• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rightfuel: Caparo neemt het op voor diesel

Auteur: autoblogger, gepost 24 augustus 2008 om 11:47 – 16 Reacties

Caparo

Je zal maar per ongeluk benzine tanken als je een dieselauto rijdt. The horror! Juist ja, dat dacht het Britse Caparo ook. In Engeland zijn er per dag immers 400 automobilisten die diesel in plaats van benzine tanken, gevolg is een redelijke dure reparatie. Speciaal voor die mensen heeft Caparo de “Rightfuel” ontwikkeld…

Klinkt het bekend inde oren? Dat kan kloppen, onlangs schreven we namelijk over de Fuel Checker en tevens kennen we de Fuel Warner en de Diesel Guard. Het feit dat er zoveel producten zijn voor dit “probleem” geeft al aan hoeveel idioten er zijn die de verkeerde brandstof tanken.

De Caparo Rightfuel is gemaakt van kunststof en heeft een licht gewicht (vandaar Caparo?). De unit past op de top van de vulbuis. De Caparo Rightfuel, welke de tankdop vervangt, maakt gebruik van het verschil in mondstuk-afmetingen. Hierdoor kan alleen de juiste brandstofslang toegang krijgen tot de tank.

Capara RightfuelDe oplossing werd ontwikkeld door de gepensioneerde marine-commandant en amateur uitvinder Martin White, nadat hij verkeerde brandstof in zijn BMW wist te tanken. “Het eerste prototype werd gebouwd terwijl ik op een camping vakantie aan het vieren was met mijn vrouw, een kleine toolkit en tal van stukken van gebogen metalen”, zo laat hij weten. “Uiteindelijk had ik iets vervaardigd dat werkte en toonde het aan innovatie-specialisten op het Caparo Innovation Centre op de Wolverhampton University. Zij hielpen mij het systeem te verfijnen en zorgden voor validering van het model. Na gesprekken met verschillende potentiële investeerders, werd het voorgelegd aan Caparo’s CEO Angad Paul die meteen het potentieel zag en overging tot productie.

Ook interessant!

  • Nog een record: ook diesel is nu duurder dan ooit
  • Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
    Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Ook tweedehands koopt geen hond meer een diesel

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, Diesel, tanken

Vorig bericht: « Spyshots + video: Porsche Panamera vs Aston Rapide
Volgend bericht: Spirra komt naar de Benelux »

Lees Interacties

Reacties

  1. GeoBem007 zegt

    24 augustus 2008 om 11:52

    En ik die even dacht dat er een Caparo Diesel ging komen!

    Jongens toch..

    Maar ehm.. Hebben de pompen bij ons niet allemaal deze afmetingen?

    Login om te reageren
  2. Midas zegt

    24 augustus 2008 om 11:57

    dat hebben toch al veel auto’s standaard? Van de Mondeo weet ik het iig zeker!

    Login om te reageren
  3. jampa zegt

    24 augustus 2008 om 11:59

    @ GeoBem007

    inderdaad, dat dacht ik ook, schrok me kapot! Dat zou een tragisch verlies zijn!

    Login om te reageren
  4. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    24 augustus 2008 om 12:00

    hehe waarom niet :P

    deze ultieme sportwagen blijft beter, zoals die dicscussie vorig jaar met die veyron.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    24 augustus 2008 om 12:04

    @Béé eMm double v Motorsport 3: artikel gelezen?…

    Login om te reageren
  6. Pino143 zegt

    24 augustus 2008 om 12:06

    -edit: uiteraard, het is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. AudiFan zegt

    24 augustus 2008 om 12:14

    Even veranderen ;)

    Verder wel handig, hier ook laatst nog overkomen, alleen zoals GeoBem007 al zei, hebben wij dat wel??

    Login om te reageren
  8. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    24 augustus 2008 om 12:36

    @ autoblogger

    haha wat een vraag.. uhm anders laat ik geen bericht achter he ;)

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    24 augustus 2008 om 15:18

    Zou het nou beter verkopen doordat er Caparo op staat?

    @ BMW M3; Nou, je comment leek anders niet erg op het artikel gericht te zijn… ;)

    Login om te reageren
  10. Raptor zegt

    24 augustus 2008 om 15:23

    Zoals ik al enkele keren zei : maak die dingen gewoon allemaal in een andere vorm.

    Login om te reageren
  11. C30CDIAMG zegt

    24 augustus 2008 om 15:28

    pff, had ooit een vw polo ui ’83, die had dat zelfs!

    Login om te reageren
  12. J. zegt

    24 augustus 2008 om 16:08

    @Raptor, dat is niet backward compatible met huidige auto’s.

    Login om te reageren
  13. BaRa zegt

    24 augustus 2008 om 23:25

    “De Caparo Rightfuel is gemaakt van kunststof en heeft een licht gewicht”. Moet dat niet “heet een laag gewicht” zijn?

    Login om te reageren
  14. BaRa zegt

    24 augustus 2008 om 23:25

    “heeft”, dus, in plaats van “heet”

    Login om te reageren
  15. Ernst Z06 zegt

    25 augustus 2008 om 10:06

    Op alle nieuwe Fords zit tegenwoordig capless refueling die alleen de juiste dikte van de slang toelaat (tenzij je hard forceerd)zit ook geen benzinedop meer bij ,kan je die ook nie meer laten liggen……
    alleen geen idee of het ook lichtgewicht is ………

    Login om te reageren
  16. senor Ignis zegt

    25 augustus 2008 om 11:24

    @ Ernst Z06:

    op de mondeo mk3 zat het volgens mij ook al. niet geheel nutteloos zo blijkt na alle berichtgeving hier.

    p.s. mijn benzinedop zit aan een kunstof koordje vast aan de auto en volgens mij is dat bij de meeste auto’s tegenwoordig zo.

    maar.. vroeger had ik een nissan sunny uit ’88 en daarvan ben ik ook een keer de dop vergeten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North