• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retrotuning: Nissan 350Z Roadster door Senner

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 maart 2012 om 14:42 – 14 Reacties

Onder de kap van de Senner 350Z
Ook al is de 370Z al sinds jaar en dag op de markt, en is Senner daar ook al overheen geklapt, zijn voorganger is ook nog even de werkplaats van Senner in gelokt. En als je een dergelijke dikke pijp onder de kap ziet zitten, dan weet je dat er ook aardig wat extra pk’s in het vat zitten.

Met maximaal 280 pk en 363 Nm uit de atmosferische 3,5 liter VQ35DE V6, gecombineerd met achterwielaandrijving is de de 350Z Roadster gewoon een leuke, rappe, sportieve tweezitter. Maar als je het idee hebt al het vermogen wel goed onder de knie te hebben en toe te zijn aan de volgende stap, dan helpt Senner je een handje. Hierbij wordt geen half werk geleverd, want na de modificaties stoempt de 350Z er dankzij een compressor 411 pk / 465 Nm uit.

Tot wat voor prestaties dit leidt is niet gemeten, maar natuurlijk zal deze schop onder de kont goed te merken zijn. De geproduceerde gassen vinden hun weg naar buiten via een Invidia Q300 RVS-uitlaatsysteem.

En als je toch bezig bent kan je ook meteen het wielspul eveneen update geven: onder de 350Z prijken 20 inch Barracuda Tzunamee velgen, met hier omheen Vredestein Ultrac Sessanta in 245/30 R20 90Y en 275/30 R20 97Y.

Kosten van dit alles: 23.900 euro. Wat de vraag oproept: moet je nog wel zo veel geld aansmijten tegen een tweedehands auto van zo’n 7 jaar oud? Dat is natuurlijk aan de eigenaar om te bepalen.

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker
  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

350z, Cabrio, Nissan, oranje, roadster, senner, tuning

Vorig bericht: « Video: Poolse rallyrijder maakt er een potje van
Volgend bericht: We worden ’s nachts veel minder geflitst »

Lees Interacties

Reacties

  1. gerbie zegt

    30 maart 2012 om 14:44

    Klint vast lekker, ben wel benieuwd hoelang dat motorblok dan meegaat.

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      30 maart 2012 om 14:55

      @gerbie: heel lang

      Login om te reageren
  2. gedwongenleaser zegt

    30 maart 2012 om 14:56

    De 350 staat nog steeds op mijn lijstje, blijf die toch een stuk mooier vinden dan de 370. Deze versie mag er zijn alleen wat is er met die achterlichten gebeurd?

    Login om te reageren
    • rrvliet zegt

      30 maart 2012 om 15:56

      @gedwongenleaser: Die hebben ze spuuglelijk gemaakt :)

      Login om te reageren
  3. dotternetta zegt

    30 maart 2012 om 14:56

    Hmmm..zo is ie wél lekker!

    Login om te reageren
  4. bonkers zegt

    30 maart 2012 om 15:23

    Is dat nou al retro?

    Login om te reageren
  5. petrolgirl zegt

    30 maart 2012 om 15:24

    Jammer dat het hier gaat om de Roadster en niet om de Coupé. Een opgedirkte NISMO zou de investering wel waard zijn. Of zelfmoord, want het monster zal zich dan waarschijnlijk nog lastig laten temmen.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    30 maart 2012 om 15:29

    Hmm een coldair intake maken die vervolgens circa 2m. lang boven een warme motor hangt en boven een hete compressor.
    Dat zal toch zeker wel beter kunnen d.m.v. hoodscope of bij het wiel aanzuigen.

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      30 maart 2012 om 16:04

      @jack_abarth:
      De air INtake kan ik niet zien.
      De grote buis die je voor het blok langs ziet liggen is de buis die van de intercooler middels de blauwe slangen op het standaard inlaat spruitstuk is aangesloten.
      Inderdaad, ze hadden misschien een korter en koeler pad kunnen bedenken voor het inlaat traject, maar dan hadden ze wel het een en ander aan het inlaatspruitsuk moeten verbouwen.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        30 maart 2012 om 16:09

        @ramshoek:

        Whoop my bad, intercooler vergeten. Maar goed het pad is dan nog steeds niet gunstig inderdaad.

        Login om te reageren
  7. rechercheur zegt

    30 maart 2012 om 19:48

    Leuke auto, lelijke velgen … beetje jammer!

    Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    30 maart 2012 om 20:36

    Die mag er wezen!

    Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    30 maart 2012 om 23:29

    Die velgen hebben bijna alle Golfjes uit de jaren negentig uit Almere ook…

    Login om te reageren
  10. peugeot zegt

    1 april 2012 om 00:59

    Hebb0n!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North