• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Zoe vanaf €20.690 excl. accu-leasecontract

Auteur: Dennis, gepost 6 maart 2012 om 20:31 – 32 Reacties

Renault Zoe Genève 2012

Z’n smoeltje is misschien even wennen en dat geldt trouwens ook voor z’n bips, maar de Renault Zoe is een elektrische auto waarmee de Fransen zomaar ineens zouden kunnen gaan scoren. Met een vanafprijs van 20.690 euro inclusief btw is het voor de verandering namelijk een relatief betaalbare elektrische auto. Maar…

Er zit een “maartje” aan vast. De dure accu’s zitten niet in de aanschafprijs, want de het accupakket lease je bij Renault vanaf 79 euro per maand (bij 12.500 km per jaar) en dat is dan inclusief Renault Route Service. Voordeel hiervan is wel dat wanneer de accu’s versleten zijn, je geen nieuw duur pakket hoeft aan te schaffen.

De elektromotor levert 88 pk en 220 Nm koppel. Dat is goed voor een topsnelheid van 135 km/u. Als actieradius geeft Renault 200+ km op, maar dat is uiteraard afhankelijk van de omstandigheden en rijstijl. De elektrische Renault is 4,08 meter lang, 1,73 meter breed, 1,57 meter hoog, heeft een wielbasis van 2,59 meter en biedt ruimte voor 338 liter bagage. Opladen duurt tot maximaal 9 uur, maar kan ook binnen een uur afhankelijk van het vermogen van het laadpunt.

Op de website van Renault kunnen geïnteresseerden alle ins en outs van de Zoe lezen en voor 49 euro zelfs al een exemplaar reserveren. Dan ben je er lekker snel bij wanneer de eerste modellen in het najaar afgeleverd zullen worden. (via groen7.nl)

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, geneve, geneve-2012, Renault, zoe

Vorig bericht: « Peugeot 107 en Citroën C1, faptastisch vers
Volgend bericht: Ford Fiesta ST zegt ARRR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Northwestern zegt

    6 maart 2012 om 20:34

    Best duur als je nagaat dat het eigenlijk een Clio is.

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      6 maart 2012 om 20:36

      @Northwestern:

      Valt weer reuze mee als je kijkt naar wat je over houdt. En nog meer als je kijkt naar wat de concurrentie kost. Prius Plugin vanaf ongeveer 40, Ampera vanaf 45 (excl. laadpaal van 5k)…

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      6 maart 2012 om 21:15

      @Northwestern: Je moet dit dan ook niet zien als een Clio..
      Als je vergelijkt met wat de concurrentie kost, zoals Jesper zegt, dan valt dit heel goed mee qua prijs… Komt natuurlijk ook doordat je de batterijen niet aankoopt bij de aanschaf van deze wagen….
      Je bent er echter wel zeker van dat je altijd een goed batterijpakket hebt en als je (extreem dure) batterijpakket kapot gaat dan vervang je die gratis..

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      7 maart 2012 om 21:39

      @Northwestern: zet dit is naast een leaf die bijna het dubbele kost?

      dan zeg ik: de ZOE is mooi en betaalbaar…

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        7 maart 2012 om 23:44

        @tjorque: Daar moet je ook betalen voor het accupakket.

        Login om te reageren
  2. brian078 zegt

    6 maart 2012 om 20:35

    voor dat geld koop ik liever iets anders

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    6 maart 2012 om 20:38

    Leasing van de batterijtjes is wel geniaal natuurlijk…..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      6 maart 2012 om 21:04

      @norge: yep,dat is inderdaad een héél slim concept van Renault. Op de manier neem je ook gelijk een stukje ‘onzekerheid’ bij consumenten weg mbt de restwaarde van je auto.

      Als je deze auto als occassion koopt (of verkoopt) zal er in elk geval een onzekerheid zijn mbt de resterende levensduur van het accupakket.

      Als koper geeft je dat een hoop zekerheid en als verkoper kan je meer voor je auto vragen omdat er bij de kopende partij geen onzekerheid is.

      Als je een gebruikte Leaf, Ampera of Prius koopt is er toch altijd een risico aanwezig dat je voor tientallen duizenden euro’s een nieuwe accupakket moet kopen omdat het huidige pakket versleten is.

