Tijdens deze mooie nazomer hebben we nog de tijd gevonden één van de snelste vierzits cabrio’s van dit moment aan de tand te voelen: de BMW M6.
De open M-modellen van BMW AG hebben iets fouts over zich, behalve wellicht de Z4M Roadster. De M3 cabriolet (de nieuwe verwachten we volgend jaar) en M6 cabriolet hebben namelijk iets tegenstrijdigs: enerzijds heeft de Motorsport divisie van BMW zoveel mogelijk snelheid uit het concept proberen te persen, anderzijds kies je als aspirant-koper voor een torsiestijfheid-verziekende en zwaarder vouwdak (in stof of lichtmetaal). Dat o-zo-verfrissende dak voegt niets toe aan het snelheidspotentieel op de Nurburgring, dus strikt genomen hoort het er niet op. Toch is zo’n cabrio-M een niet te versmaden auto.
Het is beter om de M6 te zien als een GT waarmee gemakkelijk lange afstanden kunnen worden afgelegd. Op zo’n lange transcontinentale rit is er dan niets lekkerder om af- en toe de kap open te gooien en te genieten van de frisse lucht, fluitende vogeltjes, ruisende dennenbomen of te zwaaien naar het Zweedse damesvolleybalteam op het naaktstrand. Met de M6 Cabrio is alles mogelijk en je kunt er zelfs Porsches, Ferrari’s en andere exoten mee pesten op de autobahn.
Hoewel de oktober-zon zijn best deed, was het toch niet heel erg op temperatuur. Echte bikkels als we waren, reden we het grootste gedeelte van de dag met de kap open. Na de eerste (snelweg) kilometers concludeerden we dat de verwarming en stoelverwarming hun werk goed deden, maar we toch allebei enigszins wegwaaiden. Na een korte pitstop bleek de montage van de windstopper op de plek van de achterbank bijzonder effectief.
Het hoogtepunt van elke M is natuurlijk het motorblok, onder de kap van de M6 vinden we dan ook de welbekende V10. Deze 5 liter grote tiencilinder levert een monsterlijke 507 pk en 520 nm en draait een stratosferische 8250 tpm. Vergeleken met de V8 uit de M3 mist de V10 overigens wel wat power onderin. In beide auto’s schakel je voor maximum-attack-modus altijd een tandje of twee terug, maar in de M6 lijkt het ook echt nodig. Dat effect wordt nog eens versterkt doordat BMW de M6 heeft uitgerust met een sequentiële versnellingsbak met maar liefst zeven verzetten. Met 100 cruisend in het 7e verzet, lijkt een tussensprint met een dikke diesel niet erg verstandig, de V10 is dan nog niet helemaal bij de les.
Gebruik je de flippers achter het stuurwiel of de pook echt om twee, drie of vier versnellingen terug te schakelen, berg je dan. Dan ontwaakt het beest. Niet alleen verandert het geluid van de V10 bij hoge toerentallen in een F1-achtig gehuil, maar ook lijken alle paarden in één keer te ontwaken en in volle galop te gaan. De M6 Cabriolet is serieus snel, volgens de officiële cijfers sprint de open M6 in 4,8 seconden naar de 100. Nog veel indrukwekkender is de acceleratie op hogere snelheden, niets lijkt de M6 te stoppen tot de snelheidsbegrenzer een einde maakt aan het plezier. Naar goed gebruik is dat op 250 km/u, hoewel ze in Beieren blijkbaar niet kijken op een kilometer meer of minder: het getal 270 verscheen ook nog even op de teller.
