• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Espace is (wederom) gefacelift

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 mei 2012 om 17:09 – 50 Reacties

Renault Espace facelift
Hij moet nog een paar jaartjes mee, en daarom heeft Renault de vierde generatie Espace, ten tweeden male, een facelift gegeven.

28 jaar gaat hij alweer mee, de Espace. In die tijd zijn er 1,2 miljoen exemplaren van de band gerold, hebben de heren van Top Gear hem (vrij onsuccesvol) tot cabrio omgetoverd, maar werden er vooral heel veel gezinnen mee vervoerd.

De vierde generatie stamt alweer uit 2003, maar moet nog minimaal tot 2014 mee. In modeljaar 2006 werd de auto aan een facelift onderworpen, maar dat is alweer zo lang geleden dat de verkoop op het eind nog even een boost nodig heeft. Enter facelift numéro deux.

Wat is er veranderd? De personenvervoerder is overeenkomstig het familiesmoeltje bijgewerkt, waardoor hij volgens Renault een dynamischer stance heeft gekregen (oordeel zelf zou ik zeggen). Ook is het logo een slag groter en is de ruit wat prominenter in de grille verwerkt, bovenop een grote dikke zwarte balk (de derde, naar beneden gebogen lamel). Even een korte botox-behandeling dus, dan kan hij er weer even tegen aan.

Meer weten? Begin juli zal Renault meer informatie over de Espace-facelift onthullen. Een eerbetoon aan de succesvolle Fransoos ter gelegnheid van zijn 25-jarig jubileum door collega Capser vind je DAAR.

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

espace, facelift, parijs-2012, Renault

Vorig bericht: « Porsche 918 Spyder: verse specs en platen!
Volgend bericht: Afghaanse ‘immigrant’ ligt 20 u onder motorkap »

Lees Interacties

Reacties

  1. likeaboss zegt

    15 mei 2012 om 17:16

    Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat Espace eigenaren nou heel erg veel geven om zo’n geheel niets zeggende noch veranderde uiterlijk. Het is eerder zo’n auto die je koopt omdat je hem nodig hebt, niet eentje die je wilt omdat hij net gefacelift is (ookal ziet hij er precies hetzelfde uit).

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      15 mei 2012 om 17:21

      @likeaboss: dat denk ik ook.

      Login om te reageren
  2. quattroporte zegt

    15 mei 2012 om 17:18

    ik denk dat de interieur totaal iets anders zal worden, hopelijk wordt deze niet de vervolger van men vader zen klote espace.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 mei 2012 om 18:02

      @quattroporte: denk het niet hoor. Het interieur wordt bij een facelift meestal niet ingrijpend aangepakt.

      Is vaak ook een prijzige aangelegenheid. Een nieuwe grille en bumpers is een stuk goedkoper.

      Login om te reageren
      • quattroporte zegt

        16 mei 2012 om 00:06

        @robbie: herkent u deze nog w204 interieur voor en na facelift

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 mei 2012 om 07:22

          @quattroporte: Het stuur naar de andere kant verplaatsen is inderdaad zeer ingrijpend ;)

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          16 mei 2012 om 08:07

          @quattroporte: er zullen altijd voorbeelden te vinden zijn waarbij het wel gedaan is, maar zeer vaak komt het niet voor.

          Daar komt ook nog eens bij dat de C-Klasse een model is waarvan Mercedes weet dat er honderdduizenden exemplaren verkocht gaan worden.

          De Espace loopt al jaren op zijn laatste benen en zal nooit meer een verkooptopper worden (in zijn huidige gedaante). De ‘facelift’ die nu is uitgevoerd is voornamelijk bedoelt om de boel op een goedkope manier een beetje op te frissen (bumpertje, chroom stripje etc).

          De boel moet gewoon even opgefrist worden totdat in 2014 een opvolger gepresenteerd kan worden.

          Login om te reageren
  3. Justawheelchairguy zegt

    15 mei 2012 om 17:21

    Toch wel een icoon.

    Login om te reageren
  4. Northwestern zegt

    15 mei 2012 om 17:22

    Ze hebben hem verminkt. Of is dit een slechte photoshop?…

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      15 mei 2012 om 17:25

      @Northwestern: Kan mij het ook schelen, geen V6.

