• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: 346 pk sterke Seat Leon Cupra

Auteur: Wouter, gepost 3 maart 2008 om 17:00 – 64 Reacties

Seat Leon Cupra VDV
Zigzaggend tussen de regendruppels ren ik de deur binnen. “Hoi, ik kom de Leon Cupra halen. Je weet wel die met 346 pk.”

Seat Leon Cupra VDV video

En nee, er zijn van het huidige model Leon geen exemplaren van de band gerold met aandrijving op alle vier de wielen. Alle 346,6 pk’s (om precies te zijn) mogen dus via de voorwielen proberen deze witte Leon te katapulteren naar onaardse snelheden. Helaas is het Oudhollandsch rotweer: niet warm, niet koud, maar wel erg nat. Had ik al gemeld dat ik met een voorwielaandrijver met 346 pk op pad ging?

Seat Leon Cupra VDV

Gelukkig heeft de Leon Cupra VDV een mooie powerknop gekregen: daarmee kan het vermogen worden teruggeschroefd. Natuurlijk probeerde ik die meteen even uit om vervolgens de knop op standje vol vermogen te zetten en er niet meer naar om te kijken. Die 346 pk lijken ongelooflijk veel en die werden dan ook niet gehaald met alleen maar een aanpassing van het motormanagement. Van der Velden monteert een 3” downpipe, Milltek uitlaatsysteem, carbon airbox en een Forge dumpvalve. Je moet ook niet vergeten dat het blok van de Leon Cupra in de basis gelijk is aan dat van de Audi S3 en die auto heeft al 265 pk.

Seat Leon Cupra VDV

Ken je dat gevoel? Je ziet een slapende hond, laten we zeggen een herder. Die ziet er zo best lief uit, maar hij is best groot en zijn tanden ook. Toch moet je hem even wakker maken en dan reageert het beest best ontspannen. Hetzelfde gevoel had ik de eerste meters in de regen in de Van der Velden Cupra, het lijkt eng, maar eigenlijk valt het best mee. De gasrespons is gemoedelijk en bij het indrukken van het rechterpedaal versnelt de Leon gewoon zonder drama. Dat geeft zelfvertrouwen. Bij de herder denk je dan: “Kan ik aan zijn oren trekken of bijt hij dan wel mijn arm er af?” Echt ontdekken doe je pas als je de grenzen opzoekt en dus mocht op een gegeven moment het gaspedaal tot op de bodem naar beneden. En het wonder geschiedde, mijn arm werd er niet afgebeten.

Seat Leon Cupra VDV

Er was een hoop wielspin, een zekere onrust in het stuur en geklapper van de voorwielen. Maar het is minder dramatisch dan je zou verwachten met 346 pk op alleen de voorwielen op nat wegdek. Met een beetje beleid of een beetje hulp van de tractiecontrole van JD Engineering blijft de boel aardig in toom. Die tractiecontrole is één van de betere in zijn soort, in plaats van een volledig afknijpen van het vermogen wordt de toevoer van de brandstof en de ontsteking heel even onderbroken. Dat zorgt voor het karakteristieke mitrailleur achtig geluid en zorgt dat de grip blijft behouden.

Seat Leon Cupra VDV

Tijdens de opnames voor de video was het gelukkig droog, zodat Ruben’s nieuwe paraplu in de tas kon blijven. Een zonnetje en kwik dat temperaturen van boven 10 graden liet zien, maakte het feest compleet. Behalve de motorische aanpassingen monteerde Van der Velden ook een Bilstein BT12 onderstel met andere veren dempers. Ook mochten de standaard Cupra velgen het veld ruimen voor magnifieke matzwarte 19” BBS CH Motorsport velgen. Tezamen met de 235/19 Continental Sportcontact banden zorgen deze aanpassingen voor een absurde hoeveelheid grip. Op droog asfalt moet je een behoorlijke hooligan zijn om grip en/ of tractie te verliezen en komt het gehele pakket pas echt tot zijn recht.

