• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech C74 Konzept, of het ietsje meer mag zijn

Auteur: CasperH, gepost 19 oktober 2010 om 09:57 – 33 Reacties

RENNtech C74 Konzept op basis Mercedes C63 AMG
Als je een C63 AMG maar lafjes vindt presteren zijn er genoeg tuningboeren die je een beetje tegemoet willen komen. Onder hen was er al RENNtech, die je nu ook de nog sterkere C74 aanbiedt.

De term “Konzept” in de typeaanduiding zal niet standhouden namelijk, het pakketje voor de C74 heeft namelijk al een prijskaartje: $11.950 dollar oftewel €8576,14 keiharde euro’s. Wat krijg je daarvoor? Carbon natuurlijk! Een carbon spoiler, splitter, diffuser en widebody kit. Daarnaast levert RENNtech vooral onderhuidse upgrades. Onder meer een Carbon Fiber Airbox en aangepaste luchtfilters, een andere luchtinlaat, aangepaste nokkenassen, aangepaste kop, RENNtech ECU en een andere uitlaat. Een instelbaar sportonderstel, RENNtech Stage 3 rempakket en carbon stabilisatoren moeten ervoor zorgen dat je de 613 pk’s en 752 Nm op het wegdek krijgt en ook op de weg houdt. Het rubber in maatje 275/30/CR19 voor en 305/25/CR20 achter moet daar ook bij helpen.

De aanduiding C74 is overigens een hommage aan de RENNtech SL 74, en is daarnaast afgeleid van de spoorbreedte achter in inches. Het heeft dus verder niets met de motorinhoud te maken, maar dat had het bij het origineel ook al niet.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c63, Mercedes, renntech, tuning

Vorig bericht: « Ook de Alfa Romeo 8C brandt als een Italiaan
Volgend bericht: De snelste Ferrari ter wereld is een klassieker? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    19 oktober 2010 om 10:00

    Schreeuwerig spoilerts op een elgante benz.

    Login om te reageren
    • johnkeend zegt

      19 oktober 2010 om 10:03

      @Laue:
      ik vind het tog wel iets hebben hoor!

      Login om te reageren
  2. wouter zegt

    19 oktober 2010 om 10:03

    achterkant niet aangepas??
    ik zie daar namelijk geen plaatjes van.
    wel mooi trouwens als is het veel.

    Login om te reageren
    • wouter zegt

      19 oktober 2010 om 10:04

      aa wacht toch wel. gewoon verder zoeken dan je neus lang is.

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      19 oktober 2010 om 10:04

      @wouter: even doorklikken in de gallery. Of op F5 rammen ;)

      Login om te reageren
  3. peter - italia zegt

    19 oktober 2010 om 10:04

    een carbon stabi?! daar zou ik niet zo snel mee durfen rijden…laat staan hard de hoek om proberen te gaan…

    Login om te reageren
    • b3nk0 zegt

      19 oktober 2010 om 10:15

      @peter – italia:

      En waarom niet? Staal is minder sterk dan koolstofvezel, waarbij staal bestaat uit ijzer met koolstof.

      Wel mijn complimenten voor het vinden van de juiste lettertype voor de typeaanduiding!

      Login om te reageren
      • peter - italia zegt

        19 oktober 2010 om 11:26

        @b3nk0: vanwege de stress die er op komt te staan… bij elke bocht die je neemt wil de stabi buigen (eerder twisten) en daar kan een koolstofvezel pijp/staaf niet echt goed tegen, tenzij je hem elke 100km (bij wijze van spreken) vervangt.

        de F1/LeMans reutemeteut heeft niet voor niets metalen veren/torsiebars/stabies ;-)

        Login om te reageren
        • Seroo zegt

          19 oktober 2010 om 15:22

          @peter – italia: Het is maar net hoe de koolstofvezel gevouwen is. Als ze bij RENNtech een manier gevonden hebben waarop ze de koolstofvezels zo kunnen vouwen dat het tegen torsie kan hoeft het niet slecht te zijn.

          Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    19 oktober 2010 om 10:10

    Het is een prima upgrade ! Uiterlijk kan het er nog prima mee door (hoewel ik andere velgen zou nemen..). Onderhuids veel goede aanpassingen. Het verbaasd me, dat de prijs zo laag is ?!?!

    Login om te reageren
  5. capttorch zegt

    19 oktober 2010 om 10:16

    Mooi, beetje drukke neus. leuk voor op de kermis.

    Login om te reageren
  6. Patrick_Createmedia zegt

    19 oktober 2010 om 10:16

    Leuk toch dat HDR fotografie, nu nog HDR Video :)

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      19 oktober 2010 om 12:30

      @Patrick_Createmedia: Dat is gewoon een mooi woord voor oversaturatie. ;)

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      19 oktober 2010 om 12:53

      @Patrick_Createmedia: heb ik je dat linkje nooit gestuurd?
      http://vimeo.com/14821961

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        19 oktober 2010 om 14:46

        @CasperH: awesome! Ik wil 2 Canon 5D’s! ;) Wel erg cool gedaan, zal wel wat rekenkracht tussendoor komen?

