• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en video: Audi S8

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 oktober 2011 om 19:30 – 216 Reacties

Audi S8 review
Audi is inmiddels aanbeland bij de derde generatie van de S8, de meest sportieve variant van hun grootste sedan. Van alle generaties heeft deze S8 het allerkleinste motorblok aan boord. Erg? Nee, want hij is nog steeds 4 liter groot, en, belangrijker, hij levert 520 pk en 650 Nm. Dat belooft vuurwerk te worden, verpakt in een keurig jasje, en dat hebben we geweten!

De S8 oogt nog redelijk ingetogen. De kenner herkent de auto natuurlijk direct als een S8 door de karakteristieke 4 uitlaatpijpjes, en de afwijkend gekleurde spiegelkappen, maar een leek zou (indien je de S8-badges van de achterkant en uit de grille weghaalt natuurlijk) zomaar aan de auto voorbijlopen zonder een idee te hebben dat deze auto meer pk’s herbergt dan een E60 M5 of een Jaguar XFR, om maar even een dwarsstraat te noemen. Totdat je eens beter kijkt naar wat er in de wielkasten gemonteerd is. In ons geval waren dat 21 inch wielen, met daarin keramische remschijven van het formaat pannekoek en daaromheen rubber dat aan de achterkant niet minder dan 265 mm breed was. Gigantische banden, maar al die power moet natuurlijk wel een beetje efficiënt op het asfalt neergezet worden.

Audi S8 review

Waar het natuurlijk allemaal om draait in de nieuwe S8 is de 520 pk sterke 4,0 liter V8 die onder de kap ligt. Een nieuw ontwikkeld motorblok, dat zijn eerste toepassing in de Audi S6 t/m S8 (in de S6/7 levert hij door een lagere turbodruk overigens 420 pk / 550 Nm) heeft gekregen, maar dat op een later tijdstip ook in onder andere de Bentley Continental GT komt te liggen. In de S8 heeft dit motorblok bovendien de feature dat als hij onder een deellast opereert die licht genoeg is, hij 4 cilinders uitschakelt. De facto rijd je dan dus even in een 2.0 viercilinder rond. Moet de motor er weer wat harder aan trekken (en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat al heel snel is), dan schakelen de cilinders weer in en maak je weer gebruik van de V8 in volle glorie. Het is een mooi systeem, dat geruisloos werkt, en daarnaast zorgt voor een stukje brandstofbesparing. En wat kan daar nou op tegen zijn?

Audi S8 review

En laten we maar met de deur in huis vallen: deze motor is een waar meesterwerk. Ik zat na een dagje rijden aan de dinertafel naast een van de ingenieurs die aan dit indrukwekkende powerhouse had helpen ontwikkelen, en als dat team nog geen medaille heeft, dan mogen ze hem van mij krijgen voor de prestatie die ze hebben neergezet. Wat een beest! Met 130 pk per liter is het niet alleen relatief een bijzonder krachtig blok, ook het maximumkoppel van 650 Nm is nagenoeg altijd beschikbaar. Je hebt altijd en overal bergen met koppel beschikbaar, wat je meevoert op een ware vloedgolf van Newtonmeters. The joys of turbocharging.

Audi S8 review

En of je nou rustig met 80 op vier cilinders aan het tuffen bent of al 140 op de teller hebt staan en er nog een schepje bovenop willen doen: trap het rechterpedaal naar de grond en je wordt als uit een katapult gelanceerd. Hierbij helpt de boterzacht schakelende 8-traps tiptronic overigens uitstekend mee. Zeker op lage snelheden word je bij vol accelereren behoorlijk in de stoelkussens gedrukt (terwijl de naald van je teller als een bezetene opklimt), wat overigens geen straf is, want de zetels zitten heerlijk, en zijn werkelijk op alle mogelijke manieren te verstellen. Geweldige prestaties voor een auto die inclusief alle vloeistoffen en twee passagiers royaal over de 2 ton gaat, want het gewicht wordt door Audi op 1.975 kg vastgesteld.

Audi S8 review

Ondanks die 2 ton aan gewicht ga je in 4,2 seconden naar de 100 (laat dit even op je inwerken), waaraan de brede banden en het quattro-systeem een belangrijke bijdrage leveren. Een M5 bijvoorbeeld doet dit kunstje, ondanks 40 extra pk’s, in 4,4 seconden. Daarnaast kwam uit de rijtest van laatstgenoemde naar voren dat de achterwielen af en toe worstelden met alle power. In de S8 heb ik dit nauwelijks ondervonden, en dat terwijl onze speeltuin eveneens uit de droge, wat gladde Spaanse wegen bestond.

