• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Record Techart Porsche crasht op de Ring

Auteur: Wouter, gepost 19 januari 2007 om 19:30 – 56 Reacties

Techart Porsche 911 crashvideo

De Nurburgring is een heerlijke plek voor autofabrikanten om de laatste modellen te testen en voor autoliefhebbers om hun heilige koe eens lekker de sporen te geven. De laatste jaren is de Ring ook nog eens een benchmark geworden, de snelste rondetijd met een straatauto zorgt voor veel publiciteit. Die recordpogingen gaan natuurlijk niet altijd goed.

Techart stuurde een heftig aangepaste Porsche 911 de baan op om ons eigen Donkervoort te proberen te verslaan. De tussentijden waren al veelbelovend, maar op dat moment kwam de 911 met een achterwieltje in het gras. Met een snelheid van 250 km/u op de klok kun je dat beter niet doen. De man achter blijft overigens wel cool, wij hadden waarschijnlijk alleen maar schietgebedjes kunnen doen met onze ogen dicht. De schade: een dikke 40.000 euro.

Ook interessant!

  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, crash, nurburgring, Porsche, record, techart, tuning, Video

Vorig bericht: « Iedereen droomt toch van een Mercedes?
Volgend bericht: Rubber met een geurtje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alex zegt

    19 januari 2007 om 19:33

    Dat gaat er lelijk aan toe:o

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    19 januari 2007 om 19:36

    hahaha, hij ging wel ruig met de techart om ;) Maar de crash leek niet echt hard, ook niet bij 250 kmu enne die man deed wel erg kalm, netalsof hij moest inparkeren :D

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    19 januari 2007 om 19:37

    Wel slim om even zijn ruitenwissers aan te zetten. Je moet natuurlijk wel kunnen zien waar je spin eindigt :D

    Login om te reageren
  4. Jappy zegt

    19 januari 2007 om 19:37

    Dat gaat er zker lelijk aan toe!

    Login om te reageren
  5. danger zegt

    19 januari 2007 om 19:42

    Hij heeft nog geluk dat ie niet over de kop is gegaan.

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    19 januari 2007 om 19:52

    Echte coureurs kennen geen angst!
    Die 1.3G valt me wel tegen. De M3 CSL zit al op de 1.5G!

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    19 januari 2007 om 19:52

    “De laatste jaren is de Ring ook nog eens een benchmark geworden,”

    En ook hier heeft BMW weer de trend gezet. ;)

    Ach ja, dit kan iedereeen gebeuren. En vooral als je voor de records wilt gaan. Dan rij je per definitie op de limiet. En soms ga je er net overheen met dit als gevolg………

    Login om te reageren
  8. Sven zegt

    19 januari 2007 om 19:54

    Wel tof van die ruitenwissers :) Is machtig knap gedaan moet ik zeggen! En dan nog een geluk dat er geen achter hem rijdt, mss reed hij daarvoor te snel :p

    Login om te reageren
  9. stefan zegt

    19 januari 2007 om 20:04

    ah nieuwe : voor bumper
    Achter wiel ophanging
    Nieuwe voor an achter wielen
    Nieuwe achter as
    Nieuwe quarter paneel ( het stukje achter de deur) en bumper
    Nieuwe radiotor

    das dan 400000 euro

    uh kan ik pinne??

    Login om te reageren
  10. stefan zegt

    19 januari 2007 om 20:05

    40000 euro *

    Login om te reageren
  11. TomRS6 zegt

    19 januari 2007 om 20:20

    @ stefan;

    laklaag + plamuur
    Balanceren, reken er maar op dat de wagen door die klap behoorlijk scheel staat.

    Login om te reageren
  12. Fons zegt

    19 januari 2007 om 20:21

    Rekortfahrt?

    Alleen maar omdat de chevrolet matiz Sport niet mee deed.
    Die had er gehakt van gemaakt

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 januari 2007 om 20:39

    Tja, je klopt de Donkey niet zomaar natuurlijk. En het blijft een auto met een motor op de verkeerde plek… Roland Asch is natuurlijk wel wat gewend na alle klappers in de DTM. Valt me wel op dat de auto erg onrustig is…. kennelijk erg hard gedempt/geveerd. Hoeveel pk’s en hoeveel max koppel had dit ding? Wel gek dat Techart (een echte tuner) in dezelfde klasse zou mogen uitkomen als Donkervoort (gewone productie auto’s).

