• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull pakt gridstraf GP Zandvoort vanwege nieuwe motor

Auteur: willeme, gepost 5 september 2021 om 10:58 – 12 Reacties

Red Bull pakt gridstraf

Red Bull pakt de gridstraf voor deze race vanwege tactische redenen.

De kwalificatie van de GP van Nederland (dat is dit land!) verliep gisteren niet helemaal zonder haarscheurtjes. Op sommige banen is het vrij eenvoudig om te kwalificeren en is de uitslag ook vrij voorspelbaar. Lang leve de grote, lange en wijde banen.

Maar Zandvoort is klein, kort én smal. Dus dan is kwalificeren nog best lastig. Al helemaal in Q1 waar het heel erg druk is. Daar kwam Sergio Pérez achter. Ondanks dat hij net een knispervers contract in zijn handen heeft, wil het nog niet vlotten na de zomerstop. In de GP van België wist hij zich redelijk te kwalificeren, maar reed hij zijn auto kort in de installatieronde.

Nieuwe motor

Gisteren wist hij niet eens Q2 te halen. Nu waren daar allerlei reden en verklaringen voor. De ‘baan’ werd eind het einde van Q1 een stuk sneller, Pérez kwam nét te kort en dankzij een rode vlag-situatie kon de Mexicaan zijn niet verbeteren. Mede dankzij die uitzichtloze positie heeft Red Bull besloten om de motor van de RB16B van Sergio Pérez te vervangen.

Tijdens de GP van Hongarije liep de Mexicaan heel erg veel schade op vanwege een overijverige Valtteri Bottas. Net zoals Verstappen met Hamilton tijdens de GP van Engeland overkwam, had Pérez geen schuld, maar moet hij ergens dit seizoen wél een nieuwe motor krijgen. Daardoor pakt Red Bull een gridstraf op Zandvoort.

Red Bull pakt gridstraf (maar beperkt)

Omdat het verschil tussen P16 en P20 niet zo groot is, heeft Red Bull besloten Sergio een nieuwe motor te geven. Hierdoor heeft hij in elk geval een ‘verse’ motor in de pool. Dus ondanks dat er een veel grotere gridstraf staat voor het wisselen van de motor, kun je niet verder naar achteren dan nummer laatst. Klein voordeel bij een nadeel.

De GP van Nederland op Zandvoort start vanmiddag om 15:00!

Ook interessant!

  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort
    Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Red Bull vindt snelheid nieuwe Mercedes motor alarmerend

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Honda, nederland, Racing, Red Bull Racing, Sergio Pérez, zandvoort

Vorig bericht: « Renault Mégane E-Tech Electric gelekt! BREEK!
Volgend bericht: Dít is (bijna) de Skoda Enyaq Coupe iV met ‘meer rijbereik’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    5 september 2021 om 11:11

    Achteraan beginnen kan je ook net buiten de chaos van de eerste bochten houden. En gezien het aantal incidenten tijdens de vrije trainingen en kwalificatie, zou Perez dan van P20 nog wel eens verrassend ver naar voren kunnen komen.

    Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    5 september 2021 om 11:24

    Heeft mazepin nu nog een straf gekregen?

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      5 september 2021 om 11:41

      Nee. Vettel is zelf naar de wedstrijdleiding gegaan om te melden dat Mazepin en Schumacher er ook niet veel aan konden doen. Vettel heeft zelf aangegeven dat er simpelweg te veel auto’s op dat kleine stukje baan reden.
      In samenspraak met de vertegenwoordigers van het team, Schumacher, Vettel en Mazepin is er geen straf uitgedeeld.

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        5 september 2021 om 12:07

        @SpeedGeek: die Vettel he.. Ik vraag me wel af of voor die drukte tijdens kwali geen betere oplossing is. Max aantal wagens tegelijk op de baan splitsen in 2 groepen, iets.. nu is het soms gevaarlijk (meestal goede beweegreden voor wijziging) maar het is ook te veel gokken.. Niet alleen op Zandvoort. Ipv om beste tijd gaat het om het überhaupt kunnen rijden van snelle ronde.. zo is het concept van kwalificatie volgens mij niet bedoelt..

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          5 september 2021 om 12:11

          Volgende week op Monza gaan we inderdaad een herhaling zien van de drukte tijdens de kwalificatie. Ik vond het overigens meevallen maar dat terzijde.
          Het probleem is natuurlijk dat als je ze gaat splitsen in groepen je teams gaat krijgen die gaan klagen omdat de omstandigheden niet gelijk zijn.
          Stel je voor dat RBR bezig is met kwalificeren en 5 minuten later Mercedes de baan op mag om te kwalificeren en het plots hard gaat regenen. De onrecht zal dan niet te bevatten zijn, aldus Wolff.

          Login om te reageren
          • SvenB zegt

            5 september 2021 om 13:11

            @SpeedGeek: er is een hele simpele oplossing.
            In plaats van een uiterlijke tijd dat je over de start/finish moet komen om je ronde te mogen maken moeten ze een uiterlijke tijd hebben dat ze de pitsstraat uit moet rijden.

            Dan kunnen ze daarna allemaal rustig positie kiezen. Uiteraard wel met de voorwaarde dat er een minimale snelheid wordt aangehouden.

            Login om te reageren
          • pvg100 zegt

            5 september 2021 om 13:23

            @SpeedGeek: kan je toch oplossen door elke groep een vaste aantal afvallers te nemen. Bv: de drie traagste van elke groep vallen af, punt. En de twee groepen zijn gemakkelijk gemaakt, gewoon één auto van elke team.

            Login om te reageren
      • rolov zegt

        5 september 2021 om 12:23

        @SpeedGeek: die Vettel wordt een beetje de grandpa van het veld. Sussen en pappen.

        Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        5 september 2021 om 12:55

        @SpeedGeek: typisch Vettel. Dat is nog écht een sportieve rijder.

        Login om te reageren
      • musclecar85 zegt

        5 september 2021 om 13:04

        @SpeedGeek: wat is die Vettel in de tijd van AM veranderd tov in de tijd van Ferrari. Echt een toffe vent geworden waar ik nu een grote gunfactor voor heb.

        Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          5 september 2021 om 15:35

          @musclecar85: aan de ene kant toffe peer. Maar toen is nog een asshole was won ie. En dat is het grote verschil. Het maakt hem allemaal niets meer uit. Hij vindt het leuk om te rijden en is het heilige vuur toch wel beetje kwijt!

          Login om te reageren
  3. ericd zegt

    5 september 2021 om 12:21

    Waaom niet pre-kwalificeren in twee badges: dus twee keer 10 auto’s op de baan? Hoeft niet noodzakelijk in de volgorde van geboekte race snelheid in de 3de training. Maar wel 1 auto per renstal. Minder kans op kostbare ongelukken.
    Je krijgt dan in plaats van: van 20 naar 15 naar 10…
    Van 2 x 10 naar 10.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North