• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijimpressie: Lotus Elise 111S

Auteur: Dennis, gepost 8 juli 2005 om 15:50 – 9 Reacties

" align=

De Elise is het absolute succesnummer van Lotus. Er zijn er inmiddels al meer dan 20.000 gebouwd. Rijden in een Lotus Elise schijnt puur rijgenot te zijn, niets meer en zeker niets minder! Met 160 pk op de achterwielen en een gewicht van slechts 757 kg, is de Lotus Elise 111S een bedreiging voor menig (dure) sportauto. De Elise is dus niet gemaakt voor praktisch gebruik en comfort maar voor zuiver rijplezier…

Uit alles blijkt het pure sportautokarakter van de Elise. Aan alle kanten straalt de Elise sportiviteit en kracht uit en er is alles gedaan om gewicht te besparen. De kunststof bodypanelen, het ontbreken van airco, elektrische ramen, ABS, stuurbekrachtiging of een fatsoenlijke kofferbak zijn daar op opvallendste voorbeelden van. Ook is het onderstel enorm hard afgesteld en worden alle oneffenheden in de weg doorgegeven. Is de Elise dan bedoeld om comfortabel mee over de boulevard te cruisen? Nee, de Elise is ontwikkeld als een rasechte sportauto. Wanneer je eenmaal onderweg bent en wat slingerweggetjes hebt opgezocht vergeet je die onpraktische zaken snel. De Elise stuurt messcherp waardoor het lijkt alsof je direct verbonden bent met de wielen. De motor brult erover en er is geen enkele elektronica die de auto in het gareel houdt als het dreigt fout te gaan. Dit is pas echt een sportauto!

Lees de volledige rij-impressie op autowereld.com

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, Lotus

Vorig bericht: « Peugeot 807 styling kit
Volgend bericht: Nieuwe 2.0 liter diesel voor Renault »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    8 juli 2005 om 19:26

    Dta kan je wel stellen!
    Ik was gister bij de garage voor mijn auto, en daar stond in de showroom een 2de hands elise. Je zit zo onvoorstekbaar laag in zo’n auto, dat het net moet zijn alsof je in een kart rijdt…
    Alle rondingen zijn ook erg geslaagd aan deze auto.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    9 juli 2005 om 13:56

    Binnenkort noemen we het misschien een Volkswagen Elise. Lotus moederbedrijf, Proton uit Maleisie, is in vergaande onderhandelingen met VW voor een overname..
    http://autoblog.it/uploads/lotus_vw.jpg

    Login om te reageren
  3. Sir Smokalot zegt

    9 juli 2005 om 14:25

    Verbaast me niets. Dit zou een welkome sportieve aanvulling van de VW-groep zijn. Ze hebben lamborghini al en bentley, als de luxe/sportieve exclusieve wagens; lotus zou mooi in het lage, maar toch exclusieve segment vallen.
    Bovendien moet VW wel blijven groeien om haar positie te behouden.

    Login om te reageren
  4. Pete zegt

    3 februari 2006 om 20:06

    Reed afgelopen weekend in een lotus Elise met een Honda Vtec engine, 220 pk! Dat is pas helemaal super.

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    3 februari 2006 om 20:28

    Ik denk dat jij je vergist Pete. Er is er wel één met een Toyota blok met variabele kleppentiming maar geen Honda Vtec.

    Login om te reageren
  6. Pete zegt

    3 februari 2006 om 23:00

    Nee hoor W0o0dy, het was echt een HONDA-blok. Ik heb hem zelf gezien. Op speciaal verzoek bij van der Kooy scheen hij erin te zijn gelepeld. Klonk geweldig en reed nog beter.

    Login om te reageren
  7. Pete zegt

    3 februari 2006 om 23:04

    Bovendien, de Toyota heeft ‘slechts’ 192 pk.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    4 februari 2006 om 01:10

    heeel apart, maar ok, honda vtec blokken zijn wel erg goed

    Login om te reageren
  9. Cowan Scott zegt

    2 maart 2006 om 17:09

    foutje.. ik bedoelde 0-160km/h in 9.43 sec.

    Cowan Scott
    South West Scotland

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North