• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg CCX in Genève: climax of anti-climax?

Auteur: Dennis, gepost 9 februari 2006 om 21:10 – 26 Reacties

" class=


De Koenigsegg CCR was ooit de snelste productie-auto ter wereld, maar die beker staat nu in de prijzenkast van Bugatti, want op dit moment is de Bugatti Veyron de snelste. Zal Koenigsegg met de onthulling van de CCX in Genève, de beker weer mee naar huis nemen?

Met 388 km/h was de Koenigsegg CCR in Nardò (zie filmpje) heer en meester, maar de Veyron heeft de lat op 407 km/h gelegd, dus ik ben erg benieuwd of Koenigsegg hier aan kan tippen. De verwachtingen zijn in ieder geval hoog, want Koenigsegg heeft nu eenmaal een zekere reputatie hoog te houden. De onthulling zou zo’n anti-climax zijn, wanneer de Koenigsegg CCX de Veyron toch voor zich moet dulden. Het zal mij benieuwen!
(via: eurocarblog.com)

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
  • Elon Musk moet van hoge rechter één Dollar betalen
  • Saboteerde Porsche echt haar Russische klanten met ‘kill switch’?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, ccx, koenigsegg, Supercars, veyron

Vorig bericht: « Renault: 26 nieuwe modellen in drie jaar
Volgend bericht: 9.500 euro schadeclaim voor Terror wasstraat »

Lees Interacties

Reacties

  1. stiggie zegt

    9 februari 2006 om 21:37

    jah tuurlijk komen ze er over heen maar de vraag is wanneer en nog iets ik durf te wedden dan in 2010 je als top auto merk zoals ferrari porsche lambo enz niet meer echt mee telt als je geen auto op de markt heb die tegen de 400 loop of meer de grens van 350 word door al veel auto merken verbroken of ze zitten er dicht tegen aan dus nu is het schokbarend 40o km per uur maar over een paar jaar niet meer

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    9 februari 2006 om 22:43

    Ben sinds jaar en dag fan van de koenigsegg en ik heb er vertrouwen in dat het lukt. De CCR kan onder ideale omstandigheden al rond de 400 halen, dus de CCX zou meer moeten kunnen.

    Login om te reageren
  3. Patrick zegt

    9 februari 2006 om 22:58

    ik ben het helemaal eens met ejay de koenigsegg is altijd mijn favoriete superwagen geweest vanaf het moment dat ik er iets van hoorde was ik verkocht en de eigenaar Christian von Koenigsegg schreef ook is een keer dat als je de 2 spiegels eraf haalt hij al de 400 zou halen

    Login om te reageren
  4. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    9 februari 2006 om 23:16

    Ach gaat t bij een supersportwagen niet om de handling?? De top haal je op een circuit toch nooit…(of het moet een kombaan zijn) En op de openbare weg ook niet…

    Login om te reageren
  5. Powerslide zegt

    10 februari 2006 om 08:35

    In principe is de CCX de Amerikaanse versie van de CCR. Verwacht veranderingen aan de voorkant voor veiligheid -en crashtest redenen. http://www.theautochannel.com/news/2006/02/06/209783.html

    Login om te reageren
  6. SamSam zegt

    10 februari 2006 om 12:11

    Koenigsegg was wel snel maar niet sneller dan de carrera gt bijv en andere…

    Login om te reageren
  7. SamSam zegt

    10 februari 2006 om 12:12

    op het circuit

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    10 februari 2006 om 12:16

    waarom heeft TopGear de Veyron niet aan de Stig gegeven? Zou het misschien toch kunnen dat die supersnelle rechtuit racers (de 400km/uur club) geen bocht fatsoenlijk kunnen nemen? I wonder……

    Login om te reageren
  9. tim zegt

    10 februari 2006 om 14:18

    @woody: clarkson zei in die aflevering over de veyron: it handles like a go-kart! dus met het bochten nemen zit het wel goed denk ik. ik denk dat de bugatti makkelijk de 1e plaats had kunnen veroveren als de stig er een rondje mee had gereden. maar het is inderdaad wel heel gek dat dat niet is gebeurd

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    10 februari 2006 om 14:29

    Ik had The Stig ook erg graag zijn kunsten zien vertonen in de Veyron. Misschien mocht het niet van de verzekeringsmaatschappij??? Er zal maar iets mis gaan in een auto van afgerond 2 miljoen euro. Wellicht dat ‘ie straks wel in de Koenigsegg CCX mag rijden.

