Voortbewogen door een motortje amper groter dan een modern motorfietsblok is de Renault Clio RS natuurlijk bij uitstek een kandidaat voor een stevige Akrapovic uitlaat.
Dat is natuurlijk onzin. Akrapovic maakt ook al tijden uitlaatsystemen voor auto’s en hoewel motorfietsen de liter motorinhoud tegenwoordig regelmatig overstijgen blijven ze ruim bij de 2 liter vandaan. Dat neemt niet weg dat Renault’s standaard 200 pk 2.0 viercilinder 16-klepper een toerenbeestje is, uiteraard zonder turbo. Fel luidruchtig en bij geïnspireerd rijden natuurlijk geholpen door een goed uitlaatsysteem.
Het Akrapovic buizenstelsel helpt de Renault Clio RS met 2 extra pk’s, 4 extra Nm’s en 4 kg lager gewicht. De Clio is verder aangekleed met Akrapovic-stickertjes en carbonfiber details. Er worden er 50 gemaakt, allemaal voor Renault Slovenië. In andere landen zal men gewoon een Clio met sportonderstel moeten bestellen en zelf die Akrapovic er op schroeven. Mis je alleen die toffe wrap op het dak.
gaaf ding!
Zeker mooi.
Een van de weinige leuke pakketjes die ik ooit heb gezien om te bestellen op een auto.
Beestje met beestachtige rijprestaties ! Me love..
een vermogenstoename van precies 1% ..
ik ben om .. “Arakaplof for life” is vanaf nu mijn moto ..
@lincoln: het is een gevoel ;)
@lincoln: Arakaplof I LOL’d :)
Die 2 pk valt natuurlijk als nog eens 200.. de beleving met zo’n uitlaat is fantastisch!!
denk ik..
Iemand die ook nog en geluidsfragmentje heeft? Ben daar wel benieuwd naar
@r2d2: het officiële geluidsvideootje
http://www.youtube.com/watch?v=-5j88a6NA2s
@Alwood:
Een Akraplof-ik uitlaat.
Met een vermogenstoename van 1%
Doe mij dan maar een old-skool pijpen-ijzer van Mijnheer Devil
Hoewel ik vermoed dat een Devil pijp niet politiek-correct zal zijn onder een Clio.
En zo’n Akraplofik dan weer wel.
@desjonnies: gewoon GEEN uitlaat, dat is pas mooi.. :)
@dennisr: en je tegendruk weg?
@dennisr: en je tegendruk weg?
@dennisr:
koolmonoxide .. daar word je niet vrolijk van ..
@lincoln: Snel genoeg rijden, koolmonoxide ver achter je laten..
het geluid zonder uitlaat, mooi man! :D
@dennisr:
Niet bij een 4 cilinder, echt een takke geluid.
Om je een idee tegeven, ooit een F3 gehoord? en die heeft nog een pijp.
@desjonnies: Juist wel! Devil maakte de uitlaten voor de originele Clio Williams en 19 16V. Die klonken super. Maar ja look who i’m telling…….
En zo klinkt dat dan:http://www.youtube.com/watch?v=N9pESR7cE5g
@gerard1710:
gaaf hoor ..
voor 5 minuten ..
na 6 minuten ga je je er aan irriteren ..
na 7 minuten gaat je omgeving zich er aan irriteren ..
na 8 minuten is het alleen nog maar generen ..
hoop dat je er een oversized zonnebril bij krijgt ..
@lincoln: Gelukkig duurt het filmpje maar 52 seconden…
@gerard1710:
dank voor uw medeleven ..
Ohja?
http://lmgtfy.com/?q=bike+2000cc
Cruisers hebben al ruime tijd soms meer dan 2L motorinhoud.
Er zijn er zelfs die standaard met 2.4L van de band komen rollen.
Je kan hier dus ook zo een Clio krijgen, al moet je dan alles zelf er onder schroeven en er op plakken.
Dat maakt het net leuker ;)
@vale46:
Dat zijn dingen die niet of zelden gebruikt worden.
Ik ken 1 iemand met een 2300cc triumph rocketIII en een aantal mensen met een 1800cc motor. Maar over het algemeen zitten ze tussen de 500cc en de 1200cc.
Een 2000cc motor is zoiets als een 7 a 8 liter motor bij wagens. Dat bestaat maar word zelden gebruikt. En al zeker niet voor snelle moto’s.
@Hupke: Fact, maar ze bestaan ;)
@Hupke: bekend met Boss Hoss motoren? Die hebben Corvette blokken. Check youtube maar is.
Die clio hoef ik niet s’morgens langs me huis te laten rijden !
Vet karretje!
Knap hoor ,om een paar stukjes pijp zo te kunnen verkopen .
Ik wist niet eens dat Akrapovic ook al uitlaten maakt voor die trage koekblikken…
@mcshine: Al eens een wedstrijdje gedaan tegen een Clio RS in je eigen trage Civic?
@mcshine: nog nooit een RS gereden zeker!
@MARS: zo’n dingetje is echt bloedsnel!!
@bruinbeer: Dat weet ik als eigenaar van een RS182 :)
Nounou wat een feest, 2pks meer en de auto meteen bestickeren alsof het een m3 is
@W115: Het is vergelijkbaar, M3 is Snelle 3-serie, dit is snelle Clio.
@syliaca: dat begrijp ik wel, het is een RS maar om nou een heel groot logo op het dak te plakken vind ik nou iets te veel, vooral voor de kleine wijzigingen.
Vind dit wel vet, klinkt een stuk beter dan de standaard en ach, die vermogenstoename en gewichtafname zijn mooi meegenomen.
Wel een goeie zet om ook uitlaten voor auto’s te maken, heeft ze veel naamsbekendheid opgeleverd. Wat ze goed kunnen is de uitlaat einde mooi afwerken.
Gewichtbesparing en geluid, dat telt, die 2 pk’s winst is irrelevant.
@gebruikersnaamverplicht: ’telt’. Nou ja, met een beetje pech wegen die stickers al meer dan die gewichtsbesparing.
Naar de wc gaan voor je instapt helpt meer.
Ik heb een Akrapovic onder mijn Abarth zitten (met een 200 cellencat)
Geeft een erg lekker geluid als je flink het gas in trapt
Als je gewoon over de snelweg rijd valt het wel mee met de hoeveelheid geluid
Ze moet het wel een beetje exclusief houden bij Akra , dus geen uitlaten gaan maken voor een polo ofzo