• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Clio RS 220 Trophy: nu helemaal officieel

Auteur: Dizono, gepost 3 maart 2015 om 12:11 – 27 Reacties

Renault Clio RS Trophy 220


Doe eens een gok naar het vermogen van deze extra rappe Clio RS…

Een gewone Clio RS heeft 200 pk en is al goed voor de nodige fun. Toch kan het altijd leuker, sneller en beter, dus perst Renault nog eens twintig extra paardjes uit het 1618 cc metende viercilindertje. Het koppel nam toe met 20 Nm tot 260 Nm. Met de boostfunctie kun je dat tijdelijk verhogen tot 280 Nm.

De gewone RS heeft een top van 230 km/u en doet 0-100 in 6,7 seconden, de RS 220 Trophy is net een stukje rapper. Helaas krijg je ook in deze Clio RS geen handbak, al claimt Renault wel dat ze de automaat wat verfijnder hebben gemaakt. Deze zou nu zo’n dertig procent sneller naar een ander verzet schakelen. Ook het onderstel is onder handen genomen, de Clio ligt voor nog eens twee centimeter lager, achter is dat één centimeter. Door andere overbrengingen in het stuurhuis is nu net iets minder stuuruitslag nodig dan voorheen.

Een prijs heeft Renault nog niet bekend gemaakt, wel dat de Clio RS 220 Trophy een gelimiteerde oplage betreft. Je kunt kiezen uit vier kleuren: wit, zwart, rood of geel. In juni staat de Trophy bij de dealers.


Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-rs, geneve-2015, Renault, trophy

Vorig bericht: « Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]
Volgend bericht: MTM Audi RS6 Clubsport: 760 pk en een rolkooi »

Lees Interacties

Reacties

  1. ds3thp zegt

    3 maart 2015 om 12:19

    Dit is toch eigenlijk wel teleurstellend dat ze zo simpel te werk gaan….

    Ik had toch op z’n minst een sper diff, dikke Brembo remmen en wat gewichtsbesparing verwacht.

    Misschien laten ze dat over aan de Trophy R
    Nu lijkt het meer een subtiele update van de huidige versie

    Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      3 maart 2015 om 12:25

      @ds3thp: dan komt hij te dicht bij de Megane in de buurt. Gaan ze niet doen.

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        3 maart 2015 om 12:49

        @mrs250: Lijkt me een stomme actie daar ze eigenlijk de strijd met de concurrentie aan moeten!

        De standaard Clio RS moet het al afleggen tegen vele concurrenten en als deze concurrenten (o.a. 208 GTI by Peugeot Sport) dan met een update komen moet je niet met zoiets slaps komen!

        Daarnaast zal het vast niet extreem lang gaan duren voordat de Megane een opvolger krijgt….

        Login om te reageren
    • tombe zegt

      3 maart 2015 om 13:07

      @ds3thp: verbrede wielkasten en 3 deurs mocht zeker bij de Trophy. De gewichtsbesparingen bij de cup dan. Carbon deurpanelen, rolkooi, enkel met gereedschap verstelbare recaro’s, verwijderen v achterbank radio airco. Heb me laten vertellen dat tegenwoordig elektrische ramen lichter zijn dan mechanische. Dus dat mss als enige optie voor de cup, of mss een licht velletje closetpapier om toch wat minder kaal over te komen en iets geluidsisolerend te zijn. En natuurlijk de lagere prijs dan de Trophy voor de cup. Sper tss de weinige opties. Hopelijk kijkt Renault mee ja.

      Login om te reageren
      • tombe zegt

        3 maart 2015 om 13:08

        @tombe: closetpapier? Damn autocorrect. VLOERTAPIJT!

        Login om te reageren
  2. Corrado16v zegt

    3 maart 2015 om 12:24

    Wat een stel smakeloze velgen. Die zwarte binnenkant was toch al niet meer acceptabel in 2010?

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    3 maart 2015 om 12:25

    Wel weinig koppel voor een turboblokje. Zal desondanks een heel vermakelijk scheurijzer zijn.

    Login om te reageren
    • macready zegt

      3 maart 2015 om 12:39

      @berlinetta:
      Dat betekent alleen maar dat de motor ondanks turbo graag toeren draait. Huidige F1 motoren hebben ook relatief weinig koppel, ondanks de turbo. Uiteindelijk gaat het niet om de hoogte van het koppel aan de krukas, maar de vorm van de kromme (hoe vlakker hoe beter) en hoogte van het koppel aan de *wielen*: insert factor overbrengingsverhoudingen. Meer toeren beschikbaar betekent immers dat je kortere versnellingen kunt toepassen en dat heeft weer een positief effect op het koppel aan de wielen. Reden waarom de focus op maximum motor- (lees: krukas-)koppel redelijk onzinnig is en waarom je ook met deze motor nog prima de klinkers uit de weg kunt trekken.

