• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Megane GT

Auteur: autoblogger, gepost 25 november 2006 om 18:00 – 27 Reacties

Renault Megane GT?


Volgende maand staat de Megane GT bij Renault in de showroom. De Megane GT is een sportieve versie van de Megane en wordt leverbaar met een 2.0 turbo benzinemotor met 165 pk en een 2.0 dCi dieselmotor met 150 pk. Niets bijzonders zou je zeggen, maar ze hebben er wel een leuke reclame voor gemaakt!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie / wallpapert:

Renault Megane GT speedway

De Megane GT is verkrijgbaar in een drie- en een vijfdeurs versie en is leverbaar op basis van de Tech Line versie (standaard Xenon en parkeersensoren) met beide bovengenoemde motoren. In de auto zelf heerst een sportieve sfeer; sportstoelen, lederen sportstuur met GT logo en lichtmetalen pedalen en voetsteun dragen bij aan de sportieve look van de GT. De grijsblauwe achtergrond van de tellers, de bekleding van de sportstoelen en de zilvergrijze veiligheidsgordels maken het geheel af.

De Megane GT is te herkennen aan de dakspoiler, zij-skirts, 17″ lichtmetalen velgen en een in het midden geplaatste verchroomde dubbele uitlaat met GT logo. De Megane GT is verkrijgbaar in acht verschillende kleuren waaronder de speciale kleur, genaamd Bleu Metal.

De 2.0 Turbo 165 pk driedeurs versie is er vanaf € 27.300,-. Dit is € 1000,- onder de huidige prijs van de Megane Tech Line 2.0 turbo inclusief bovengenoemde standaarduitrusting. De 2.0 dCi 150pk diesel 3-deurs is verkrijgbaar vanaf € 31.965,-. De vijfdeurs versie heeft een meerprijs van € 500,- De Megane GT vervangt de Dynamique en Tech Line versies voor deze motoren.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, megane, Reclame, Renault

Vorig bericht: « Alfa Romeo 159 moet ook op dieet
Volgend bericht: Videoreview: Porsche 911 Tuning battle »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jasper Simons zegt

    25 november 2006 om 18:08

    sportief

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    25 november 2006 om 18:12

    Best grappige reclame. Voor de rest boeit het me niet. Ik vind de megane geen hoogtepunt.

    Login om te reageren
  3. O.D. zegt

    25 november 2006 om 18:15

    Ik heb eens in de 225 RS gereden en die reed toch boven verwachting moet ik zeggen. Maar van de andere modellen ben ik ook geen fan. En al helemaal niet de Megane Scenic! :r

    Login om te reageren
  4. Franqie zegt

    25 november 2006 om 18:21

    Leuke reclame idd, zag vandaag die Megane RS F1 voor t stoplicht staan, zie t er wel dik uit, en maakt ook wel een mooi geluidje. Blijf alleen die kleurencombinatie daarvan niet mooi vinden, dan vind ik dit ‘blue metal’ mooier.

    Login om te reageren
  5. Jesko zegt

    25 november 2006 om 20:05

    ik reed gisteren achter de megane sport, ik vind die mistlampen aan de voorkant niet zo mooi gedaan, steekt helemaal uit.

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    25 november 2006 om 20:17

    grappige afbeelding :)
    alleen die tekst en dat logo linksonder moet even weg geshopt worden :P

    Login om te reageren
  7. Pannekoek zegt

    25 november 2006 om 20:28

    Haha, leuke reclame!

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    25 november 2006 om 22:32

    Zow! Privacy is ook ver te zoeken voor die zielige man……..

    Login om te reageren
  9. Nick zegt

    25 november 2006 om 22:59

    165PK uit een 2.0L turbo benzine?

    Dat is… magertjes. Zal aan het aantal paardjes te zien ook wel flink zuipen, of niet?
    Of is het toerental begrenst op 3000 ofzo? :P

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    25 november 2006 om 23:06

    @Nick: Precies. 165Pk moet makkelijk zonder turbo uit een 2.0 benzinemotor getrokken kunnen worden.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    26 november 2006 om 00:10

    @Sacha en Nick: zou de koppelkromme van deze motor niet de turbo rechtvaardigen? Met 165pk uit een atmosferische 2.0 zou het wel eens hard werken kunnen worden om het ding een beetje aan de gang te krijgen….. tis maar wat je wil.
    Horsepower makes a car fast, torque makes a car quick!

    Login om te reageren
  12. luc zegt

    26 november 2006 om 08:30

    leuk plaatje maar de rest is niks ((is en blijft een franse auto))

    Login om te reageren
  13. SaxoVTS zegt

    26 november 2006 om 14:43

    Ik heb gereden met deze motor in de cabrio versie waarin die al langer leverbaar is. Het rijdt enorm soepel en is ook zeker snel (gehakt gemaakt van een golf 4 gti (2x :P))maar de versnellingen waren vrij lang en dat zorgde ervoor dat er niet veel snelheidsbeleving was. Misschien heeft deze een andere bak.

