• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Reifen Koch bouwt moderne Eleanor Ford Mustang

Auteur: CasperH, gepost 15 maart 2012 om 11:01 – 32 Reacties

Ford Mustang Reifen Koch Konquistador
En ze noemen hem Konquistador.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: er is geen motorische upgrade op de 4.6 liter V8 met 420 pk geschroefd. De reden is simpel: 420 pk is meer dan genoeg. Wat wel is aangepast is het uiterlijk, en hoe. Om te beginnen is er de Cervini bodykit, die het geheel een behoorlijk tandje dikker maakt. Of er ook sprake is van overgewicht is een diagnose die we graag aan u, de kijker overlaten.

Naast de bodykit (die overigens 8000 eurootjes kost) is er een KW coilover set op de Mustang gemonteerd die zorgt voor de verlaging. Indien gewenst kan deze set middels het HLS (Hydraulic Lift System) kitje opgetild worden om over drempels en dergelijke te kunnen komen. Handig hoor! Een Brembo remkit en een set Hause Schmidt Revolution Gotham wielen in de maat 9Jx20H2 voor en 11Jx20H2 achter moeten de boel op het asfalt houden, met behulp van Dunlop rubber in respectievelijk 265/35/R20 en 305/30R20. Kosten van dit setje wielen en banden: 4500 eurootjes. Geen geld toch? Nou, doe mij maar een “oude” Eleanor, die heeft tenminste genoeg bodemvrijheid om over een file heen te vliegen en dat is behoorlijk praktisch op ons drukke wegennet. Plaatjes kijken:

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, tuning

Vorig bericht: « Ontwikkeling Ford Focus RS stilgezet
Volgend bericht: FAB Design meets SLS AMG Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. flyinglotus zegt

    15 maart 2012 om 11:02

    bahbahbah, volgens komt het woord ”subtiel” niet in hun woordenboek voor..

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      15 maart 2012 om 11:30

      @flyinglotus: niet subtiel? Gelukkig maar!!!! Als ik iets vervelend zou vinden is het een subtiele Mustang… Dit is gewoon een heerlijke kar!!!!

      Login om te reageren
  2. mbfanatic zegt

    15 maart 2012 om 11:03

    Blijf maar bij het origineel… Niet te evenaren…

    Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    15 maart 2012 om 11:04

    Godmiljaar, ik vind hem gruwelijk!

    Login om te reageren
    • james125 zegt

      15 maart 2012 om 11:29

      @kaasboerin: gruwelijk gaaf!

      Login om te reageren
  4. ar156sw zegt

    15 maart 2012 om 11:17

    best aardig, maar, van zichzelf toch al geen muurbloempje deze auto… dus als je hem dan zo veel dikker maakt, dan moet de performance toch eigenlijk ook wel mee.

    Vind het wel altijd leuk om dit amerikaanse bakken in NL te zien rijden: mustangs, escalades, hummers… steekt zo lekker af tegen al die compacte koekblikken hier :D

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      15 maart 2012 om 11:17

      @ar156sw: dit=dit soort…

      Login om te reageren
  5. timmmehhhh zegt

    15 maart 2012 om 11:39

    Tsja, Het is precies zoals je het zou verwachten. doe mij het origineel maar. desalniettemin een goede poging. Wat ik wel mooi vind, een een toevoeging zou vinden aan het standaard model, zijn de bredere achterlichten. Daar mogen ze van mij best een officiële Ford/Shelby fabrieksoptie van maken. Is nog historisch verantwoord ook!

    Login om te reageren
    • Preske zegt

      15 maart 2012 om 11:49

      @timmmehhhh: Historisch verantwoord? Eleanor was louter een bodykit voor een Shelby UITSLUITEND gemaakt voor de 2000 versie van Gone In 60 Seconds. Er is niets historisch aan.

      Ik snap niet dat mensen nog altijd denken dat de Eleanor een echte productiewagen was.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        15 maart 2012 om 11:54

        @Preske: Inderdaad, er zijn veel misverstanden over..

        Login om te reageren
        • Jesper zegt

          15 maart 2012 om 12:38

          @kaasboerin:

          #Schaamtzichdiep

          Login om te reageren
      • timmmehhhh zegt

        15 maart 2012 om 13:46

        @Preske: Eleanor zelf is natuurlijk niets meer dan een bodykitje dat erop geschroeft is voor de film.