De styling van de 6-serie zal wellicht niet iedereen bekoren, maar mijn smaak is het zeker. Voor de M6 wordt bovendien nog even een greep gedaan in het onderdelen magazijn van Motorsport GMBH. De welbekende 19” lichtmetalen velgen zijn uitgerust met 255 banden voor en 285/35 ZR19 achter. Vooral de achterzijde krijgt een overduidelijke M-signatuur: niet alleen de twee dubbele uitlaten links en rechts maken duidelijk dat het om de meest potente 6-serie gaat, maar ook de aangepaste bumper inclusief spoiler onderstrepen dit nog eens. Door die -naar BMW’s zeggen- meer aerodynamisch gevormde achterpartij is de M6 ook nog eens 5 centimeter langer dan reguliere 6-series.
Aan de achterzijde zijn ook de wielen te vinden waar alle 507 pk’s op het asfalt mogen worden overgebracht. De bijzonder plakkerige Pirelli P-Zero’s verloren regelmatig de strijd om de tractie te behouden. Dankzij het standaard gemonteerde sper differentieel, de 507 pk en de fijne balans in de auto is het geen enkel probleem om de achterkant een flinke stap opzij te laten doen. Duik iets te hard een bocht in en de M6 Cabrio zal (uiteindelijk) licht ondersturen. Met het gaspedaal is de M6 vervolgens weer heel makkelijk te corrigeren, iets wat niet voor ieder type BMW zo is.
Tijdens geïnspireerd sturen voelt de M6 Cabrio toch nog lichtvoetiger en kleiner dan hij in werkelijkheid is. Gaat u er even voor zitten: de M6 Cabrio weegt maar liefst 2005 kg. Dat is 220 kg zwaarder dan de M6 Coupé, de straf voor het vervangen van het carbon dak door een stoffen exemplaar inclusief elektrisch bedieningsmechanisme en de noodzakelijke verstevigingen die nodig waren om de stijfheid van de carrosserie op peil te houden.
Is de M6 dan de ideale metgezel: nee, er zijn wel degelijk kritiekpunten. Tijdens een ritje door de stad en een stukje over de snelweg op flink tempo gaf de boordcomputer het volgende verbruikscijfer aan: 1 op 3,5. Het kan ook een stuk beter, maar zuinig wordt een M6 nooit. Daarmee word je gedwongen regelmatig te tanken, want met 70 liter is die niet overdreven ruim bemeten. Mensen die van computers houden kunnen hun lol ook op: via het iDrive systeem en/of enkele knoppen op de middenconsole is meer dan genoeg in te stellen. Zo zijn er elf standen voor de SMG bak, drie standen voor het ESP (aan, M-dynamic mode en helemaal uit) en drie standen voor de electronische dempers (EDC). De hardste stand is zelfs op snelwegen soms te veel van het goede, maar als je echt aan het hoeken bent is het wel weer fijn. Minder fijn, maar ook weer geen halszaak, is dat de M6 in eerste instantie maar 400 pk levert. Pas na een druk op weer een knop, bevrijd je de laatste 107 pk. Gelukkig ziet BMW (deels) dat dit niet al te handig is en monteert daarom een M-knop op het stuurwiel waarmee je favoriete instellingen meteen op te roepen zijn.
Andere hoogtepunten: de heads-up-display waar je heel snel aan went. De verticaal geplaatste achterruit die los van het dak te openen en te sluiten is. Het geluid: in eerste plaats van de heerlijke V10, maar de stereo is ook subliem.
De prijs voor dit alles: € 168.400,-. Dat is zeker niet mis, want voor dat geld is ook heel veel ander lekkers te koop. Bovendien moet je nog 138 euro extra meebrengen voor bekerhouders, want net als bij een instap 116i zijn die op de M6 niet standaard. Zou een BMW verkoper dat met droge ogen aan een potentiele klant durven vertellen of worden die standaard als korting weg gegeven?
Flaming Ruben maakte weer een filmpje en extra foto’s vinden we in de gallery.
CasperH zegt
Begrijp me niet verkeerd, het zal ongetwijfeld fa-bu-leus rijden, maar die kont blijft lelijk IMHO.