Seat Leon Cupra VDV

Een specifiek vermogen van dik 170 pk per liter betekent niet automatisch dat het een onrustig piekerig blok is. De vermogens- en koppelkromme zijn zelfs uitgesproken breed: vanaf 2500 toeren begint het echte sleuren en het vermogen blijft stijgen tot 6500 toeren. In de praktijk betekent dat er in elke versnelling genoeg kracht is om bijzonder veel vaart te maken.

Seat Leon Cupra VDV

Overigens moet wel worden gemeld dat dit exemplaar maximaal getuned is. Klanten die een Cupra met deze treatment willen bestellen krijgen een exemplaar met 335 pk, want dan is er iets meer marge. Er zijn ook varianten met 270 of 300 pk, maar dan zou je ook naar de Leon FR VDV kunnen kijken die ook 270 pk haalt en vriendelijker geprijsd is. Niet dat de Leon Cupra VDV extreem prijzig is overigens. Een standaard Leon Cupra komt op 34 mille en het pakket met 335 pk komt op 2750 euro. Voor een kleine 37 mille heb je dan een auto die zich kan meten met heel snel spul. Van der Velden biedt overigens volledige garantie.

Met dank aan Autoservice Van der Velden die zo vriendelijk was om ons de sleutels van dit pretpakket te overhandigen. Het filmpje is hier in Hi-res te zien en ook in lagere kwaliteit op het oude vertrouwde autojunk.

Ook interessant!

  • CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
    CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
  • ABT Cupra Leon Sportstourer
    ABT Cupra Leon Sportstourer is 370 pk sterke familiestation
  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, leon, Rijtest, Seat, tuning, Video

Vorig bericht: « Spyker C8 Spyder GT2R in vuur en vlam
Volgend bericht: Porsche koopt Volkswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincent996 zegt

    3 maart 2008 om 17:02

    Impressive wouter… ik heb er geen woorden voor!!!

    Login om te reageren
  2. en schede zegt

    3 maart 2008 om 17:03

    Pff 346 pk in een Seat Leon, het wordt steeds gekker…

    Login om te reageren
  3. MurcieBoy zegt

    3 maart 2008 om 17:07

    346 pk op de voorwielen?!

    Login om te reageren
  4. Djivy zegt

    3 maart 2008 om 17:08

    Is er garantie op deze kit?
    (Buiten het feit dat de fabrieksgarantie sowieso vervalt)

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    3 maart 2008 om 17:09

    waarom mag wouter al die cars rijden(niks tegen hem)?? :P
    De rest lijkt wel dood. :D

    Login om te reageren
  6. Gideon zegt

    3 maart 2008 om 17:14

    Ik dacht altijd dat 250pk op de voorwielen wel het maximum was, maar deze bewijst het tegendeel.

    Leuke vergelijking met een herdershond :D

    Login om te reageren
  7. Wtf zegt

    3 maart 2008 om 17:15

    Login om te reageren
  8. Edwin zegt

    3 maart 2008 om 17:15

    Fabrieksgarantie wordt overgenomen door ons (van der Velden SEAT)

    Login om te reageren
  9. Wouter zegt

    3 maart 2008 om 17:15

    @Djivy: jep, heb het ook nog even toegevoegd aan het artikel.

    Login om te reageren
  10. Wouter zegt

    3 maart 2008 om 17:16

    Ed was me voor. :-)

    Login om te reageren
  11. HGP zegt

    3 maart 2008 om 17:17

    Tel ik daar ongeveer 5 seconden naar 100?

    Login om te reageren
  12. Jeffrey zegt

    3 maart 2008 om 17:23

    @djivy

    Voor zover ik weet blijft de garantie via vdv gewoon behouden, nieuwe auto’s kunnen ook direct worden voorzien van een chip en daar blijft de garantie ook op geldig…..

    Login om te reageren
  13. RA999 zegt

    3 maart 2008 om 17:23

    Op naar de 400 zou ik zeggen…
    Maarre, kan de rest van de auto dat extra vermogen wel voor langere tijd aan? Want voor 2750 euro krijg je toch alleen meer vermogen en geen aanpassingen aan de rest van de auto?

