• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech geeft de SL65 AMG Black Series 816 pk

Auteur: ricardo, gepost 21 april 2010 om 10:01 – 32 Reacties

RENNtech doet de SL65 AMG Black Series

Want een standaard vermogen van 670 pk en 1.000 Nm koppel is voor mietjes.

We hadden het al voorspeld: Mercedi-tuner RENNtech gaat warp leveren voor de SL65 AMG Black Series. Hoe ze dat doen? Om te beginnen vergroten ze het koelvermogen van de intercooler. De turbo’s blijven echter ongewijzigd. Een andere chip in de ECU en een sportuitlaat van formaat maken het af. Pats! 816 peekaa, dat zich een weg naar het asfalt moet vinden via de enorme achterwielen.

Het uiterlijk laten ze verder ongewijzigd. Want wie de wereld wil overtuigen dat hij/zij in een gemodificeerde Black Series rondrijdt kiest maar lekker de Brabus Vanish. Voor de motor-upgrade ben je $16,390 kwijt. Dan heb je alleen nog geen Transmission Upgrade en een Limited Slip Differential van RENNtech. Iets wat ze wel aanbevelen, mocht je alles heel willen houden. Een video van de testbankrun staat HIER. (via AB.com)

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Gespot - AMG GT Black Series in een typisch Nederlands kleurtje
  • Wheelsandmore AMG GT Black Series
    Wheelsandmore AMG GT Black Series is heerlijk kitsch
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, Mercedes, renntech, sl65, tuning

Vorig bericht: « Video: BMW 1-serie M jaagt over de Nürburgring
Volgend bericht: Binnenkort snelheidscontroles vanuit de ruimte? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chris zegt

    21 april 2010 om 10:03

    Zinloos

    Login om te reageren
  2. John zegt

    21 april 2010 om 10:04

    Gevaarlijk apparaat, bodemplaat overigens mooi weg gewerkt.. Toch blijft het helaas zo`n nogal Duitse SL..

    Login om te reageren
  3. LJ zegt

    21 april 2010 om 10:08

    echt vet(H) niet teveel opsmuk en plastic op de SL plakken..heel goed:D

    Login om te reageren
  4. Bazzl zegt

    21 april 2010 om 10:11

    Wat zinloos om nog te gaan sleutelen aan zo’n snelle wagen

    Login om te reageren
  5. mark zegt

    21 april 2010 om 10:13

    die bandjes zijn even dik als mijn 4 autobanden naast elkaar…

    Login om te reageren
  6. Bah zegt

    21 april 2010 om 10:35

    Dan kom je nog vaker bij de bandenboer. Want als je toch geen mietje bent met 816 paarden, dan doe je de traction control ook niet aan.
    Overigens zullen ze wel weer het vliegverkeer stil leggen als je optrekt met dit ding. De wolk die je ermee maakt laat het KNMI vast schrikken.

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    21 april 2010 om 10:46

    Nee, dankje?

    Login om te reageren
  8. CSL zegt

    21 april 2010 om 10:56

    Als je al zoveel geld uitgeeft aan zoiets dan moet je deze pakket gewoon nemen. Vooral die 100% LSD is alleen maar beter.

    Login om te reageren
    • Jurrian zegt

      21 april 2010 om 11:18

      @CSL: 100% LSD? 100% Limited? dan ga je geen bocht normaal maken met zo’n beest. het lijkt me sterk dat ze de boel vastlassen.

      Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    21 april 2010 om 11:27

    Bruut, en de “standaart” was er al over.

    Login om te reageren
  10. Simpson zegt

    21 april 2010 om 11:33

    leuk dat die luchtrem/spoiler op de rollenbank ook omhoog gaat.

    voor de rest compleet bezopen natuurlijk, ik denk dat je er geen seconde sneller thuis mee bent, ook niet op het circuit.

    700 pk plus is voor een vrachtwagen.

    Login om te reageren
  11. Cantago zegt

    21 april 2010 om 11:39

    Klinkt nog altijd niet boeiend… Jammer!