    Login om te reageren
  14. martijn zegt

    19 januari 2007 om 21:05

    @Fons…. eh meen je dat nou? (ik neem aan van niet?) want anders moet iemand je even wakker maken vrees ik…!! ;-)

    Login om te reageren
  15. Fons zegt

    19 januari 2007 om 21:11

    @ Martijn
    een ECHTE matiz met Chevy power is niet te kloppen!
    Je hebt hopelijk wel gezien dat er 13″ lichtmetaal onder ligt?

    Maar ja, een Porsche is dan wel leuk voor d’rbij natuurlijk.

    Login om te reageren
  16. Scroll zegt

    19 januari 2007 om 21:24

    @Fons,
    Vergeet niet dat de Matiz ook nog een sieruitlaatstuk heeft!

    Maar die man blijft wel erg rustig, en natuurlijk nog stoer lachen als ie de schade bekijkt :P

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2007 om 21:24

    @ CSL: ik denk dat de naam ‘Grüne Hölle’ niet zomaar uit de lucht komt vallen.
    Misschien is angst wat te veel gezegd, maar ‘ontzag’ zullen ze zeker wel hebben.
    Gaaf circuit trouwens. Heb ooit mee mogen rijden in een Elise…

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2007 om 21:26

    Oh ja: schade? ‘That’s racing…’

    Login om te reageren
  19. Alexander zegt

    19 januari 2007 om 21:53

    Om nou te zeggen dat ie erg lekkere lijnen rijdt… :S Ziet er een beetje uit als houthakken.

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2007 om 21:56

    @ Alexander: whahaha, dat vind ik nou leuke opmerkingen…
    De beste stuurlui en zo ;)

    Login om te reageren
  21. Sjefke zegt

    19 januari 2007 om 22:04

    Hij corrigeert wel knap nadat ie beetje slipt natuurlijk niet goed genoeg maar hij heeft hiermee de crash stukje minder erg gemaakt lijkt me :)

    Login om te reageren
  22. Y. zegt

    19 januari 2007 om 22:33

    Wat verwacht je ook van een auto met de motor in de kofferbak.

    Login om te reageren
  23. Cedric zegt

    19 januari 2007 om 22:37

    Hij moet het waarschijnlijk toch niet betalen :-)

    Login om te reageren
  24. Timoyhy zegt

    19 januari 2007 om 22:50

    ooit zelf al met een 911 gereden? Bangelijker dan met een M3 en ik rijdt zelf met bmw maar heb een 911 gehad. Zijn twee verschillende wagens maar ik verzeker je : als je 1 van de 2 kreeg…

    Login om te reageren
  25. slk55 amg zegt

    19 januari 2007 om 23:04

    tja.. een ongeluk zit in een klein hoekje…, maar hij blijft wel erg kalm en weet de auto – ik zou bijna zeggen moeiteoos – tot stilstand te brengen. knap werk! wel jammer van die porsche natuurlijk.

    Login om te reageren
  26. 335! zegt

    19 januari 2007 om 23:07

    het wel gebeurd in de makkelijkste gedeelte van het circuit !!

    Login om te reageren
  27. Alwood zegt

    19 januari 2007 om 23:45

    erg verradelijke stukken zitten erin :P en met hogere snelheid is de afstand tot naast de baan steeds moeilijker inschatten én het stuurwerk vraagt daar veel meer concentratie…
    het is ook lastig omdat de baan vol kuilen en hoogteverschillen zit! volgens mij heeft die daar vooral last van. en is dat de oorzaak van de crash.

    heb zelf ook inmiddels een paar keer virtueel een rondje gereden, erg gaaf om te doen met GTR2! met een stuurtje wel natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  28. august zegt

    20 januari 2007 om 00:34

    Ik zat al te wachten op de eerste aas met kritiek op de gereden lijnen. Geweldig, volledig eens. Deze man kan helemaal niet rijden, dat ziet elke kenner.

