• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Megane Coupé Concept in Genève

Auteur: Dennis, gepost 4 maart 2008 om 22:40 – 34 Reacties

Renault Megane Coupé Concept
Eerder vandaag lieten we je al de persfoto’s zien van de Renault Megane Coupé die vandaag in Genève is onthuld. De persfoto’s zijn vaak zo perfect dat je af en toe twijfelt of het geen digitale tekeningen zijn. Dat geldt ook voor de persafbeeldingen van de Renault Megane Coupé. Vandaar dat we dit concept zeker even met onze eigen camera wilde vastleggen.

Wanneer je er recht van achteren opkijkt, heeft hij een lekkere gemene blik. Ook het lijnenspel van opzij kan mij wel bekoren. Jammer dat de stoere uitstraling afgezwakt wordt door de vormgeving van de neus. Die had wat mij betreft best iets meer uitgesproken mogen zijn. De blik in de ogen van Renault baas Carlos Ghosn kan niet verhullen dat hij er in ieder geval erg trots op is.

Renault Megane Coupé Concept

Renault Megane Coupé Concept

Renault Megane Coupé Concept

Renault Megane Coupé Concept

Renault Megane Coupé Concept

Carlos Ghosn

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, concept, Coupe, geneve-2008, megane, Renault

Vorig bericht: « Seat Bocanegra Concept (Ibiza) in Gèneve
Volgend bericht: Nettowinst Porsche stijgt met 44 procent »

Lees Interacties

Reacties

  1. STJ zegt

    4 maart 2008 om 22:42

    Wat ze tegenwoordig allemaal een coupe noemen.

    Login om te reageren
  2. Birger zegt

    4 maart 2008 om 22:46

    De achter deed mij op het eerste gezicht op een Brera lijken.

    Login om te reageren
  3. Le feber zegt

    4 maart 2008 om 22:49

    @STJ

    Ken je het fenomeen coupe ala hatchback en coupe ala sedan?
    Nou dit is dan een coupe op de basis van een hatchback.

    Voor de rest vind ik het een zeer geslaagde coupe!

    Login om te reageren
  4. C.J. zegt

    4 maart 2008 om 22:51

    ik vind m echt super geil:)

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    4 maart 2008 om 23:11

    Wat een geweldig apparaat is dit. Renault is sterk in het designen en ook niet te beroerd om hun ontwerpen ook daadwerkelijk naar buiten te brengen. Ik noem de Avantime. Hetzelfde trucje moeten ze met deze ook doen. Het zou een revolutie in autoland betekenen, want dit lijkt in de verste verte niet op de eenheidsworsten van tegenwoordig. Ik zeg, Carlos, gewoon doen dit.

    Login om te reageren
  6. jurrian zegt

    4 maart 2008 om 23:12

    eventueel misschien wel interessant, tenminste, als hij op 350z platform is dan. anders blijft het een renault.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    4 maart 2008 om 23:12

    hmm… hoop toch dat renault nu eens hard onderuit gaat en niet meer terug komt. Ook typisch een auto die 1x leuk is maar heel snel saai word.

    Die fransen zouden moeten doen waar ze goed in zijn, kleine lichte simpele autotjes bouwen die onder je reet vandaan roesten maar rustig 30j doorrijden. In dit segment hoor je écht een duitser/ford/seat te kopen. Italiaan kan ook maar die zijn beter in de kleinere wagentjes of een 159.

    Login om te reageren
  8. kowalsk zegt

    4 maart 2008 om 23:14

    en trots mag -ie zijn, wat een ding! ik vind de achterkant juist minder en de voorkant erg goed…

    Login om te reageren
  9. RScosworth zegt

    4 maart 2008 om 23:15

    @ Alwood
    Welkom in de 21e eeuw…

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    4 maart 2008 om 23:17

    @kowalsk: En opnieuw is bewezen dat smaak heel persoonlijk is. ;)

    Login om te reageren
  11. Ahura zegt

    4 maart 2008 om 23:18

    Mooie concept maar weer een Renault zonder eigen gezicht. Het kon ook een Mazda concept zijn

    En de kont trekt erg op de Alfa Brera

    Login om te reageren
  12. DafMaf zegt

    4 maart 2008 om 23:20

    Ja, het photoshoppen van modellen zou verboden moeten worden.

    Login om te reageren
  13. porschefan zegt

    4 maart 2008 om 23:20

    ik vind het wel en vette auto,alleen de voorkant is voor softies

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    4 maart 2008 om 23:24

    Wauw. Wauw en nogmaals wauw. Wat een prachtige auto. Zowel voor als achter. Afwachten hoe weinig er ongetwijfeld van overblijft, maar van mij mogen ze dit ook wel in een beperkte oplage of zo brengen!
    Achterkant heeft inderdaad wel wat Brera-achtigs, vooral omdat ze het ook een coupe noemen, terwijl de lijnen toch geen klassieke coupe zijn. Maar een Mazda? Omdat hij ook vloeiende lijnen heeft zeker? En als hij hoekiger was geweest, was hij zeker weer te Duits? Het is altijd wat.

