Return of the G: koop dit frisse 911 G-model uit 1985

Auteur: , 18 Reacties

Zeg nou zelf, is dit niet het mooiste model 911 dat ze ooit gemaakt hebben?

De 911 is een auto die al decennia lang tot de verbeelding spreekt. Aan de ene kant is de auto in vergelijking met een Ferrari, Lamborghini of Aston een tikje ‘gewoontjes’ en ‘bereikbaar’. Aan de andere kant is het een geweldenaar die al zo lang als ‘ie bestaat op ’s werelds circuits zijn mannetje staat in vergelijking met die nog ‘exotischere’ modellen en bovendien dagelijks inzetbaar is als je vervoer naar je werkt of desnoods naar de buurtsuper. Achterstoeltjes omlaag klappen en inladen maar die pakken groene ijsthee.

Inmiddels is generatie 991 bezig aan zijn tweede levensfase (rijtest), die tot spijt van velen gepaard gaat met een boel turbo’s. De stofzuigers zijn voor puristische 911-adepten de grootste cultuurschok sinds de overgang van de luchtgekoelde boxer naar de watergekoelde variant. Speculanten speculeren zelfs dat de atmosferische 991’s (rijtest) over ettelijke decennia meer waard zullen zijn dan hun jongere broertjes met gedwongen beademing.

Vóór generatie 991 hadden we al de veel geprezen 997, de verguisde 996, de verafgode 993, de gladde 964 en de originele 911. De laatste kent ontelbare varianten, maar is grofweg in te delen in het originele model dat van 1963 tot 1973 is geleverd en het ‘G-model‘ dat van 1973 tot en met 1989 is geleverd en schitterde in Charlie Sheen’s No man’s land. Ik beken, deze laatste is mijn persoonlijke favoriet.

Helaas zijn nette oude ‘Elfers’ inmiddels niet meer één maar minimaal twéé nieren waard. Momenteel staat dit exemplaar uitgevoerd in de perfect passende kleur ‘garnet Metallic’ op zwart leder namelijk te koop voor 84.995 Britse Ponden. Hoewel die valuta onlangs een tikje gezakt is in waarde, is dat nog steeds een flinke bak met centen. Je krijgt er dan ook wel wat voor, want deze 911 uit 1985 heeft slechts 4.428 mijlen achter de kiezen.

De auto is uitgerust met de wielen die je wilt hebben, namelijk zwarte Fuchs 16-inchers met gepolijste randen. Ook een Blaupunkt ‘Tucson’ radio is van de partij. De gewilde ‘G50’ versnellingsbak is dat niet, maar dat mag de pret niet drukken. Koop jij ‘m, of doe je net als Charlie en biets je ‘m gewoon?



18 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Heel leuk , maar toch liever model 964 . Ultieme 911 voor mij
EDIT: oké dan
Een 964 Turbo / 965 is overigens véél knapper ;)
@davelepeef: 965 was een prototype met een V8 in de 911 niet het zelfde als de 964 turbo dus
@ko4n: weer wat wijzer. Maar toch wordt 965 wel voor de turbo gebruikt. Zal het niet meer doen ;)
Zit er uit om door een ringetje te halen, maar de kleur kan me echt niet bekoren.
Dit lijkt mij een paint-to-sample 911, die ook nog eens meer waard zijn. Wel erg veel geld voor de gewoonste 911. ‘Sloancars’ op instagram heeft regelmatig dit soort low-Miles Porsche staan.
Mooie wagen hoor, maar voor dat geld heb ik liever een 997.
O, ik ben geen hardcore Porsche fanaat maar een 911 met dit aantal miles voor iets meer dan een ton in echt geld vind ik toch acceptabel.
Die kleur heb ik ook wel eens als ik alle restjes verf die ik nog heb staan bij elkaar donder. Een poepkleur noemen we het dan.
Doe mij maar een leuke 2.2 T voor dit geld.
Nee. Maar ik heb jaren 993 gereden, dus ik ben zwaar subjectief. Is het de 1na mooiste 911? Absoluut! Dit is hoe autos horen te zijn.
Ik vind dit de lelijkste serie 911. Ziet er cheap uit. Net alsof het een slechte replica is oid. Liever een 993 of 997 GT3 4.0l.
No man’s land is zeker ook één van mijn favorieten, coole film

Auto op de plaatjes vind ik ok, maar die kleur zag je volgend mij ook op botsautootjes op de kermis in die tijd, beetje een foute pornokleur
+veel voor de Outkast referentie!

Verder mooie auto, lekker industrieel met dat kleurtje
Ja de mooiste (en gevaarlijkste)
84.995€!!!
Dat zal ik voor mijn 911 3.0SC met 348.000km op de teller niet vangen ??
@polpol33: nee waarschijnlijk niet nee..
Mistlamp is netjes weg gewerkt :-S

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).