• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rechter: kentekeninvoer bij parkeren niet verplicht

Auteur: Author, gepost 30 januari 2015 om 15:59 – 69 Reacties

Alfa Romeo 8C in Damsko


In Amsterdam is het tegenwoordig verplicht om je kenteken in te voeren in de parkeerautomaat, maar als je geen trek hebt in pottenkijkers kun je invullen wat je wilt. Zolang je gewoon betaalt tenminste.

In casu stond een auto ergens in Amsterdam langs de weg geparkeerd, maar de nummerplaat werd niet door de scanauto (die controleert wie wel en niet heeft betaald) herkend. De eigenaar van de auto werd op de bon geslingerd, maar bleek wel gewoon een afschrift te hebben om te bewijzen dat hij wel had betaald. Meneer had echter een vals kenteken ingevoerd en kreeg daarvoor een boete.

Mag dat? Nee, dat mag niet naar het oordeel van de bestuursrechter. Deze sprak zich vandaag uit over de kwestie, waarin Bas Filippini van stichting Privacy First de eiser was. Filippini had nog een bonnetje waaruit bleek dat hij netjes had afgerekend en dus was er geen reden om hem een boete op te leggen. De hele uitspraak is hier terug te lezen.

Al met al wederom een (bescheiden) overwinning voor de privacy dus.

Foto: een botermalse Alfa Romeo 8C in Amsterdam via autojunk

Ook interessant!

  • Parkeerwekker tackelt scanauto's
    Parkeerwekker tackelt scanauto's met privacywet
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • Lezersvraag: krijg jij stress als men kijkt met het parkeren?
  • Video: ook in Nederland kan men niet parkeren

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, kenteken, parkeren, privacy, rechtszaak

Vorig bericht: « Ferrari onthult de SF15-T, de Formule 1-wagen voor 2015
Volgend bericht: Rapper’s delight: de Phantom Drophead Coupé Nighthawk »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    30 januari 2015 om 16:04

    Dat kenteken parkeren zijn ze hier in 010 dus ook bij de automobilist door z’n strot aan het rammen….

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      30 januari 2015 om 16:17

      @tupperware: als stadsgenoot zijnde komt het mij ook de strot uit, ze weten gelijk waar je geweest ben en dat gaat ze nou net geen klote aan.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        30 januari 2015 om 17:25

        @moondustfocus: dat als eerste. Ten tweede staan er dermate weinig automaten dat je vaak moet zoeken en een eind moet lopen en ten derde zijn ze traag of werken ze regelmatig niet áls je er dan uiteindelijk één gevonden hebt.

        Login om te reageren
      • benzinehoofd zegt

        30 januari 2015 om 19:11

        @moondustfocus: Als het je om je privacy te doen is kun je beter valse platen op je auto schroeven en het echte kenteken op het reçu invoeren. De kans dat die koeienletters op de kentekenplaten worden gezien cq. vastgelegd is immers veel groter dan die paar krabbels op een briefje achter je ruit. Welk kenteken je ook op dat bonnetje invult, die scanauto leest alleen die uithangborden op je carrosserie…

        Login om te reageren
        • FelixF zegt

          30 januari 2015 om 20:24

          @benzinehoofd: Leuk voor de oma van 75 uit Zandzapperwoude wiens kenteken je toevallig op je auto hebt. Krijgt ze lekker een boete op de mat.

          Login om te reageren
          • Foramen zegt

            31 januari 2015 om 08:51

            @FelixF: plak je er toch een CD plaat op, immuniteit van de diplomaat treedt dan toch wel in werking..

            Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    30 januari 2015 om 16:07

    blijkt nu ineens dat de wet in 3 dagen aangepast kan worden ..
    want net zoals de administratie kosten heeft de overheid gewoon schijt aan de wet ..

    de eerste en meteen ook de laatste die dit aan kon vechten ..

    Login om te reageren
  3. stfu zegt

    30 januari 2015 om 16:08

    Lijkt mij toch makkelijker, omdat je dan geen los kaartje in de auto hoeft te leggen en de gemeente direct a.h.v. kenteken ziet of je betaald hebt? Zo maak je hun werk wel lastig en logisch dat ie dus een bon kreeg. Want hoe moeten ze anders weten dat je betaald hebt?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 januari 2015 om 16:18

      @stfu:
      “het werk wel lastig” .. dat ze met die luie kut de auto uit moeten ??
      die Melkertbaan debielen hebben zo godsgruwelijk veel lopen roven en stelen uit die parkeerautomaten dat je er nu pertinent NIET meer met contant geld kan betalen ..
      dat is pas lastig ..