De architectuur van het drukvulling is er een van het type twin scroll: elke cilinderbank heeft zijn eigen turbolader, die op een (over)druk van 1,2 bar werkt. Wanneer je dat zou vertalen naar een atmosferisch blok, dan kom je op een cilinderinhoud van 8,8 liter uit. Bizar eigenlijk, maar o zo lekker. Een rondje in de S8 en je vergeet meteen de (450 pk sterke) 5,2 liter V10 uit zijn voorganger, zeker als je je in het lagere toerengebied begeeft.

Audi S8 review

In het interieur werden we getrakteerd op een overdadig gebruik van carbon. Dit zou niet mijn eerste keuze zijn, want hoewel de S8 misdadig snel is, is het in eerste instantie nog steeds een Audi A8. Een luxe sedan van 5,15 meter lengte aan de top van Audi’s modellengamma dus. Vergelijk het met een heel gespierd persoon in een maatpak. Helemaal geen verkeerd gezicht om naar te kijken, maar je moet er geen gouden kettingen overheen gaan hangen, want dan wordt het heel snel ordinair.

Audi S8 review

Afgezien van dit kritiekpuntje waan je je binnenin de S8 als in een kuuroord. Overal om je heen zijn mooie materialen gebruikt, het leer oogt strak, en het is bovendien heerlijk stil. Als je dan even geen haast of zin hebt om het enorme potentieel van de auto aan te spreken, dan zet je de wagen lekker op de cruise control, je zet de leuning van je stoel een stukje verder naar achteren, kiest voor een lekker muziekje uit het geweldige geluidssysteem (waarvan de tweeters stijlvol uit je dashboard omhoogkomen) en je laat je lekker (op 4 of 8 cilinders) meevoeren naar je reisdoel. Hierbij helpt het als je je S8, naast de ongetwijfeld forse aanschafprijs nog even van diverse prijzige opties voorziet, zoals natuurlijk bij de persmodellen het geval was.

Hoewel gewichtbesparing bij een dergelijke auto misschien niet het eerste is waar je naar kijkt, is het Audi toch gelukt de massa van dit slagschip onder de 2.000 kg-grens te houden. De prijsklasse waarin de power-sedan zich begeeft staat toe dat de engineers zich royaal met aluminium mochten uitleven, met als resultaat dat de auto minder weegt dan de RS6 Avant, die op 2.025 kg uit komt. Relatief gezien een uitstekende prestatie.

Audi S8 review

Maar toch laten de kilootjes zich gelden. De uitmuntende motor compenseert het gewicht qua prestaties zonder meer, maar als je wendbaarheid en hoge bochtensnelheden wilt hebben, dan moet je toch echt voor een sportwagen gaan die een halve ton aan gewicht minder mee te slepen heeft. Zonder comfort weliswaar, maar daar zal je bij een partijtje hoeken natuurlijk niet om malen. En hoe de wetten van de natuurkunde zich op den duur laten gelden konden we mooi uitproberen tijdens een aantal rondjes op een lokaal circuit met de S8. Met het ESP ingeschakeld kan je redelijk risicoloos over de grenzen van de auto gaan, want de rijhulpjes corrigeren je wel (tenzij je het écht te bont maakt, er zijn grenzen). In een vrij scherpe knik met hoge snelheid hou je je auto niet aan de binnenkant van de bocht. De centrigugale krachten dwingen je massa naar buiten. En toen ik in een lange doordraaier eens opzettelijk met een flinke snelheid het stuur veel te bruusk naar binnen draaide resteerde niets anders dan glijden over alle vier je wielen, totdat de computers die je remmen afzonderlijk laten ingrijpen voor voldoende vertraging hebben gezorgd, en de auto weer netjes in het spoor liep. Erg leuk om eens uit te kunnen proberen in een gecontroleerde, afgesloten omgeving.

Audi S8 review

Maar dit legt ook meteen een pijnlijke zenuw van de S8 bloot: het is eigenlijk een auto die nergens op slaat. Veel overbodiger komen ze er (afgezien van SUV’s met 500+ pk) niet. Wil je echt hardcore rijden in een grote sedan, dan volstaat een auto van het formaat M5/RS6/E63 ook wel. Wil je toch per se een maatje groter, dan heb je de S63 nog. Maar het nut van auto’s als de S8 of de Jaguar XJ 5,0 V8 supercharged ontgaat me volledig. Totdat je die startknop indrukt, en het gaspedaal eens goed beroert. Dit gaat van gecontroleerd (20% gas) tot ‘holy shit, da’s best rap’ (50%) tot ‘jeuzus, dit kan nooit! Loopt die motor op napalm?!’ (100%). Ook de soundtrack is bijzonder aangenaam, en bij menig tunnel gingen de raampjes dan ook omlaag en het gas open. Dat verveelt nooit.

