• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac CTS Sport Concept

Auteur: robbie, gepost 29 oktober 2007 om 10:13 – 29 Reacties

Cadillac CTS Sport Concept


Ook Cadillac doet een duit in het SEMA zakje en heeft daarom speciaal deze Sport Concept variant van de nieuwe CTS ontwikkeld. Zolang er nog geen V-series variant is moeten we maar kwijlen over deze concept. De aanpassingen zijn puur cosmetisch en de motor levert dan ook gewoon 306 pk. Wel zitten er een 20″ velgen onder en hier en daar het nodige carbon fiber en kippengaas.

Zou de Duitste concurrentie al een beetje onrustig worden? De tijd zal het leren.

Cadillac CTS Sport Concept

Cadillac CTS Sport Concept

CADILLAC CTS SPORT

As the new 2008 Cadillac CTS sedan garners critical acclaim, the CTS Sport concept puts a unique twist on this hot new luxury sedan. The CTS Sport concept suggests a customization theme emphasizing the car’s performance character. The show car includes new front and rear fascias, a modified hood, rear spoiler and 20-inch wheels Recaro sport seats highlight the cabin. Performance is derived from a production-spec 304-hp 3.6L Direct Injection V-6 that exhales through a Corsa cat-back exhaust system with 3.5-inch outlets.
Vehicle highlights:

• CTS Sport concept
• 3.6L V-6 with direct injection
• Modified hood with wire mesh inserts
• Unique front and rear fascias with carbon fiber and wire mesh inserts
• Carbon-fiber front fender extractors
• Export-model taillamps and CHMSL with clear lenses
• Unique rear deck spoiler
• Headlamps with unique housing finish
• Roof-mounted OnStar antenna
• Brake ducting with LED lighting
• Polished, forged 20-inch wheels
• High-performance brakes with painted calipers and drilled/slotted rotors
• Carbon-fiber interior trim plates
• BlueConnect Bluetooth integrated into the headliner
• Recaro sport seats with leather trim
• Corsa cat-back exhaust with rectangular outlet tips and wire mesh inserts

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Komt de gaafste concept supercar er alsnog?

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, concept, CTS

Vorig bericht: « Jay Leno’s groene speeltje: Corvette C6RS E85
Volgend bericht: Rijtest: BMW M6 Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lout zegt

    29 oktober 2007 om 10:14

    Ziet er wel gelikt uit!

    Login om te reageren
  2. Fruitcake zegt

    29 oktober 2007 om 10:23

    Voorkant is goed, achterkant iets minder :)

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    29 oktober 2007 om 10:27

    ik maar niet wat ik er van moet denken .. maar dat geld voor alle GM producten ..

    Login om te reageren
  4. Miguel zegt

    29 oktober 2007 om 10:34

    Maak er dan van de eerste keer een V van…

    Login om te reageren
  5. Greg zegt

    29 oktober 2007 om 10:38

    ze blijven maar vasthouden aan dat hoekige design bij Cadillac. I dont like it.

    Login om te reageren
  6. Thomaars zegt

    29 oktober 2007 om 10:41

    wat is deze auto echt ongelofelijk lelijk, alleen die uitlaten al gadverdamme en al dat lelijke kippengaas, je moet wel een heel groot imago probleem hebben als je hierin rondrijd

    Login om te reageren
  7. Mr. Reddingius zegt

    29 oktober 2007 om 10:54

    En dat alles op de voorwielen? Toe maar.

    Die laatste foto is wel bizar slecht in de achtergrond gefotowinkeld.

    Login om te reageren
  8. CasperH zegt

    29 oktober 2007 om 11:04

    Ze gebruiken zelfs hetzelfde achtergrondje voor de Caddy en de Chevy uit de vorige post. Mag niks kosten zeker :D

    Login om te reageren
  9. wimpie zegt

    29 oktober 2007 om 11:33

    ligt het nou aan mij of past die achterdeur niet mooi in het beeld? lijkt net ingekort :S

    Login om te reageren
  10. roderick zegt

    29 oktober 2007 om 11:44

    Hebben zelf de (laffe) cts en was eerst nogal boos op de ouwe dat hij niet voor een BMW was gegaan. Maar zoals vele caddilac rijders in Europa wou hij graag wat anders als de menigte. Ik moet zeggen dat de auto prima bevalt, maar het is het eigenlijk allemaal net niet. Nu hebben wij de kleine motor 2.8 v6 CTS, deze rijdt op hoge snelheden niet comfortabel, en de acceleratie is ook niet je van het. Natuurlijk moet je eerst eindeloos wachten op de kickdown en vervolgens kost het je nog eens 8 seconde voordat je op de 100 zit. Nu is het wel zou dat je erg veel auto krijgt voor je geld. Onze uitvoering heeft echt alles, stoelverwarming waar de volvo’s nog wat van kunnen leren, een bose geluidsinstalatie die geweldig geluid levert en natuurlijk de gebruikelijke accesoires uit zijn prijsklasse. Maar de knopjes van de nav, radio zijn versleten! Het verhaal over Amerikaanse auto’s en plastic gaat hier mooi op. Maar al met al ben ik toch blij dat ik niet zoals duizenden in een beamer rij maar in een caddilac waar mensen zo nu en dan nog eens de moeite voor nemen om te bekijken. De hoekige vormen waarom voor mij in het begin even wennen maar ik moet zeggen dat ik deze nu kan waarderen. En zoals caddilac nu bezig is met de bls en cts denk ik dat ze over een aantal jaar een veel grotere afzet binnen europa zullen behalen.

