• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Megane diesel met 14% bijtelling #FIRST

Auteur: Alwood, gepost 1 december 2011 om 15:05 – 47 Reacties

Renault doet extreem zuinig
Dikke fittie en *KiLLSteaL* in het C-segment. Renault steekt Ford naar de kroon en introduceert haar C-segment 14%-bijteller nipt voor de Focus Econetic in de verkoop gaat.

De auto in kwestie: de Renault Megane Energy dCi 110 Stop & Start eco². De 1,5 liter viercilinder turbodiesel stoot met 20Nm koppel extra, 11 CO2’s minder uit. Het totaal komt daarmee op 95 gram CO2 per kilometer bij een verbruik van 3,6l/100km. Deze lage uitstoot geldt voor alle carrosserie varianten. Het maximum vermogen ligt nog steeds op 110pk, het koppel van deze nieuwe dCi 110 bedraagt 260Nm (vanaf 1750tpm).

Ophalen bij een showroom bij u in de buurt kan vanaf april 2012. Dat is net wat eerder dan Ford, die de Focus Econetic voor ‘medio 2012′ klaar heeft staan.

Prijzen voor de “ultrazuinige” en wegenbelasting-vrije Megane beginnen bij €22.790,-. Voor een station betaal je €1000,- extra. De coupé is €500,- duurder dan de normale hatchback. Uiterlijke verfraaiingen zoals op de foto’s kosten natuurlijk extra.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, Ford, megane, Renault

Vorig bericht: « Subaru BRZ is de auto voor echte helden [video]
Volgend bericht: Volvo V60 duikt de 20% bijtelling in! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kvgorp zegt

    1 december 2011 om 15:11

    Doe mij de Focus maar..

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      1 december 2011 om 15:46

      @Kvgorp: Als het je dan echt geen moer uitmaakt waar je in rijdt, kies je maar voor een prius. Die is nog lelijker dan de Focus

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        1 december 2011 om 16:12

        @desoper: Klopt, ik vond de iets oudere Focus er een stuk beter uit zien.

        Login om te reageren
      • vwally zegt

        1 december 2011 om 16:22

        @desoper: ho, maar de focus schijnt een hele goede wegligging te hebben en een pruis niet, zelfde geldt voor de megane.

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          1 december 2011 om 16:35

          @vwally: dat is een kwestie van andere schokbrekers, veerpoten en banden. Kost wat maar dat verdien je wel terug op bespaarde belasting en brandstofkosten.

          Een echte bochtenridder zal het niet worden maar ik denk dat de gemiddelde 14%-bijtellingsrijder daar niet wakker van ligt.

          Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        1 december 2011 om 22:20

        @desoper: focus is mooier. Wel de station versie uiteraard

        Login om te reageren
  2. alloallo zegt

    1 december 2011 om 15:11

    Mits uitgevoerd met GT-line is dit geen verkeerde auto!

    Uitgaande van enkele opties en 50% belasting is dit goedkoop autorijden, Nml minder dan 150 euro per maand.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      1 december 2011 om 15:33

      @alloallo: In de Bose uitvoering is het ook wel een chique auto.

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        1 december 2011 om 15:45

        @Northwestern: klopt, die heeft een collega van me.. echt heel sjiek.

        Login om te reageren
  3. El-Loco zegt

    1 december 2011 om 15:15

    Coupé GT-Line met xenon, BOSE in het metallic wit aub!

    Login om te reageren
  4. kliko zegt

    1 december 2011 om 15:28

    “eco²” -> Nounou! Dus eco x eco = super-eco? :lol:
    Vreselijk, met die meuslibak kom je toch niet vooruit joh… Arme auto…
    Zo’n auto heeft ballen nodig, zeker de coupe. Daar hoort gewoon de dikste motor in.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      1 december 2011 om 15:48

      @kliko: wat is er mis met 110pk en 260Nm ?
      zoveel heeft jouw opel kadett niet hoor.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        2 december 2011 om 12:16

        @blo3to3t: Ik denk dat er nogal een verschil zit in de pk’s per kilo bij beide auto’s. Dus is een beeeeetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt…

        Login om te reageren
  5. thoisss zegt

    1 december 2011 om 15:29

    Gisteren artikelen vol met slurpend pk geweld, vandaag zijn de artikelen aan de zuinige kant. Zo blijft de wereld in balans. Hoe meer zuinige modellen, des te minder peut er relatief wordt verbruikt, des te langer kunnen we nog van de 5 t/m 16 cilinder benzinemotoren genieten. Keep on going!