    Login om te reageren
  29. august zegt

    20 januari 2007 om 00:37

    drommels, nu ik het nogmaals lees lijkt het zowaar dat ik er iets van meen. Ik breng met terugwerkende kracht een knipoog op’t geheel aan.

    Login om te reageren
  30. bezem zegt

    20 januari 2007 om 02:07

    die klap was hard,zo zie je maar weer een klein foutje heeft grote gevolgen.

    Login om te reageren
  31. Onehp zegt

    20 januari 2007 om 08:03

    Senna, dát was een harde klap. Dit was een niemendalletje met de kantmuur in de rijrichting. Aan 250km/h kun je niet “beter” crashen, je zou voor minder blij zijn…

    Login om te reageren
  32. jasper simons zegt

    20 januari 2007 om 08:28

    dat is wel héél jammer he zonde van de mooie auto!

    Login om te reageren
  33. SjeufM3 zegt

    20 januari 2007 om 09:55

    Ik vind de schade meevallen voor een crach met 250 km/h! Hij heeft hem idd nog goed gecorrigeerd!! Maar ja , 40.000 euro is niet niks!

    Login om te reageren
  34. sabberjoch zegt

    20 januari 2007 om 11:23

    gaat er lelijk an toe maar geluk bij een ongeluk onze donkervoort heeft het record:)

    Login om te reageren
  35. joris&eno zegt

    20 januari 2007 om 11:39

    gaat er wel lelijk vanaf… man blijft wel heel rustig

    Login om te reageren
  36. erik zegt

    20 januari 2007 om 11:59

    @CSL: Die 1.3G valt me wel tegen. De M3 CSL zit al op de 1.5G!
    Tuurlijk jong, die BMW zal zeker sneller gaam dan deze Porsche met 650pk die voor een record tijd op de Nordschleife gaat. Hoe weet jij nu dat een BMW met 1,5G door die bocht gaat?

    Login om te reageren
  37. japie zegt

    20 januari 2007 om 12:39

    de gemiddelde leasebak ziet er slechter uit ;)
    hij heeft m iig mooi op de baan gehouden met die snelheid.

    Login om te reageren
  38. Turbopaultje zegt

    20 januari 2007 om 13:21

    BTW : Roland Asch is een van de beste toerenwagencoureurs in Duitsland, past in het rijtje KLaus Ludwig, Stritzel en Schneider. Het is zijn verdienste dat die crash zo onschuldig afloopt en dat hij onder recordschema reed.

    Onlangs is bewezen dat een willekeurige joklo in de nwe 911 Turbo 2 min. langzamer op de Ring is als Klaus Ludwig in een std. A150 !!!

    (die Techart Porsche is shit. ligt onrustig op de weg, zowel rechtuit als in de bochten. foute afstelling en aerodynamica)

    M.a.w. laat die Asch aub volgende keer in een Donky rijden !

    Login om te reageren
  39. Benny1 zegt

    20 januari 2007 om 14:40

    Het levert leuke beelden op…

    Login om te reageren
  40. Erikje zegt

    20 januari 2007 om 15:35

    handen los van het stuur tijdens de impact,let maar eens op. Anders geen duimen meer vrees ik.

    Login om te reageren
  41. koning bassie zegt

    20 januari 2007 om 16:48

    jammer jo van die porsche gewoon een nieuwe bouwen en opnieuw proberen

    Login om te reageren
  42. HOTHATCHdotNL zegt

    20 januari 2007 om 17:12

    @335!

    Makkelijk ja…bij snelheden tot 200 km/u.
    Deze man komt zo snel Bergwerk uit, dat hij daar al aan een dikke 250 zat…dan worden die knikjes wel ineens heel erg smal:)

    Dat het onrustig lijkt is ook niet gek….ze reden gewoon op de limiet….dan moet je wel werken achter het stuur…

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    20 januari 2007 om 17:26

    @erik
    Omdat ik er zelf 1 heb ;) en weet dat de standaard CSL al meer dan 1.5G op de klok kan zetten.
    Ook al heb je 2000pk, wat heeft dat met de bochtsnelheid te maken?