Verder zie ik het nut niet van een cabrio met zoveel vermogen, maar er zijn meer merken die zich daar schuldig aan maken natuurlijk. Ik associeer dit formaat cabrio’s altijd met relax touren, absoluut niet met rubbergillend hard de bochten door knallen. Dat zou ik me dan nog iets beter voor kunnen stellen in een M3 cabrio, omdat die toch wat agieler zou moeten zijn.
Miguel zegt
Mooi!
Alwood zegt
Prachtige wagen! prachtige review! en natuurlijk een geweldig stukje techniek…
maar doet mij maar de M3 :P dan draai ik wel alle raampjes open. En als ik het ooit kan betalen laat ik er wel een doorzichtig dakje ipv carbon inzetten ;)
evo zegt
Lekker fragmentje bij 0:46 min.
PieterA zegt
Weeral een erg toffe test, commentaar zit goed, filmwerk en montage zijn goed alleen had ik nog wat betere geluidskwaliteit gewild bij dergelijk muziekinstrument als die V10 er een is. Alleen de V10 van de Carrera GT klinkt nog beter.
Thx
Jochem zegt
Hehe die 3e reportagefoto…
Had dan even de fotograaf uit de spiegels gePhotoshopt jongens ;-)
*biedt zich aan als freelance retoucheer-pro* :-)
Verder leuke repo, blijft heerlijk die V10 :-p
vla zegt
hmmmm…alhoewel de specs anders zeggen vind ik toch nog altijd dat de M6 er nogal tamelijk lui uitziet
rotorhead zegt
Ogen dicht en luisteren! Wat is deze BMW dan ineens moooi! :D
jela zegt
bij die vierde foto, is dat nu wouter of ruben in die linkerspiegel?
verder wel een leuke test
P1et zegt
Volgende keer met Aimee en het is helemaal top ;D
vla zegt
bekijk nu pas het filmpje en mmmmm wat een mooie dag, wat een fantastisch camerawerk, wat een spectaculaire drifts en wat een geile pook! :P
Benny1 zegt
*zwaait terug naar Ruben* lol
170.000 voor zo’n auto, dan moet je een echte liefhebber zijn denk ik toch en dat ben ik niet echt van bmw. Maar goed dat wil niet zeggen dat het een slecht filmpje is, tegendeel er wordt weer lekker veel kapot gemaakt.
Volgende keer de porsche V10 ok ? ;)
Julien zegt
Brute auto, vooral in het zwart.
Echter vindt ik het jammer dat deze 220 kg zwaarder is dan de coupe versie.
Ze hadden toch meer lichtgewicht componenten mogen gebruiken om het gewicht te besparen.
De prestatie’s zijn vrijwel gelijk aan die van een m3, en dat is toch jammer.
bnc zegt
Huilende V10 > V8 gebrom anytime..
Geslaagde review
Solstice zegt
Geile pook? Ik vind ’t maar een zielig stompje. ;-) Maar goed, smaken verschillen, niet dan? :-D
Verder tof filmpje van een gave auto. Jammer dat jullie ‘m niet in Sepang Bronze mee konden krijgen, was ‘ie fotogenieker geweest (zeker in combinatie met een iets minder depressief interieur). :-)
tim zegt
Wat een bak…
2ton is wel veel voor ’n auto die toch nog sportief wil zijn, maar soit, met 500pk’s kan je ook wel wat kilo’s snel verzetten…
Juppe zegt
WOOPWHOOOPHOHOPOHP!! rubber rubber drift… ’t hoeft niet allemaal kapot :) LOL!
V10 icm Cabrio, leuk! Waar is de langste tunnel in nl ook alweer? ;)
Wel gave bak, maar vindt dit soort auto’s toch altijd veel te complex en zwaar. Maar goed, blijft een vet ding!