    @Wtf
    Voortaan even het stukje “width=”450″” weghalen ;)

    Login om te reageren
  14. Adriaan zegt

    3 maart 2008 om 17:26

    “evenveel lol als met een vorige generatie M3 of S5” ?
    eh, ja dus….

    Login om te reageren
  15. Bertuss zegt

    3 maart 2008 om 17:29

    Vind hem niet echt mooi met die velgen zo … geeft wel iets extra’s, maar mooi is anders. Maar daar gaat het in deze auto ook niet echt om natuurlijk. Niet normaal meer die pk’s …. wel stoer :)

    Login om te reageren
  16. Kelthas zegt

    3 maart 2008 om 17:30

    Hmmm evenveel pk als een vorige M3 én even veel fun? Dat eerste ja, dat tweede …

    Login om te reageren
  17. Fabian zegt

    3 maart 2008 om 17:32

    Heerlijk die hi-res video! Prima camerawerk, had alleen er graag nog wat meer van gezien. Misschien nog wat details van de auto..een rondje om de auto.. zoiets. Verder top ! _O_

    Login om te reageren
  18. Lampuhkap zegt

    3 maart 2008 om 17:36

    400 is makkelijk haalbaar :) Kijkend naar JD zn verleden :P 363pk in een Golf 1 GTI met 1900cc 16v G60 :D en tegenwoordig is 250 pk ook niet gek meer aan de voorwielen

    Login om te reageren
  19. mcx zegt

    3 maart 2008 om 17:41

    346PK is leuk speelgoed maar wat is die auto lelijk!

    Login om te reageren
  20. Alec zegt

    3 maart 2008 om 17:44

    Oetinger doet et zelfde grapje alleen dan met wat meer bodywork…..

    niet heel erg bijzonder dus, wel leuke review.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    3 maart 2008 om 17:54

    Jullie hebben wel een zwak voor de Leon zeg. Alweer een rijtest. En ‘zomaar’ :P een voorbeeld: De Citroën C4 VTS hebben jullie nog helemaal niet ‘gedaan’! Foei. ;)

    Login om te reageren
  22. VeyronLover zegt

    3 maart 2008 om 17:57

    leuke auto, subtiel en beresterk! :-) goed om te weten dat de prijs zo laag is, én je krijgt garantie! Dat doen zeer weinig tuners!!! :-o

    Login om te reageren
  23. porschefan zegt

    3 maart 2008 om 18:02

    wat een beest…
    :shock:

    Login om te reageren
  24. Alex zegt

    3 maart 2008 om 18:03

    serieus mijn droomauto voor later :)

    Login om te reageren
  25. Lexus zegt

    3 maart 2008 om 18:07

    Tekst: Op droog asfalt moet je een behoorlijke hooligan zijn om grip en/ of tractie te verliezen en komt het gehele pakket pas echt tot zijn recht.

    Filmpje: Maar als je met enigzins beleid gas geeft, dan heb je grip en tractie genoeg.

    Wat is het nou precies, Wouter ?

    Voorderest een mooi filmpje, leuke tekst ;)

    Login om te reageren
  26. FordGT zegt

    3 maart 2008 om 18:13

    346 pk in een Seat Leon Cupra. Prachtig. Lekker rap.

    Login om te reageren
  27. Nick_BE zegt

    3 maart 2008 om 18:26

    Is het niet handiger om dit op een Audi S3 te doen, dan kan je meer van het vermogen op meer momenten kwijt dankzij de 4WD.

    Bijna 350pk alleen op de voorwielen vind ik er toch wel ver over, zelfs al gooi je er allerhande differentiëlen en vormen van tractiecontrole tegenaan.

    Login om te reageren
  28. Ejay zegt

    3 maart 2008 om 18:29

    Ik denk dat het kitje op de S3 meer tot zijn recht komt ivm de Quattro die de achterwielen erbij trekt wanneer er grip verloren word. Verder is de Cupra van buiten inderdaad wel aardig, maar het interieur… Ik persoonlijk vind het interieur belangrijker dan het exterieur, omdat je daar meestal zit ipv op de motorkap of op het dak, Verder is de high res gewoon een blijvertje.

    Login om te reageren
  29. Ringfan zegt

    3 maart 2008 om 18:30

    Supergaaf!!!