      Login om te reageren
  5. gedwongenleaser zegt

    15 mei 2012 om 17:22

    (wederom) niet gelukt…

    Login om te reageren
  6. nielsemans zegt

    15 mei 2012 om 17:24

    damn, wat ben ik blij dat mijn vader er eentje in 2004 heeft gekocht. die is een stuk mooier dan dit gedrocht.

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    15 mei 2012 om 17:28

    ik denk dat de boot van mn buurman totaal iets anders zal worden, hopelijk wordt deze niet de vervolger van men vader zen klote espace.

    Login om te reageren
  8. Northwestern zegt

    15 mei 2012 om 17:30

    Dit is trouwens al de Phase 4. De Phase 1 is van 2002-2005, Phase 2 van 2006-2010, Phase 3 van 2011-2012 en nu de Phase 4.

    Login om te reageren
  9. Sportspotter13 zegt

    15 mei 2012 om 17:33

    Spacelift! :P

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      15 mei 2012 om 17:34

      @Sportspotter13: lol

      Login om te reageren
  10. Anoniem zegt

    15 mei 2012 om 17:36

    http://www.youtube.com/watch?v=ekpD06P7kiI

    Login om te reageren
  11. RubenPriest zegt

    15 mei 2012 om 17:47

    wat een schip joh :P

    Login om te reageren
  12. jobh zegt

    15 mei 2012 om 17:54

    wij hebben nu net een nieuwe espace maar echt veel mooi vind ik deze niet

    Login om te reageren
  13. Dijkertje zegt

    15 mei 2012 om 18:05

    Koop je toch net zo goed een tweedehands model vanaf 2003? Zal niet veel gaan verschillen..

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      15 mei 2012 om 19:13

      @Dijkertje: inderdaad, kosten geen drol. De nieuwprijs is veel te veel.

      Login om te reageren
  14. Alpinaa zegt

    15 mei 2012 om 18:05

    Voor dat geld van een nieuwe Espace kun je ook bijvoorbeeld iets als een paar jaar oude X5 kopen. En dan heb je ook veel ruimte, meer luxe, een fatsoenlijke motor en een auto die fantastisch rijdt. ;)

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      15 mei 2012 om 18:15

      @Alpinaa: Een X5 is niet veel ruimte.

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        15 mei 2012 om 18:27

        @Larick: Okee, een Espace is ook echt huge. Maar voor een gemiddeld gezin is de ruimte van een X5 echt wel genoeg. En ik spreek uit ervaring. ;)

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        16 mei 2012 om 07:26

        @Larick: als je 5 wat grotere kinderen hebt voldoet een X5 niet en tegenwoordig kan een gemiddeld gezin de brandstofkosten van een X5 niet eens meer betalen.

        Login om te reageren
  15. loloo zegt

    15 mei 2012 om 18:06

    U – G – L – Y you aint got no aliby, you’re UGLY
    eens lelijk altijd lelijk

    Login om te reageren
  16. Search zegt

    15 mei 2012 om 18:08

    BurgerBus bleh.

    Login om te reageren
  17. jippie zegt

    15 mei 2012 om 18:29

    Dat model kan toch echt niet meer…

    Login om te reageren
  18. reventon zegt

    15 mei 2012 om 18:43

    Mij vader heeft de derde generatie Espace en die vindt ik veel mooier dan de nieuwere.

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    15 mei 2012 om 18:47

    Hij is er niet mooier/lelijker op geworden…
    Maar z’n jaren voor de huidige generatie beginnen volgens mij wel te tellen, ik zie ze nauwelijks nog op nieuwe platen. Jammer, die Espace mag er wel zijn hoor :)

    Login om te reageren
  20. Carreza zegt

    15 mei 2012 om 18:52

    Is nog steeds mijn favoriete grote monovolume.

    Login om te reageren
  21. michelyman zegt

    15 mei 2012 om 18:59

    Het zag er niet uit en nu nog niet. Word echt tijd voor een opvolger!