Stephan zegt
“Aan de achterzijde zijn ook de wielen te vinden waar alle 507 pk’s op het asfalt mogen worden overgebracht”
Je hebt het hiet over krukas pk’s he. Op het wegdek zal hij er niet meer dan 400 neerzetten hoor ;)
Laurens zegt
M6 vs M3.. V10 vs V8.. Ik zou toch denk ik voor de Dreier gaan. Zoals gezegd is de 6-serie toch een gevalletje van Hate It Or Love It..
En daarnaast.. 170 mille voor het instapmodel? Scheelt toch een hoop met de M3 waarvoor je 100 mille kwijt bent.. zonder bekerhouders ;)
In ieder geval erg gaaf filmpje.. keep up the good work!
Mies zegt
Zou waarschijnlijk toch voor iets anders gaan… Maar wat een schitterend filmpje, er wordt tenminste (flink) in gereden en natuurlijk dat geluid, mijn complimenten!
vla zegt
hulp! ik zit met een probleempje! ik was het filmpje aan het downloaden en midden in het downloaden verschijnt er dat het filmpje 100% is geladen, maar als ik het bekijk ontbreekt er een stuk, nl het stuk na Wouter met zijn geile pook ( :lol: ) weet iemand raad?
-edit: shift-reload of appeltje-reload en het zou moeten werken-
Racer X zegt
Toffe review. Lekker opentrekken dat ding. Mijn complimenten!
Mooi gezwaaid op 1.43, Ruben. :P
J. zegt
Coole review, smerige voetballerswagen :)
RubenBaeten zegt
@vlaeminck: Wat raar. Doet ie het nog steeds niet als je de pagina opnieuw laadt?
@jela: Ik maak nooit foto’s. ;-)
Ejay zegt
Superfilmpje! Hoe zou het klinken met andere dempers? Anderzijds, word je dan echt gek van de herrie.
@ Juppe, Westerscheldetunnel tussen Walcheren en Zeeuws-Vlaanderen. 6 km lang en trajectcontrole gedurende de hele tunnel.
vla zegt
@ Ruben Baeten
nee, maar als hij op youtube zal staan zou het wel lukken denk ik
Juppe zegt
@Ejay,
Mmmm, trajectcontrole. Dan maar zonder kentekenplaat, scheelt ook weer een hoop bpm ;)
joost zegt
Lekker filmpje! Altijd weer genieten hoor die filmpjes op autoblog. @ Ruben je had alleen ff terug moeten shakelen in de tunnel en dan het gas erop. Was nog spectaculairder geweest.
joost zegt
@ autoblog
Kunnen jullie soms ook meer van die camera foefjes toepassen. Bijvoorbeeld net als het shot 1.06 – 1.09 in het volgende filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=TW7rpgAr2dc
Dat ontbreekt nog een beetje in jullie filmpjes. Zouden de filmpjes een stuk spectaculairder maken. (Er hangt denk ik wel een prijskaartje aanvast.)
Robin zegt
Strak gemaakt dat filmpje, nice.
rickadelic zegt
heerlijk rijden op flakkee met een pracht van een auto. super he wat is de wereld dan toch mooi. met een dikke m6 scheuren over de mooiste dijkjes
leonard zegt
ha das bij de brouwersdam
wel leuk auto:P
Jurgen zegt
4 zits ? Ik denk dat je niet langer moet zijn dan 1 meter 40 wil je fatsoenlijk achterin kunnen zitten. Bovendien zuipt het apparaat in kwestie teveel, kan ik met het dak dicht niet door de wasstraat en zijn die sportbandjes te snel op.
Daarnaast, ik heb liever een appartement met een bed, dan dat ik in mijn M6 moet slapen ;)
Ik zou toch nog eens richting Mercedes / Porsche gaan als je zoiets wil aanschaffen.