Audi S8 review

Sta je jezelf dus toe een volstrekt irrationele keuze te maken, dan ben je weliswaar een nitwit die zojuist een kapitaal aan een overbodige auto heeft gespendeerd, maar tegelijkertijd zal je nooit spijt krijgen van deze keuze. Want teleurstellen, dat doet de S8 niet. En nu snel die video kijken, als je dat nog niet gedaan had.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, cilinderuitschakeling, Rijtest, s8, Video

Vorig bericht: « Verkansie: kan je beter met auto of vliegtuig?
Volgend bericht: Honda Civic wil graag een Bugatti Veyron zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    17 oktober 2011 om 19:35

    Het is echt een hele mooie wagen maar ik heb liever een BMW 7Serie

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 12:30

      @trisx: inderdaad geef mij maar die dikke 760 vind ik ook nog is veel mooier. Ook wel heel slecht dat hij in de fik vliegt na een paar km rijden en een beetje hard remmen, wat natuurlijk gewoon moet kunnen..

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 12:38

        @drivingpleasure: Oja en hij zegt sneller dan een BMW M5? die zit dacht ik in 4.4 sec op de 100? deze in 5.138.. ze zeggen dat hij het in 4.2 doet, dit scheelt dus een seconden, lijkt mij een beetje veel?

        Login om te reageren
        • Zjonnie zegt

          18 oktober 2011 om 16:21

          @drivingpleasure: het is alleen jammer dat tijdens die meting de automaat in D staat ipv S.. misschien is hij inderdaad niet snelle dan de M5 maar het zal allicht schelen met de 5,1.. tijd van nu.

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            18 oktober 2011 om 16:38

            Hoe kom je er bij dat hij niet in S staat? Dat was het eerste waar ik aan dacht toen de 0-100 runs gemaakt werden…Dat, en het ESP.

            Login om te reageren
        • ferrari2011 zegt

          24 oktober 2011 om 15:31

          @drivingpleasure:
          Volgens mij begon dat ding al te tellen toen hij alleen toeren aan het maken was, mr nog stilstond. Aan dat filmpje te zien is dat ongeveer 1 seconde dat hij nog stilstaat.
          Forgive me if I’m wrong, maar ik denk dat hij de 4,2 echt wel red.

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            25 oktober 2011 om 18:20

            @ferrari2011: klopt vanaf het moment dat hij weg rijdt is zit hij inderdaad rond de 4.2 op de 100. Daar hebben ze helemaal gelijk in bij Audi. Maar dat is dus heel vies geformuleerd want in werkelijkheid kan je dat dus nooit halen, want jij trapt je gas altijd eerder in dan dat de auto weg rijdt en dus wil jij eerder weg rijden. Bijvoorbeeld: je staat naast een vriend bij het stoplicht die heeft geen automaat en zit in 4.5 sec op de 100. Jij zit in 4.2 sec op de 100 maar hebt 1 sec vertraging omdat jij een automaat hebt en gas dus al in hebt getrapt. Wie is er dan eerder op top snelheid, en eerder weg? die ander natuurlijk of jij moet bij oranje al je gas intrappen zodat hij bij groen tegelijk met die ander wegrijdt. Dus in werkelijkheid zal je het nooit kunnen halen omdat je weg wilt rijden zodra jij het gas intrapt…

            Login om te reageren
    • rijgewoonbmw zegt

      18 oktober 2011 om 18:15

      interieur lijkt nu ook veel op die van bmw (cockpit)
      maarja ik heb ze nooit zo creatief gevonden bij audi :)

      Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    17 oktober 2011 om 19:39

    Ik vind de oude echt mooier dan deze! En dan zeker met W12…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 oktober 2011 om 19:52

      @Benjamin1: de vorige S8 had een V10.

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        18 oktober 2011 om 00:01

        @robbie: ja de A8 in het algemeen dan S8 klinkt zo idioot, een slagschip sportief noemen? Je hebt toch ook geen offroad sportcoupé?

        Login om te reageren
    • Renesis zegt

      17 oktober 2011 om 20:03

      @Benjamin1: Je bedoelt dan zeker de A8 6.0 W12 quattro en niet de S8.