    Auto schreeuwt ook niet dat ie de snelste is… Issie t’uuk wel!

    Helemaal af deze Seat…

    Login om te reageren
  30. jopheij zegt

    3 maart 2008 om 18:41

    Het VDV pakket ook toepasbaar bij de vorige generatie Leon cupra?

    Login om te reageren
  31. Kees zegt

    3 maart 2008 om 18:43

    Heerlijk! Toevallig werd ik enkele weken geleden door een vriend van me op deze wagen gewezen. Leuk dat ‘ie hier weer terug komt. De buitenkant is voor mij helemaal af. De binnenkant is, zoals ik Wouter ook hoor zeggen, wat minder.
    Ik ben benieuwd hoe lang wit nog kek blijft.

    Puik werk heren!

    Login om te reageren
  32. Mies zegt

    3 maart 2008 om 18:50

    dat is idd wel heel veel pk’s voor je centen….! Leuk filmpje btw!

    Login om te reageren
  33. Mikeee zegt

    3 maart 2008 om 18:52

    Een hele mooie kleurstelling op een hele mooie auto.
    Doe mij de Dieselaar in hetzelfde jasje! Super geil!

    Login om te reageren
  34. REMMM zegt

    3 maart 2008 om 19:02

    niet te geloven wat ze tegenwoordig doen:S:S maar wel vet!!!!!!

    Login om te reageren
  35. cupra r zegt

    3 maart 2008 om 19:12

    Rijdt zelf ook in een cupra R vorige generatie, ook gekieteld door JD Engineering (Pk’s 260/270). Moet zeggen dat het behoorlijk rap gaat, vooral lekker op de snelweg in zijn 5 of 6, maar plankgas in zijn twee doe ik nooit, stuitert hij nogal namelijk. Je kunt inderdaad wel beschaafd gas geven, maar wat is er nu lekkerder, hup, in zijn 2 plankgas. Dat gaat helaas niet. Met nog meer vermogen zou ik, of voor vierwielaandrijving gaan, of voor een compleet andere auto. Een goede vriend van me heeft een e46 M3, heb ik ook wel eens een weekje mee gespeeld, maar dan voel je het verschil wel hoor, echt heel ander caliber auto. 350 pk? geef mij dan maar een S3 of een M3, maar das mijn mening.

    Login om te reageren
  36. AMG zegt

    3 maart 2008 om 19:17

    Mooie foto’s! Vooral de zwarte velgen zijn wel leuk

    Login om te reageren
  37. HGP zegt

    3 maart 2008 om 19:19

    niet te geloven bijna voor die prijs, wetende dat zo’n set BBS’en al een hele boel geld kost ( met band -> 2000 euro ??? )

    Login om te reageren
  38. Pino143 zegt

    3 maart 2008 om 20:08

    Kan iemand me vertellen hoe ik de Hi-Res filmpjes werkend kan krijgen?? Ik click namelijk dat filmpje aan, dan buffert ie em en dan blijf je dat “laden” cirkeltje in het midden zien.
    Graag tips.
    Mvg

    Login om te reageren
  39. K-Kalkan zegt

    3 maart 2008 om 20:10

    @ HGP; ik denk niet dat de BBS’jes inbegrepen zijn bij de prijs, omdat het een beginprijs is en ik denk dathet alleen maar gaat om de chip en het onderstel ;)
    maar wat een auto maar ik vind hem vanbuiten gewoon lelijk (de auto zelf ;) )

    Login om te reageren
  40. wapz zegt

    3 maart 2008 om 20:29

    En nu ook te downloaden: http://static.autoblog.nl/video/big/seat-leon-cupra-vdv.mp4

    Login om te reageren
  41. Larrs zegt

    3 maart 2008 om 20:38

    Ik zou bijna denken dat ik deze laatst op de A1 bij Deventer voorbij heb zien razen.

    Login om te reageren
  42. Solstice zegt

    3 maart 2008 om 20:48

    Ik heb onder hetzelfde motto (belachelijk veel vermogen in een voorwielaangedreven 13-in-een-dozijn auto) liever de Autodelta Alfa 147 GTA AM Super. Die ziet er namelijk een stuk beter/stijlvoller uit. Zijn die Autodelta’s eigenlijk ook leverbaar in Nederland?

