• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retro pimping: Matzwarte Opel Rekord

Auteur: autoblogger, gepost 6 augustus 2008 om 23:18 – 38 Reacties

Black on Black Opel Rekord


Ja, dit is dus cool!

Ik krijg hier echt warme gevoelens bij, redelijk uniek voor een Opel. Deels gaan er beelden van een soort GTA-setting gaan door m’n hoofd, in combinatie met een beat van Too $hort. Dat is positief. Daarnaast is het een stuk exclusiever om met zo’n ding door Monaco te cruisen, dan met de zoveelste Bentley GTC (om maar iets te noemen).

De Opel Rekord D kwam in 1972 op de markt, en werd in 1977 opgevolgd door de Rekord E. Er zijn in de loop van de tijd vijf carrosserievarianten geleverd, te weten een tweedeurs coach, een vierdeurs sedan, een drie- en een vijfdeurs stationcar en een coupé.

Meer plaatjes op autojunk, met dank aan marnik voor de upload!

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

mat, Opel, tuning, zwart

Vorig bericht: « AMG 6.2-liter V8 in een V8 Vantage?
Volgend bericht: Flitsboete voor auto achter sleepwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jimmie zegt

    6 augustus 2008 om 23:20

    Mat is de nieuwe gay kleur.

    Login om te reageren
  2. Yellomello zegt

    6 augustus 2008 om 23:24

    @ Jimmie:
    niks mis met gaykleuren dan…

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 23:28

    Euhm, Monaco ligt niet in Portugal autoblogger. Of was het bij wijze van spreken?

    En natuurlijk is het weer een Hollander. Hoe vaak klassiekers in het buitenland wel niet hollands blijken te zijn, belachelijk gewoon. Je ziet meer Nederlandse rijdende klassiekers in Frankrijk dan Franse in de zomervakantie… :? En wij doen er vrolijk aan mee overigens! :mrgreen:

    Login om te reageren
  4. Luc zegt

    6 augustus 2008 om 23:28

    In oirsbeek staat een rijtje manta’s [meestal 2 of 3], en eentje is al wat langer mat zwart

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    6 augustus 2008 om 23:30

    @Citrofiel: bij wijze van spreken uiteraard ;)

    Login om te reageren
  6. Franqie zegt

    6 augustus 2008 om 23:35

    Gave bak!

    @Citrofiel: Het is geen Nederlandse plaat, maar een Portugese, die lijken heel erg op de Nederlandse, dat wel ;) Bij dat bericht over die barn find in Portugal ging deze discussie ook al.

    Login om te reageren
  7. Wolf zegt

    6 augustus 2008 om 23:37

    Wow!
    In termen van de mannen van TopGear: Sub Zero!
    Ik poog een Lada Niva te reanimeren, in dezelfde stijl en met hetzelfde gevoel. Mijn klassieker wordt sahara met oranje. Een klus, maar dit is inspiratie…
    Dank daarvoor, ik ben niet alleen!

    Login om te reageren
  8. IbiTDI zegt

    6 augustus 2008 om 23:39

    Gaaf! Maar vind dan mijn eigen Vw Derby nog ietsjes mooier.. :P

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 23:43

    @ Franqie; :oops:

    *Bonkt met zijn hoofd heel hard veelvuldig tegen de muur…*

    Dat is heel dom van me… Had ik moeten weten. Ik had alleen de bovenste foto bekeken, en niet die op AJ. Dan had ik het ongetwijfeld gezien aan het lettertype. Ik schaam me diep. Maar het doet verder niets af aan mijn verhaal.

    Login om te reageren
  10. opa plas piemel zegt

    6 augustus 2008 om 23:46

    ik wil niet vervelend doen…maar dit type rekord is een C,…gebouwd van 1966 tot 1972,..m”n vader heeft er ook nog een gehad,…de commodore was toen trouwens echt bruut….werd gevreesd door de concurrentie vanwege z”n snelheid .

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2008 om 00:09

    Mat zuigt.
    Een vriend van me heeft een CJ5 (Jeep dus). Mat olijfgroen.
    Een kennis van ‘m heeft de Jeep als dank voor ’t lenen even in de was gezet…
    …
    En bedankt! ;)

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2008 om 00:11

    @ opa plas piemel: M’n vader had een Commodore Coupe! Een GSE of GTE of zo.
    Dit model dus:

    Zespitter en inderdaad voor toenmalige begrippen beestachtig snel :)

    Login om te reageren
  13. slk zegt

    7 augustus 2008 om 00:18

    Op en top een pauperbak.Opel alleen die naam al.

    Login om te reageren
  14. InF3Rn0 zegt

    7 augustus 2008 om 00:41

    Dit is pas een sjonnie bak.

    Login om te reageren
  15. sebastian zegt

    7 augustus 2008 om 00:56

    boeren protsen met hun voederbak

    Login om te reageren
  16. opa plas piemel zegt

    7 augustus 2008 om 00:59

    @klassiekerrally ,…heb je nog meer pics …

    Login om te reageren
  17. Junkreader zegt

    7 augustus 2008 om 01:02

    @ Wolf: mat oranje mag ik hopen…

    Login om te reageren
  18. Willem zegt

    7 augustus 2008 om 01:10

    :-) dit doet me zo terug denken aan die autokerkhoven in america vol met oude musselcars … prachtig

    Login om te reageren
  19. DafMaf zegt

    7 augustus 2008 om 01:18

    Onze tandarts had er zo een. Stonden we in de winter een half uur in de kou te vernikkelen voor we de wachtkamer in mochten. Eenmaal binnen trok hij zonder verdoving mijn melkvoortanden. Kwam ik buiten stond dat ding er weer.