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        18 oktober 2011 om 10:32

        @Renesis:

        De A8L bedoel je? Volgens mij (als ik me niet vergis) is die alleen in verlengde versie met W12

        Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 13:09

      @Benjamin1: inderdaad ik vind deze ook niet zo mooi..beetje standaard gevalletje dit. De oude vind ik een stuk beter. ze moeten is wat meer veranderingen DURVEN door te voeren bij audi…

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        18 oktober 2011 om 14:11

        Dat was ook een beetje de kritiek. De vorige S8 had in mijn ogen veel meer body en presence (sorry voor de Engelse termen). Maar vergis je niet, als je er naast staat blijft het een indrukwekkend geval. Zeker met die dikke 21 inchers er onder. De witte exemplaren hadden de RS-style velgen, met grijze accenten in het velghart en spaken. Ook erg mooi.

        Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    17 oktober 2011 om 19:41

    hey, smoke achter het stuur.. zou ook eens tijd worden.. :P

    blijft een mooie bak, ook al is hij een grote A6.. audi word wel een beetje een ‘saai’ merk maar het blijft een mooi merk :D vooral dat interieur.. :o

    alleen.. die remmen.. is dat niet iets wat nog verbeterd moet worden ? smoke was misschien wat te ruig bezig.. maar als je op de snelweg ineens een noodstop moet maken is het nog al lullig als je remmen in de fik vliegen..

    en dat gedoe tegen ‘noise’.. ook heel leuk.. maar je hoort een toeter nog wel ? xD

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      17 oktober 2011 om 19:43

      of als je iemand afzet bij, ik zeg maar wat.. school, en kind lief blijft met zijn nieuwe jasje tussen de deur hangen.. en je rijd weer weg.. lullig als je hem niet hoort schreeuwen..

      Login om te reageren
      • Renesis zegt

        17 oktober 2011 om 19:52

        @dennisr: Nou dan heb je toch wat je wilt, een Audi die niet meer saai is. 1) remmen vliegen in de fik 2) rijd volgas weg terwijl iemand met z’n kleding nog vast zit aan de deur… :D

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          17 oktober 2011 om 19:53

          @Renesis: liever een saaie bak dan 1 die na een week opbrand en waarmee je je eigen kind dood sleept.. nee zo hoeft het nou ook weer niet :P

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            17 oktober 2011 om 20:14

            @dennisr: ik denk persoonlijk dat je bij de de a8 maar 2 goede keuzes hebt: of de 4.2 tdi of de w12.

            ik denk zo van: i.p.v. de s8, kun je beter doorsparen voor de w12 :P

            Login om te reageren
            • Barryyy zegt

              18 oktober 2011 om 10:33

              @bigcar:
              Uit menig mening van klanten die bij mij langs komen (Audi Dealer) komt de V10 beter naar voren dan de W12!

              Login om te reageren
              • bigcar zegt

                8 november 2011 om 22:43

                @Barryyy: hebben ze waarschijnlijk niet genoeg geld…

              • Barryyy zegt

                11 november 2011 om 13:21

                @bigcar: Dat weet ik wel zeker van niet!

        • mazdarx8 zegt

          17 oktober 2011 om 22:09

          @Renesis: HAHAHA!!!+1

          Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 oktober 2011 om 20:13

      @dennisr: Je moet je voorstellen dat een auto tijdens een dagje draaien redelijk te lijden heeft. Om goede shots te maken moet je erg vaak heen en weer. Dus: langs de cameraman, daarna remmen, keren en het truukje opnieuw.

      Dit specifieke geval gebeurde na een fly-by met behoorlijke snelheid. Hier vrij kort achter lag een dorpje. Daar wil je dus niet met 120 km/u in komen knallen. Vandaar de remmen even goed aangesproken (en dan drukt er echt veel massa op de voorwielen), daarna gekeerd en de cameraman weer in laten stappen.

      Maar dan sta je stil en krijgen je remmen dus helemaal geen koeling meer….Als ik was blijven doorrijden hadden ze zich weer gestabiliseerd. En het waren de blokken uiteraard, de schijven zelf kunnen zulke temperaturen wel hebben.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 oktober 2011 om 20:15

        @sir_smokalot: bij een noodstop (bijvoorbeeld voor een file / ongeluk etc.)heb je dan echt wel een probleem, helemaal als je het niet doorhebt. dan brand echt je hele wagen aan gorten.. sjezus, moe je nie wille als je ong. 2 ton aan je wagen besteed…

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 oktober 2011 om 20:16

        wel leuke rijtest overigens :lol:

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          17 oktober 2011 om 20:32

          @bigcar: Thanks, en om op je eerste opmerking in te haken. Als je een hele tijd snelweg hebt gereden, en een keer enorm hard moet remmen, al is het van 250, dan zal je dit niet gebeuren.

          De auto begaf zich in een warme, kurkdroge omgeving, en als gezegd: bij shots van buiten maken moet je heel vaak heen en weer rijden, keren. Heel veel tijd heb je niet, dus je wil dit ene beetje vlot doen. Hij had er dus al wel een x-aantal remacties op zitten.