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      1 december 2011 om 15:47

      @thoisss:
      Helaas, des te meer dergelijke constructeurs de EU en andere instanties een rad voor de ogen kunnen draaien met lage uitstoot- en verbruikcijfers, des te langer het goedkoop blijft om veel kilometers te malen. Met als gevolg, deze ogenschijnlijk zuinige wagentjes jatten in sneltempo brandstof weg voor de ogen van de funcars van vandaag en morgen…

      Login om te reageren
      • cheetacars zegt

        1 december 2011 om 15:54

        @StijnB: Hij geeft aan dat het om relatief gebruik gaat, dan gaat jouw theorie niet op.
        OT Het vermogen van de auto is acceptabel, zeker voor de bijtelling. De Renault Mégane is tegenwoordig ook goed naar te kijken, zeker de coupé. Het zal niet lang duren voordat de Ford komt, maar first schijnt altijd weer beter te zijn.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          1 december 2011 om 16:26

          @cheetacars:
          Dat dit geen slechte wagen is, is correct maar een geheel andere zaak. Mijn punt is dat er door zo’n wagens niet minder brandstof, ook niet relatief, wordt verbruikt als door hun broertjes met lichtjes hogere cilinderinhoud die vroeger gemeengoed waren. Deze wagens wekken de illusie zuinig te zijn en worden door de vingers gezien. Dit terwijl ze net zoveel brandstof blijven jatten (van de funcars) als vroeger het geval was…

          Login om te reageren
          • cheetacars zegt

            1 december 2011 om 16:36

            @StijnB: Thoisss heeft het over ”slurpend pk geweld” met 5 tot 16 cilinders. Er wordt nergens gepraat over de oudere versies van de huidige zuinige motoren met lichtjes hogere cilinderinhoud. Die eerste auto’s rijden wel degelijk met een relatief hoger verbruik als je ze gebruikt waarvoor ze ontworpen zijn, dan de zuinige auto’s.

            En het OT in mijn bericht staat voor OnTopic, dus losstaand van het stuk erboven.

            Login om te reageren
            • thoisss zegt

              1 december 2011 om 23:03

              @cheetacars: niks aan toe te voegen, je hebt de discussie al voor me gevoerd! :-D

              Login om te reageren
  6. 560pkferrari zegt

    1 december 2011 om 15:33

    Dit is dus de nieuwe opper-leaseslet!

    zeg maar dag tegen je bluemotion, blue-efficiency en andere muesli meuk

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      1 december 2011 om 15:44

      @560pkferrari: denk je dat? kijk dan nog eens goed naar de cataloguswaarde van beide auto’s

      Login om te reageren
  7. mout zegt

    1 december 2011 om 15:45

    Fijn of niet fijn: hier slaat Renault ongetwijfeld een homerun mee.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      1 december 2011 om 15:55

      maar eh.. ie het niet zo dat vanaf 1-7-2012 de 14% categorie wordt verlegd naar van 51 gram tot max 91 gram? dus dan valt ie met zijn 95 gram na 3 maanden weer buiten de prijzen?

      dan moeten kopers wel snel zijn :P

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        1 december 2011 om 15:59

        @blo3to3t: yup. Het is te hopen dat Renault op tijd kan leveren! Anders heb je de poppen aan t dansen… De spreekwoordelijke dan he. ;)

        Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          1 december 2011 om 16:15

          @Svenska_Aeroplan_AB: mijn collega heeft een Bose uitvoering en die heeft er bijna een half jaar op moeten wachten.
          vanwege de populariteit van dit model waren de levertijden flink opgelopen. dus eer dat je dit model kunt bestellen ben je alweer bijna te laat :P

          Login om te reageren
          • mrbones zegt

            1 december 2011 om 17:12

            @blo3to3t: ik zie hem veel rijden idd

            Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            1 december 2011 om 23:18

            @blo3to3t: Dat kwam omdat een component in het Bose systeem zat die alleen in Japan geproduceerd werd.

            Login om te reageren
      • mout zegt

        1 december 2011 om 17:19

        @blo3to3t: Dat is nou precies wat ik bedoel met die homerun. Dit is pas écht een actiemodelletje. Slechts gedurende 7 maanden moddervette korting. Eigenlijk elke auto-aankoop kan je wel ff uitstellen, maar deze niet. Als dat geen USP is…
        Zorg wel dat je keiharde garanties hebt over wat er op je kenteken als datum komt te staan.

