Een ‘gewone’ Clio RS kost je in Nederland 26.990 euro, maar als je de Trophy wilt hebben mag je hier een flink aantal ruggen bij optellen.
Renault Nederland onthulde zojuist de prijs van zijn sterkste Clio, en die is noordelijk van de 30 mille, € 31.220 om precies te zijn.
Voor dit geld krijg je een gelimiteerde Clio RS die 30% sneller schakelt, en 20 pk meer levert dan standaard, op een speciaal onderstel staat dat aan de voorzijde 20 en aan de achterzijde 10 millimeter is verlaagd, en aangepaste dempers en een nieuw stuurhuis met een directere overbrenging kreeg. Om de 18-inchers liggen Michelin Pilot Super Sport-banden.
Naast het maximumvermogen van 220 pk (162 kW) bij 6.800 t.p.m. bedraagt het maximumkoppel 260 Nm (280 Nm bij overboost). Dit dankzij nieuwe software, een grotere turbo en een aangepast inlaattraject en uitlaatsysteem.
Elk model RS Trofee krijgt een individueel nummer, en ook is standaard het telemetriesysteem R.S. Monitor 2.0 aan boord. Het is verder aan u om te bepalen of dit alles de dik 4 mille extra waard is.
Ja,dat is ie waard!
@mrniesoe: oh, jij hebt ‘m al gereden? :DddDD!!
@mrniesoe: voor 4 mille heb je sjiek leer aangevinkt op de optielijst van je BMW…xie het probleem dus in het geheel niet, inderdaad
Een hoop aanpassingen voor 4 ruggen. Wat voor prijsverschil had je anders verwacht?
@meneer:
Er zijn merken waar je voor dat geld nog geen bekerhouders kan aanvinken.
Keurige meerprijs voor het gebodene dus.
@jrk68: voorbeelden? ;-)
@gtwillem: beetje bespoke Rolls….
Begeerlijk ding. Wat doet die 20 pk voor z’n 0-100 tijd, iets van 0,2 seconden eraf ofzo?
Ken iemand die één van de acht Citroën DS3 edition Loeb geleverd heeft gekregen in België; zo iemand vraag je gewoon niet naar de prijs.
Da’s niet chique heeee Zulle !
Da’s wel genieten dat kanon, strepentrekker eerste order en niet alleen op de weg…..
Maar wel anderhalve ton schokken voor die Oettinger Golf van hieronder, da’s wel heel ‘normaal’ !
@desjonnies: dat is een compleet verbouwde auto wat op een Golf lijkt :-)
@gtwillem:
Komop Willem, als het lijkt op een Golf komt omdat het een Golf is.
Niets kan die prijs rechtvaardigen.
@jrk68: ah, ok. Je hebt gelijk. Een RS3 kun je voor 15k keurig naar 500pk brengen. Nog wat velgen en hardware dingetjes en je zit nog steeds onder de ton. Inclusief vier ringen en een bekerhouder ;-)
nog steeds minder als een opel corsa opc, hoewel ik die toch liever heb
Keurige prijs toch?
Volgens mij is dit bijzondere hete doosje nog altijd goedkoper dan de Corsa OPC, al vind ik het jammer dat het een automaatje is.
Oh en hij heeft 2 deuren teveel voor een hothatch….
Een clio rs die 200% langzamer schakeld aub.
en nog koopt vrijwel niemand hem, nederlanders willen een VAG, kijk maar naar de cijfers, deal with it
@FB_100002177943068: dus ik ben geen Nederlander? Ik mag dan wel Scandinavische roots hebben, ik ben toch echt Nederlander hoor!!!
@e1000bmw523i:
Als ik zulke statements lees ben ik er telkens trots op een Duitser te zijn.
Phoe, doe mij maar n tweedehandsje met atmosferisch blok.