          Is niet helemaal eerlijk, want het is geen simulatie van doorsnee weggedrag.

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            17 oktober 2011 om 20:40

            @sir_smokalot: o oke, maar was er dan wel serieuze schade aan dat ding. indien wel, dan hoop ik dat jullie er zonder gezijk van af zijn gekomen :)

            Login om te reageren
      • dennisr zegt

        17 oktober 2011 om 20:39

        @sir_smokalot: nee daar zit wat in, dit is wel een uitzonderlijk geval, en het zal je dus niet snel gebeuren.. maar ik vind toch wel, dat zoiets eigenlijk.. in wat voor omstandigheden dan ook, gewoon niet mag ontbranden..

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          17 oktober 2011 om 20:41

          @dennisr: de r&d afdeling heeft dus eigenlijk hun werk niet goed (genoeg) gedaan….

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            18 oktober 2011 om 18:10

            @bigcar: Wat een onzin kraam jij uit gast… Denk jij dat ze hierop gaan testen, wanneer rem je nou weer zo hard? En meestal als jij remt ga je niet stoppen en er naar kijken… Als jij zo hard met je auto zou remmen zouden jouw remmen gewoon een soepje gesmolten rubber zijn… Laat staan dat je een auto hebt… Laat staan dat jouw auto zoveel weegt en 250 kan bereiken

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              18 oktober 2011 om 23:57

              @autobart: kom je aandacht tekort??? mafkees.
              ga een vriendin zoeken ofzo. nog beter: ga eerst even wat vrienden zoeken.

              je staat als een hele lange tijd alleen maar mensen te beledigen en je probeert mensen te dissen, maar voor zover ik heb gemerkt, ben jij degene die de hele tijd word uitgedist…

              Login om te reageren
        • jzaero zegt

          17 oktober 2011 om 22:14

          @dennisr: keramische remmen hebben hier nog weleens last van. Ook in de McLaren SLR

          Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 12:33

        @sir_smokalot: is het als nog niet goed dat moet gewoon kunnen een beetje fanatiek remmen. Ik heb in een BMW 3 serie wel 20x harder geremd met een langere remweg vol in de slip dat alles blokkeert en het vliegt ook niet in de fik. Het is gewoon slecht dat die remmen zo snel vlam vatten, kan er niks anders van maken..

        Login om te reageren
  4. Habing zegt

    17 oktober 2011 om 19:46

    Pri-ma rijtest. Had alleen even ook een stukje “full throttle acceleration revven” gehad… Om even kennis te maken met het nieuwe blok. :)

    Login om te reageren
  5. mbman zegt

    17 oktober 2011 om 19:47

    Nette wagen,maar de s klasse blijft de koning.Lees de testen er maar op na.

    Login om te reageren
  6. Habing zegt

    17 oktober 2011 om 19:47

    willen zien*

    Login om te reageren
  7. technopatat zegt

    17 oktober 2011 om 19:50

    HAHA op het filmpje!

    dat met die AAAA plof aaa plof AAA was geniaal :D!

    En dan het rustgevende water was de druppel (heb je hem?), toen lag ik helemaal plat :D!

    Dat met die remmen heb ik ook al gehad op een A4, maar nog nooit op een andere auto! Misschien moet Audi toch iets aan hun remmen doen :p!

    Login om te reageren
  8. sdk16420 zegt

    17 oktober 2011 om 19:52

    Weet ik ook dat dat kan nu:

    ^Smoke^

    Login om te reageren
  9. Punk zegt

    17 oktober 2011 om 19:52

    geef mij maar een dikke 760i!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 oktober 2011 om 20:16

      @Punk: gepantserd?? :P

      Login om te reageren
    • agera zegt

      18 oktober 2011 om 16:53

      @Punk: Juist, voor mij ook de BMW 7 serie

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      18 oktober 2011 om 18:11

      @Punk: Li joh

      Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    17 oktober 2011 om 19:53

    Waar smoke is is vuur!

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      17 oktober 2011 om 21:02

      @alcantara: goeie

      Login om te reageren
  11. verstelbarevoorwielen zegt

    17 oktober 2011 om 19:54

    Hoe krijg je die remmen in de fik? Of is het het remblokje? Die keramische schijven zouden genoeg warmte aan moeten kunnen, heb wel eens gehoord dat datzelfde materiaal aan de onderkant van de spaceshuttles gebruikt werd als hitteschild. Geheel onderbouwen kan ik dat echter niet.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      17 oktober 2011 om 19:58

      @verstelbarevoorwielen: tie-wraps worden ook in spaceshuttles gebruikt, dat iets ook in de ruimtevaart wordt gebruikt maakt het niet per definitie buitenaards goed ofzo.