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      30 januari 2015 om 16:18

      @stfu:
      Dat allemaal omdat die luie steuntrekkers te bedonderd waren om te lopen..
      Laat ze fijn wat doen voor hun geld, nog goed voor hun conditie ook..

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        30 januari 2015 om 17:14

        @tupperware: ik noem het eerder efficiënter werken. Je kan binnen 3 minuten een hele straat checken, als die kerels moesten wandelen duurt het eerder 30 min en nog kans om op gescholden te worden of erger. Maar nee, jij vindt het alleen maar lui. Lekker makkelijk.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          30 januari 2015 om 17:28

          @stfu:

          hallo .. het zijn ambtenaren ..

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          30 januari 2015 om 18:55

          @stfu: Dat verklaart dus dat de parkeertarieven alleen maar omhoog gaan. Not.

          Login om te reageren
    • kroverbeek zegt

      30 januari 2015 om 16:20

      @stfu: Dit systeem geeft geen duidelijkheid over of iemand betaald heeft wanneer deze persoon privacy op prijs stelt. De vraag “hoe moeten ze anders weten hoe je betaald hebt” is in mijn ogen niet de verantwoordelijkheid van de man in kwestie aangezien het dus blijkbaar mag.
      Een systeem waarbij je betaald voor een bepaalde plek zou dan bijvoorbeeld beter zijn.

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      30 januari 2015 om 17:59

      @stfu: kaartjes achter de ramen controleren… Erg moeilijk

      Login om te reageren
  4. moondustfocus zegt

    30 januari 2015 om 16:15

    Gewoon je kenteken afplakken, kunnen ze niet scannen ook.

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      30 januari 2015 om 16:33

      @moondustfocus: Dat is de op de openbare weg strafbaar… krijg je nog een veel duurdere prent :)

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        30 januari 2015 om 16:37

        @sjeppie156: Daar heb je een goed punt, bumper aan bumper dan?

        Login om te reageren
      • azenomei zegt

        30 januari 2015 om 20:48

        @sjeppie156: Is dat niet alleen als je onderweg bent? Er kan tenslotte een kwajongensstreek geleverd zijn en een sticker op je kenteken zijn beland.

        Login om te reageren
        • sjeppie156 zegt

          31 januari 2015 om 00:05

          @azenomei: Nee, je kenteken moet altijd zichtbaar zijn. Dit komt omdat elke auto identificeerbaar moet zijn voor verschillende instanties. Het zelfde geld voor een geschorste auto, die mag niet op de openbare weg staan (dus ook niet op de parkeerplek voor je huis tenzij dat privé terrein is). Doe je dit wel riskeer je ook weer een boete, want je gebruikt de openbare weg zonder er voor te betalen en ben je tevens meestal dan ook nog onverzekerd (nog een prent). Dat is volgens de staat je eigen verantwoordelijkheid.

          Login om te reageren
  5. MAB zegt

    30 januari 2015 om 16:15

    Slaat toch helemaal nergens op, wie komt uberhaupt met zo een regel.

    Login om te reageren
  6. rolov zegt

    30 januari 2015 om 16:17

    Die 8c was toch van die prins?
    Ik heb er ook een schurft aan om mijn kenteken in te voeren maar als ik het niet doe krijg ik toch doe bekeuring. Moet ik dan elke keer een rechtzaak aan gaan spannen? Want die parkeerwachters zijn een stel ratten eerste klas. In utrecht rijden ze altijd met 5 man op de elektrische scooter rond.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      30 januari 2015 om 17:12

      @rolov: Ja, echt belachelijk dat ze controleren of je wel betaald zoals de wet aangeeft. RAAR MAN…

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        30 januari 2015 om 17:27

        @stfu: Oja dus jij vind het normaal dat als ik naar de betaalautomaat verderop in de straat loop ze alvast een bekeuring uitschrijven en zeggen dat ik gewoon pech heb? Gluiperds zijn het.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          30 januari 2015 om 18:58

          @rolov: Dat vind ik inderdaad belachelijk, wellicht dat je dat ook bij de rechter kunt aanvechten? Vroeger had je officieel een kwartier om te betalen, maar tegenwoordig wordt je gewoon geacht onverwijld betaald te hebben. Nou is dat met die parkeer-appjes best mogelijk maar niet iedereen maakt daar gebruik van, het is immers niet verplicht.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            30 januari 2015 om 20:00

            @potver7: naar de rechter wqs ook zoiets. En het Is hun woord tegen de jouwe. Als ze met de scootertjes de straat in rijden moet je snel zijn. Lulletjes zijn het. Niet voor niets zijn ze met 5 man. Ze maken nergens vrienden.

            Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      30 januari 2015 om 22:33

      @rolov: 5 man op een scooter lijkt me ook gewoon niet echt comfortabel.

      Login om te reageren
  7. parker zegt

    30 januari 2015 om 16:20

    Wat leuk… Dus nu kunnen Adam en Rdam alles weer terugdraaien?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 januari 2015 om 16:55

      @parker:
      Welnee, sinds wanneer houdt de overheid zich aan de wet…?
      Die wachten gewoon de uitspraak van de hoge raad af alvorens een wetswijziging in te voeren om alsnog hun zin te krijgen….
      Je kent het Haagse adagium, Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe?

      Login om te reageren
      • jaimeeus zegt

        30 januari 2015 om 17:16

        @jrk68: Wetgeving verander je niet zo makkelijk hoor. Juridisch zit het allemaal niet zo makkelijk in elkaar. Daarnaast geilt het EHRM nogal op privacy en dergelijken, dus als de autoeigenaar er echt een punt van wil maken en de zaak voor het ehrm brengt, de eigenaar van de auto alsnog in het gelijk gesteld zal worden.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          30 januari 2015 om 19:16

          @jaimeeus:
          Alsof onze regenten dat ook maar enigszins boeit, die voeren zo’n wijziging gewoon door.
          Voor er weer een slimpie een proefproces is begonnen is de kas alvast gevuld en kan de rest fluiten naar z’n centen….

          Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    30 januari 2015 om 16:21

    Wat was er dan ook mis met het gewone standaard kaartje?

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      30 januari 2015 om 17:13

      @mrrallycross: niet altijd leesbaar (bv met sneeuw ofzo), kan ‘wegwaaien’, soms flink zoeken. Met een kentekenscan is het veel efficiënter maar op AB noemt men dat lui.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        30 januari 2015 om 18:01

        @stfu: helemaal waar. Het is gewoon lekker makkelijk. Betalen voor parkeren moet sowieso, hoenet gecontroleerd wordt maakt mij persoonlijk weinig uit, maar hoe efficienter hoe beter. Van welk geld denk je dat de controlerende ambtenaren betaald worden? Juist…

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          30 januari 2015 om 19:23

          @gtwillem: En dat je 50-60 Euro boete moet betalen omdat je een tikfout hebt gemaakt bij het opgeven van je kenteken vind jij blijkbaar heel normaal? Bij sommige van die parkeerautomaten werkt het touchscreen zo beroerd dat het eigenlijk een wonder is dat er nog zoveel mensen hun kenteken goed kunnen voeren…
          Het doel van betaald parkeren is dat je betaalt voor het feit dat je je auto ergens parkeert. Als je kan aantonen dat je inderdaad betaald hebt, zie ik niet in waarom je dan een boete zou moeten krijgen.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            30 januari 2015 om 19:29

            @potver7: Ik zeg niet dat de uitwerking nu 100% is, alleen dat het idee absoluut potentie heeft. Gewoon via je telefoon moet dat toch wel kunnen, toch? En dat kan nu toch ook al?

            Als je kunt aan tonen dat je betaald hebt, hoef je uiteraard geen boete te betalen, maar als ik een rekeningnummer verkeerd intoets, gaat het bedrag niet naar de goede rekening… Dus met parkeren moet dat ook een beetje zorgvuldig, het zijn 6 tekens ;-)

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              31 januari 2015 om 09:15

              @gtwillem: ja, lekker met z’n allen via de telefoon betalen. Ik zat er toevallig bij toen mijn zus het aan het uitzoeken was. Blijkt dat die apps dus geld kosten, per transactie of per maand.