M6 leuk, maar de cabrio valt vies tegen. Zeker met die belachelijk dure opties. Het is net Kroymans met de F430.
bvking zegt
@ PieterA en wat te denken van de v10 van de gallardo, daar kan bijna geen geluid tegenop. voor dit geld zou ik gaan voor de amv8 roadster die autoblog laatst teste
Mpower zegt
@Wouter
Transcontinentaal? Waar wil je heen met de M6.
d_vdm zegt
Zo te zien Maasvlakte en Brouwersdam onder andere. Niet echt een mooie kleur dat donkergrijs. Kan nog erger: hier in de buurt rijdt een bordeaux-rode coupe rond, brrrrrrrrrrrrrrr. Zeg maar een M6 in Gerard Joling uitvoering.
Doe mij maar een witte coupe met carbon dak svp.
En die M3: zo’n 6-serie is toch veel exclusiever dan wat in wezen een “drie-tje” is.
En de prijs kwaliteit verhouding lijkt me redelijk zoek. Hij klinkt wel mooi.
Maar wat als die nieuwe Nissan GT-R straks nul tot 100 in 4 seconden doet voor zeg 99.000 euro? Dan sta je daar met je M3/5/6…………:)
jela zegt
@ joost
je hebt wel gelijk, ja.
volgens mij is dat stukje wat jij bedoelt nog tamelijk makkelijk te doen, al kruipt er wel wat tijd in. de rest van het filmpje zit ook vol met effecten die we hier wat meer willen zien.
RubenBaeten zegt
@joost en jela: Leuk filmpje. Benodigdheden: volgauto(‘s), kraan, crew van een paar man, rigs voor op de auto’s, pro camera’s met variabele framerates, circuit, meerdere opnamedagen. De eerste lukt soms nog, maar de rest is vooralsnog toekomstmuziek. Iets om naartoe te werken. ;-)
RubenBaeten zegt
Oh, re dat stukje: ik ben geen fan van dat doorspoelgedoe…
Luc zegt
6 serie vind ik toch nog een mooie bmw, heb een maal een m6 zien rijden en een ook een m6 cabrio gezien
jp zegt
he-he
Eindelijk mag je een keertje in een dikke bak :D
Heeft mn commentaar toch nog geholpen in ‘BED’ Rotterdam afgelopen vrijdag :D
ooiii jp
vla zegt
beste autoblogger, zou u zo vriendelijk willen zijn om de rijtest op YouTube te plaatsen? Dan kan ik Wouter zijn capriolen bekijken.
C30CDIAMG zegt
Leuk, die vogel boven die BMW! haha. Maar wat een wagen zal ’t zijn als ik ’t zo lees. leuk hoor.
roderick zegt
270 op de teller is wel even wat anders als 250 echte kilometers!
4 zits naja 2 volwassene en 2 babay’s misschien.
Ook de reden om de top eraf te halen begreep ik niet helemaal de omgevingsgeluiden horen, persoonlijk hoor ik veel liever de v10 lekker brullen en is het soms onmogelijk om vollebalspelers evt naakt door je zijraam te bekijken lijkt mij zoiezo een beter idee om erop af te stappen!
B100 zegt
Leuk filmpje, vooral bij 3.07 – volgas over het fietspad.
B100 zegt
@ Roderick
Heb je weer aan de paddo’s van je broer gezeten?
pieter zegt
ik vind hem als coupe een stuk mooier maar dan nog is het voor mij verre van een schoonheid. Ik zou dit geld toch zeker aan iets anders spenderen dan aan dit misbaksel
ELB zegt
But-ugly. Hoe kunnen de designers nu in hemelsnaam leven met de gedachte dat ze zon gedrocht hebben gecrieerd…
Kobey zegt
GVD wat een lekkere autoo !!!
Chief_S5 zegt
Mooi filmpje, mooie auto. Alleen die achterkant, daar moeten veel mensen, inclusief ik, over nadenken… Geile pook? Leg eens even uit Wouter, eerst vond je Ruben lekker (bloopermovie), nu een geile pook, eh wil je ons soms iets zeggen jongen..? :P Het geluid van de M3 vind ik persoonlijk ook mooier dan die van de M6. Eigenlijk is de M3 gewoon leuker dan deze. Maar toch, goede auto, mooi filmpje. :) Nice work guys.
lincoln zegt
@Chief s5 .. whaaaahaha .. dat is gemeen en doortrapt van je .. wel goed opgelet overgens .. maar dit soort dingen moet je niet forceren .. hij komt er wel mee als hij denkt dat de tijd daar rijp voor is.