    Login om te reageren
  20. opa plas piemel zegt

    7 augustus 2008 om 01:50

    ,…E staat voor einspritz…oftewel…inspuiting.

    Login om te reageren
  21. DafMaf zegt

    7 augustus 2008 om 01:57

    Overigens wordt elke auto in Portugal vanzelf mat. Of van het stof, of van de zon. Ik had nooit eerder gebarsten lak gezien voor ik in Portugal kwam.

    Login om te reageren
  22. Poep zegt

    7 augustus 2008 om 08:50

    :(

    Login om te reageren
  23. pieter zegt

    7 augustus 2008 om 08:54

    @jimmy

    dan heb jij zeker een matte auto :)
    als je nou geen smaak heb reageer dan ook niet

    Login om te reageren
  24. de sjonnies zegt

    7 augustus 2008 om 08:55

    De Commodore GS/E coupe was idd voor z’n tijd een snelle jongen, had zo’n 150 pk gotere remmen en was door Opel zelf gepimpt dmv grotere velgen, een zwarte streep over de carosserie en een ‘houten’ dashboard met toerenteller in Nederland racete ene Fred Frankenhout jarenlang met zo’n kanon

    Login om te reageren
  25. BMWX32004 zegt

    7 augustus 2008 om 08:58

    @DafMaf
    Natuurlijk stond dat ding er nog. Hij was toch van je tandarts!
    (Wel een beetje sneu dat van die verdoving. Duitse tandarts?)

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2008 om 09:09

    @ opa plas piemel: die foto komt van wikipedia… M’n vader heeft nog wel ECHTE zwart/wit foto’s, maar die heb ik niet hier thuis en ik heb geen scanner…

    Het was dus inderdaad een GS/E zoals de sjonnies vermelde.

    Login om te reageren
  27. BMWX32004 zegt

    7 augustus 2008 om 09:09

    Je ziet ze steeds vaker. Matzwarte uitvoeringen. Wat moeten we hiervan vinden?

    Login om te reageren
  28. 750i zegt

    7 augustus 2008 om 09:28

    Hee opa plas piemel….op http://www.autowp.ru heb je nog meer pics.

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    7 augustus 2008 om 10:15

    Ik haat ’t wanneer de lak van m’n auto weer mat geworden is…

    Login om te reageren
  30. Baztrd zegt

    7 augustus 2008 om 10:30

    Nette bak, mooie velgjes ook erbij.

    Login om te reageren
  31. Blitz zegt

    7 augustus 2008 om 10:38

    Volgens Wikipedia is dit model een Rekord C niet een Rekord D…. the Rekord D heeft een andere voorkant… of hebben zij voorkanten zitten te verwisselen??

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Opel_rekord_c_v_sst.jpg

    Login om te reageren
  32. hans zegt

    7 augustus 2008 om 13:08

    Matte cal. look kevers zijn ook heel cool. Ook dit supertje vind ik wel leuk http://www.speed-factory.nl/showproject.php?proj_id=32

    Login om te reageren
  33. Jimmie zegt

    7 augustus 2008 om 15:48

    @pieter, blijkbaar heb jij geen smaak dan, reageer dan ook niet ;)

    Mat is een duffe hype en over een jaar of 10 zijn die auto’s allemaal in waarde gedaald door hun paintjob.

    Login om te reageren
  34. DDay zegt

    7 augustus 2008 om 16:34

    Fantastische kar… Had er net zo één als mijn eerste karretje back in de jaren ’90: een groene (en na al die jaren was ie ook mat geworden) 4-deurs Rekord C uit 1969. Wel met de originele velgen en uitlaat :-)
    Heel fijne tijd mee beleefd!

    Login om te reageren
  35. Carmaster zegt

    10 augustus 2008 om 22:25

    @ InF3RnO

    Sjonniebakken zijn: Mazda 323F
    Opel E-Kadett
    VW Golf I t/m III
    Honda’s Civic & CRX

    Geen van allen klassiekers, een sjon heeft niet genoeg smaak om met deze Rekord te rijden.

    Login om te reageren
  36. ZwerverRoodbaard zegt

    11 augustus 2008 om 21:44

    Dit is dus stoer :) Je ziet mij hier ongetwijfeld over een paar jaartjes in rijden als het geld er voor is.

    Login om te reageren
  37. 1NteNSe zegt

    10 augustus 2009 om 09:26

    Nice! Mooie velgen ook. Al moet ik zeggen dat ik de Opel Manta mooier vind :)

    Login om te reageren
  38. Jesper zegt

    10 augustus 2009 om 10:52

    Mijn vader beschikte over een matblauwe Manta B GTE (toen hij nog haar had). Laatst weer foto’s van gezien, dát was pas een vette bak! :o
    Ik ben zowieso een grote fan van Opels uit dat tijdperk, veel meer dan van de huidige Insignia en de OPC-tjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North