              Ik heb me zelden zo ergens over verbaasd. Je gaat toch niet betalen om te betalen? Betalen om te betalen, ik zeg het nog maar een keer zodat je kunt zien hoe belachelijk het eigenlijk is…

              En dan hebben ze het er over dat er allemaal extra’s bij zitten. Je krijgt een factuur, die toch nutteloos is want ik moet er toch staan en het kost wat het kost. Je kunt per minuut betalen, nou joepie. Als ik betaal sta ik altijd in een kelder. Daar betaal je meestal per 10 of 15 minuten. Kleine winst dus. Voor mensen die voor hun werk veel betaald moeten parkeren zie ik winst. Voor 95% van de mensen is het gewoon geldklopperij en overbodig. Ik stel het zo lang mogelijk uit…

              Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 januari 2015 om 17:32

      @mrrallycross:
      Helemaal niets, net als met de muntautomaten niets mis was….
      Tot die stfusteuntrekkers zelf hun dagloon gingen bepalen althans….

      Login om te reageren
  9. peewee05 zegt

    30 januari 2015 om 16:22

    Volkomen terecht! Je dient de belasting te betalen en dat is in dit geval gewoon gebeurd. Ik rijd vaak in huurauto’s en dan weet ik dus het kenteken niet. Daarnaast rijden de scanauto’s hier in Amsterdam om ieten voor twaalven hun laatste rondje om de laatste ‘boefjes’ nog snel te pakken, het hele systeem is er op gericht om de parkeerder te kunnen pakken.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      30 januari 2015 om 16:33

      @peewee05: ..ja, of meer gericht om niet-betalers te kunnen pakken. Op zich ook wel zo eerlijk.
      Mijn pa woont ‘half’ in oud-zuid, waar ie moet zijn, zit een kleine appendix aan een straatje. Hij betaalt nooit, moet 1 keer in de maand een keer een boete betalen: simpelweg omdat de controleerder te lui is om daarin te lopen / achteruit terug te rijden. Mooi; maar niet eerlijk natuurlijk.
      Op een andere fiets; hoe kan je tegenwoordig met een buitenlands kenteken in Amsterdam betalen? Moet/mag binnenkort weer met de auto naar Ams (ga meestal met t vliegtuig); kan dat nog?

      Login om te reageren
      • peewee05 zegt

        30 januari 2015 om 17:34

        @gregorius: zoals de rechter al uitsprak: een kenteken invoeren is niet nodig :) overigens is het wel mogelijk om een buitenlands kenteken in te voeren. Als je hier bent en scooter rijdt, vergeet dan niet ook een kaartje te kopen. Je hoeft geen parkeerbelasting te betalen voor een tweewieler maar je kenteken wordt ondanks dat wel gescand en beboet… :)

        Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    30 januari 2015 om 16:26

    Een scanauto is ook wel lekker lui, maar nu heb je dus helemaal niks aan dst systeem omdat je nu weer kunt dubbelchecken of iemand wel/niet betaald heeft.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    30 januari 2015 om 16:40

    Maakt deze uitspraak nu het hele kentekenparkeren onmogelijk? Moeten de gemeenten nu de systemen aanpassen dat invoeren van het kenteken niet meer nodig is?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      30 januari 2015 om 19:03

      @mashell: Nee hoor, hooguit dat een eventuele boete ongedaan gemaakt moet worden als je kunt aantonen dat je betaald hebt. Daar zul je dus zelf moeite voor moeten doen.
      Maar ik vermoed dat er voorlopig helemaal niks verandert, ik neem aan dat de gemeente eerst nog eens in hoger beroep gaat want anders gaat het ze een hoop geld kosten.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    30 januari 2015 om 16:46

    Nog meer redenen om de steden te mijden, ik heb er al de pesthekel aan, en helemaal met de auto. Centrum doe ik zoveel mogelijk met OV. Als we nou eens een fatsoenlijk metrostelsel zouden aanleggen met parkeerplaatsen bij haltes buiten de stad dan is iedereen gelukkig. Maar dat zal wel te moeilijk zijn…….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 januari 2015 om 19:45

      @dutchdriftking:
      Ooit gehoord van het fenomeen park&ride…?
      Werkt zelfs prima in steden waar ze geen metro hebben.
      Laast moest ik in Utrecht zijn, €5.– voor een dag parkeren aan de ring en met de Sneltram naar hoog chagerijne….
      Kan je in 010 of 020 nog geen uurtje voor in de stad parkeren.
      Hier in 010 werkt het trouwens hetzelfde maar dan wel i.c.m. de metro

      Login om te reageren
    • bigfun zegt

      30 januari 2015 om 21:52

      @dutchdriftking: hadden ze net als londen moskou parijs 100 jaar geleden moeten doen.
      Toen ze al wisten dat ze Nederland vol gingen stoppen met emigranten!

