• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault verlangt grof geld voor de Clio R.S. 220 EDC Trophy

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 mei 2015 om 15:07 – 45 Reacties

Afbeelding Renault verlangt grof geld voor de Clio R.S. 220 EDC TrophyAfbeelding Renault verlangt grof geld voor de Clio R.S. 220 EDC TrophyAfbeelding Renault verlangt grof geld voor de Clio R.S. 220 EDC TrophyAfbeelding Renault verlangt grof geld voor de Clio R.S. 220 EDC Trophy

Clio RS Trophy
Een ‘gewone’ Clio RS kost je in Nederland 26.990 euro, maar als je de Trophy wilt hebben mag je hier een flink aantal ruggen bij optellen.

Renault Nederland onthulde zojuist de prijs van zijn sterkste Clio, en die is noordelijk van de 30 mille, € 31.220 om precies te zijn.

Voor dit geld krijg je een gelimiteerde Clio RS die 30% sneller schakelt, en 20 pk meer levert dan standaard, op een speciaal onderstel staat dat aan de voorzijde 20 en aan de achterzijde 10 millimeter is verlaagd, en aangepaste dempers en een nieuw stuurhuis met een directere overbrenging kreeg. Om de 18-inchers liggen Michelin Pilot Super Sport-banden.

Naast het maximumvermogen van 220 pk (162 kW) bij 6.800 t.p.m. bedraagt het maximumkoppel 260 Nm (280 Nm bij overboost). Dit dankzij nieuwe software, een grotere turbo en een aangepast inlaattraject en uitlaatsysteem.

Elk model RS Trofee krijgt een individueel nummer, en ook is standaard het telemetriesysteem R.S. Monitor 2.0 aan boord. Het is verder aan u om te bepalen of dit alles de dik 4 mille extra waard is.

Ook interessant!

  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-rs, Renault, trophy

Vorig bericht: « VW Golf 500R van Oettinger kost €150.000
Volgend bericht: Gelekt! De nieuwe Chevrolet Camaro »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrniesoe zegt

    15 mei 2015 om 15:09

    Ja,dat is ie waard!

    Login om te reageren
    • appelvis zegt

      15 mei 2015 om 16:44

      @mrniesoe: oh, jij hebt ‘m al gereden? :DddDD!!

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      15 mei 2015 om 17:49

      @mrniesoe: voor 4 mille heb je sjiek leer aangevinkt op de optielijst van je BMW…xie het probleem dus in het geheel niet, inderdaad

      Login om te reageren
  2. meneer zegt

    15 mei 2015 om 15:10

    Een hoop aanpassingen voor 4 ruggen. Wat voor prijsverschil had je anders verwacht?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 mei 2015 om 15:52

      @meneer:
      Er zijn merken waar je voor dat geld nog geen bekerhouders kan aanvinken.
      Keurige meerprijs voor het gebodene dus.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 mei 2015 om 17:13

        @jrk68: voorbeelden? ;-)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          15 mei 2015 om 17:50

          @gtwillem: beetje bespoke Rolls….

          Login om te reageren
  3. jobberns zegt

    15 mei 2015 om 15:13

    Begeerlijk ding. Wat doet die 20 pk voor z’n 0-100 tijd, iets van 0,2 seconden eraf ofzo?

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    15 mei 2015 om 15:14

    Ken iemand die één van de acht Citroën DS3 edition Loeb geleverd heeft gekregen in België; zo iemand vraag je gewoon niet naar de prijs.
    Da’s niet chique heeee Zulle !
    Da’s wel genieten dat kanon, strepentrekker eerste order en niet alleen op de weg…..

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    15 mei 2015 om 15:15

    Maar wel anderhalve ton schokken voor die Oettinger Golf van hieronder, da’s wel heel ‘normaal’ !

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 mei 2015 om 16:59

      @desjonnies: dat is een compleet verbouwde auto wat op een Golf lijkt :-)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        15 mei 2015 om 17:10

        @gtwillem:
        Komop Willem, als het lijkt op een Golf komt omdat het een Golf is.
        Niets kan die prijs rechtvaardigen.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 mei 2015 om 18:05

          @jrk68: ah, ok. Je hebt gelijk. Een RS3 kun je voor 15k keurig naar 500pk brengen. Nog wat velgen en hardware dingetjes en je zit nog steeds onder de ton. Inclusief vier ringen en een bekerhouder ;-)

          Login om te reageren
  6. henkhupelschoten zegt

    15 mei 2015 om 15:22

    nog steeds minder als een opel corsa opc, hoewel ik die toch liever heb

    Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    15 mei 2015 om 15:27

    Keurige prijs toch?
    Volgens mij is dit bijzondere hete doosje nog altijd goedkoper dan de Corsa OPC, al vind ik het jammer dat het een automaatje is.

    Oh en hij heeft 2 deuren teveel voor een hothatch….

    Login om te reageren
  8. martingtv zegt

    15 mei 2015 om 15:30

    Een clio rs die 200% langzamer schakeld aub.

    Login om te reageren
  9. FB_100002177943068 zegt

    15 mei 2015 om 15:39

    en nog koopt vrijwel niemand hem, nederlanders willen een VAG, kijk maar naar de cijfers, deal with it

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      15 mei 2015 om 16:11

      @FB_100002177943068: dus ik ben geen Nederlander? Ik mag dan wel Scandinavische roots hebben, ik ben toch echt Nederlander hoor!!!

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        15 mei 2015 om 16:16

        @e1000bmw523i:
        Als ik zulke statements lees ben ik er telkens trots op een Duitser te zijn.

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    15 mei 2015 om 15:55

    Phoe, doe mij maar n tweedehandsje met atmosferisch blok.

