En ze noemen hem Konquistador.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: er is geen motorische upgrade op de 4.6 liter V8 met 420 pk geschroefd. De reden is simpel: 420 pk is meer dan genoeg. Wat wel is aangepast is het uiterlijk, en hoe. Om te beginnen is er de Cervini bodykit, die het geheel een behoorlijk tandje dikker maakt. Of er ook sprake is van overgewicht is een diagnose die we graag aan u, de kijker overlaten.
Naast de bodykit (die overigens 8000 eurootjes kost) is er een KW coilover set op de Mustang gemonteerd die zorgt voor de verlaging. Indien gewenst kan deze set middels het HLS (Hydraulic Lift System) kitje opgetild worden om over drempels en dergelijke te kunnen komen. Handig hoor! Een Brembo remkit en een set Hause Schmidt Revolution Gotham wielen in de maat 9Jx20H2 voor en 11Jx20H2 achter moeten de boel op het asfalt houden, met behulp van Dunlop rubber in respectievelijk 265/35/R20 en 305/30R20. Kosten van dit setje wielen en banden: 4500 eurootjes. Geen geld toch? Nou, doe mij maar een “oude” Eleanor, die heeft tenminste genoeg bodemvrijheid om over een file heen te vliegen en dat is behoorlijk praktisch op ons drukke wegennet. Plaatjes kijken:
bahbahbah, volgens komt het woord ”subtiel” niet in hun woordenboek voor..
@flyinglotus: niet subtiel? Gelukkig maar!!!! Als ik iets vervelend zou vinden is het een subtiele Mustang… Dit is gewoon een heerlijke kar!!!!
Blijf maar bij het origineel… Niet te evenaren…
Godmiljaar, ik vind hem gruwelijk!
@kaasboerin: gruwelijk gaaf!
best aardig, maar, van zichzelf toch al geen muurbloempje deze auto… dus als je hem dan zo veel dikker maakt, dan moet de performance toch eigenlijk ook wel mee.
Vind het wel altijd leuk om dit amerikaanse bakken in NL te zien rijden: mustangs, escalades, hummers… steekt zo lekker af tegen al die compacte koekblikken hier :D
@ar156sw: dit=dit soort…
Tsja, Het is precies zoals je het zou verwachten. doe mij het origineel maar. desalniettemin een goede poging. Wat ik wel mooi vind, een een toevoeging zou vinden aan het standaard model, zijn de bredere achterlichten. Daar mogen ze van mij best een officiële Ford/Shelby fabrieksoptie van maken. Is nog historisch verantwoord ook!
@timmmehhhh: Historisch verantwoord? Eleanor was louter een bodykit voor een Shelby UITSLUITEND gemaakt voor de 2000 versie van Gone In 60 Seconds. Er is niets historisch aan.
Ik snap niet dat mensen nog altijd denken dat de Eleanor een echte productiewagen was.
@Preske: Inderdaad, er zijn veel misverstanden over..
@kaasboerin:
#Schaamtzichdiep
@Preske: Eleanor zelf is natuurlijk niets meer dan een bodykitje dat erop geschroeft is voor de film.
Ik doelde enkel op de achterlichten..
Heerlijk over the top, zo moet een musclecar zijn. Alleen vind ik het altijd doodzonde van die kabels bij de motorkap. Ziet er erg amateuristisch uit
@akrapovic: Allemaal show inderdaad..
veel te druk
Not mooi
Is het een 4.6L of 5.0 V8?
@topgear:
Tekst gelezen?
@topgear: 4.6 :)
@topgear: Kan geen onaangepaste 4.6 zijn met 420pk.. Rara hoe weet ik dat: ik rij zelf een mustang 4.6L
@topgear: De GT500 heeft dan ook een supercharger :)
@dennisr: De GT500 heeft een 5.4L. Dus nog steeds onduidelijk wat hier nou in ligt. Ik denk een 5.0L
@topgear: Ik doe even een snelle copy-paste:
Wellicht is hij dan wel motorisch gekieteld zonder dat daar verder melding van wordt gemaakt.
@topgear: das waar ook, een 5.4.. vreemd dan, aangezien hier wel GT500 op de zijkant staat maar een GT500 heeft dan weer boven de 500pk als ik me niet vergis..
ziet er prima uit! doe mij die ma!
Mooie kit. Ik zou hem hier en daar toch op details aan laten passen door Koch. Vindt de skirts te lomp.. grille.. hmm.. weet nog niet.. maar de basis is vet.
@topgear: Was geen retorische vraag hoor.. Dit is het 2010-2011 model. Dus als het een 4.6 was moet het 320 pk zijn, is het een 5.0 dan is het 412pk. En in de tekst staat geen motorische upgrade, dus dat klopt niet met de 4.6.
moewhahahahaha .. Duitsers en “tuning” ..
echt .. elke pontiac Fiero variant is ineens wel goed gelukt ..
2013 Mustang GT500 officieel geprijsd in de VS vanaf $54,995.
Configurator is ook live.
http://bp3.ford.com/2013-Ford-Mustang/?branding=1&lang=en#/ChooseYourPath/
Bouw op basis daarvan maar een Eleanor pakketje zou ik zeggen.
Volgens mij is tie langzamer geworden met al dat plastiek.
Ik vind hem dik!
Die achterkant is wel lekker, de rest een beetje to much.