    Login om te reageren
  43. Stef zegt

    3 maart 2008 om 20:52

    inhalen op een onoverzichtelijke 2 baans weg.

    goed bezig.

    Login om te reageren
  44. ZwerverRoodbaard zegt

    3 maart 2008 om 20:56

    Stoer ding man, die velgen maken hem idd helemaal af. Zou men er trouwens nog een turbo op kunnen schroeven ofzo :P Gaat die nog een tikkeltje harder ;) Niet goed voor de levensduur maarrr……

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    3 maart 2008 om 20:56

    @stef: volgens mij is dat een twee x twee baans b-weg waar je 100 mag in de buurt van Zandvoort.

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    3 maart 2008 om 21:00

    yes! een lekkere hap tekst!!! begin er meteen aan! (ik heb mijn autoblog vandaag nog niet gehad :P )

    Login om te reageren
  47. bramwillemse zegt

    3 maart 2008 om 21:11

    leuke bak, alhoewel ik nu voor de komende tijd wel genoeg leon’s voorbij heb zien komen hier ;)

    Hij ziet er (sowieso) goed uit die cupra, sideskirts mwah, velgjes erg goed.

    Toch bijzonder dat je voor die prijs zoveel pk’s krijgt.

    Login om te reageren
  48. RubenBaeten zegt

    3 maart 2008 om 21:45

    @Stef: Lekker snel met je conclusies? Is idd een gescheiden vierbaansweg.

    Login om te reageren
  49. Nico zegt

    3 maart 2008 om 22:26

    Er scheelde precies wel iets met de pinklichten hé? Ik zag niets pinken bij de inhaalmanoeuvres ;)
    Wel mooie baantjes die jullie altijd vinden, je zou er eens een google mapje van moeten maken…

    Login om te reageren
  50. Autoliefhebber zegt

    3 maart 2008 om 22:26

    Ok, maar hoe rijdt de auto nou? Is dat niet belangrijk om even te vermelden? Remmen? Wegligging? Tijden? Snelheden? Gevoel? Ik lees hier dat hij veel vermogen heeft en ik zie dat hij wit is. Maar hoe is de auto nou echt?

    Login om te reageren
  51. Stefan zegt

    3 maart 2008 om 22:39

    haha je weet wel dat ze op de zeeweg lekker veel flitsen ;)
    is btw een 80km/h weg..

    maar gave video!

    Login om te reageren
  52. Pino143 zegt

    3 maart 2008 om 22:41

    Kan iemand me uitleggen hoe ik die Hi-Res film aan de praat krijg??

    Login om te reageren
  53. Nico zegt

    3 maart 2008 om 22:56

    @Pino143
    Het filmpje zou gewoon moeten werken, als het dat niet kan je misschien eens je shockwave plugin voor je browser update of je kan het filmpje ook rechstreeks downloaden vanaf http://static.autoblog.nl/video/big/seat-leon-cupra-vdv.mp4

    Login om te reageren
  54. FabianVTR16V zegt

    4 maart 2008 om 08:03

    Haha, ik ben blij dat het er eindelijk van is gekomen om hier een testrit mee te maken !
    Respect voor het filmwerk / voor de Tuning van Jeroen Dik / en de super service va van der velden !!

    Login om te reageren
  55. k33z zegt

    4 maart 2008 om 08:58

    Mooie test weer van een schitterend pakket van Van der Velden. Heb vaak in deze auto gereden en het is een beest. Voor dit geld een onovertroffen package.

    Wat ik erg mis in de tests (behalve de E90 M3 test) is een stuk goed rijden. In deze zou ik bijvoorbeeld benieuwd zijn naar hoe deze auto zich verhoudt tot een standaard cupra. Hup, standaard cupra van Pon erbij en je hebt al een relevanter filmpje.

    Zie dit als opbouwende kritiek, maar de filmpjes worden een beetje een rijdende opsomming van de specs. Er moet meer gebrult worden met die spullen :) Onderlinge vergelijkingen, wat zijn in deze precies de verschillen met standaard en wat heeft dit als gevolg, etc.

