Deze Mercedes G55 AMG oldtimer rij je (bijna) belastingvrij

Auteur: , 57 Reacties

Occasiontip van de week: een G55 AMG die ouder is dan deze G63 of uw auteur, hij stamt namelijk uit 1982. Maar de eerste AMG-Geländewagens werden toch pas in 1997 geïntroduceerd? Klopt. It's magic!

Je zou na het bovenstaande gaan denken dat er bij deze G-Klasse net zoals bij Radamel Falcao of de gemiddelde Nigeriaan met de geboorteakte is gerommeld, maar nee. In de basis is het een 300 GD, een model dat tussen 1979 en 1990 werd gemaakt, en was voorzien van een 3.0 liter zes-in-lijn diesel, met een whopping 113 pk en 191 Nm.

Door het chassis te behouden, maar er een 354 pk sterke, atmosferische 4973 cm³ V8 en een andere carrosserie op te bouwen kan je nu van extra power genieten zonder dat je daar de volle mep aan MRB over hoeft te betalen. Een kwarttarief is voldoende, maar dan moet je hem wel in de wintermaanden laten staan.

Bijna 80.000 euro wil de dealer hebben voor de G, die dik 135.000 kilometer op de teller heeft staan. Takers? Of wil je een nog oudere, zoals deze G500?



57 reacties

80 rooitjes, dat is een hoop geld voor een oldtimer;-)
Awesome, alleen nog steeds iets te duur voor mij.
Perfecte auto……Behalve de prijs natuurlijk.
Nee, sorry…. net iets te weinig knopjes op het dashboard.

80K? voor dit?
Doe me dan maar deze Brabus met minder op de teller voor 17K
http://link.marktplaats.nl/694808665?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=60573
@awesome: iets zegt mij dat dat geen echte brabus is, en dan zit je bovendien nog steeds met de wegenbelasting.. en die zal niet mals zijn op zulke bakken
omgekatte kutzooi ..

max. trekgewicht 2500kg !!
staat op het chassis van een Fiat Panda dan zeker ..
@lincoln: Wordt maximaal een paard mee getrokken dus dat komt wel goed, en wat is er fout aan het chassis van een Panda ? Kan alleen maar goed zijn…
@norge:

een Panda heeft geen chassis ..

ter illustratie ..
een Cherokee uit 1982 (die net zo groot als een Panda is) trekt 3300 kg ..
@lincoln: Bodemplaat dan…
@norge:

2500kg voor een omgebouwde tractor gaat gewoon nergens over ..
@lincoln: Klopt, maar dat tractortje is wel lekker goedkoop in gebruik straks. En mijn oude Volvo kan ook makkelijk een ton meer trekken als tie eigenlijk mag.
@norge: @lincoln: zijn jullie bezig met een wedstrijdje verpissen?
@camber24: Doe jij dat nooit dan? ;)
@lincoln: überhaupt is de kilometerslang van de huidige motor denk ik of sinds de ombouw. Het chassis zal al wel een tonnetje of 6 hebben gereden….
80k afrekenen om belastingvrij te rijden?!?. Is er een kliklijn om dit soort gefraudeerde/omgekatte auto’s aan te geven?
@gearhead:

is al gedaan ..

vandaar de nieuwe oldtimer regeling ..
@lincoln: waarmee ze iedereen naaien!!
Het lijkt mij dus meer voor de hand liggen dat ze een chassisnummer van de echte G hebben ingeslagen in deze gestolen/schade AMG
@gearhead:

nope .. levendige handel in chassis (die al 35 jaar precies hetzelfde zijn) en kentekens ..
Holy f*cl, voor 80.000,- is er vast wel een originele G55.
@phaeton: Klopt, en dan heb je ook nog eens een echte G55 (mooiere velgen). Ik heb met regelmaat in een G55 gereden en weet ook de dagwaarde weet van deze auto (i.v.m. met overschrijven naar een andere B.V.). Je koopt voor € 80.000,- twee van deze kanonnen, misschien dat marktwaarde iets hoger licht dan de werkelijke dagwaarde maar zeker niet het dubbele. Het dashboard van dit model is het “oude” AMG G55 dashboard dus vergelijk ik hem ook met een 2004 AMG G55 (slechte connectiviteit met rand apparatuur zoals telefoon en iPod)
In de wnter moeten laten staan?!
In de winter zou ik m juist willen rijden!!
@tvputr: Dacht ik ook meteen aan.
@v12biturbo: ja toch.!? Winter banden eronder… je bent king of the road!
Wat is er mis met een G 300D (doemijdiemaar)?