    Login om te reageren
  11. roderick zegt

    29 oktober 2007 om 11:48

    @mr reddings
    Misschien heb ik het gemist hoor maar hoe kom je aan de info dat deze voorwielaangedreven zou zijn?
    Zover ik weet blijft het gewoon bij de achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    29 oktober 2007 om 11:55

    Wauw. Hij ziet er nu nóg meer stealth uit. Zeker in dit kleurtje. :?

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    29 oktober 2007 om 13:03

    Ik heb onlangs de gewone in het echt gezien en ik vond hem er vroeger op foto wel ok uitzien maar in het echt een pak minder, de auto ziet er ondanks het nieuwe sharp edge design nog altijd veel te Amerikaans uit en dat is spijtig want van dat imago moeten ze net af.
    Deze versie vind ik maar tupperware, behoorlijk nutteloos.

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    29 oktober 2007 om 13:35

    ziet er heel goed uit, nu alleen wat meer vemogen. waarom hebben ze er voor de showauto niet gelijk een compressor op geschroefd?

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    29 oktober 2007 om 14:33

    Ben het eens met rider.. Vind de auto nu te veel show en no go..lijkt me in ieder geval. 306 pk is nou ook niet hemeltergend veel toch?

    Login om te reageren
  16. Roma zegt

    29 oktober 2007 om 14:57

    ziet er redelijk smakeloos uit

    Login om te reageren
  17. gilein b zegt

    29 oktober 2007 om 15:03

    das lang niet slecht!!! they got my vote !!!

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    29 oktober 2007 om 15:04

    peekaas mijn ballen ..
    meestal met dit soort concepten wordt er maar gesmeten met oncontroleerbare/fictieve getallen ..
    als de pers voorlichter had verteld dat er 650 peekaas in zaten … dan was het in 1 keer wel een brute bak geweest..

    Login om te reageren
  19. jordey zegt

    29 oktober 2007 om 15:13

    306 pk is goed genoeg! 20inch!?!?! ziet er uit als 18” :-p

    Login om te reageren
  20. Feanatieke zegt

    29 oktober 2007 om 15:26

    Die auto is bruut, alleen de achterdeuren kloppen gewoon niet. Die hadden groter moeten zijn.

    Login om te reageren
  21. roderick zegt

    29 oktober 2007 om 17:21

    Stel ze zetten de corvette motor erin met zijn dikke v10 is het dan opeens een mooie auto. begrijp de logica niet helemaal gaat toch om de looks. Vind het juist wel goed dat ze in tegenstelling tot veel andere merken met een realistisch concept car komen ipv een cts met 600pk

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    29 oktober 2007 om 18:07

    Ben ook niet echt fan van deze Caddi voor mij alleen de Escallade en de oude modellen. Ik vind de laatste Seville en Eldorado best leuk zeker het derde remlicht van de Seville die door Bentley is gecopieerd alleen wat hoger.

    Login om te reageren
  23. Chief_S5 zegt

    29 oktober 2007 om 18:22

    Nou hier kwijl ik zeker over! Wat een superstoere bak zeg. Ziet er gewoon geweldig uit, nu alleen nog die Europese rijkwaliteiten, interieur, en misschien motorblok. Misschien, omdat die van Amerika ook heerlijk zijn. :) Als iets in deze richting wordt, gaat Cadillac in mijn ogen de goede kant op.

    Login om te reageren
  24. MarcO zegt

    29 oktober 2007 om 19:07

    Ik keur hem goed, zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
  25. RScosworth zegt

    29 oktober 2007 om 21:56

    @ Laurens
    306pk voor een 3,6 liter is echt geen ondermaatse prestatie hoor.

    @ roderick
    Een Corvette die een V10 heeft moet idd wel heel dik zijn, en een verlengde motorkap hebben. ;)

    Login om te reageren
  26. Dikken zegt

    30 oktober 2007 om 10:36

    Ziet er goed uit ;)

    Login om te reageren
  27. Job zegt

    30 oktober 2007 om 15:52

    zelfde achtergrond? goedkoop? verpest?

    Login om te reageren
  28. Baloni zegt

    30 oktober 2007 om 16:09

    Hoezo een 6 cilindertje in zo’n vette Cadillac? Omgekeerde wereld daaro ofnie e

    Login om te reageren
  29. Japie zegt

    15 november 2007 om 08:20

    Strakke Bak hoor!!,….het is jammer dat ze zo snel afschrijven in Europa,..maar gezien de specs met de bijhehorende prijzen,….lijkt het mij wel wat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North