    Login om te reageren
  11. baasbas zegt

    15 mei 2015 om 15:58

    Is er meer info over wat voor dempers? Volgens ene meneer Metcalfe is de trophy versie van de Clio II een pareltje

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      15 mei 2015 om 18:01

      @baasbas: klopt. Maar die had Sachs remote reservoir dempers die 10x duurder zijn dan de standaard dempers. De Trophy is alleen in Engeland en Zwitserland geleverd. Dus als je een linksgestuurde verse wilt, moet je op AutoScout24.ch kijken ;-)

      Login om te reageren
  12. kingdecay zegt

    15 mei 2015 om 15:58

    Als deze ook maar enigszins zo goed handlet als de huidige 208GTi dan is ie dat zeker waard. Ik vind het trouwens zowiezo ’n heel schappelijke prijs voor een auto als deze, niet dat ik het er zelf ooit aan zou geven, maar toch. Btw, er zitten toch wel bekerhouders in eh??

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      15 mei 2015 om 16:16

      @kingdecay: ik heb nieuws voor je: hij handelt beter… ;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 mei 2015 om 18:02

        @e1000bmw523i: maar niet beter dan de 208 GTI 30th Anniversary Edition…. ;-)

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        15 mei 2015 om 18:02

        @e1000bmw523i: waar doet ie in handelen?

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          15 mei 2015 om 20:08

          @lamborgfan: niet bijdehand doen… Autocorrect…

          Login om te reageren
  13. schellekens006 zegt

    15 mei 2015 om 16:05

    Gewone met een chipje nog sneller en voor 500,- ben je klaar.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 mei 2015 om 16:57

      @schellekens006: Het extra vermogen is bij de Trophy het minst interessante

      Login om te reageren
  14. philipf zegt

    15 mei 2015 om 16:16

    Prima prijs voor een hele leuke auto!

    Login om te reageren
  15. e1000bmw zegt

    15 mei 2015 om 16:20

    Voor wat je krijgt is dit een schappelijke prijs.

    Al heb je voor hetzelfde geld een tweedehands Megane RS, die meer pk’s (250, 265 en zelfs de 275 Trophy is voor ongeveer dat bedrag te vinden) heeft en twee deurtjes minder. Oh, en een HANDbak. Okee, hij weegt wel wat meer…

    Login om te reageren
  16. arii zegt

    15 mei 2015 om 16:26

    Geef mij maar liever de vorige rs voor de facelift. De laatste 2 vind ik maar lelijk

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    15 mei 2015 om 16:56

    Nog steeds 3k goedkoper dan een Corsa OPC. Die, kunnen we denk ik nu wel vaststellen, veullsssss te duur is.

    Login om te reageren
  18. gtwillem zegt

    15 mei 2015 om 16:57

    Is het raar als ik de prijs heel erg mee vind vallen? Ik bedoel, voor 31k heb je een bomvol en scherpe hot hatch. Goede deal toch? Het enige wat me echt tegen staat is de automaat, dat is voor mij de reden om de Fiesta ST Mountune en 208 GTI 30th Anniversary Edition te verkiezen boven de Renault.

    Login om te reageren
  19. ds3thp zegt

    15 mei 2015 om 17:12

    Gezien de automaat en het aantal deuren zou ik nog steeds de 208 GTI by Peugeot Sport verkiezen boven de Clio RS.

    Daarnaast heeft de 208 ook nog leuke goodies zoals een sperdiff en lekkere Brembo remklauwen!

    Login om te reageren
  20. thezwart zegt

    15 mei 2015 om 17:42

    Naast de automaat is het interieur ook niet top te noemen. Alleen maar plastic op een auto van 30.000 is een beetje pover Renault!

    Login om te reageren
  21. evogt3 zegt

    15 mei 2015 om 17:52

    Het blijft een lelijk ding!

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      15 mei 2015 om 18:55

      @evogt3: hij is vooral nietszeggend. Jammer dat kan Renault toch wel beter.

      Login om te reageren
  22. evogt3 zegt

    15 mei 2015 om 19:05

    Helemaal mee eens. Het vorige model Clio RS, en ook de Megane RS zien er veel beter uit vind ik, en rijden bovendien beide erg goed. En dan die versnellingsbak. Het is lang geleden dat ik een auto gereden heb die zo traag schakelt. Doet me denken aan de eerste Smart, 15 jaar geleden!!! Na de Clio 3 RS die ik een paar jaar gehad heb was de proefrit in deze Clio echt een zware teleurstelling.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      15 mei 2015 om 23:20

      @evogt3: Huidige 500 schakelt ook nog steeds dramatisch traag. Maar dat is dan ook een andere klasse. Persoonlijk vind ik deze clio wel een geinig ding btw, vind hem ook fijn rijden. Helaas geen ervaring met de RS versies

      Login om te reageren
  23. maniaxdream zegt

    15 mei 2015 om 19:51

    Zowiezo ga ik NEVER een nieuwe auto kopen in dit bezopen kak land met zo’n roverheid. En als ik dat dan doe dan is het zeker geen Franse meuk, mijn hobby is van ’84 en de ‘andere’ auto gaat zooooo goedkoop mogelijk….

    Login om te reageren
  24. g40freak zegt

    15 mei 2015 om 20:34

    eerst een handmatige zes bak en een drie deurs maken, dan praten we verder.

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      16 mei 2015 om 08:02

      @g40freak: in ieder geval een handbak, die deuren boeit niet joh.

      Login om te reageren
  25. toyotafortuner zegt

    15 mei 2015 om 22:33

    Schappelijke meerprijs.

    Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    16 mei 2015 om 07:47

    Toch liever nog even doorsparen dan voor een focus rs. Anders voor dat geld een focus st

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North