Soms is ouder echt beter. Bijvoorbeeld als er op de ‘oude‘ wél een hele dikke supercharger zit. Bakken koppel vanaf stationair toerental en met een beetje werk bouw je een E55 Station gewoon om tot ‘SLR met ruimte voor de hond’. Deze heeft 660 pk alsjeblieftdankjewel.
Vroeger toen het gebulder van AMG’s nog werd begeleid door het loeien van superchargers. Toen van vierwielaandrijving nog geen sprake was en de ‘power delivery’ zo lomp en onbezonnen dat vlot accelereren simpelweg niet mogelijk was. Stilstaan in een wolk bandenrook of rustig wegrijden, dat was de keus. Toen had Mercedes in bijna ieder model een 5,4 liter V8 met aanjager liggen. Standaard was die V8 goed voor 476 tot 517 pk. Mercedes introduceert dit blok met supercharger in 2002.
Toen was 476 pk heel veel. Tegenwoordig geldt dat nog steeds. Er rijdt nu, ruim 10 jaar later, echter ook genoeg snellers rond. Dan hoef je niet gaan zitten balen met je ‘oude’ E55, dan pers je er gewoon wat extra uit.
Met nokkenassen uit een Mercedes McLaren SLR, nieuwe zuigers en drijfstangen, opgepoetste cilinderkoppen, nieuwe software en een aangepast uitlaatsysteem komt RENNtech met het ‘M113 ML55’ motorblok tot een vette 660 pk en 1003 Nm. Leg hem wat lager op de weg, monteer een strak setje velgen en klaar is Jos de taxichauffeur. Meer heeft een mens niet nodig.
Doe mij maar een Passat 1.8 Turbo!
@marokkaanseheld: HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAH
@mannetje: Je kan ook overdrijven.
@mierenneuker: Inderdaad, die weet nog niks.
Toch nog erg mooi!
Sacha, dit is je kans op een SLR!
Heerlijk! En wat mij betreft nog steeds de mooiste E-klasse Estate.
@Carreza: eens!!
Komt ‘ie ook als diesel?:) Vet ding wel!
@mrcabdrivert: Ja, maar dan met een boomontwortelende 200 pk/500Nm! Gooo diesel! xD
Blijft een ouwe bak.. Jammer van het geld.
Potente wagen maar wat een godsgruwlijk lomp design blijft t toch.
Dik, en het ziet er een stuk beter uit dan die nieuwere E-klasses.
@Hupke: Bij de nieuwe lijkt alles zo geforceerd op een of andere manier vind ik..
@vale46:
Ik kon er geen vinger op leggen, maar nu je het zegt, inderdaad ja.
Waar kan ik deze afhalen ???????
Zalig
Heerlijke ‘in your face’ family car zeg.
Leuk als je dan een nieuwe e63 tegenkomt op de autobahn, en ‘m dan een poepie laat ruiken.
Leuk, snap alleen niet waarom er een volledige panfluit aan uitlaten onder hangt.
Kon kan dat niet netter weggewerkt geworden door middel van één subtiel pijpje?
@alcantara: AMG’s zijn nu eenmaal nooit echt discreet geweest ter hoogte van het uitlaatcompartiment.
En het misstaat toch niet? Of verkies je een 4-cilinder met 4 uitlaten misschien?
@ronin1130: Liefst helemaal clean dus zonder uitlaat, is toch geen gezicht zo’n stalen pijp die onder de bumper hangt?
@alcantara: ja, liever dat m’n aandacht uitgaat naar een stuk plastic om een stootbalk af te dekken dan naar die ene, verchroomde, bulderende uiting van power die het monster van een motorblok heeft om de wereld te laten zien, om petjes in een Golf weer op hun plek te wijzen en om peuters aan het huilen te krijgen..
@alcantara: als je dit met een uitlaat wilt doen heb je wel zoon enorme kachelpijp eronder dat het helemaal belachelijk eruitziet, of je haalt niet het maximale uit de motor en het klinkt niet meer…
@alcantara: zoals een hybride dan? :-)
@alcantara: jij rijdt elektrisch?
@alcantara: jij spoort niet echt ofwel?
Het origineel had er ook twee. Maar het is wel jammer dat de buitenkant niet origineel is gebleven dan was het de ultieme sleeper.
auto + ombouw kosten evenveel als gewoon een nieuwe kopen zeker?
De ultieme taxi
E280 CDI op de kont. Avantgarde bumpersetje en hop, Ferrari’s pesten.
Dit is toch veel mooier dan die S6 van hier beneden
Heb t niet zo op MB maar deze mag er wel zijn!
Tijdloos model.. Heb er zelf 1, een gechipte 270 cdi.. heerlijke bak
*ziet beagle al tegen de achterruit gedrukt na optrekken*
Dit type E-klasse blijf ik ook het mooist vinden. Toch was ik zelf voor een ander setje wielen gegaan.
@marrokaanseheld
Heb je die al belasting vrij joh?
@1audi1: Ha.
Deze bak is gewoon zo asociaal en fout dat die er mooi van word
Prachtig.