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    3 maart 2015 om 12:26

    De eerste Clio had van die speciale Sachs dempers.
    Briljant verhaal erachter hoe een Lamborghini deze niet kon bijhouden op de bergpassen:
    http://youtu.be/BTTI-aMKn60

    Login om te reageren
    • clioracing zegt

      3 maart 2015 om 12:47

      @JanJansen: Inderdaad. De beste hot hatch die ze ooit gemaakt hebben! Die nieuwste RS doet me helemaal niks.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        3 maart 2015 om 22:00

        @clioracing: Renault 5 Alpine turbo is imo al de beste. :P

        Login om te reageren
        • clioracing zegt

          3 maart 2015 om 22:25

          @e1000bmw523i: Dat is een hele gave! Maar de beste is het denk ik niet;p

          Login om te reageren
    • super zegt

      3 maart 2015 om 12:49

      @JanJansen:
      itt een clio rs is het primaire doel van een soeperkar dan ook niet om er hard in te kunnen rijden. die duizendmiljard peekaa zijn vooral bedoeld om te laten zien dat jij een grotere hebt dan je russische buurman.

      Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    3 maart 2015 om 12:40

    Geen handbak.

    Jammer Renault, daar ben ik afgehaakt, als je een dergelijk dure Clio maakt, kom dan op zijn minst tegemoet aan de wensen van hen die hem kunnen betalen.
    Die PlayStation Kids die graag flipperen kunnen hem toch niet betalen..

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      3 maart 2015 om 13:15

      @tupperware: de cup stond hier in BE aan €19.900, natuurlijk het enige model waar ik geen saloncondities kon op krijgen, toch wel een scherpe prijs imo. Maar als eerste wagen mss wat hoog gegrepen ja en zeker geen dat ik aan m’n puber zou toe vertrouwen. Ik fiesta 1.0 en die was meer of snel genoeg.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 maart 2015 om 13:30

        @tombe:
        Ach, hier hebben ze een puber van de weg gehaald die 91 reed met zijn brommobiel….

        Gekkenhuis…, zonder al.het beursgeweld was dat zeker een AB artikel waard, dus nu komt hij goed weg….

        Login om te reageren
  6. arii zegt

    3 maart 2015 om 12:42

    Ik snap het nog steeds niet dat er dus iemand bij Renault was die dacht: ‘nou die nieuwe clio ziet er leuk uit!’
    Autofabrikanten moeten wat meer tijd besteden aan hun veels te grote koplampen (iets te compenseren ofzo?)

    Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    3 maart 2015 om 12:43

    Ha, ik zei het al… Geen handbak. Heb m’n brood opgegeten! Was lekker.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 12:44

    wel een heel magere upgrade.

    Login om te reageren
  9. babbaloerie zegt

    3 maart 2015 om 12:47

    Ik zie liever een Twingo RS, met achterwielaandrijving dus.

    Login om te reageren
  10. mrdjm zegt

    3 maart 2015 om 12:55

    Jammer dat de bak en het blok, maar ook het uiterlijk, hem meer als een GT in de markt laten staan.

    Login om te reageren
  11. ds3thp zegt

    3 maart 2015 om 13:04

    -edit: thanks, is aangepast-

    Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    3 maart 2015 om 17:25

    Misschien nog een detail wat me zojuist opviel in zowel de video als op de foto’s….. De stoelen zijn anders als in de standaard RS !

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 17:32

    Ziet er opzich nog best beschijden uit

    Login om te reageren
  14. marc94 zegt

    3 maart 2015 om 18:34

    Ik vergelijk de clio 3 rs altijd met de civic ep3, beide 2 liter zonder turbo. Beide even zwaar, beide hoogtoerig en 200 pk. Vervolgens houd honda het bij 2 liter maar dan met een turbo. En renault gaat naar 1.6 turbo. Ik weet niet meer zo goed wat ik tegenover de clio moet plaatsen. Voorheen kon je hem tegenover de golf zetten ookal is het meer een polo segmenter wat betekent dat ze voorop liepen kwa prestatie binnen het segment. En nu…? Ford fiesta st als vergelijk? Waarmee je vroeger de clio niet mee hoefden te testen… ik ben er klaar mee en eindig mijn betoog. De RS is vermoord en zal nooit mijn 3 RS ruilen voor een 4. Dan stap ik tegen mijn zin over naar VAG hot hatches.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      4 maart 2015 om 13:03

      @marc94: Check dat filmpje van Harry Metcalfe waar hierboven een linkje van staat. Hij noemt speciaal de Fiesta ST nog.

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        4 maart 2015 om 17:56

        @baasbas: ja terwijl de clio 2 rs pas bij de golf 5 geevenaard werd. Laat staan de polo. Naar mijn mening gaat hij achteruit. Jammer dat millieu en de eisen. Wie heeft dat millieu eigenlijk uitgevonden?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North