      Bij een elektrische Renault heb je daar helemaal geen last van.

      Werkelijk briljant!

      Login om te reageren
  4. sdk16420 zegt

    6 maart 2012 om 20:49

    Die foto bovenaan het artikel:

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      6 maart 2012 om 21:01

      @sdk16420: Mooi is anders, dan moet je verder naar beneden scrollen voor de M6 :)

      Login om te reageren
  5. robbie zegt

    6 maart 2012 om 21:09

    Dit is zo’n 15.000 euro goedkoper van een C-Zero/i-MiEV, voor dat verschil kan je heel veel maanden accu’s leasen.

    Login om te reageren
  6. kickass zegt

    6 maart 2012 om 21:17

    Hij kijkt wel een beetje chagrijnig…

    Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    6 maart 2012 om 21:21

    Ik vind m zeker niet lelijk hoor. En voor een elektrische auto, mede door de slimme accu-lease opzet van renault, behoorlijk goedkoop. Alleen voor zo’n kleine auto nog steeds duur. Een wegenbelastingvrije auto kan per maand ong net zo duur zijn met benzinekosten ed.

    Login om te reageren
  8. james125 zegt

    6 maart 2012 om 21:32

    Gaat hem niet worden denk ik zo.
    Voor hetzelfde geld heb je een Jaguar XJ uit 2006!

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      6 maart 2012 om 22:32

      @james125: en nu eens kijken hoeveel je betaalt aan onderhoud, wegenbelasting, verzekering en benzine. Juist ja. Uiteindelijk ben je binnen een korte tijd net zoveel kwijt als deze Renault nieuw kost.

      Login om te reageren
      • james125 zegt

        7 maart 2012 om 10:51

        @jzaero: klopt, maar met een dergelijk hoog aanschafbedrag heb je voorlopig nog geen voordeel op een normale stadsauto.
        Tegen de tijd dat iedereen er een heeft, moet je er ook gewoon wegenbelasting over betalen, maar daar denk je niet over na. De overheid misleidt je, als namelijk op een gegeven moment alle auto’s elektrisch zijn, heeft de overheid gewoon nog steeds geld nodig om de wegen te onderhouden en nieuwe te bouwen, of heb je soms geen wegen nodig met een elektrische auto?

        Login om te reageren
  9. eklasse zegt

    6 maart 2012 om 21:40

    Gaat hem niet worden denk ik zo.
    Voor het zelfde geld heb je een Mercedes benz Atego uit 2005!
    Kun je ook nog eens 5000kg meesjouwen.

    Login om te reageren
  10. ts46 zegt

    6 maart 2012 om 22:01

    Kannie een aanhanger met 2 kuub zand trekken?

    niet? dan sla ik over.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      6 maart 2012 om 22:27

      @ts46: moet wel lukken met 220Nm vanaf 0 tpm. Is meer koppel dan een 1.9tdi met 90pk. Actieradius wordt wel iets kleiner 185 ipv 200km geloof ik

      Login om te reageren
      • ts46 zegt

        6 maart 2012 om 22:52

        @desoper: met een prius mag je niet eens een kar trekken, ben bang dat je met deze na 500 meter ook wel stil staat..

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          6 maart 2012 om 23:06

          @ts46: je moet een aziatisch-subsidie-slurpend-prul dan ook niet gaan vergelijken met west-europese top-kwaliteit.
          De prius is een auto die ontwikkeld is door ter nauwernood overlevende van de hiroshima bom. Deze auto wordt dan ook voornamelijk gekocht door mensen met een verstandelijke beperking, of door mensen die het design van een draadloos strijkijzer aanspreekt.
          Een ZOE is een auto voor raketgeleerden en liefhebbers van Kwantummechanica.

          Login om te reageren
  11. Flamingo zegt

    6 maart 2012 om 22:30

    leuk karretje! is tenminste nieuw design

    Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    6 maart 2012 om 22:32

    Groen7?

