• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Clio 1.5 dCi 85 FAP ECO2 (A-Label)

Auteur: autoblogger, gepost 15 december 2010 om 12:41 – 33 Reacties

Renault Clio 1.5 dCi 85 FAP ECO2

Na de BPM- en wegenbelastingvrije Twingo komt Renault nu ook met een extra-zuinige Clio (hatchback). Met een CO2-uitstoot van slechts 94 gram per kilometer valt deze nieuwe variant in de gunstige 14% bijtellingscategorie, vergelijkbaar met de recente 14-procents MiTo en de Polo Bluemotion. Maar dan goedkoper…

De nieuwe dieselversie van de drie- of vijfdeurs Renault Clio krijgt voluit de hitsige toevoeging “1.5 dCi 85 FAP ECO2.” De muesli-auto is uitgerust met een 85 pk viercilinder dieselmotor, maar levert toch 200 Nm max koppel. De Fransozen claimen een gemiddeld brandstofverbruik van slechts 3,6 l/100 km. De BPM- en wegenbelastingvrije Clio is leverbaar als Authentique (€ 14.190 inclusief BTW) en Serie Limitée Parisienne (€ 15.490 inclusief BTW).

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, clio, Diesel, Renault

Vorig bericht: « Trailer van Fast Five is live
Volgend bericht: Onderzoek bevestigt: auto populair, OV voor watjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    15 december 2010 om 12:44

    Ik dacht dat die grens op 89 gram/km lag? En voor benzine op 99 gram? Ik loop achter…

    Login om te reageren
    • Ramshoek zegt

      15 december 2010 om 12:49

      @Jochempie:
      Nee,
      95 g voor Diesel
      110 g voor Benzine

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 december 2010 om 12:52

        @Ramshoek: Dat is een stuk gemakkelijker dan voorheen! Vroeger voldeed alleen de Smart dCI aan de voorwaarden voor een diesel.

        Login om te reageren
      • Gregorius zegt

        15 december 2010 om 16:18

        @Ramshoek: Je mag nu toch rustig zeggen dat het mis is in NL. Bijtelling en watvoorbelasting op basis van de CO2 uitstoot… en het feit dat mensen dit nu gaan bijhouden. Het is alsof je een boete moet betalen als je een beetje luxe in je vervoersmiddel wil; ik vind een percentage van de prijs een stuk eerlijker! ik ben blij het land verlaten te hebben!

        Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    15 december 2010 om 12:45

    Da’s een mond vol! Maar eehhhmmm leuk!

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    15 december 2010 om 12:49

    dacht dat fappen voorbehouden was aan peugeot? maar blijkbaar houden ze daar wel van in frankrijk.

    Login om te reageren
    • MJ zegt

      16 december 2010 om 09:16

      @Alwood: zoek eens voor de gein op waar de afkorting FAP voor staat ;-)

      Login om te reageren
  4. Emc zegt

    15 december 2010 om 12:51

    Kennis van me heeft die motor in een megane. (ik geloof 86 pk en 180 nm koppel, dus vrijwel dezelfde waarden) Best soepel motortje en ik denk dat dit een leasetopper gaat worden..

    Login om te reageren
  5. Mr. V8 zegt

    15 december 2010 om 12:51

    Nou dit is geen enkele Fap waard!

    Login om te reageren
    • Mika zegt

      15 december 2010 om 17:04

      @Mr. V8: hahahaha das een goeie!

      Login om te reageren
  6. Waxweazel zegt

    15 december 2010 om 13:00

    Voor diegene die FAP niet snappen : de Fransen gebruiken deze afkorting voor roetfilter geinstalleerd.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      15 december 2010 om 13:09

      @Waxweazel: de Nederlanders gebruiken deze term om het geluid te beschrijven dat het handmatig bevredigen van het mannelijk geslachtsdeel voortbrengt.

      Login om te reageren
  7. El-Loco zegt

    15 december 2010 om 13:13

    Doe hem toch maar in een Twingo dan. Sjippie erin en sleuren met dat ding!

    Login om te reageren
  8. Annon zegt

    15 december 2010 om 13:55

    slechts 3,6 l/100 km.

    Ja, dat geloven we ook echt…
    Niet iedereen schakelt al bij 1500tpm.
    Ook zo mooi in de polo, de schakelindicator.
    Wil je het verbruik van de fabrieksopgave halen, dan schakel je zoveel dat je net zo goed meteen een automaat kan nemen.
    Morgen staat er vast een bericht dat je 1,8/100km verbruikt..
    Wanneer worden ze is reëel..?
    Marketing…pff

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    15 december 2010 om 14:13

    Dat is een lekkere prijs. Een stuk minder dan de rest. Alleen de Grande Punto is goedkoper, maar dan heb je ook de oude versie (niet de EVO). Aan de andere kant, deze Clio is natuurlijk ook al vrij oud.

    Login om te reageren
  10. laurensje zegt

    15 december 2010 om 15:11

    In Europa is de diesel waanzinnig populair aan het worden, lekker veel vraag en aanbod en daardoor gaan de ontwikkelingen snel.

    Die Polo zal binnenkort wel een 95 gram versie van de 1.6 krijgen.

    Login om te reageren
    • Bob zegt

      15 december 2010 om 19:12

      @laurensje: Kunnen ze die beter in de A1 introduceren.

