• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genen

Auteur: Alwood, gepost 1 mei 2013 om 20:00 – 37 Reacties

Afbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genenAfbeelding RENNtech Mercedes E55 AMG W211 heeft SLR-genen

OF JE RENNTECH LUST!
Soms is ouder echt beter. Bijvoorbeeld als er op de ‘oude‘ wél een hele dikke supercharger zit. Bakken koppel vanaf stationair toerental en met een beetje werk bouw je een E55 Station gewoon om tot ‘SLR met ruimte voor de hond’. Deze heeft 660 pk alsjeblieftdankjewel.

Vroeger toen het gebulder van AMG’s nog werd begeleid door het loeien van superchargers. Toen van vierwielaandrijving nog geen sprake was en de ‘power delivery’ zo lomp en onbezonnen dat vlot accelereren simpelweg niet mogelijk was. Stilstaan in een wolk bandenrook of rustig wegrijden, dat was de keus. Toen had Mercedes in bijna ieder model een 5,4 liter V8 met aanjager liggen. Standaard was die V8 goed voor 476 tot 517 pk. Mercedes introduceert dit blok met supercharger in 2002.

Toen was 476 pk heel veel. Tegenwoordig geldt dat nog steeds. Er rijdt nu, ruim 10 jaar later, echter ook genoeg snellers rond. Dan hoef je niet gaan zitten balen met je ‘oude’ E55, dan pers je er gewoon wat extra uit.

Met nokkenassen uit een Mercedes McLaren SLR, nieuwe zuigers en drijfstangen, opgepoetste cilinderkoppen, nieuwe software en een aangepast uitlaatsysteem komt RENNtech met het ‘M113 ML55’ motorblok tot een vette 660 pk en 1003 Nm. Leg hem wat lager op de weg, monteer een strak setje velgen en klaar is Jos de taxichauffeur. Meer heeft een mens niet nodig.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

adv1, amg, e-klasse, e55, Mercedes, renntech, station, tuning, w211

Vorig bericht: « Hoeveel afgedankte Audi’s tel jij hier?
Volgend bericht: Video: on-board in 1956 bij Le Mans winnende Jaguar D-type »

Lees Interacties

Reacties

  1. marokkaanseheld zegt

    1 mei 2013 om 20:02

    Doe mij maar een Passat 1.8 Turbo!

    Login om te reageren
    • mannetje zegt

      1 mei 2013 om 20:10

      @marokkaanseheld: HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAH

      Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        1 mei 2013 om 20:17

        @mannetje: Je kan ook overdrijven.

        Login om te reageren
        • marokkaanseheld zegt

          1 mei 2013 om 20:18

          @mierenneuker: Inderdaad, die weet nog niks.

          Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    1 mei 2013 om 20:02

    Toch nog erg mooi!

    Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    1 mei 2013 om 20:06

    Sacha, dit is je kans op een SLR!

    Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    1 mei 2013 om 20:06

    Heerlijk! En wat mij betreft nog steeds de mooiste E-klasse Estate.

    Login om te reageren
    • koenh zegt

      1 mei 2013 om 20:21

      @Carreza: eens!!

      Login om te reageren
  5. mrcabdrivert zegt

    1 mei 2013 om 20:08

    Komt ‘ie ook als diesel?:) Vet ding wel!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 mei 2013 om 20:50

      @mrcabdrivert: Ja, maar dan met een boomontwortelende 200 pk/500Nm! Gooo diesel! xD

      Login om te reageren
  6. schellekens006 zegt

    1 mei 2013 om 20:11

    Blijft een ouwe bak.. Jammer van het geld.

    Login om te reageren
  7. zjean zegt

    1 mei 2013 om 20:11

    Potente wagen maar wat een godsgruwlijk lomp design blijft t toch.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    1 mei 2013 om 20:13

    Dik, en het ziet er een stuk beter uit dan die nieuwere E-klasses.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      1 mei 2013 om 22:49

      @Hupke: Bij de nieuwe lijkt alles zo geforceerd op een of andere manier vind ik..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        1 mei 2013 om 22:57

        @vale46:

        Ik kon er geen vinger op leggen, maar nu je het zegt, inderdaad ja.