Is er meer info over wat voor dempers? Volgens ene meneer Metcalfe is de trophy versie van de Clio II een pareltje
@baasbas: klopt. Maar die had Sachs remote reservoir dempers die 10x duurder zijn dan de standaard dempers. De Trophy is alleen in Engeland en Zwitserland geleverd. Dus als je een linksgestuurde verse wilt, moet je op AutoScout24.ch kijken ;-)
Als deze ook maar enigszins zo goed handlet als de huidige 208GTi dan is ie dat zeker waard. Ik vind het trouwens zowiezo ’n heel schappelijke prijs voor een auto als deze, niet dat ik het er zelf ooit aan zou geven, maar toch. Btw, er zitten toch wel bekerhouders in eh??
@kingdecay: ik heb nieuws voor je: hij handelt beter… ;)
@e1000bmw523i: maar niet beter dan de 208 GTI 30th Anniversary Edition…. ;-)
@e1000bmw523i: waar doet ie in handelen?
@lamborgfan: niet bijdehand doen… Autocorrect…
Gewone met een chipje nog sneller en voor 500,- ben je klaar.
@schellekens006: Het extra vermogen is bij de Trophy het minst interessante
Prima prijs voor een hele leuke auto!
Voor wat je krijgt is dit een schappelijke prijs.
Al heb je voor hetzelfde geld een tweedehands Megane RS, die meer pk’s (250, 265 en zelfs de 275 Trophy is voor ongeveer dat bedrag te vinden) heeft en twee deurtjes minder. Oh, en een HANDbak. Okee, hij weegt wel wat meer…
Geef mij maar liever de vorige rs voor de facelift. De laatste 2 vind ik maar lelijk
Nog steeds 3k goedkoper dan een Corsa OPC. Die, kunnen we denk ik nu wel vaststellen, veullsssss te duur is.
Is het raar als ik de prijs heel erg mee vind vallen? Ik bedoel, voor 31k heb je een bomvol en scherpe hot hatch. Goede deal toch? Het enige wat me echt tegen staat is de automaat, dat is voor mij de reden om de Fiesta ST Mountune en 208 GTI 30th Anniversary Edition te verkiezen boven de Renault.
Gezien de automaat en het aantal deuren zou ik nog steeds de 208 GTI by Peugeot Sport verkiezen boven de Clio RS.
Daarnaast heeft de 208 ook nog leuke goodies zoals een sperdiff en lekkere Brembo remklauwen!
Naast de automaat is het interieur ook niet top te noemen. Alleen maar plastic op een auto van 30.000 is een beetje pover Renault!
Het blijft een lelijk ding!
@evogt3: hij is vooral nietszeggend. Jammer dat kan Renault toch wel beter.
Helemaal mee eens. Het vorige model Clio RS, en ook de Megane RS zien er veel beter uit vind ik, en rijden bovendien beide erg goed. En dan die versnellingsbak. Het is lang geleden dat ik een auto gereden heb die zo traag schakelt. Doet me denken aan de eerste Smart, 15 jaar geleden!!! Na de Clio 3 RS die ik een paar jaar gehad heb was de proefrit in deze Clio echt een zware teleurstelling.
@evogt3: Huidige 500 schakelt ook nog steeds dramatisch traag. Maar dat is dan ook een andere klasse. Persoonlijk vind ik deze clio wel een geinig ding btw, vind hem ook fijn rijden. Helaas geen ervaring met de RS versies
Zowiezo ga ik NEVER een nieuwe auto kopen in dit bezopen kak land met zo’n roverheid. En als ik dat dan doe dan is het zeker geen Franse meuk, mijn hobby is van ’84 en de ‘andere’ auto gaat zooooo goedkoop mogelijk….
eerst een handmatige zes bak en een drie deurs maken, dan praten we verder.
@g40freak: in ieder geval een handbak, die deuren boeit niet joh.
Schappelijke meerprijs.
Toch liever nog even doorsparen dan voor een focus rs. Anders voor dat geld een focus st