    Login om te reageren
  22. pimmp zegt

    15 mei 2012 om 19:03

    Oude meuk

    Login om te reageren
  23. thomaz520 zegt

    15 mei 2012 om 19:05

    Ze moeten dat ding zo snel mogelijk uit productie halen!!!

    Login om te reageren
  24. bigbrabo zegt

    15 mei 2012 om 19:22

    vind 56.290 euro voor een Renault toch wel erg veel geld. Misschien in rap tempo een opvolger ontwikkelen?

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      15 mei 2012 om 21:16

      @bigbrabo:

      Da’s ook de reden dat de velsatis geflopt is.

      Login om te reageren
  25. FlorisVanRooij zegt

    15 mei 2012 om 19:56

    Wij hebben 6 jaar lang de Grand Espace 3.5 V6 gehad uit het jaar 2004, geweldige auto was dat, en die zescilinder was ontzettend lekker!

    Login om te reageren
  26. E550 zegt

    15 mei 2012 om 21:40

    Wat is ie lelijk. De Toyota Sienna bijvoorbeeld is veel mooier.

    Login om te reageren
    • a6stang zegt

      15 mei 2012 om 21:54

      @e550: haha! Grapje dit?

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        15 mei 2012 om 23:02

        @a6stang: Nee, de 2012 Sienna is een mooie auto. Ik vind de minivans aan de andere kant van de Atlantische oceaan een stuk mooier.

        Login om te reageren
  27. alex1589 zegt

    15 mei 2012 om 21:53

    Als je dan een grote renault wil…
    Koop dan een grand senic of hoe die ook mag heten.
    Beter als dit iets beetje verwrongen en herbogen stuk staal…

    Login om te reageren
  28. RaKiM zegt

    15 mei 2012 om 22:13

    doe mij maar een Honda Odyssey JDM model

    Login om te reageren
  29. j00rs zegt

    15 mei 2012 om 22:35

    Jammer dat de V6 een aantal jaar geleden al gesneuveld is. Maakt er een heerlijke rijdende en verrekte snelle wagen van. Zuipt alleen wel ongelofelijk veel, beter dan 1 op 9 haal je niet.

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    16 mei 2012 om 07:28

    Het design is eigenlijk nog steeds niet verouderd. Maar de facelift gaat niet helpen tegen de Galaxy en Sharan.

    Login om te reageren
  31. kickass zegt

    16 mei 2012 om 08:32

    Het is en blijft een gedrocht. Daar verandert niemand wat aan…

    Login om te reageren
  32. timberleek zegt

    16 mei 2012 om 10:04

    Dit keer wel met motoren die een redelijke kilometerstand kunnen overleven?

    Bij mij in dorp 3 stuks die bij 180k – 200k volledig aan gort waren, schijnt een bekend probleem te zijn. Daar sta je dan…

    Login om te reageren
  33. Esprit_de_Flandre zegt

    16 mei 2012 om 13:03

    Nauwelijks een verschil. Perfect.

    Login om te reageren
  34. AlbertW zegt

    16 mei 2012 om 16:40

    Had ooit ook zo’n Espace gekocht. Dikke 3,5 V6 met alle opties. Spijt! Ding stond elke twee weken in de garage, alles wat je kon bedenken ging kapot, zelfs dingen waarvan ik niet wist dat ze erop zaten….
    Vijf keer nieuwe remschijven, nieuwe velgen (!!) complete nieuwe aandrijving vanaf de motor enz. enz. Helemaal gek werd ik van dat ding! Lullige was dat ik de duurste Renault kocht die je kon samenstellen en bij elke reparatie (dus elke twee weken ongeveer) een Dacia Logan mee kreeg… Handig met 4 kinderen…..

    Na 10 maanden worstelen met die klote bak ‘m maar snel ingeruild voor een BMW, wat een verademing was dat…

    Login om te reageren
    • AMV8Bart zegt

      16 september 2012 om 17:46

      @AlbertW: want in die bmw passen je 4 kinderen idd wel!

      Login om te reageren
  35. vluggejapie zegt

    17 mei 2012 om 00:38

    Wat bezielt mensen in hemelsnaam om een Franse auto te kopen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North