        Login om te reageren
      • Patrick_Createmedia zegt

        19 oktober 2010 om 15:50

        @CasperH:

        Jawel, maar het is nog niet binnen handbereik :s

        Ik schiet nu met één 550D, dat is niet heel erg praktisch, ik moet er niet aan denken om met 2 van die dingen te filmen :P

        Login om te reageren
  7. capttorch zegt

    19 oktober 2010 om 10:16

    Mooi, beetje drukke neus. leuk voor op de kermis.

    Login om te reageren
  8. vale46 zegt

    19 oktober 2010 om 10:40

    Mooi gedaan, deze Merc!
    Het agressieve hoekige kantje van deze auto komt hier zeer mooi naar boven, de mooie ronde uitlaten zijn hier ene uitzondering in en springen dus goed in het oog.
    Wat de motor betreft, een beetje extra peper kan nooit kwaad voor zo een V8 :)

    Van dit soort tuning word ik echt vrolijk. De wagen voor degene die een C63 nog wat te tam vinden :)

    Login om te reageren
  9. Pixed zegt

    19 oktober 2010 om 10:49

    More is less… in dit geval.

    Login om te reageren
  10. FabianVTS16V zegt

    19 oktober 2010 om 10:55

    Nee….. Mij te schreeuwerig!!

    Doe mij maar een M3 in competittion uitvoering.
    Daar een Mooie Akrapovic uitlaat onder, Brembo remmenset en gaan met dat ding. ;)
    Heb je tenminste ook nog een auto die het vermogen kwijt kan.
    Deze Merc kan z’n vermogen in standaard trim al amper kwijt!

    Login om te reageren
  11. YaSo zegt

    19 oktober 2010 om 10:59

    Damn! Die ziet er goed uit zeg…

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    19 oktober 2010 om 12:19

    En dat voor maar US$ 12k ? Da’s niet veel geld voor al die upgrades.

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    19 oktober 2010 om 12:22

    een ander kleurtje zou hem beter staan denk ik, dit is te…

    knalrood ofzo… :mrgreen:

    Login om te reageren
  14. vergelijkingsmongool zegt

    19 oktober 2010 om 12:26

    Soundcheck please! :-D

    Login om te reageren
  15. vergelijkingsmongool zegt

    19 oktober 2010 om 12:27

    Soundcheck please! :D

    Login om te reageren
  16. Hupke zegt

    19 oktober 2010 om 14:39

    De wagen heeft zeker iets en ik denk dat de mensen zwaar onder de indruk zullen zijn al je erin rondrijdt. Dat is tenminste als je in een trailerpark of achterbuurt woont.

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    19 oktober 2010 om 15:29

    het is gewoon niet nodig. meer dan 525pk zou ik nooit in mijn C klasse willen hebben. met de huidige 457 is het al een ongecontroleerd (maar wel leuk) beest.

    Login om te reageren
  18. AQ zegt

    19 oktober 2010 om 16:17

    Andere velgen en vooral de verbreding niet doen (vooraan vind ik die niet echt mooi..), voor de rest lekkaaaah. Vind de prijs behoorlijk meevallen :)

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 17:28

    Een C63 AMG van RENNtech met extra veel rooie peper in z’n arie..

    Hell yeah, waar kan ik proefrijden? :)

    Login om te reageren
  20. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 17:33

    @lambo4all: “met de huidige 457 is het al een ongecontroleerd (maar wel leuk) beest”

    Ben ik niet helemaal met je eens. Heb de sedan-versie gereden en het enige wat mij feitelijk stoorde was de straffe demping. Voor alledaags gebruik (daily driver) kan dat storend zijn, niet “rug-bedreigend” denk ik. ;)
    Verder hoeft de C63 qua wegligging, materialengebruik, beenruimte, luxe etc niks onder te doen voor z’n concurrenten.
    Een ongecontroleerd beest is het net niet, wél een beest waarmee je flink dwars kan gaan.

    Oja, qua uitlaatgeluid is het m’n absolute favoriet binnen z’n klasse.

    Login om te reageren
  21. cl65amg zegt

    19 oktober 2010 om 19:45

    nee deze kleurr is vet meestal hebben ze altijd standaar kleurtjes deze heeft een unieke kleurtje;P

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    19 oktober 2010 om 21:16

    Neen…. toch niet…. De standaard c63 amg is toch een stuk mooier…

    Login om te reageren
  23. Flatfour zegt

    21 oktober 2010 om 00:58

    Geen geld voor zo’n upgrade.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North