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    10 februari 2006 om 14:47

    De kans dat de Stig die Bugatti plat rijdt lijkt me vrijwel nihil. Ik denk dat ze dan wel iets gezegd hadden als: “het mocht niet, want de premie was 50.000 pond per dag”
    Ik denk dat de auto van VW/Bugatti gewoon het circuit niet op mag omdat dan wel eens zou kunnen blijken dat hij toch op bepaalde punten teleurstelt.

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    10 februari 2006 om 14:54

    We zullen het nooit weten… :-[

    Login om te reageren
  13. Erik zegt

    10 februari 2006 om 15:14

    Volgens mij komt de Veyron weer aanbod tijdens de volgende serie. De reden, het parcoursrecord was al twee maal verbroken in de laatste serie geloof ik.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    10 februari 2006 om 16:25

    misschien is het voor een volgende aflevering
    dat ze misschien een deul gaan houden ffx V.S. veyron

    Login om te reageren
  15. tim zegt

    10 februari 2006 om 16:44

    in engeland kost ie “maar” 1 miljoen euro ofzo, van die 1,8 is de helft bpm en belasting en weet ik wat allemaal niet. ik denk dat die zonda f niet heel veel goedkoper is, en ik denk ook wel dat the stig ervaren genoeg is om hem op het circuit te houden.

    Login om te reageren
  16. Leon zegt

    19 februari 2006 om 14:55

    Als de nieuwe (witte) Stig met de CCR een rondje zou rijden bij topgear met de goeie instellingen zou de koenigsegg best wel eerste plek kunnen halen hoor, kom op 1200 kilo en 800 pk das een combinatie die geen enkele andere supersportwagen heeft

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    19 februari 2006 om 15:33

    @leon: nog nooit gehoord van de orca c113?
    Weegt 850 kg, en heeft 650 pk…
    En dat is nog niet de top versie, de top versie is eigenlijk bedoeld voor in de race, en weegt ook 850 kg, maar heeft 850 pk.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    19 februari 2006 om 15:40

    @leon
    je mag nog 6000 pk hebben als de wegligging niet uitstekent is mag je het al vergeten

    Login om te reageren
  19. EraY zegt

    19 februari 2006 om 22:34

    @SimonMc

    alleen ziet die orca er niet zo mooi uit als de koenigsegg

    Login om te reageren
  20. SimonMc zegt

    19 februari 2006 om 23:25

    @EraY: ja, dat wel.
    Alhoewel, je moet maar eens zoeken naar de sc7, vooral die zwarte ziet er wel prachtig uit en ziet er in de verre verte zelfs wel een beetje koenigsegg-achtig uit.

    Login om te reageren
  21. Ary zegt

    20 februari 2006 om 00:15

    de bugatti veyron mocht van de verzekeringsmaatschappij niet de topgear circuit op….daarom kon de stig er niet mee rijden

    Login om te reageren
  22. Mc Ak zegt

    24 februari 2006 om 16:38

    check: saleen s7 tt performance upgrade verbeterde versie van 1000pk,zou 418 km/h halen en alles (momenteel nog) 8ter zich laten

    Login om te reageren
  23. Gehaktemolen zegt

    12 april 2006 om 09:53

    ja de Saleen s7 twin turbo heeft standaard 750 pk en weegt dan 1100kg maar de upgrade versie heeft 1000pk en haalt waarschijnlijk rond de 418 zeggen ze bij saleen.

    Maar na een formule 1 auto heeft de saleen de allerbeste weg ligging van alle auto die er misschien wel ooit gemaakt zijn.

    De saleen heeft =het zelfde ontwerp als een fornule i auto dus hij creert genoeg downforce om op de kop te kunnenrijden.
    Met ander woorden hij zuigt zichzelf vast net zoals een formule 1 auto en die hebben toch wel een vrij goeie wegligguing niet waar???

    dus geen gezeik over weggliging meer aub anders zoek maar op google: “saleen s7 ondersteboven“ zou je het wel moeten vinden.

    Login om te reageren
  24. Michael zegt

    10 mei 2006 om 19:32

    De stigg heeft ondertussen met de CCX gereden (eerste aflevering seizoen 8) en hij is ermee van de baan gegaan. Hij zei dat de wagen 4s sneller zou zijn met een achterspoiler, dus koenigsegg gaat speciaal voor hun een wagen met achterspoiler uitrusten, zodat hij het circuitrecord kan breken.

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    10 mei 2006 om 19:41

    @Michael: kijk ook even bij onze laatste berichten daarover;
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/07/clarkson_doet_boekje_open_over
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/05/deze_zondag_weer_topgear

    Login om te reageren
  26. paul welp zegt

    26 juni 2006 om 00:16

    De Stig heeft nu ook met een CCX gereden uitgerust met een achterspoiler en heeft hiermee het baanrecord van de Pagani Zonda F verbrijseld. zie ook http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps.shtml

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North