    Ik denk dat er zo veel meer uit de tests te halen is.

    Maar filmwerk e.d. zit weer perfect in elkaar.

    Login om te reageren
  56. Giuly88 zegt

    4 maart 2008 om 10:49

    kunnen we geen wallpaper krijgen van die fotos? :p

    Login om te reageren
  57. Tombnolz zegt

    8 maart 2008 om 15:45

    ‘k Vind die Leon eigenlijk een mislukking. Hij zou zo mooi kunnen zijn als een Alfa, maar is te simpel, te bot gelijnd. Hij is me ook wat te hoog.

    Hij rijdt echtel wel prettig, ‘k heb er ooit eens mee deelgenomen aan een slipcursus. Maar van het interieur word je absoluut niet vrolijk, wat een saaie plastiekerige boel, bwaark.

    Maar als je deze hoort grollen en zo hard ziet accelereren, dan raak ik toch wel verkocht ja.

    Login om te reageren
  58. chris zegt

    9 maart 2008 om 00:14

    Dit is inderdaad een beest. Heb er ook in gereden. Ik rij een vergelijkbaar projectiel: Een Leon II FR stage 4. Ook 335 pk dus met 430nm koppel. Dit gaat in 18 sec. naar de 200 vanuit 0. Wegligging is prima. Alleen weg bij een stoplicht heeft hij moeite mee. Om zo’n geweld safe te houden moet er zowat alles onder de wagen vervangen worden. Remmen, banden, uitlaat veren, schokbrekers enz.
    Ja, kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
    Chris

    Login om te reageren
  59. flippieflink zegt

    15 maart 2008 om 11:34

    tsja blijft een seatje…geluid is niet je van het. maar voor 2750 euro is het natuurlijk geen hard sell. Als ik in zo’n ding moest rijden wist ik het wel.

    Login om te reageren
  60. GekkeTed zegt

    7 mei 2008 om 12:02

    Aankomende woensdag staat mijn nieuwe witte Cupra met 300pk klaar bij Van der Velden. Heb proefgereden in de Cupra van het filmpje toen de velgen nog blauw waren en de PK’s “slechts” rond de 260. Ben erg benieuwd hoe dat met 40pk meer gaat. De slapeloze nachten gaan onderhand wel een beetje beginnen :D

    Over mooi valt uiteraard te discussieren, maar snel is hij in ieder geval wel!

    Login om te reageren
  61. Mikee zegt

    27 september 2008 om 20:19

    ik heb vandaag een top dag gehad de buurman heeft een metallic seat cupra getuned met turbo en zwarte bbs velgen en tegen de 400pk ik en me zus leende hem vandaag even rondje door de stad ohh wat is dat ding snel je merk niet dat je op de 120 zit mooi geluid en reed een rode ferrari modano voor ons die houde we wel bij het eerste stuk en fijn rijden AUTO VAN ME DROMEN .

    Login om te reageren
  62. Ronald zegt

    17 maart 2009 om 12:00

    Ik rij al twee maanden met deze VDV kit rond. Het vermogen went wel erg snel hoor….
    Ook de grip is prima te noemen! Natuurlijk geen vol gas geven als het regent want dan heb ik met 120 km/h nog wielspin maar dat komt wellicht omdat ik een gruwelijke hekel aam tractiecontrolesystemen heb en deze altijd uitzet.

    Login om te reageren
  63. GekkeTed zegt

    18 maart 2009 om 12:20

    Ik heb een beetje dezelfde ervaring. Je hebt echt prima grip, alleen je moet bij nat weer het gas een beetje doseren. Wheelspin in de derde versnelling is anders niet ongebruikelijk. Ben echt super tevreden met deze car.

    Natuurlijk is het geen M3 of S4, maar die zitten ook in een ander segment. Zelfs de nieuwe Focus RS is al 50k.

    Login om te reageren
  64. sanderbmwfan zegt

    2 juli 2011 om 10:50

    voor 2700 euro !!!!

    zijn ze gek daar ik weet wel wat ik ga kopen….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North