      Nu niet meer te betalen

      Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    30 januari 2015 om 17:09

    Grappig dat mensen echt nog het idee hebben dat ze zoiets als “privacy” hebben.
    Ook nog er boos over worden, want “dit kan toch niet” enzo…

    De naïviteit is best wel aandoenlijk eigenlijk….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 januari 2015 om 17:38

      @Rick-dos: bij Snowden denken de meeste gewoon aan wintersport… Lekker toch?

      Login om te reageren
  14. raym zegt

    30 januari 2015 om 17:26

    Vraagje. Hoe scannen ze die alfa dan op de foto. Letters zijn van nummerbord af gevallen

    Login om te reageren
  15. awesome zegt

    30 januari 2015 om 17:26

    In Groningen doen ze ook aan kenteken ‘scannen’
    Laatst geparkeerd en wilde ik uitrijden. Netjes kenteken invullen… Onbekend!
    Knopje gedrukt, want ik wil er graag uit.
    Meisje aan de andere kant: ‘ik zie het al meneer, ik heb het verkeerde kenteken ingetoetst!

    Zo ver zijn we al in Groningen. Dat iemand de hele dag data-entry doet en het lijkt of alles gescand word.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      30 januari 2015 om 17:42

      @awesome:
      Maar er gaat dan ook niets boven Groningen….
      Hier in de Randstad zouden ze daar een onverstaanbare medelander voor inhuren….
      Zo stond ik laatst klem bij de ingang van de parking aan de Grote markt in 070. Slagboom hoe vaak ik ook op het knopje drukte, er kwam geen kaartje, binnen 2 minuten staan er dan zo’n 20 auto’s achter je te toeteren en Mo aan de andere kant van de lijn komt niet verder dan iez ztuuk….
      Probeer dan maar eens weg te komen….

      Login om te reageren
  16. joejojo2012 zegt

    30 januari 2015 om 17:38

    Bij ons in Roemenistan – Cluj-Napoca – kunnen we cash bij parkeerautomaten betalen, maar die machines werken niet altijd.

    Sinds ruim 1 jaar kun je ook betalen per sms. Afhankelijk van je zone kun je dan per uur of 2 uren betalen. Sms is dan wellicht al langzaam uit de gratie, het is wel een betrouwbaar systeem omdat je altijd een ontvangstbevestiging krijgt.

    Ook kun je hier in de stad voor busvervoer betalen per sms, ideaal!

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      30 januari 2015 om 18:37

      @joejojo2012:

      In Nederland kun je op sommige plaatsen met een app betalen. Maar dat heeft ook nog wel valkuilen. Zo heeft mijn zus een keer een parkeerboete gehad omdat de app was gecrashed en dus vrolijk stopte met de parkeertijd bijhouden. Toen ze haar telefoon weer pakte om de parkeertijd stop te zetten herstartte de app pas weer en zag je dus pas wat er was gebeurt. Toen was de schade al gedaan…

      Goh wat is gewoon ouderwets geld betalen toch handig en betrouwbaar

      Login om te reageren
      • joejojo2012 zegt

        30 januari 2015 om 19:58

        @timberleek: Tuurlijk, niks mis met old skool muntjes in apparaten douwen, doe ik zelf ook wel graag. Echter in RO werken die apparaten niet altijd. In NL gaat al veel met de app, hier in RO vind ik dat de sms betaaldienst ook prima is en -in mijn geval- behoorlijk betrouwbaar is.

        Ik weet wel dat de gemeente nu het tel.nr. kan koppelen met m’n auto. Maar ach, als ik slechts 28,- euro belasting per jaar moet betalen over mijn ex. leasebakje diesel, mogen ze m’n tel.nr. wel hebben ;) Alles heeft z’n prijs.

        En bevalt het me niet, wissel ik m’n nummer wel in ;)

        Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    30 januari 2015 om 17:57

    Ik heb het altijd bezopen gevonden dat je moet betalen om te parkeren

    Simpelweg omdat je al motorrijtuigenbelasting betaalt om van de weg gebruik te mogen maken

    Dus is het betaald parkeren eigenlijk gewoon dubbelop.

