• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Return of the 200 SX? Nissan plant eigen GT86-fighter

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 oktober 2013 om 12:57 – 28 Reacties

Nissan 200 SX S14


Hoe meer GT86-achtigen, hoe beter, dat is de algemene consensus hier op de redactie, en onze gebeden worden (eindelijk) gehoord. Op de Tokyo Motor Show zal Nissan een ‘klein, sportief concept’ presenteren, om de animo bij het publiek hiervoor te peilen.

Het concept zal geen volledig nieuw ontwerp zijn, maar geïnspireerd op een Nissan uit het verleden. Dit is echter geen ‘Z’-model, aldus Nissan tegenover het Britse What? Car.

Moeten we het nog in blokletters voorzingen, of is het wel duidelijk? Dit gaat een concept in de geest van de SX-modellen worden. Klein, relatief betaalbaar en sportief. Net zoals de Toyota GT86 dus.

Niets is officieel, maar het ligt voor de hand dat het concept weinig weegt, een RWD-layout heeft, en gebruik maakt van de 1.6 liter turbo die in de Juke Nismo ligt. In laatstgenoemde levert het blok 200 pk, maar er schijnt in Los Angeles (dat tegelijkertijd met Tokyo wordt gehouden) een Nismo RS-variant (uitmelken maar!) te staan met nog meer paarden onder de kap.

De laatste 200 SX dateert van eind jaren ’90. Deze beschikte over achterwielaandrijving en een 2 liter turboblok dat 200 pk leverde. Het gewicht kwam destijds uit op 1.240 kg. De laatste ‘sportwagen’ die Nissan presenteerde was het Esflow concept, twee jaar geleden in Genève.

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker
  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

200sx, concept, Nissan, tokyo-2013

Vorig bericht: « Helemaal officieel: Lamborghini Veneno Roadster
Volgend bericht: Jorge Lorenzo – zeemeeuw: 1-0 [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    19 oktober 2013 om 13:00

    Ik zeg, DOEN.
    Daar gaan ze een hoop mensen blij mee maken, en niet alleen de JDM/driftfreaks.

    Login om te reageren
  2. Jantje_555 zegt

    19 oktober 2013 om 13:07

    jullie zouden ook de BRZ kunnen vernoemen he, de GT86 is meer Subaru dan Toyota!

    Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    19 oktober 2013 om 13:23

    Klopt, had het al van Jo Bonten gehoord. Hij is één van de testrijders die reeds maanden bij de ontwikkeling van deze wagen betrokken is.

    Login om te reageren
  4. stanny zegt

    19 oktober 2013 om 13:25

    Een mini gtr? Laat maar komen!

    Login om te reageren
  5. burninrubber zegt

    19 oktober 2013 om 13:36

    Laat maar komen!! M’n zwager heeft een Silvia heel vet ding

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      19 oktober 2013 om 17:07

      @burninrubber: S13/14/15?

      Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    19 oktober 2013 om 13:45

    Het zou vooral interessant zijn als ze wat kunnen snoeien in de gebruikelijke verplichte luxe en die wagen een stuk onder de 1200kg op de weg kunnen plaatsen. Want anders gaan ze de GT86 die een headstart heeft gehad niet aan kunnen.

    Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    19 oktober 2013 om 13:47

    Erg tof als het komt! Hou hem dan wel op een wat lage gewicht: iets van 1200 kilo of lager met 200+pk ofzo. Mjammie!

    Login om te reageren
  8. MLTB zegt

    19 oktober 2013 om 14:15

    Een mini-Godzilla :D

    Login om te reageren
  9. escort77 zegt

    19 oktober 2013 om 14:26

    Leuk voor de autoblog-reaguurders, maar ik denk dat er bij de gemiddelde consument eerder behoefte is aan een opvolger van de 100nx. Klein, simpel, targa-dakje, niet te duur qua aanschafprijs, verbruik en onderhoud.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 oktober 2013 om 14:57

      @escort77: de 100nx was een ” kijk mij eens ik kan NIETS goed maar doe wel hard mijn best om hip te zijn”-auto itt de 200sx die gewoon leuk en goed was als sportieve coupé. Dus nee weg met dat idee!!