    Login om te reageren
  12. EJS zegt

    21 april 2010 om 11:40

    Je schiet er niks mee op.. Maar het is wel vet! En dit is dan de eerste tuner die ook tot zo’n belachelijk koppel komt of niet, de rest begrensd dat namelijk allemaal?

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    21 april 2010 om 11:44

    Pf ik zie hier het nut niet meteen van in….

    Login om te reageren
  14. Steiger zegt

    21 april 2010 om 12:24

    Wat heb je aan 100% rear lock? Dat is toch alleen maar een nadeel. Dan heb je helemaal geen tractie meer. Toch al het zwakke punt van deze auto als je Topgear mag geloven.

    Login om te reageren
  15. Timmie zegt

    21 april 2010 om 13:13

    Dat is nu weeral een voorbeeld van tuners die geen enkel greintje respect tonen. De wagen is af-fabriek al heel exclusief, opvallend, krachtig én snel. En dan komen er nog steeds tuners op af… Hersenloze CEO’tjes zitten daar…

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    21 april 2010 om 13:21

    @ CSL

    100%? Kun je net zo goed een starre achteras nemen.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 april 2010 om 13:38

      @GOD: In de bochten is het nog het beste dat het bijna 100% is!
      Alleen als je wielen doorslippen komt het diff in werking. Dus in een kalme bocht blijven de wielen onafhankelijk van elkaar.
      De vergelijking met een starre achteras is dus een beetje ongelukkig

      Login om te reageren
  17. Freude_am_Fahren zegt

    21 april 2010 om 13:36

    een AMG Black Series moet echt niet getuned worden.

    Login om te reageren
  18. MacReady zegt

    21 april 2010 om 13:59

    100% betekent in deze dat bijde wielen dezelfde snelheid draaien in een bocht. Dat wil je niet, zeker niet in korte/scherpe bochten (=mega onderstuur en mega draaicirkel). De vergelijking met het doorlassen van de achteras (als ware er geen differentieel) is correct.
    –
    Als je denkt dat een differentiel alleen in werking komt als wielen doorslippen, dan heb je de werking van een differentieel niet begrepen.

    Login om te reageren
  19. MacReady zegt

    21 april 2010 om 13:59

    -Facepalm-…beide*

    Login om te reageren
  20. Rick zegt

    21 april 2010 om 14:25

    Zo hoort het :)

    Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    21 april 2010 om 15:17

    haha lekker:)

    Login om te reageren
  22. Jokkebrok zegt

    21 april 2010 om 16:01

    Waaw, mooi karretje!

    Login om te reageren
  23. rider zegt

    21 april 2010 om 16:07

    standaard al niet op de straat te houden en in bochten is het helemaal een gevecht. en dat is al in de standaardversie zo, laat staan in deze veel te sterke versie. maar wel lekker!!!!!

    Login om te reageren
  24. italian design zegt

    21 april 2010 om 16:35

    wolf in schapenkleren? ik vind m mooier dan de brabus maar ik houd er toch al niet van om supercars met plastic en al die dingen te gaan beplakken :p

    Login om te reageren
  25. Autoliefhebber zegt

    21 april 2010 om 16:57

    Dat is best wel veel.
    Daar moet je zeker wel een ervaren bestuurder voor zijn om met zoveel kracht goed om te kunnen gaan.

    Login om te reageren
  26. killioq zegt

    21 april 2010 om 22:03

    super gaaf ding, wil ik wel voor mijn deur hebben staan

    Login om te reageren
  27. robert1 zegt

    22 april 2010 om 15:03

    mooi ding

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    22 april 2010 om 19:26

    Totaal overbodig natuurlijk zo’n upgrade..

    Echter: De funfactor zal waarschijnlijk hoger liggen. (En daarbij ook gelijk het onderhoud en de brandstofkosten)

    Login om te reageren
  29. PeugeotGTI zegt

    22 april 2010 om 21:14

    heh bah RENNtech :roll:

    Login om te reageren
  30. lambo4all zegt

    26 april 2010 om 11:51

    ik dacht dat de black met 670 pk al moeilijk te beteugelen was… je kan beter een extra setje banden meenemen, want die zul je na 3 stoplichten wel nodig hebben:P!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North