    @ Sacha en Nick: Het is een lage druk turbotje dat zorgt voor kracht onderin het toerengebied en niet voor de PK’s

    Login om te reageren
  14. 911 zegt

    26 november 2006 om 16:08

    dit is vast de boodschappen wagen……

    Login om te reageren
  15. renault freak zegt

    2 december 2006 om 14:43

    geef mij megane rs trophy. golf gtui is trouwens helemala kansloos. met maar 200 pk uit 2 liter. alhoewel 170 pk uit 1.4 tje een ander verhaal is.
    (waarom geen megane 175 pk diesel???)

    Login om te reageren
  16. Robin zegt

    2 december 2006 om 16:34

    Er zijn er hier die er echt de ballen verstand niet van hebben. 165 pk uit een 2.0 turbo motor magertjes..? Idd vergeleken met een subaru STI wel maar dat is een totaal andere klassen en een totaal andere auto.. De GT versie is bedoeld voor mensen die de RS toch teveel vinden.. het is hetzelfde blok alleen wat minder gekieteld maar reken maar dat je toch de gemiddelde auto in je spiegel ziet verdwijnen..

    Login om te reageren
  17. renault freak zegt

    5 december 2006 om 17:01

    helemaal mee eens robin, maar ik heb liever toch een renault rs (laatst was ik me mijn ouders onderweg naar huis, toen zag ik een renault megane rs naast een audi 3.2 fsi quattro staan en renault gaf em toch het nakijken!!!)

    Login om te reageren
  18. Paul zegt

    8 december 2006 om 15:44

    Waarom nu weer alleen maar in de 3- en 5-deurs versies? En waarom is de 2.0dCi niet met (6-bak) automaat verkrijgbaar?

    Login om te reageren
  19. Jeroen zegt

    18 december 2006 om 12:31

    Het is idd vreemd om zo “weinig” vermogen uit een 2.0 turbo te trekken…maar eigenlijk kun je er niks over zeggen zonder koppelkromme en acceleratietijden…marketingtechnisch is het natuurlijk wel logisch om deze auto niet hetzelfde vermogen als de duurdere RS te geven (ik zie de kitjes voor 225 pk al op de schappen liggen voor deze auto :P )

    @ w0o0dy

    Horsepower makes a car fast, torque makes a car quick!

    Je bedoeld eerder, Horsepower sells cars, torque wins races…! ;)

    Hoeveelheid pk zegt idd vrij weinig…slechts de hoeveelheid vermogen/energie die de motor maximaal kan leveren…het koppel is veel belangrijker omdat dit aangeeft hoeveel van dit vermogen de auto op de weg kan zetten…en de koppelkromme nog belangrijker omdat deze aangeeft in welk toerenbereik dit maximale vermogen bereikt wordt…

    PK’s/KwH is zoooo 1990 :P Koppel dat willen we :D *waarom denk je dat Diesels zo “snel” zijn…it’s all torque baby…! Eén van de weinige dingen die Amerikanen al snel begrepen :D

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    18 december 2006 om 12:40

    @jeroen: dat kun je ook zeggen. Waar het om gaat is dat pk’s uiteindelijk zorgen voor een hoge topsnelheid of een snelle sprint, maar dat de koppelkromme bepaalt hoe snel een auto op een circuit of op de openbare weg is. Daar bepaalt de koppelkromme hoe snel een auto de bocht uit accelereerd en heb je weinig aan het feit dat de motor bij 8000 toeren veel pk’s levert. De soepelheid van de motor bepaalt hoe snel de auto in de praktijk is. Pk’s is eigenlijk vooral ter vergelijking van vermogens…. maar zelfs daarvoor is het zeer beperkt bruikbaar.

    Login om te reageren
  21. Mpower zegt

    18 december 2006 om 12:54

    Koppel doet zoveel aan snelheidsbeleving. Dat willen we toch? Snelheidsbeleving? Tenzij je elke zondag op de dragstrip staat en je 0-400m record wilt verbreken, dit is weer een andere vorm van beleving.

    Login om te reageren
  22. yanne zegt

    24 december 2006 om 17:04

    renault heeft een van de beste koppelinge uit de hele autowereld, en met 165 pk erbij is dat al behoorlijk, er kan idd nog 100 pk bij maar laat dat maar voor op het circuit…;) ik heb al in de clio rs 200pk gerede:) en die koppeling is nog niet op het toppunt.. maar toch een serieus beestje voor op de weg, de golfkes zegt hij baai baai:) dus men moet niet overdrijve voor op de weg
    ik doe karting en ik zit in die racerij ikkweet wat dat is voor op de weg, zijt blij dat het 165 pk is.