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        19 oktober 2013 om 16:50

        @w0o0dy: ik ben het met je eens hoor, maar hoe vaak ben je een 200sx tegen gekomen, en hoe vaak een 100nx?

        Bij een auto als de 100nx halen 9 van de 10 kopers het maximale uit de auto wat er in zit, qua rijplezier. Een 200sx is veel meer voor puristen, en ik denk dat 9 van de 10 er niet uit halen wat er in zit.

        Je moet ze dan ook niet met elkaar vergelijken, maar ik ben geneigd te denken dat de business-case voor een 100nx beter uit zal pakken.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          19 oktober 2013 om 17:09

          @escort77:
          De 100 niks was destijds nog aan de straatstenen niet te verkopen, ik kan de exemplaren die ik buiten de showroom heb gezien op de vingers van mijn handen tellen.
          De praktijk wijst uit dat mensen die in die prijsklasse shoppen voor praktisch gaan.
          Helaas, het is niet anders, ook de Ford Puma is daar een goed voorbeeld van.

          De 200SX kwam en kom ik dus vaker tegen.

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 oktober 2013 om 12:41

      @escort77: 100NX lijkt me ook de meer rendabele optie. Tegenover bakjes als 208CC en Mazda MX5 enzo…

      Login om te reageren
  10. G-Ammo zegt

    19 oktober 2013 om 15:12

    Omg omg omg omg omg omg.

    JA!

    Login om te reageren
  11. bierbuik zegt

    19 oktober 2013 om 16:01

    Ik zeg maken die hap!

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    19 oktober 2013 om 16:13

    Als Nissan iets bouwt bouwen ze de beste!

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      20 oktober 2013 om 08:15

      @agera: Almera, Note, Pixo, Primera, Sunny…

      Login om te reageren
      • qashqow zegt

        21 oktober 2013 om 10:42

        @escort77: agera zei dan ook de beste, niet de mooiste.
        OT: altijd welkom. Onze showroom heeft een eyecatcher nodig. De Nismo verkoopt in verhouding zeer goed, +/- 24000€ voor een hot hatch (die écht goed rijdt; nay-sayers hebben hem nog niet geproefd) dus een betaalbare RWD coupé met eventueel een Nismo sausje over zie ik wel zitten.

        Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    19 oktober 2013 om 17:11

    Nissan… Please do! De S-Chassis zijn één van mijn meest gewaardeerde modelseries ooit en zou dus graag zien dat deze terug komen! Vooral de oudere (niet officiële) Sileighty’s vind ik prachtig om te zien.

    Login om te reageren
  14. heidekonijn zegt

    19 oktober 2013 om 18:11

    Zou heel tof kunnen worden… als ze hem deze keer MET remmen die naam waardig maken.

    Login om te reageren
  15. EB zegt

    19 oktober 2013 om 19:17

    Porsche boxter killer?

    Login om te reageren
    • amnesia zegt

      20 oktober 2013 om 05:04

      @EB: hahahaha

      Login om te reageren
  16. tvr1974 zegt

    19 oktober 2013 om 20:50

    Nissan heeft ook ooit een sunny gti-r gemaakt.. Destijds een klein, licht kanon op wielen.. Fantastisch om te rijden.. De Silvia is in Europa al lang niet meer geleverd maar wel in US en Japan enz.. Dus denk dat ie daar eerder op gebaseerd is dan een 180 of 200 sx..

    Login om te reageren
  17. twincamdude zegt

    20 oktober 2013 om 00:54

    Ben zo blij met mijn SX S13 :-).

    Login om te reageren
  18. racenderechter zegt

    20 oktober 2013 om 06:06

    Pixo en de micra eruit. 200sx s16 dr in!

    Do it.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 oktober 2013 om 07:59

      @racenderechter:
      Waarom zouden die ukkies eruit moeten? Nissan moet ook gewoon geld verdienen en dat gaan ze met een 200SX niet doen. Gewoon alle drie bouwen dus.

      Login om te reageren
      • johannes79 zegt

        20 oktober 2013 om 09:21

        @tupperware: of zou hij het over z’n oprit hebben??

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North