo was er in de jaren ’20 een Duits merk dat Standard heette. Zij bouwden een motor met een ruggegraatchassis, motor achterin en een carrosserie niet ongelijk de Kever. Men adverteerde de auto als “Das deutsche Volkswagen”. Zelfs de naam was dus niet origineel. Vergeet ook niet dat het Oostenrijkse Steyr en het Tsjechoslowaakse Tatra ook auto’s bouwden met de motor achterin, ruggegraat chassis en een aerodynamische carrosserie (voor die tijd aerodynamisch iig).

    De foutste auto’s zijn die van Ford, voornamelijk die gebouwd zijn onder het bewind van Henry Ford. Henry Ford schreef namelijk een boek over zijn leven waarin veel antisemitische zaken voorkwamen. Hitler was een groot bewonderaar van Ford en Mein Kampf is deels gebasseerd op wat Ford schreef. Men kan stellen dat Henry Ford de veroorzaker is van WOII (hoewel dat wel het een beetje ver doortrekt)

    Login om te reageren
  91. Super zegt

    8 april 2008 om 10:01

    en het antwoord is: een honda civic

    Login om te reageren
  92. Super zegt

    8 april 2008 om 10:02

    nee, geen “getunede” btw

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North