Ik vind het wel louche deze wagen.
Zo een G is toch niet te slopen? Hoe komen ze aan een donor wagen voor de onderdelen?
@kaeser:

“defensie” .. kijk maar op wikipedia ofzo ..
@lincoln: juist daar rijden ze allemaal in een G55…
@kaeser: nee maar onderdelen zijn identiek
Ik vind 80.000 euro best wel veel geld voor een G55 amg met 135.000 kilometer op de teller.
Ik denk dat meneer seldenrijk nog even zelf in de G wil blijven rijden.
@eklasse:

hij wil zijn naam eer aandoen iig ..
Voor hetzelfde geld heb je een echte met ruim 500pk.
En als ik dan 80.000 stuk kan slaan kan ik hem ook vast wel rijden en onderhouden.
@Hubert: doet er niet toe, als je wil bluffen en of bijdehand doen plakte je vroeger een M op je 325i/530i (voor S bestond en AMG bekend was) of je had een audi (ur-)quattro waar je onder ging liggen om te kijken of het een echte was, Als je dat nu wil doen moet je het met een G AMG doen
Er zal toch wel een dag komen dat onze overheid gaat ingrijpen, het gaat om geld dus dan worden ze wakker, niet oor wat u en mij snachs wakker houd, nonetheless Mercedes G iedere dag/item weer een beetje meer epic.
Ik heb er es een sloop auto ingeruild , voor een nieuwere auto.
Mijn sloopauto stond er paar dagen later te koop .
Dealeronderhouden volgens hun site!!!!!
Jullie vergeten het aller belangrijkste (meest interessante) aspect van deze auto: Bijtelling.
En de prijs zal ook wel zo zijn omdat wij niet de enigen zijn die dat toch welerg leuk vinden zo’n G AMG.
Nooit hard rijden maar wel die brul uit de uitlaat bij ieder stoplicht en dan in een deuk liggen
Zeer vaag, check vwe.nl eens.

Officieel is hij gedemonteerd.
vervaldatum apk 2605 1984!!!
Lijkt me geen fris zaakje
@bofkont:
Het lijkt erop dat Jetcars hier zijn gelijke heeft gevonden….
@jrk68: lijkt mij idd ook.
Wel een mooi pand heeft deze gast, een oplichter met klasse ;)
@jrk68: day is me nogal een uitspraak zeg…
@bofkont: klopt via een kenteken app, krijg ik. deze auto zou niet op de weg mogen staan. Deze is mogelijk gesloopt of gestolen. Lekker Vaag.
@arjontje: keuring volgt pas na aankoop. Is normale gang van zaken.
En sir smokalot het is geen dealer!
Maar een handelaar.
Je mag maar 1 aanpassing maken, of de koets, of het chassis(incl assen) of de motor. Bij deze is alleen het chassis vervangen waardoor hij de leeftijd van de rest krijgt, leuk voor nu maar bij de eerste gezamenlijke kun je hem achterlaten
Mag de verkoper aub een schop krijgen……alleen omdattie bel. Vrij is meteen bijna n ton drvoor durven vragen….. Bahbahbah…..
@mustang750supersnake: Toevallig is het de op één na goedkoopste 55 AMG die momenteel in Nederland word aangeboden. En nee, ik ben niet werkzaam bij het bedrijf die deze auto aanbied. Dus kijk uit met wat je zegt voordat je iemand dood schopt en 240u moet gaan schoffelen.
@PiK: Maar dat zijn wel allemaal supercharged 55’s of 63amg’s. Dit is de AMG motor uit de E klasse van bj2000 zeg maar (slecht in die W nrs van Merc).
@mustang750supersnake: Dat doen ze toch ook met die musli 106/c1 bakkies. doen 2e hands nog altijd 7k omdat ze belastingvrij zijn. Dagwaarde ligt meestal op 2 a 3k.
De 300GD had niet zoveel vermogen als geschreven door de veelrokende heer. De toenmalige eigenaren zouden zoveel vermogen graag hebben gehad;-)
Ook hadden ze geen 6, maar een 5-in-lijn, namelijk de onvolprezen OM617. Heerlijk roffelend met 88 trappellende paarden (de allerprilste zelfs maar 80) en 172 Nm. Voor de rest is het natuurlijk eeuwig zonde om een W460 om te bouwen naar een W463 Bling-Bling-Rapperbak.
Doodschopt..??? Wat maak jij nou drvan?
Heb vaak genoeg n trap onder me achterste gehad van me pa en ik ik heb t ook overleefd hoor….niet zo overdrijven aub he….
Om iemand naar de andere wereld te trappen moet je toch wel Heel hard je best doen…..
Sorry hoor… Maar ik vind 80.000 ballen veel te veel voor n g-klasse uit 1980( ongeveer dan)…. Ook al hangt dr n nieuwer type blok in…….t chassis is wel nog de oude….
De auto ziet er niet alleen uit als een ouderwetse blokkendoos maar blijkt ook technisch net zo uitwisselbaar als een LEGO bouwdoos.
“Maar de eerste AMG-Geländewagens werden toch pas in 1997 geïntroduceerd? Klopt.” Klopt niet: in 1996 is er nog een G36 AMG geweest. Volgens mij alleen in Japan trouwens.
Belachelijke prijs, daar koop je een 2 jaar oude ML AMG voor, die miljoenen keren moderner en veel sneller is dan deze totaal overgewaardeerde simpele blokkendoos.
@sir-Smokalot:
Leest u de comments wel eens?
Bekijk die van mij op 25 juli om 02.00 uur eens.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).