CSL zegt
Ik hem hem ook gereden, maar zelfs met al dat extra gewicht( Massa leeg: 1.905 kg) vind ik hem behoorlijk presteren. 4.7sec naar 100 voor zo’n auto is echt feest. Hij altijd nog sneller dan de Aston Martin DB9 Vantage Volantel. Cabrio’s van dit kaliber kosten toch echt over de twee ton. Maar goed toch rijd ik veel liever een M6 Coupe.
Aston Martin Rapide zegt
Als ik lees dat dat ding € 168.400,- kost, ga ik liever met V8 Vantage Roadster aan de haal! De M6 mag dan sneller zijn, maar omdat het hier om cabrio’s gaat denk ik liever aan stijl en heerlijk cruisen in open lucht.
Gerben zegt
mooi filmpje
maar de wagen is eigenlijk gemaakt voor poseurs met te veel geld.
Een M-serie cabrio hoort gewoon niet, is net hetzelfde als een verlaagde (race) SUV etc….
Als je zo’n wagen koopt geef je enkel te kennen dat je pietje te klein is
maar euh stel dat ik rijk was…..
ja, waarom niet eigenlijk? Laat maar komen die hap
w0o0dy zegt
ben ik de enige die ziet dat dit ding regelmatig lijkt op een hobbelpaard als ja schakelt? Snel schakelen is leuk maar als je zelf schakelt is het wel minder ruw dan dit lijkt me…. Je ziet de kont trouwens ook ff naar beneden gaan bij het schakelen… (en je hoort de banden).
Zou niet mijn keuze zijn, want ik vind de auto niet mooi en duur en daarnaast is de auto te zwaar. Maar goed die v10 is wel gaaf en snel issie zeker.
henk zegt
mooie reportage jongens…keep up the good work!
lincoln zegt
@wOoOdy .. nee hoor .. eigenlijk maakt iedereen die associatie met een hobbelpaard .. maar jij bent de enige die het hard op durft te schrijven
George zegt
Bij BMW’s wordt vaak gezeikt over de achterkant en achterlichten van de modellen en ook altijd in de testen kritiek gegeven op het i-Drive systeem. Terwijl ze wel de trendsetters zijn , want wees eerlijk de S – Classe kreeg net zo’n opgelegde kofferdeksel als de 7 Serie. Ook de beroemde en beruchte 1 knopsbediening van Navigatie en audio etc. heeft navolging gekregen bij Mercedes en Audi. Zo’n M6 is gewoon een supersport cabrio! Machtige rijmachine , of beter gezegt de ultieme rijdersmachine. Doe mij er maar 1 , alles is gaaf aan zo’n M6 behalve de prijs! :)
Wouter zegt
@ Jochem: :-)
Ik heb getwijfeld, maar vond het eigenlijk wel geinig.
@ w0o0dy: er zijn 11 schakelstanden en in de meest heftige onder (volle) belasting deelt de bak (of eigenlijk de koppeling) inderdaad heftige klappen uit. Strikt genomen is dat link als het stuur niet helemaal recht staat of de weg ongelijk is, maar ik vond het ook wel weer gaaf. Maar goed opgemerkt.
@ Gerben: LOL om redenatie, kan het wel volgen.
vla zegt
de énige geslaagde M-series cabrio/roadster is de Z4 M!
maar als gewone cabrio vind ik de 6-reeks nog wel gezellig
CasperH zegt
@ George: ik vind de kont van een S klasse ook niet mooi (al vind ik het “opgelegde” bij BMW nog wel een stuk extremer) en ik vind het i-Drive equivalent van Audi ook niet geweldig werken. Maar bij Audi werkt het dan weer net wel een stukje beter, IMHO.
