• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault: 26 nieuwe modellen in drie jaar

Auteur: Dennis, gepost 9 februari 2006 om 21:05 – 11 Reacties

" align=

Het roer gaat om bij Renault. De Franse autobouwer verliest onafgebroken marktaandeel in Europa en daar moet een einde aan komen. Topman Carlos Ghosn heeft zijn masterplan voor de komende drie jaar bekend gemaakt. Er is nog geen sprake van een crisis, maar Renault is op dit moment wel kwetsbaar. Het plan is eenvoudig en er wordt vooralsnog niet gesproken over banenverlies…

De komende 3 jaar zullen er maar liefst 26(!) nieuwe modellen arriveren, moeten de inkoopkosten met veertien procent en de verkoopkosten met twaalf procent worden teruggebracht.

Autoweek schrijft dat Renault met de nieuwe modellen vooral mikt op sportieve SUV’s en crossovers, maar ook in het hogere segment (Vel Satis?) moet er het een en ander gaan gebeuren. Zo moet de Laguna het straks op kunnen nemen tegen de Audi A4 en de BMW 3-serie. Ik heb zo mijn vraagtekens…

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos-Ghosn, Renault

Vorig bericht: « Audi A1 – mini killer
Volgend bericht: Koenigsegg CCX in Genève: climax of anti-climax? »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoliefhebber zegt

    9 februari 2006 om 23:19

    Op CNN was vanavond ook een reportage in Business International met een analyse door een autojournalist over de plannen van Renault. Ze willen net als Volkswagen zich in het hogere segment plaatsen waar de winstmarges hoger liggen. Je hebt met de VW Pheaton gezien waar dat toe leidt.
    De Renault Vel Satis verkoopt voor geen meter, ik geloof 20.000 per jaar ofzo. Voorgaande grote Renaults verkochten ook nooit goed.
    Renault is net als Fiat goed in het ontwikkelen van innovatieve kleine(re) auto’s. Van kwaliteit moeten ze het niet hebben. En dat moet je juist wel hebben als je in het hogere segment succes wil hebben. Ze kunnen beter Infiniti naar Europa halen, dat is ook een merk van Renault-Nissan.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    10 februari 2006 om 01:17

    Inderdaad, ze moeten een beetje haast maken met die Infiniti! Daarnaast vind ik het wel vreemd dat die Vel niet lekker loopt, het is op zich toch een erg luxe wagen, misschien heeft ie zn looks niet mee maar ok…

    Uiteraard springt Renault ook op de milieu-bandwagon; http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40536 schrijft dat volgens Carlos Ghosn 30 procent van de dieselmodellen in 2009 geschikt moet zijn voor biodiesel. Dat jaar zal ook gestart worden met praktijktests van brandstofcelauto’s. Op korte termijn houdt Renault zich nog rustig. De fabrikant beperkt zich tot de introductie van de nieuwe Clio RS en facelifts voor de Mégane, Espace en Scénic.

    Login om te reageren
  3. Snuf zegt

    10 februari 2006 om 09:50

    Wanneer Renault over het hogere segment spreekt dan valt de Laguna daar ook in voor Renault. De huidige Laguna (facelift) is al van zeer goede kwaliteit. Echter hebben ze nog steeds te maken met de nasleep van de de eerste fase die dramatisch slecht waren.

    Oh ja en niet onbelangrijk in het verhaal van Ghosn -> De gestelde doelen voor 2009 zijn geen prognoses maar commitments. Deze worden dus hoe dan ook gehaald. Gezien Ghosn zijn resultaten bij Nissan durf ik er niet aan te twijfelen.:)