    http://groups.msn.com/_Secure/0SQDQD1wWxjdHJest1kvxS9fyAJOahZqzp3vkZ13nfanO5sejv8VfNHzG!cz9d978HU7iUbuiQq4DtVzpg5XIe1krpvd!pzsMflNVMcE70YA17YTR7kkCVw/CSL.JPG?dc=4675606999315010431

    Login om te reageren
  44. yanne zegt

    20 januari 2007 om 19:06

    als je een goede wegligging hebt, goede wielophanging dus maak je al een serieus verschil, en een auto moet veel koppel hebben, niet pk’s dat moeten ze iedereen is afleren met dat te zeggen:)want als je meer koppel hebt dan iemand met een auto met meer pk’s zal die met koppel het wel halen(90% van de gevallen tock). maarja aan de pk’s te horen weet je wel over wat een “machine” ze spreken.
    grtz

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    20 januari 2007 om 19:15

    Geef mij maar een auto die heet meest is gebaseerd op de Formula 1 met Weinig Koppel maar toch met zoveel Pk’s en een meesterlijke wegligging.
    Auto’s die Koppel nodig hebben zijn SUV’s plus al die andere belachlijk zware auto’s.

    Login om te reageren
  46. Fej zegt

    20 januari 2007 om 19:34

    toch grappig hoe die bmw-rijders hun eigen feiten hebben. Ten eerste een GT3 is sneller dan een M3 CSL, de juiste tijd is 7.42. Weliswaar maar een seconde sneller,maar toch…

    Login om te reageren
  47. Fej zegt

    20 januari 2007 om 19:35

    de juiste tijd moet zijn 7.48

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    20 januari 2007 om 20:16

    @Fej
    Jij bent zeker de leukste thuis?

    Login om te reageren
  49. Bart v K zegt

    20 januari 2007 om 21:22

    @csl
    Ik snap dat je heel trots bent op het feit dat je een BMW M3 CSL in het bezit hebt. Misschien is het leuk om op autoweek een review met wat foto’s over je auto te schrijven. Ben erg benieuwd

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    20 januari 2007 om 21:34

    @Bart v K s
    Als je het zo bekijkt, ja ik ben eigenlijk wel Trots op de BMW M modellen. Ik denk overigens niet dat ik de eerst ben!

    Ik dacht dat de 911 wel meer G’s in de bochten kon hebben.
    Maar ja een beetje autokenner weet wel dat die al die tijd de motor in de verkeerde plek heeft liggen.

    Login om te reageren
  51. A.r zegt

    20 januari 2007 om 23:14

    Ja leuheuk, CSL! Doen! Goeie bullshit-test om te kijken of je uit je nek lult of over de brug komt. En nee, ik ben niet jaloers, ik wil weten hoe je aan het geld komt (hard werken?); Dan kan ik zelf een Wiesman GT halen.

    In de tussentijd wacht ik met smart op de nieuwe Fiat 500 Abarth, kopuh kopuh kopuh!

    Login om te reageren
  52. CSL zegt

    21 januari 2007 om 01:19

    @A.r
    Een goeie Column voor jou!
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/06/column-nu-nederlandse-jaloezie

    Login om te reageren
  53. A.r zegt

    21 januari 2007 om 20:15

    Yup CSL, terechte column. Het gemiddelde is dominant, regels zijn er voor de massa, maar niet voor ons! Mensen gunnen het je gewoon niet.

    Maar nou weet ik nog steeds niet hoe ik m’n Wiesman GT moet gaan bekostigen, gaan we leuk wedstrijdje doen; wie het eerst in Parijs/St. Tropez/Barcelona/Marbella/Rome is ofzo. Lekker decadent!

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    21 januari 2007 om 21:59

    Dat zag er nog heel beschaafd uit, het leek geen 250 km/h. Goed dat die chauffeur zo koel bleef, anders was er heel wat meer schade geweest.

    Login om te reageren
  55. john555l zegt

    13 februari 2007 om 00:00

    lang leven de verzekering hihi

    Login om te reageren
  56. Chris zegt

    20 februari 2007 om 11:26

    Er is toch geen circuit verzekering? Op eigenrisico toch….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North