En inderdaad: BMW was eerder met die twee items (en met wel meer zaken) maar dat zegt nog niet dat vernieuwing altijd voor iedereen mooi is. In het geval van i-Drive was het overigens ook nog eens zo dat toen het geïntroduceerd werd, het voor geen meter werkte en vol zat met bugs. Ik heb destijds meerdere mensen met de 7-serie er steen en been over horen klagen.
CSL zegt
Nieks gaat boven de gehuil van een V10.
George zegt
@ Casper: Ik heb een BMW 320i Executive e90 met i-Drive en ik kan je verzekeren dat het systeem fantastisch eenvoudig werkt , ik oordeel niet over de systemen van Audi of Mercedes maar deze zijn toch van i-Drive afgeleidt.
Als ik zie hoe de navigatie bij andere merken werkt met touchscreen en 20 knopjesbediening is de i-Drive een verademing in bediening en hebben alleen de autojournalisten een probleem met de bediening.
En ja ik vind de 7 serie ook niet de mooiste BMW , aan de 5 serie heb ik ook aan moeten wennen maar vind het nu een van prachtigste wagens die rond rijden. Bij de introductie zal het i-Drive systeem zeker zijn kwalen hebben gehad , mensen waren veel met die zilveren knop aan het spelen , dit heeft vaak geleidt tot lege accu’s :)
Maar het i-Drive systeem op de 3 en 5 serie zijn sterk vereenvoudigt en geven toch echt geen bedieningsprobleem meer.
Tombnolz zegt
Zo, deze BMW heeft er dankzij Wouter nog wat pijnlijke kilomteres bij :)
Een magnifieke machine, maar hoe mooi het motorgeluid ook is, een Ferrari bijvoorbeeld klinkt toch vele malen beter hoor.
De ideale auto om Duitsland eens mee aan te doen!
manu matthijs zegt
Als BMW verkoper heb ik het voordeel om regelmatig met al deze zalige M producten te rijden, ook op circuit. Leuk, inderdaad. En ja, die bekerhouder wordt meegerekend, daar op dit uitzonderlijk produkt geen torenhoge korting wordt gegeven. Rijdt nu trouwens met de M3 als demo wagen.
bozewolf zegt
In ieder geval ziet ie er als cabrio beter uit dan als coupe. Mooie strakke horizontale lijn zit erin.
Wel muchos kilootjes om mee te slepen.
Rick dos zegt
Hmmmm…..hoe heb ik deze kunnen missen……
Alhoewel ik de 6 serie een mooie auto vind, heb ik weer wat minder met de M6. Hoe langer ik naar een M6 kijk des te groter wordt mijn teleurstelling. Het is het allemaal net niet met deze auto. Als ik een 6 serie wil, dan ga ik wel voor de 650i. Als ik de V10 van de M6 wil, dan ga ik voor de M5.
Prachtig geluid dat wel, maar de M6 is de naam M6 niet waardig (does that make any sense?)
CSL zegt
@Rick dos
Ik denk dat je maar eerst in 1 moet gaan rijden. Het verschil tussen een 650i en een M6 is enorm. Maar aangezien jij in een X5 rijdt dan heb je meer dan genoeg aan een 630i met automaat.
Gerard zegt
Persoonlijk denk ik dat de M 6 pas in optima-forma is als hij door de eigenaar van vér-dóórgedreven formule 1 is voorzien.
Gerard zegt
:oops: ;) , ‘formule 1 is voorzien’, moest ‘Formule 1 technologie is voorzien’ zijn.
Socrates69 zegt
Wat een mooi auto. Doe mij ‘m maar in donker grijs, met cognac lederen bekleding …. oh ja en de bekerhouders natuurlijk.