      Login om te reageren
      • verstelbarevoorwielen zegt

        17 oktober 2011 om 20:01

        @alcantara: daarom zet ik er even bij waarvoor het gebruik wordt…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          17 oktober 2011 om 20:41

          @verstelbarevoorwielen: zal het blokje geweest zijn :P die schijven kunnen extreem hoge temperaturen aan :)

          Login om te reageren
    • autobart zegt

      18 oktober 2011 om 18:11

      @verstelbarevoorwielen: De blokken natuurlijk…

      Login om te reageren
  12. gedwongenleaser zegt

    17 oktober 2011 om 19:56

    Leuk filmpje, goede kritiek maar uiteindelijk vind ik de conclusie te soft. Ik zie gewoon echt geen meerwaarde meer van deze S8. De vorige A8 was echt prachtig en had zo’n super uitstraling, helemaal als W12 of S8, deze heeft dat gewoon NIET, punt! De ‘normale’ A8 voldoet nog wel prima als anonieme zakenlimo.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 oktober 2011 om 20:18

      @gedwongenleaser: ik deel je mening. Helaas heeft het de editing niet overleefd, maar ik zette eigenlijk uiteen dat je om je te laten vervoeren een W12 neemt, om zuinig te rijden een Hybrid op een 3.0 TDI, om koppelsterk te cruisen de 4.2 TDI en als je echt wilt knallen in een sedan met ruimte en luxe, dan neem je wel de RS6.

      Deze auto heeft dus absoluut geen betaansrecht. Maar dat alles smelt als sneeuw voor de zon als je er een dagje mee mag spelen. En dit blok stoppen ze nergens anders in (ja ok, in zwakkere vorm in de S6/7), dus daar heb je meteen de motivatie om de S8 te kopen :) Wil je 520pk/650 Nm uit dit blok, dan moét je de S8 kopen.

      Overbodig? Ja. Maar de mensen die een S8 kopen kunnen zich meestal wel permitteren een niet rationele keuze te maken. Aan het eind van de dag beleef je er ontzettend veel plezier aan.

      Login om te reageren
      • Fidenza zegt

        17 oktober 2011 om 20:33

        @sir_smokalot: Dat vuur door hard te remmen is normaal als je carbon ceramic hebt. De McLaren SLR deed dat ook :D

        Het gaat van zelf uit hoor, je moet gewoon blijven rijden.

        Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        18 oktober 2011 om 08:36

        @sir_smokalot: helemaal eens. In die prijsklasse zou ik waarschijnlijk een andere niet rationele keuze maken, echter mocht die S8 nog een keer beschikbaar zijn dan laat ik mij graag overtuigen :P.

        Login om te reageren
  13. ivtecje zegt

    17 oktober 2011 om 19:56

    0-100 in 5.138 seconden (ipv de opgegeven 4.2)? brandende remklauwen :lol:
    kleine flop voor een auto van dit kaliber ?

    m.a.w. men koopt waarschijnlijk toch eerder een M5 :lol:

    Login om te reageren
    • Ekrachess zegt

      17 oktober 2011 om 20:12

      @ivtecje: Ik heb gekeken maar hij stond 0.9 seconden nog stil dus het is wel 4.2 seconden :). Ik zou hem gelijk kopen als je met zo’n mooie anonieme sedan heel relax kan rijden maar als je een een stoplicht staat dat je eigenlijk bijna alles er uit rijdt :P

      Login om te reageren
      • Jimmy zegt

        17 oktober 2011 om 20:14

        @Ekrachess: Precies.

        Login om te reageren
      • The_12oach zegt

        17 oktober 2011 om 23:31

        @Ekrachess: fout zodra de koppeling wordt gekoppeld zeg maar met het gas geven DAN begin je al met tellen en niet pas op het moment dat je al rijd. Dit is waarom automaten dus ALTIJD langzamer scoren dan hun handbak tegenhanger. (DSG niet meegerekend)

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          18 oktober 2011 om 12:40

          @The_12oach: inderdaad je begint met tellen zodra je gas geeft en je ziet de toerenteller ook al knallen dus de meting is gewoon goed.

          Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      17 oktober 2011 om 20:14

      @ivtecje: Waarom zo’n kleine m5 als je een lekkere ruime bak wilt die nog een beetje opschiet van 0-100?

      Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      17 oktober 2011 om 20:17

      @ivtecje: als je kijkt zie je dat smoke shortshift in de tweede versnelling. anders was ie sneller geweest. denk trouwens niet dat de 4.2 seconde dan wordt gehaald. remmen zijn idd een flop :P

      Login om te reageren
    • nomar zegt

      17 oktober 2011 om 20:29

      @ivtecje: 0-100 leer eerst schakelen: trek misschien door in zen 2 ipv bij 5800 toeren al naar 3 op te schakelen… Brandende remmen: krijg ik ook voor elkaar in een M5 hoor. Geen probleem, gewoon ff lekker raggen met een auto die niet van mij is. Nou moe…

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 12:42

        @nomar: niet zo gemakkelijk als dit.. een klein beetje fanatiek remmen en ze vliegen al in de fik.

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 12:44

        @nomar: Rijdt hij niet gewoon automaat?

        Login om te reageren
        • nomar zegt

          18 oktober 2011 om 13:39

          @drivingpleasure: ja en? Zelfs als je met een automaat rijdt kan je het moment dat ie opschakelt makkelijk beinvloeden, m.n. door hoever je het gaspedaal (blijft) intrapt/(-pen). Althans ik toch, zoals de meeste mensen met wat “gevoel voor techniek”. Maar euhm, juist, bmw fan, dat verklaart veel… Same player shoots again: poging nr zoveel om Audi af te zeiken, aan jou het woord…

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            18 oktober 2011 om 13:52

            @nomar: Waar slaat dit nou weer op? Ik ben fan ja maar wel van de Duitse merken…Ik probeer Audi niet af te zeiken maar dit klopt gewoon niet, remmen die in de fik vliegen en 4.2 naar de 100, maar dan tellen ze bij Audi niet vanaf het moment dat het gas ingedrukt wordt maar vanaf dat de auto in beweging komt, groot verschil dus. En ja je kan het beïnvloeden daar je voet van het gas te halen maar volgens mij gebeurde dat niet hier aangezien hij gewoon netjes doortrok…Ik rijd zelf ook veel automaat dus mij hoef je dat echt niet uit te leggen…

            Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            18 oktober 2011 om 13:54

            @nomar: hieruit begrijp ik dat jij een Audi-fanboy bent?

            Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    17 oktober 2011 om 19:56

    echt een auto voor een BAAS , die 0-100 klopt ook niet teller staat lang bij 0 4.4s zou ik gelove

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 12:45

      @KaCh1ng: zet je audi bril af het is gewoon een goede meeting, en duidelijk geen vooruitgang op het vorige type

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      18 oktober 2011 om 16:13

      @KaCh1ng: vergelijk het met een stoplichtsprint tegen een ///M5; deze S8 doet er dus gewoon 5,2 seconden over….snel, maar ze moeten niet zo hard liegen daar; de ///M5 doet het dus werkelijk in 4,4 seconden.

      Login om te reageren
  15. Paprika zegt

    17 oktober 2011 om 19:56

    Wat een perfecte Wouter imitatie! (Y)

    Login om te reageren
  16. Romen zegt

    17 oktober 2011 om 19:57

    Doe mij maar een S63amg!! Dit is toch een beetje saai, qua geluid hoor ik ook niks spannends..

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      17 oktober 2011 om 20:03

      @romenkorn: helemaal eens.Bmw klinkt ook als een stofzuiger.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 12:46

      @romenkorn: inderdaad! dat is echt een hele dikke wagen met een gruwelijk geluid!!!!

      Login om te reageren
  17. Jimmy zegt

    17 oktober 2011 om 20:08

    Mooi dat jullie blijkbaar de teller niet kunnen starten wanneer de snelheidsmeter van 0 afkomt. Ding staat al op 1 sec wanneer die nog op z’n plaats stil staat. Iets boven de 4 lijkt mij een geloofwaardigere inschatting.

    Brandende remmen? Geen gezeur mee gehad verder?

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 12:50

      @Jimmy: Nog zo’n blinde kip. Je moet gaan tellen als je het gas indrukt, bij een automaat duurt het vaak heel even voordat hij dan van zijn plaats schiet. Als je goed kijkt zie je de toerenteller ook al omhoog knallen dus het gas wordt al ingedrukt. Dus de telling is gewoon goed en de telling die ze bij audi doen is niet goed. Want je wilt weg rijden zodra je het gas indrukt en dat die auto nou iets later van zijn plek afgaat tja dat kan dan moeten ze daar een oplossing voor vinden…

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        18 oktober 2011 om 14:08

        Niet helemaal. Ik zal even wat duidelijkheid scheppen. Het is waar dat een vierwielaandrijver je eventjes inhoudt terwijl hij zoekt hoe hij de kracht het beste over de wielen kan verdelen. Maarr….de toeren schieten omhoog omdat ik het gas al intrap terwijl ik met mijn linkervoet op de rem sta. Behoorlijk vlot na het lossen van de rem komt de auto ook in beweging.