        Login om te reageren
  9. RazorHead zegt

    1 mei 2013 om 20:13

    Waar kan ik deze afhalen ???????
    Zalig

    Login om te reageren
  10. lemans96 zegt

    1 mei 2013 om 20:18

    Heerlijke ‘in your face’ family car zeg.

    Login om te reageren
  11. JamesBond007 zegt

    1 mei 2013 om 20:30

    Leuk als je dan een nieuwe e63 tegenkomt op de autobahn, en ‘m dan een poepie laat ruiken.

    Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    1 mei 2013 om 20:31

    Leuk, snap alleen niet waarom er een volledige panfluit aan uitlaten onder hangt.
    Kon kan dat niet netter weggewerkt geworden door middel van één subtiel pijpje?

    Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      1 mei 2013 om 20:35

      @alcantara: AMG’s zijn nu eenmaal nooit echt discreet geweest ter hoogte van het uitlaatcompartiment.
      En het misstaat toch niet? Of verkies je een 4-cilinder met 4 uitlaten misschien?

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        1 mei 2013 om 20:39

        @ronin1130: Liefst helemaal clean dus zonder uitlaat, is toch geen gezicht zo’n stalen pijp die onder de bumper hangt?

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          1 mei 2013 om 20:47

          @alcantara: ja, liever dat m’n aandacht uitgaat naar een stuk plastic om een stootbalk af te dekken dan naar die ene, verchroomde, bulderende uiting van power die het monster van een motorblok heeft om de wereld te laten zien, om petjes in een Golf weer op hun plek te wijzen en om peuters aan het huilen te krijgen..

          Login om te reageren
        • darrock zegt

          1 mei 2013 om 20:49

          @alcantara: als je dit met een uitlaat wilt doen heb je wel zoon enorme kachelpijp eronder dat het helemaal belachelijk eruitziet, of je haalt niet het maximale uit de motor en het klinkt niet meer…

          Login om te reageren
        • ronin1130 zegt

          1 mei 2013 om 20:53

          @alcantara: zoals een hybride dan? :-)

          Login om te reageren
        • koenh zegt

          1 mei 2013 om 21:12

          @alcantara: jij rijdt elektrisch?

          Login om te reageren
        • gerritdriessen zegt

          1 mei 2013 om 22:52

          @alcantara: jij spoort niet echt ofwel?

          Login om te reageren
  13. ferrari94tr zegt

    1 mei 2013 om 20:35

    Het origineel had er ook twee. Maar het is wel jammer dat de buitenkant niet origineel is gebleven dan was het de ultieme sleeper.

    Login om te reageren
  14. fortuna zegt

    1 mei 2013 om 21:24

    auto + ombouw kosten evenveel als gewoon een nieuwe kopen zeker?

    Login om te reageren
  15. sel777 zegt

    1 mei 2013 om 21:38

    De ultieme taxi

    Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    1 mei 2013 om 22:41

    E280 CDI op de kont. Avantgarde bumpersetje en hop, Ferrari’s pesten.

    Login om te reageren
  17. ropbp zegt

    1 mei 2013 om 23:05

    Dit is toch veel mooier dan die S6 van hier beneden

    Login om te reageren
  18. alem-m5 zegt

    1 mei 2013 om 23:27

    Heb t niet zo op MB maar deze mag er wel zijn!

    Login om te reageren
  19. laulau zegt

    1 mei 2013 om 23:30

    Tijdloos model.. Heb er zelf 1, een gechipte 270 cdi.. heerlijke bak

    Login om te reageren
  20. awesome zegt

    2 mei 2013 om 00:16

    *ziet beagle al tegen de achterruit gedrukt na optrekken*

    Dit type E-klasse blijf ik ook het mooist vinden. Toch was ik zelf voor een ander setje wielen gegaan.

    Login om te reageren
  21. 1audi1 zegt

    2 mei 2013 om 00:55

    @marrokaanseheld
    Heb je die al belasting vrij joh?

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      2 mei 2013 om 14:26

      @1audi1: Ha.

      Login om te reageren
  22. 1audi1 zegt

    2 mei 2013 om 00:56

    Deze bak is gewoon zo asociaal en fout dat die er mooi van word
    Prachtig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North