    Login om te reageren
  4. autoliefhebber zegt

    10 februari 2006 om 12:39

    @ autoblogger, het is helemaal niet raar dat de Vel Satis niet verkoopt want iemand die een ton of meer aan een auto uitgeeft wil daar geen Renault-badge op hebben, wil ook geen vijfde deur maar een sedan met vier portieren en een onopvallend maar wel stijlvol uiterlijk. De Vel Satis valt hier totaal buiten. Dan kun je hem alleen verkopen aan mensen die iets anders willen en zoveel te besteden hebben. Dat zijn niet zoveel mensen.
    Grote auto’s (vanaf 4.80 meter lang met minimaal 6 cilinders) van gewone merken zijn zonder uitzondering mislukt: Fiat 130, Opel Senator, Peugeot 604, Talbot Tagora, VW Pheaton, Lancia Kappa
    Citroen is eigenlijk het enige merk dat hele goedkope (Lelijke Eend) en hele dure auto’s (DS, CX) in behoorlijke aantallen naast elkaar kon verkopen.
    Japanse grote auto’s scoren hier niet omdat ze er niet stijlvol uitzien, dat heeft met de Amerikaanse smaak te maken. Daar verkopen ze namelijk uitstekend.

    Login om te reageren
  5. Ruben zegt

    10 februari 2006 om 14:32

    Inkoopkosten terugbrengen? 26 nieuwe modellen in 3 jaar? Haastwerk dus, en als gevolg daarvan nog slechtere kwaliteit. In plaats van dat ze zich er eens op concentreren hoe ze een Espace langer dan een maand probleemloos op de weg kunnen houden…

    Login om te reageren
  6. autoliefhebber zegt

    10 februari 2006 om 18:53

    @Ruben, ze moeten Renault laten ontwerpen, Nissan laten bouwen. Dan komt het misschien goed.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    10 februari 2006 om 20:28

    @autoliefhebber: hij is inderdaad erg opvallend, mischien dat dat het probleem is. Maar het blijft raar dat Renault, als een goedverkopend merk, geen aandeel kan krijgen in het topsegment.

    Ik ken overigens een aantal mensen die Vel Satis rijden en die zijn er erg enthousiast over! Wat dat betreft doet Renault me qua emotie ook denken aan Alfa-rijders, die zullen niet snel van merk wisselen…

    Login om te reageren
  8. autoliefhebber zegt

    11 februari 2006 om 14:41

    @autoblogger, ja ik herken die emotie van Renaultrijders, dat hebben Citroenrijders ook. Maar als je mee wilt doen met de grote jongens qua verkopen is dat niet voldoende. Alfa kan klein blijven onder vleugels van Fiat en daar uit onderdelen putten. Renault is zelf het moederbedrijf en heeft als zodanig een dragende functie.

    Login om te reageren
  9. car freak zegt

    23 mei 2006 om 22:40

    over kwallitijd van renault gesproken,de 26 nieuwe modellen die uitkomen worden allemaal gemaakt met een ander doel,kwallitijd.
    er is sinds kort een nieuwe directeur van renault en die wil renault betrouwbaarder maken, ze zijn hard aan het werk om alle modellen te verbeteren, de facilift van de laguna was een van de eerste onder het motto,betere kwallitijd.
    er is kwa uiterlijk niet veel veranderd maar de auto zou kwalitatief een stuk beter zijn,de espace en de megane facelift hebben dat ook.
    en zodra alle modellen verniewd zijn is de kwallitijd hopelijk ook een stuk verbeterd

    Login om te reageren
  10. sven zegt

    29 januari 2007 om 16:57

    Een Espace langer dan 1 maand op de baan houden ?
    De Renault Espace is wel de meest verkochte monovolumer dus is het toch normaal dat er ook meer pannes gekend zijn ? Ik ben aan mijn 3de espace toe en heb er nooit problemen mee gehad , telkens 200 000km gereden !
    Espace blijft de beste , ben met 806 , c8 en sharan gaan testen , van wagens zonder klasse en karakter gesproken … echt niet te vergelijken !!
    En ik heb ook gelezen dat het doel van Renault niet enkel 26 nieuwe modellen zijn maar vooral de kwaliteit op het niveau van Bmw en audi te brengen !

    Login om te reageren
  11. Mark zegt

    10 november 2007 om 15:21

    Heb er wel vertrouwen in.
    Ben zelf al jaren tevreden Renault rijder. Als ik kijk wat voor waar ik voor mijn geld krijg. Dan lag ik om de enthousiaste VW Golf rijders met hun karig en degelijke auto. Heb zelf weinig problemen met de auto gehad.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North