    Login om te reageren
  15. mark2 zegt

    4 maart 2008 om 23:30

    Ja daar heb je de renault haters club weer. Alles wat dit merk doet is fout en deugd niet. Alwood mag ik vragen hoe oud jij bent? Heb je je rijbewijs al en draag je een petje? Zo ja dan zeker nog maar net. Waarschijnlijk rijd je in een afgetrapte vw golf2 of 3 met 100 kilo’s aan spoilers. Ja een ware kermmis atraktie zo’n gepimte golf. En je hebt zeker ook een andere uit laat er onder gezet en nu rijdt hij zeker in een keer maar liefst 250 km/h per uur. Ow ja vergeet ook niet van die verlichting onder je auto te monteren dat maakt hem helemaal af. Echt vet man!!!

    Login om te reageren
  16. Wollie zegt

    4 maart 2008 om 23:38

    Van de jaren 80 tot vandaag tekent men dezelfde futuristisch uitziende wagens. Veel te strakke lijnen, deuren die omhoog opengaan (onmogelijk in een gemiddelde parkeergarage) en 0% stijl of charme.
    Dit prototype is er eentje van 13 in een dozijn.
    Echte design blijft een kunst die slechts weinigen tot in de perfectie beheersen. Momenteel komen enkel de Italianen sterk uit de hoek. En niet alleen met hun sportmodellen, maar vooral met betaalbare wagens die toch een verbluffend design hebben : de Fiat Bravo en de Fiat 500 bijvoorbeeld. Die heb je al voor 10000 à 15000 euro, maar wat een weelde !!
    Ook Jeremy Clarkson wordt lyrisch bij sommige Italiaanse wagens. Ondanks z’n eerdere vooroordelen. Bij iedere nieuwe recensie is hij aangenaam verrast. De kwaliteit gaat er ongelooflijk op vooruit. En de allernieuwste technische snufjes komen allemaal van Fiat Research in Orbassano, ja, ook de meedraaiende koplampen van die dure BMW’s. Ontworpen door Fiat !

    Login om te reageren
  17. Giuly88 zegt

    4 maart 2008 om 23:51

    meeeeesterlijk !!!!!! heerlijk gewoon ik teken meteen :p

    Login om te reageren
  18. parisi zegt

    5 maart 2008 om 00:27

    @ wollie
    “de meedraaiende koplampen van die dure BMW’s. Ontworpen door Fiat !”

    euhm nee, uitgevonden door citroen. Zat al op de DS.

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    5 maart 2008 om 01:32

    Sinds wanneer heeft een Bravo een verbluffend design..?

    Citrofriel, wat is hier typisch Renault aan dan? Renault doet tegenwoordig niks anders dan kijken bij de concurrentie. Die oplopende zijruit is bv al verre van origineel

    Login om te reageren
  20. IlCuoreSportivo zegt

    5 maart 2008 om 09:11

    Nog iets teveel concept, maar wel een goed begin. Ik ben ook fan geweest van de vorige megan’s, wel geweest zeg ik dan, want de houdbaarheidsdatum is beperkt. Het zijn steeds vrij tijdsgebonden ontwerpen, geen klassiekers in wording alleszins.
    De avantime vind ik idd een schitterende auto, echt uniek en cool.
    Alleen jammer dat ik zowat de enige ben die dat vind.

    Login om te reageren
  21. lebastille zegt

    5 maart 2008 om 09:13

    Ik dacht dat het een Seat was. Toch jammer dat er tegenwoordig niet echt onderscheidend design is, het wordt steeds lastiger om een auto te herkennen van een afstandje.

    Login om te reageren
  22. D4D D-CAT zegt

    5 maart 2008 om 10:51

    Heel erg mooi. Ik kan niet anders zeggen!!!

    Lijkt op de mazda,…Ja zo lust ik er ook nog wel een,…klopt inderdaad,..die heeft ook 4 wielen.

    Login om te reageren
  23. Dylan zegt

    5 maart 2008 om 12:25

    Hoewel deze mooi is, gaat Renault hem waarschijnlijk weer veel softer en lelijker maken als de wagen in productie gaat.

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    5 maart 2008 om 13:29

    @ IlCuoreSportivo, ik vind hem ook prachtig. Welliswaar zo onpraktisch als wat, maar toch. Renault heeft hem destijds uitgebracht omdat er veel positieve reacties op het concept waren en om het publiek alvast te laten wennen aan de nieuwe designlijn van bijv. de megane. De Avantime was echter zijn tijd ver vooruit en dat zag je in de verkopen. Toch zie ik ze nog regelmatig rijden. Tweedehands zijn ze ook best te betalen.