    Login om te reageren
  23. Jeroen zegt

    8 januari 2007 om 15:19

    @Woody

    Je gaat ergens fout bij de koppelkromme…Ik zal mijn stukje nog 1 keer proberen toe te lichten…

    Het aantal PK’s dat bij een auto staat is louter en alleen het maximale vermogen (de maximale energie) die een motorblok kan produceren…dit getal zegt dus eigenlijk helemaal niks…behalve hoeveel vermogen een motor op zijn piek kan leveren (dus niet in zijn hoogste toeren, maar piek van vermogen).

    Waarmo zegt dit niks? Nou, je hebt sowieso al een goed onderstel, banden, ophanging, etc. nodig om dit maximale vermogen uberhaupt op de weg te krijgen. Wat uiteindelijk telt is het vermogen aan de wielen niet aan de krukas…het vermogensverlies van krukas naar wielen beperken is vaak ook een betere investering dan louter en alleen je motor op te voeren…voor de mensen die dat leuk vinden :)

    Het koppel dat een auto levert in Newtonmeters is de trekkracht die de motor kan leveren…Dus de kracht die de motor uitvoert op de weg…(via de wielen met ook weer verlies)…voor sprinten is het enige dat serieus telt dit koppel…niet het aantal pk’s…!

    De koppel en-of vermogenskromme…waar jij het over hebt is het verloop van 1 van de 2 over het gehele toerenbereik van de motor, dus hoeveel koppel/vermogen op een bepaald toerental…dit staat volledig los van de hoogte van het maximale koppel/vermogen…bijv. mijn 5je heeft een koppel van max. 165 Nm standaard…de meeste moderne Diesels zitten hier ruim boven en toch win ik op de sprint…dit omdat de Diesel zijn max. koppel bijv. van 1500 tot 2500 toeren heeft…dus op 1000 toeren…en mijn 5je van 3000 tot 5000 toeren, dus 2000 toeren…wat weer inhoudt dat ik langer met maximale trekkracht door kan trekken (getallen zijn niet werkelijk overigens :P )

    Dus je zegt aan de ene kant dat de koppel/vermogenskromme vooral van belang is bij uitaccelereren na een bocht en dergelijke….en dat is zo…maar als je zegt dat het maximale vermogen van een auto vooral van belang is bij een race auto zit je fout…ook hier is de vermogensopbouw belangrijk (veel vermogen in hoge toeren, omdat die auto’s vaak hoog in de toeren rijden…)

    Klein voorbeeldje om het af te maken…keer een opel kadett GSI tegengekomen met een calibra turbo blok, zwaar aangepast met dikke turbo…ding perste er 280 pk uit…en toch reed ik hem er met 2 vingers in de neus uit…waarom? Koppelkromme was ruk…auto had wel veel koppel…maar alleen tussen de 4500 en 5000 toeren…als de turbo volledig op druk was…hing dus een veel te zware turbo aan…op 4500 toeren een flinke duw…die 500 toeren (1 seconde) later weer op is…

    Dus nog steeds…

    Horsepower sells cars, torque wins races…!

    Login om te reageren
  24. haha zegt

    24 februari 2007 om 20:37

    ik weet niet of jullie t hier wel helemaal snappen maar de megane RS heeft 225 PK en dat komt uit dezelfde F4R (voor de leken 2.0 turbo) motor

    Login om te reageren
  25. Riel zegt

    28 februari 2007 om 12:42

    Ja, en hierboven het verhaal over koppel en vermogen is ook beetje wazig.

    Kijk, vermogen is niets anders dan koppel maal het toerental.

    Heb je veel koppel onderin, en weinig bovenin, dan heb je relatief weinig vermogen.

    Komt de auto pas door bij 8000 en levert hij daar een redelijk koppel, heb je een hoog vermogen.

    Zo is het, en niet anders.

    Deze megane zal vanaf 2000 toeren heerlijk accelereren en het bij 5000 grotendeels voor gezien houden. Vandaar laag vermogen.

    Login om te reageren
  26. renaultfreak zegt

    29 juli 2007 om 13:46

    ik heb toch liever een turbo motor met minder pk’s als een hoogtoerige motor, dat heeft meerdere voordelen…

    1. je hoeft niet door te trekken tot de toerenbegrenser, turbo komt er al eerder in.
    2. je heb minder last van een hoop motor geluid omdat de turbo motor minder toeren hoeft te draaien
    3. turbo acceleert veel leuker!

    Login om te reageren
  27. max zegt

    29 augustus 2008 om 15:13

    ik heb zelf de renault megane sport gt pas gehaald 2008 uitvoering en ik ben er dik tevreden mee, had nooit ged8 dat renault zo zou rijden, was meer aan het denken aan golf 5 gti ofzo maar dit rijdt boven verw8ing en je laat er idd wel een aantal in de spiegel en die dikke franse kont kan je wel aan veel auto’s laten zien

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North