    En veeg ik met de meeste argumenten die voor betaald parkeren worden gebruikt eigenlijk mijn reet af.
    Want onze ouders en grootouders zijn massaal de stad uitgejaagd na W.O. 2, om in de slaapsteden te gaan wonen, daar werd het meeste gebouwd en werden betaalbaalbare woningen gebouwd.
    Echter met een vrij slechte infra structuur, zodat iedereen een auto moest kopen om naar zijn werk in de stad te gaan..
    En kwamen er files en een parkeer probleem.

    Het koddige van politiek vind ik altijd dat ze proberen zaken om te draaien.

    Waar ik nu woon, een groot dorp is geen betaald parkeren en zal het er niet komen voor de dorpskern waar een oude winkelstraat is met een grote parkeerplaats voor het gemeentehuis.
    Simpelweg omdat men de middenstand, die het al moeilijk heeft niet nog verder tegen de kling wil jagen.
    En het werkt, ons centrum is hartstikke populair bij het winkelend publiek.

    Login om te reageren
    • AMGS zegt

      30 januari 2015 om 18:08

      @desjonnies: jaa sjonnie, harken noem je dat!

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      30 januari 2015 om 20:13

      @desjonnies: Lol, als het grond vd gemeente is valt er nog wat voor te zeggen maar als het van een private eigenaar (vaak investeerders idd) is mag die gerust geld vragen voor z’n grond hoor..

      Login om te reageren
  18. sydney zegt

    30 januari 2015 om 17:58

    Mijn haat jegens die %^*£$•* scanauto is onmeetbaar groot.

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    30 januari 2015 om 17:59

    @w0o0dy:
    big brother in je smartphone?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 januari 2015 om 18:05

      @desjonnies:

      + meldplicht met je pinpas en kenteken ..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 januari 2015 om 19:16

      @desjonnies: vanwaar het vraagteken aan het eind?

      Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    30 januari 2015 om 19:33

    Ze moeten een brandbom onder de scanauto’s gooien.

    Login om te reageren
  21. bigfun zegt

    30 januari 2015 om 21:48

    Nou ik voer mijn kenteken in.

    Wie heeft er een halve dag werk voor over om te bewijzen dat je wel betaald hebt?

    Login om te reageren
  22. jaapiyo zegt

    30 januari 2015 om 22:47

    Mooi zo’n 8C. Ik was er aanvankelijk helemaal door weggeblazen, echter na enige tijd vond ik ‘m stiekem ergens ook wel een beetje…euhm…*duikt weg* saai gelijnd.

    Echter zo in het wild gefotografeerd is het toch wel een plaatje. Laten we het maar houden op een gevalletje temporary insanity.

    Login om te reageren
  23. autoriteit zegt

    31 januari 2015 om 13:31

    Wat een gezeur van iedereen over het feit dat je je kenteken moet invullen als je parkeert en dat dat zo erg is dat ze dan kunnen zien waar je geweest bent. Dat is zeuren om het zeuren in mijn ogen. Wat zou je daar voor hinder van ondervinden dan? Ik zie probleem niet.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      1 februari 2015 om 00:14

      @autoriteit: Als je in de buurt een moord pleegt en wilt claimen dat je niet in de buurt was is het niet handig als ze jouw auto daar hebben gesignaleert.

      Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        1 februari 2015 om 13:17

        @jaapiyo: haha ja in zo’n geval is het inderdaad niet handig, maar als ik alle reacties hierboven zie dan zou je dus vermoeden dat ze allemaal van plan zijn om een moord te beramen…:)

        Login om te reageren
  24. oxymoron zegt

    5 april 2015 om 12:50

    Late reactie: in mijn woonplaats hebben we een gemeentelijk pasje voor huisvuil (ondergrondse containers), vuilstort en nog wat gemeentelijke diensten. Staan al je gegevens op, hoef je niet steds opnieuw in te vullen. Kan ook gebruikt wordn voor parkeren; dan laat je je huidige kenteken erop zetten. Betaald parkeren is dan een kwestie van even je pasje in de paal steken en weglopen. Het kan ook anders maar niet met gepast geld: pinpas erin, PIN intikken, wachten op kwitantie en bonnetje in de auto leggen. Drie keer raden wat handiger is. En je privacy ben je toch al kwijt want de pinpas vertelt ook wie je bent en wanneer je waar was.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North