    Login om te reageren
  13. BaRa zegt

    6 maart 2012 om 22:55

    Zwaar overprijsd, voor wat het doosje te bieden heeft.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    6 maart 2012 om 23:25

    Vanaf 79 euro per maand, wat er dus op neerkomt dat de verkoper je natuurlijk een abonnementje van 109 euro per maand probeert aan te smeren. Maar laat ons even de goedkoopste optie nemen, 79, dat wordt dan 948 euro per jaar. Met zo’n auto wil je toch wel 10 jaar rijden, dus 9480 euro (tussentijdse prijsverhogingen niet meegerekend). Uiteindelijk ook niet echt goedkoop te noemen. Aan de andere kant, per maand ben ik het dubbel kwijt aan diesel…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 maart 2012 om 23:27

      @Esprit_de_Flandre: dubbel van 79, niet van 9480 natuurlijk.

      Aan een nog andere kant, voor die prijs mag en kan en doe ik wel meer dan 12.500 km…

      Login om te reageren
    • bobb zegt

      7 maart 2012 om 09:29

      @Esprit_de_Flandre: 10 jaar rijden? Vraag me af wat er met dat abonnement gebeurt als je de auto na 2 jaar wilt inruilen. Zou ook kunnen gebeuren dat een andere partij een goedkopere pakket kan bieden, worden net telefoontjes op die manier.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        7 maart 2012 om 21:01

        @bobb: Inruilen? De volgende die ermee rijdt heeft toch ook zo’n abonnement nodig?

        En andere partijen zullen de eerstkomende tien jaar wel mooi geblokkeerd worden. Daarvoor gaat er eerst een Europese standaard moeten komen…

        Login om te reageren
  15. dylanballijns zegt

    7 maart 2012 om 17:30

    leuk en aardigi dit allemaal. maar volgens mij is het alleen maar duurder dan benzine of diesel? of zie ik dat verkeerd

    Login om te reageren
  16. vegazosten zegt

    26 juli 2012 om 09:24

    Wat zijn jullie toch altijd zo negatief op gebied van EV karretjes? Net verwende nesten die niet weten wat ze willen of is het niet kunnen? Iedereen is voor of tegen iets maar geef tenminste ook eens de kans aan nieuwe oplossingen. Alles komt wel prima in orde maar met de tijd. De industrie werkt met vraag en aanbod en vooral winst. Wat jullie ook zeggen dat zal hen een e-worst wezen! Bovendien zijn wij als mensen erger dan konijnen en kweken er maar op los zodat we binnenkort geen andere keus meer zullen hebben dan EV’s te rijden of msschn zelfs helemaal niet meer kunnen rijden ih slechtste geval. EV’s produceren is veel te laat begonnen, dit kon al tig jaren geleden!

    Login om te reageren
  17. vegazosten zegt

    26 juli 2012 om 09:29

    Ik opteer voor een voorlopige TUSSEN oplossing en dat is EVwielen monteren op je bestaande auto een pack batterijen erin en gemixt rijden maar…pfff het zal weer bij dromen blijven denk ik.

    youtube.com/watch?v=kmJTsHcZMFQ

    youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=8tLQ2-yKT4Y

    Login om te reageren
  18. schuimbekje3 zegt

    14 maart 2014 om 13:34

    Even een rekensommetje… VANAF 79 euro per maand, is bijna 1000 euro per jaar, je mag maximaal 12.500 km rijden met je accupack per jaar, dus dat is 8 cent per kilometer alleen al voor je accu… Natuurlijk staat Renault bekend om hun elektrische kwaliteit (Createur de Meilleur) en staan ze al jaren in de top 3 van slechtste auto’s bij de ADAC hitlijsten (mwa, okay, niet geheel betrouwbaar) maar wie zou in een Renaul, elektrisch willen rijden, 8 cent per kilometer voor de accu, lekker blauwbekken in de winter (want verwarming aan = accu is leeg) + 50kWh opladen voor een bereik van 100km is (bij een laadpaal a 27cent/kWh = 14 cent stroom per kilometer zit je op inclusief afschrijving (Renault schrijven we af naar 0 in 5 jaar) is 36+14+8 cent = 58 cent per kilometer bij een maximum van 12500km/jaar en 50km afstand woon-werk of woon-shopping.

    Ter vergelijk, een Subaru BRZ Sport Executive CVT Automaat kost 3 cent per kilometer meer (Inc brandstof). (En die gaat 3x zo lang mee, kun je jezelf nog in vertonen, heb je 1000% meer lol in en kun je ook verder dan 50km enkele reis reizen, sterker nog, je kunt er mee op vakantie!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North