        Ik doelde enkel op de achterlichten..

        Login om te reageren
  6. akrapovic zegt

    15 maart 2012 om 11:48

    Heerlijk over the top, zo moet een musclecar zijn. Alleen vind ik het altijd doodzonde van die kabels bij de motorkap. Ziet er erg amateuristisch uit

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      15 maart 2012 om 11:53

      @akrapovic: Allemaal show inderdaad..

      Login om te reageren
  7. dotternetta zegt

    15 maart 2012 om 12:00

    veel te druk

    Login om te reageren
  8. prettyflaco zegt

    15 maart 2012 om 12:19

    Not mooi

    Login om te reageren
  9. topgear zegt

    15 maart 2012 om 13:40

    Is het een 4.6L of 5.0 V8?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      15 maart 2012 om 14:01

      @topgear:

      Tekst gelezen?

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      15 maart 2012 om 14:02

      @topgear: 4.6 :)

      Login om te reageren
    • topgear zegt

      15 maart 2012 om 15:15

      @topgear: Kan geen onaangepaste 4.6 zijn met 420pk.. Rara hoe weet ik dat: ik rij zelf een mustang 4.6L

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        15 maart 2012 om 16:45

        @topgear: De GT500 heeft dan ook een supercharger :)

        Login om te reageren
        • topgear zegt

          15 maart 2012 om 17:00

          @dennisr: De GT500 heeft een 5.4L. Dus nog steeds onduidelijk wat hier nou in ligt. Ik denk een 5.0L

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            15 maart 2012 om 17:10

            @topgear: Ik doe even een snelle copy-paste:

            In 1964 Ford let the first Mustang come into the world. The model took its
            place quickly as an alternative to already legendary Thunderbird and became
            an ancestor to a new generation of the Pony-Car Class. Through different
            intermediate states and countless niche models and at last we came up to the
            Mustang V, a model created in 2004.

            In this article we will speak about this kind of V8-daredevil with 4.6 L
            engine capacity and 309 kW. In order to significantly improve the Optics of
            the advanced Retro-Design vehicle that belonged to the popular movie stars
            for a long time, we installed the Cervini-Bodykit for 8,000 Euro.

            Wellicht is hij dan wel motorisch gekieteld zonder dat daar verder melding van wordt gemaakt.

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            15 maart 2012 om 18:15

            @topgear: das waar ook, een 5.4.. vreemd dan, aangezien hier wel GT500 op de zijkant staat maar een GT500 heeft dan weer boven de 500pk als ik me niet vergis..

            Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    15 maart 2012 om 14:03

    ziet er prima uit! doe mij die ma!

    Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    15 maart 2012 om 14:30

    Mooie kit. Ik zou hem hier en daar toch op details aan laten passen door Koch. Vindt de skirts te lomp.. grille.. hmm.. weet nog niet.. maar de basis is vet.

    Login om te reageren
  12. topgear zegt

    15 maart 2012 om 15:12

    @topgear: Was geen retorische vraag hoor.. Dit is het 2010-2011 model. Dus als het een 4.6 was moet het 320 pk zijn, is het een 5.0 dan is het 412pk. En in de tekst staat geen motorische upgrade, dus dat klopt niet met de 4.6.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    15 maart 2012 om 16:15

    moewhahahahaha .. Duitsers en “tuning” ..

    echt .. elke pontiac Fiero variant is ineens wel goed gelukt ..

    Login om te reageren
  14. featherlight zegt

    15 maart 2012 om 16:40

    2013 Mustang GT500 officieel geprijsd in de VS vanaf $54,995.
    Configurator is ook live.
    http://bp3.ford.com/2013-Ford-Mustang/?branding=1&lang=en#/ChooseYourPath/

    Bouw op basis daarvan maar een Eleanor pakketje zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    15 maart 2012 om 19:16

    Volgens mij is tie langzamer geworden met al dat plastiek.

    Login om te reageren
  16. drivingpleasure zegt

    15 maart 2012 om 23:52

    Ik vind hem dik!

    Login om te reageren
  17. Stefanno zegt

    16 maart 2012 om 01:39

    Die achterkant is wel lekker, de rest een beetje to much.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North