      Login om te reageren
      • laurensje zegt

        15 december 2010 om 21:24

        @Bob: LOL

        Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    15 december 2010 om 16:15

    leuk. 109pk met een powerboxje er tussen…

    Login om te reageren
  12. jeanclaude zegt

    15 december 2010 om 16:28

    snap nog steeds niet waarom vag een 1.2 tdi 3 cilinder heeft hahaha echt slecht hoor als je het aan mij vraagt, maar de verkopen gaan verdraaid goed, en daar gaat het om

    Login om te reageren
  13. peter zegt

    15 december 2010 om 16:41

    mijn vraag bij dit soort wagens is, hoeveel RPM doet die bij 120 ? en is die maw in realiteit wel zo groen en zuinig ?

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      15 december 2010 om 17:02

      @peter: het gaat er om dat je schakelt op het moment dat het dashboard (en dus boardcomputer) het aangeeft. Wanneer je flink gasgeeft overschrijdt je deze CO2 uitstoot al flink.

      Login om te reageren
    • Annon zegt

      15 december 2010 om 19:54

      @peter: Zal vanavond is bij de polo 1.2tsi versie kijken :)

      Login om te reageren
  14. skip_gt zegt

    15 december 2010 om 17:29

    @ peter , ik heb een clio gt met 1.5 dci erin. Is wel 106 pk, gekoppeld aan 6 versnellingen, en die doet bij 120 ongeveer 2300 rpm.

    Login om te reageren
    • peter zegt

      15 december 2010 om 21:02

      @skip_gt: ja, maar die tragere versies hebben er maar 5. Heb ooit een clio dci 85 als vervangwagen gehad (intercooler stuk op toenmalige laguna) en die gaf bijna 3000rpm bij 120, niet gezond volgens mij. Mijn BMW geeft maar 2000rpm aan bij 120 en ik vraag me dan ook af of die in realiteit niet ecologischer is …

      Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    15 december 2010 om 23:43

    ik heb ooit een Clio 1.9dTi voorzien van een powerbox. Dezelfde avond trok ie door de koppeling…
    Dus dat chippen zou ik maar achterwege laten.

    Login om te reageren
    • MJ zegt

      16 december 2010 om 09:18

      @TDI-goeroe: ja met 250.000 op de klok zeker? Gozer op de clio club heeft met een 1.9 TDI rondgereden met 180 pk (uiteraard met andere turbo en niet de originele en andere injectors).

      Login om te reageren
  16. st zegt

    16 december 2010 om 00:33

    jammer voor alle mensen die ook een net verbruik halen in een ouwe auto maar helaas geen geld hebben om een nieuwe te betalen.

    wmbt mag deze regeling zsm op de helling, bijv. naar 50% korting ofzo

    Login om te reageren
  17. Beem bim bop zegt

    16 december 2010 om 09:57

    Tja en dan gaan dit soort autootjes ingezet worden voor uitsluitend stadse ritjes. Kun je het uitgespaarde belastingeld mooi gebruiken voor reparatie van turbo, kleppen en al het andere spul wat in het bij 50.000km volledig dichtgeroete inlaatkanaal te vinden is.

    Login om te reageren
  18. Gerrelekker zegt

    17 december 2010 om 13:09

    Bah, nog met een 1.5dCI 105pk gereden in de Renault Scenic. Zo’n motortje is echt huilen met de pet op. <2.200 rpm zit er werkelijks niets in en boven de 3.300 rpm is de koek ook op.

    Rotvervelend om mee te rijden, zeker in file/stadsverkeer. Schakelen, schakelen, schakelen en nog eens schakelen. Kom je aangereden aan een rondpunt, je kijkt even links, de weg is vrij en je wil op het rondpunt schieten en ….. daar sta je dan stil. Ontkoppelen, afschakelen je bent nog niet aan de andere kant van het rondpunt en je mag al terug opschakelen. Je verlaat het rondpunt en ja je had net terug opgeschakeld, je wil weer gas geven en ah nee, verkeerde versnelling, terug afschakelen, gas geven, ….

    Man tegen dat ik 50 ben kunnen ze mij een knieoperatie geven…

    Login om te reageren
    • Waxweazel zegt

      17 december 2010 om 13:18

      @Gerrelekker:

      Ik heb dezelfde motor in mijn Megane II van 2007. Vanaf 1700 toeren trekt die door tot 4000 zonder morren en met een goeie punch. Het vertrekken vanuit stilstand gaat ook heel erg vlot. Ik moet nog altijd de eerste Golf tegenkomen met minder dan 140 pk die mee kan vanuit stilstand.

      Het is Renault hun fout niet dat jij niet kan rijden ..

      Login om te reageren
      • Gerrelekker zegt

        17 december 2010 om 17:08

        @Waxweazel: De 1.9TDI met 105pk (jaja die ‘verouderde’ volkswagen pumpdüse) waarmee ik daarna reed laat die 1.5dc echt wel nergens. Ondanks de befaamde “TDI turbo lag” was deze 1.9TDI een stuk aangenamer om mee te rijden, veel koppel van onderin en lekker doortrekken. Dat de 1.8TDCI (115 pk) waarmee ik nu rij beiden voorbij steek op het vlak van koppel en loopcultuur hoeft niet te verwonderen, maar is heel wat minder zuinig….

        Login om te reageren
  19. Mark zegt

    21 december 2010 om 11:34

    Vroeger gereden met een peugeot 406 met een 2 liter diesel van 90 pk, reed goed, maar berg op bar slecht.
    Daarna een vw golf met een 1.9 tdi en een seat ibiza met 1.9 tdi. Loopt goed, maar was veel geld aan olie kwijt.
    Nu een megane estate met 105 pk, een 1.5dci met 6 versnellingen. Rijd prima, zelfs tegen de helling op.
    Enige waar je even aan moet wennen is een 6 bak t.o.v. een 5 bak.

    m.a.w. De 1.5 dci is een heerlijke motor, met een gode koppel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North