        Login om te reageren
  8. euro95 zegt

    1 december 2011 om 16:13

    Wouw! Of je doet mij dat prachtige hatchbakje geven :) Prachtig! Ik vond de oude nieuwe megane’s al prachtig, maar dit is echte schoonheid :)

    Login om te reageren
  9. ramshoek zegt

    1 december 2011 om 16:19

    “Leverbaar vanaf april 2012, net voor de Focus 14%”
    Krijgen Renault en Ford er in april, mei en juni voldoende geleverd om ze allemaal voor 1 juli op kenteken te kunnen zetten? Vanaf 1 juli is het voor deze wagens toch alweer gedaan met de 14% pret?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      1 december 2011 om 17:20

      @ramshoek: voor 1-1-2013. Maar ook dat is opschieten.

      Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        1 december 2011 om 18:56

        @mout: neehoor, vanaf 1-7-2012. jouw datum gaat namelijk nóg een stapje verder, namelijk van 51 gram tot max 88 gram.

        vanaf 1-07-2012 is het van 51 gram 91 tot 91 gram, en daar zit de megane dan nét overheen met 95 gram.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          1 december 2011 om 19:36

          @blo3to3t: Klengggg. Dan gok ik zomaar dat er erg veel auto’s op kenteken gezet worden in die paar weken. Renaults vooral.

          Login om te reageren
          • bumperklever zegt

            2 december 2011 om 13:06

            @mout: lijkt me geen slechte gok, je zou zomaar voor de hoofdprijs door kunnen gaan

            Login om te reageren
  10. audicoupe84 zegt

    1 december 2011 om 16:48

    Fikkie! Hier is mijn portie. Nou nee bedankt voor deze warme Franse hap.

    Login om te reageren
  11. mazdarx8 zegt

    1 december 2011 om 17:26

    Die gt line ziet er ook wel oke uit, maar ik heb liever een megane rs.
    :D

    Login om te reageren
    • bumperklever zegt

      2 december 2011 om 12:56

      @mazdarx8: jij snapt het, en dan in het geel ;-)

      Login om te reageren
  12. Simpson zegt

    1 december 2011 om 17:48

    zou dat ook voor de station gelden? Ik dacht nl. dat die uitstoot per oppervlakte werd berekend…

    In ieder geval een leuke optie. Ook leverbaar met dubbelkoppelingen automaat.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      1 december 2011 om 18:03

      @Simpson: nee het energielabel volgt uit de absolute uitstoot gerelateerd aan het grondoppervlak van de auto. Daar is in dit geval geen sprake van dus.

      Login om te reageren
  13. nibor zegt

    1 december 2011 om 18:38

    Ik ben wel benieuwd hoe die nieuwe 1.6 dCi rijdt. De 1.5 dCi was niks mis mee. Alleen stuurt de standaard Megane een beetje te licht en dus een beetje zenuwachtig.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      1 december 2011 om 23:19

      @RRenault: Ongeveer hetzelfde als de 1.9 dCi, alleen is het koppel een tikje later beschikbaar voor mijn gevoel.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 december 2011 om 13:01

      @RRenault: de huidige Megane stuurt al veel beter dan de vorige. Bij de vorige was het na een proefrit: voor mij geen Megane. Na een paar flinke afstanden in een nieuwe Megane vind ik die enorm verbeterd, de besturing is niet op Focus niveau (natuurlijk niet, de Focus verslaat daar volgens Autovisie zelfs de BMW 1) maar is nu wel acceptabel.

      Login om te reageren
  14. baasbas zegt

    2 december 2011 om 08:15

    *bump* relevant to my interest..

    Renault, duw aub snel die 1.6 samen met de edc bak in een Megane station…

    Login om te reageren
  15. TSI-tje zegt

    2 december 2011 om 08:50

    Heerlijk, nu hebben de ‘Oud-Hollandsche-knaken-poetschers’ ook de keuze om een goed ogende auto te kiezen ipv van een Prius. Dat scheelt een hoop uitzichtvervuiling. Dus de Renaults zijn zelfs 2x schoner !!! Goede bezig de mannen (m/v) bij Renault !

    Login om te reageren
  16. bumperklever zegt

    2 december 2011 om 13:04

    ik kan jullie zeggen, die diesel rijdt erg fijn met al het vermogen klaar in de lage toerentallen. En als je hoog wil zitten haal je gewoon een QashQai, daar zit ie ook in. ;-)

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    2 december 2011 om 13:06

    Als Renault Nederland nou slim is bestellen ze de hele productie voor het eerste helft van 2012. Die op voorraad op kenteken zetten, flink luxe uitvoeringen maken en deze goed bij de lease maatschappijen onder de aandacht brengen. Dan kan Renault zomaar het best verkochte automerk van 2012 in Nederland worden.

    Login om te reageren
    • bumperklever zegt

      2 december 2011 om 13:11

      @mashell: als renault nou slim is…… tsja, createur des automobiles hé , de tijden van createur des miséres liggen ver achter tegewoordig ;-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North