• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rigoreuze facelift Ford Escape haalt 885 km

Auteur: willeme, gepost 25 oktober 2022 om 13:00 – 8 Reacties

rigoreuze facelift Ford Escape

Deze rigoreuze facelift van de Ford Escape was niet voor niets. En waarschijnlijk is het een voorbode voor onze Kuga.

Het is niet de eerste keer dat een model relatief vroeg een facelift krijgt. Dat kan meerdere redenen hebben. Soms dient de kwaliteit even flink aangepakt te worden (denk aan de eerste Opel Astra-facelift begin jaren ’90). Of een model slaat gewoon niet aan dankzij diens ‘uitdagende’ styling, zoals de Subaru Tribeca.

In het geval van de Ford Escape is het juist het tegenovergestelde. Kennelijk vond men dat model te anoniem. De Ford Escape is de Amerikaanse versie van onze Ford Kuga, de medium crossover (die in de VS een Compact Crossover is vanwege grote buiken, milkshakes en hamburgers van een kilo).

Bipsen

Opvallender

De Ford Escape heeft een rigoreuze facelift ondergaan. Met name de neus is compleet afwijkend. De uitgaande versie was vrij ingetogen, bescheiden en gestroomlijnd. De nieuwe grille is eigenlijk net als alle andere US-Ford crossovers. Veel opvallender.

De koplampen lijken platter te zijn en hebben ‘aggressiever’ vormgegeven LEDs. Ook is er een lichtbalk boven de grille. Die grille is sowieso al voor groter en ‘grover’ qua structuur. Dat niet alleen, de bumper eromheen is ook breder, dieper en voorzien van meer vouwen.

rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape

Ford zal het met een reden gedaan hebben, maar stiekem vonden we de huidige Kuga best een aardig model. Misschien ook wel juist omdat ‘ie niet aggressief gestileerd is.

In de VS stappen ze ook af van de oude namen voor uitvoeringen en loopt het meer in lijn met hoe we het in Europa doen. Er is een basisuitvoering, Active en Platinum. Dan zijn er diverse gradaties van de ST-Line.

rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape

Techniek rigoreuze facelift Ford Escape

Qua techniek zijn er niet vel wijzigingen. Er is een 1.5 EcoBoost met 182 pk en een 2.0 EcoBoost met 250 pok. Een hybride-versie kennen ze ook van de Ford Escape, die levert zo’n 210 pk. Tevens is er een plug-in hybride met zo’n 225 pk. Volgens Ford heeft die een rijbereik van maar liefst 885 km! Nu kijken dieselrijders daar niet van op, maar in de VS vindt men het kennelijk veel door het specifiek te benoemen.

rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape
rigoreuze facelift Ford Escape

Het valt nog maar te bezien of wij ook deze wijzigingen krijgen. De ‘oude’ styling van de Ford Escape was nog gebaseerd op die van de Fiesta en Focus. Die modellen zijn er nu niet meer in de VS, dus loopt de Kuga nu keurig in de pas met de Explorer en Expdition.

Aan de andere kant past het wel in de filosofie van Ford om één model wereldwijd te voeren. Het zou ons dan ook niets verbazen als de Ford Kuga gaat lijken op de rigoreuze facelift van deze Ford Escape.

Meer lezen?

Ook interessant!

  • vernieuwde Ford Focus
    Er is wéér een vernieuwde Ford Focus
  • Laatste Ford GT overhandigd aan gelukkige eigenaar
    De laatste Ford GT voor Nederland
  • Dít is de best verkochte PHEV van Europa
  • Ford Fiesta 2022 facelift - rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

escape, facelift, Ford, Hybrid, Hybride, kuga, plug-in, st-line, Video

Vorig bericht: « Opgefriste Toyota Corolla nu ook voor Nederland
Volgend bericht: Ford Fiesta uit productie in 2023, geen opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. alexh zegt

    25 oktober 2022 om 13:18

    885km?

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      25 oktober 2022 om 13:34

      Ja waar gaat die 885km over? Of is het mss de bedoeling dat 85km rijbereik of snelheid op elektriciteit haalbaar is

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        25 oktober 2022 om 15:58

        Ook niet. Ik vind via google 38 mijlen.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          26 oktober 2022 om 07:02

          Dud 60 km van de 885 is elecktrisch

          Login om te reageren
  2. dare2think zegt

    25 oktober 2022 om 13:30

    Maar waarom haalt ie 885 km? Daar was ik na de titel en na het artikel benieuwd naar.

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      25 oktober 2022 om 15:47

      edit, artikel is aangepast

      Login om te reageren
  3. 1000bochten zegt

    25 oktober 2022 om 13:42

    De gemiddelde auto haalt tegenwoordig wel 350.000 km. Valt me die 885 km toch wat tegen…

    Login om te reageren
  4. auto62 zegt

    26 oktober 2022 om 20:57

    Edge staat toch boven escape

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North