    Login om te reageren
  25. autofreak zegt

    5 maart 2008 om 13:54

    gewoon net zo lelijk als alle nieuwe meganes

    Login om te reageren
  26. marruk zegt

    5 maart 2008 om 15:14

    tjeee, als je die ronde lijnen in de achterkant wegdenkt
    dan zie ik er wel een stukje Chevrolet Camaro in.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    5 maart 2008 om 17:17

    @ Ahura; Alles is verre van origineel. Je kunt nou eenmaal niet eindeloos variëren, dus je zult altijd dingen ‘van andere merken’ terugvinden. Had de ruit anders gelopen, dan had je waarschijnlijk zo een ander overeenkomend model kunnen vinden.

    Login om te reageren
  28. stefaan zegt

    5 maart 2008 om 19:33

    altijd da gezever van trekt op andere merken. Geen eigen persoonlijkheid enz.
    Ja bmw heeft nu al JAREN dezelfde vorm en elk jaar is er een lijntje opnieuw getekend. Ze durven niks nieuws uitbrengen. Ze trekken altijd op elkaar. Ja dat is leuk: ik heb een nieuwe bmw en hij trekt op een bmw van 7 jaar geleden. Liever een merk dat wat durft te veranderen

    Login om te reageren
  29. wies zegt

    5 maart 2008 om 20:27

    ik start ineens (hopelijk) een nieuwe rage: cjerla-freck (te erg voor woorden)

    Login om te reageren
  30. deny zegt

    5 maart 2008 om 22:02

    Ik heb soms de indruk , dat sommige mensen alleen maar met een fiets gereden hebben , zo een onzin vertellen ze over alles wat nieuw is. Toch fijn als je jezelf ziet ” praten ” op het scherm. ( niewaar Wolahalfriek e.a.?) Laat iedereen dromen van zijn car en waardeer tenminste dat er nog mensen zijn die iets moois proberen te ontwerpen. Prachtige wagen trouwens , mensen van Renault , eindelijk een doorbraak , ook bij de kritiekasters?

    Login om te reageren
  31. mark2 zegt

    5 maart 2008 om 23:25

    Tja het is gewoon nooit goed. De huidige megane’s zijn toch echt wel onderscheidende auto’s of je ze nu mooi vind of niet ze lijken niet op andere modellen. Die kont is echt wel appart en gedurfd alleen worden die auto’s toch met de grond gelijk gemaakt. Ze zijn te lelijk volgens veel mensen hier. Er zijn echter maar weinig auto merken die met zo iets onderscheidends durven te komen en veel conservartiever zijn. Nu komt renault met de megane coupe concept en er is al weer meteen commentaar dat hij te veel op andere auto’s lijkt. Ja wat willen jullie nou? Het is gewoon nooit goed. Gewoon omdat het renault is denk ik.

    Login om te reageren
  32. RScosworth zegt

    6 maart 2008 om 00:15

    @ mark2
    Helemaal mee eens. Maar van de andere kant heb ik wat jij noemt met VW. Die modellen vind ik zo extreem saai dat ik er bij voorbaat al nooit zou gaan kijken, wetende dat het rijden zelf nog saaier is dan bij bijvoorbeeld een Renault. Waarschijnlijk gewoon weer een kwestie van smaak dus. ;)

    Wat betreft opmerkingen als
    ”hoop toch dat renault nu eens hard onderuit gaat en niet meer terug komt”, dat getuigd alleen maar van een gebrek aan intelligentie. Iemand zijn ondergang verwensen doe je als gezond mens natuurlijk niet. Tenzij het echt om haat gaat, en een haat tegen een automerk lijkt me nogal triest.

    Login om te reageren
  33. jkn zegt

    7 maart 2008 om 18:48

    @Mark2 :

    Helemaal mee eens met je opmerkingen. Niets aan toe te voegen. Het lijkt tegenwoordig erg “in” te zijn bij het “sjonnie volk met petjes op” op Renaults te bashen.
    Bovenstaande auto is gewoon erg goed. Al komt hij zo natuurlijk nooit op de markt..

    Login om te reageren
  34. Eddy zegt

    17 januari 2009 om 15:27

    Ja Renault doet het toch maar weer. zij durven tenminste met iets speciaals op de weg te komen. trouwens ook nog betaalbaar . en wie er dan nog wel de meeste kritiek hebben, da zijn dan nog wel die johny’s & marina’s met hun opgezette golfkes van uit de jaren 80 . ofwel is hem gekregen van mama en papa . kijk naar porsche en bmw , schone wagens maar die rijden zo al rond van in de jaren 60. veel te duur ook. en na enkele maanden staan ze daar, wagens uit bankbeslag te koop. heb ook met het vorige model gereden en nu sinds deze week is mijne nieuwe megane reeds bestelt. Renault , doe zo verder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North