        Er is dus helaas iets een beetje scheef gelopen met het synchroniseren van de secondenteller.

        Login om te reageren
        • Alexke zegt

          18 oktober 2011 om 14:43

          @sir_smokalot: fout smoke… je denkt toch niet dat eerst computers de kracht tegenhouden? ze voelen toch nog geen slip… eerst komt de kracht , dan een slip en dan pas interventie van ESP

          De A8 beschikt over een midden torsen differentieel en is dus grotendeels mechanisch. en gebruikt de wielsensoren als hulp voor de voor en achter diffs .

          de telling meet men vanaf men gas geeft , wat ook het meest logische is als je aan een stoplicht staat dat op groen springt…
          Je gaat toch niet 0.5 seconden eerder gas geven om je automaat en 4 wiel aandrijving te compenseren?

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            18 oktober 2011 om 14:51

            Zo heb je het inderdaad beter uitgelegd. Maar feit blijft dat in de eerste tienden de voet op de rem stond.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              18 oktober 2011 om 15:00

              @sir_smokalot: Kom nou maar gewoon is een keertje onze supercharged camaro reviewen.. Krijg je gelijk een slof peuken van me.. :D

              Login om te reageren
          • anakiet zegt

            18 oktober 2011 om 20:59

            @Alexke:

            Dus alle tijden waarbij launch control gebruikt wordt tellen ook niet ?? Nice !! :) :)

            Login om te reageren
        • Megakix zegt

          18 oktober 2011 om 16:14

          @sir_smokalot: ofwel…en ///M5 met 560Pk die gemáákt en bedoeld is als supersedan…is trager dan een ‘zwaardere’ S8 met slechts 420Pk…haha

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            18 oktober 2011 om 16:15

            @Megakix: 520Pk (= S8)

            Login om te reageren
  18. norge zegt

    17 oktober 2011 om 20:10

    Nounou , brandende remmen? En dat op het vlaggeschip van het merk. Verder mooi bakkie hoor. Maar vond de oude mooier om te zien.

    Login om te reageren
  19. Burdy zegt

    17 oktober 2011 om 20:11

    Konden jullie niet ff laten horen hoe die klinkt?? Jullie hebben van die mooie camera’s om aan de buitenkant te plakken…..

    Om remmen te koelen kun je toch beter rijden, dan blazen???

    Maar verder niet mijn auto. Van mij mag het een slagje kleiner.

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      17 oktober 2011 om 20:13

      ‘Ook de soundtrack is bijzonder aangenaam, en bij menig tunnel gingen de raampjes dan ook omlaag en het gas open. Dat verveelt nooit.’

      Waarom kunnen wij niet meegenieten???

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        17 oktober 2011 om 20:22

        @Burdy: Kennelijk was mijn oeverloze gezwam belangrijker dan de tunnelrun? :s Zal eens kijken of we de beelden nog naar boven kunnen halen…

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          17 oktober 2011 om 20:30

          @sir_smokalot: :lol: beeld doet er niet toen, liever het geluid :)

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            17 oktober 2011 om 20:33

            …toen moet zijn toe …

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 oktober 2011 om 21:01

      @Burdy: Dat was wel het verstandigste geweest. Ik ben a) echter geen ervaringsdeskundige en b) stond er al buiten en ben dus eerst maar op zoek gegaan naar een blusser. Daarna maar eens geblazen. Als dat niet was gelukt was ik gaan rijden.

      Uitpissen was ook nog een optie geweest, maar die ‘stoere’ dingen komen je natuurlijk pas later te binnen schieten, nadat je als een klein meisje met je handen in het haar 5 rondjes rond de auto hebt staan dansen :)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 oktober 2011 om 21:05

        @sir_smokalot: +1, lol :lol:

        Login om te reageren
      • xilver zegt

        17 oktober 2011 om 21:10

        @sir_smokalot: +1 voor de oprechte comment ;-) Prima rijtest en die wagen mag nog zo nutteloos zijn als ie groot en duur is… een hoop lol met dan ding zal je alleszins wel beleven en daar draait het uiteindelijk om.

        Login om te reageren
      • Burdy zegt

        17 oktober 2011 om 21:11

        @sir_smokalot: Lol. Zie het al helemaal voor mij.

        Login om te reageren
  20. bigcar zegt

    17 oktober 2011 om 20:11

    deze wagen is geldverspilling. wel ff bij jezelf nagaan:
    3.0L moter: komt voor geen meter vooruit
    4.2 fsi: … te hoge brandstofprijs (i.v.m. veel km + benzineprijs)
    4.2 tdi: helemaal perfect
    s8: …onzin… beter doorsparen dan voor een w12 :)

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      17 oktober 2011 om 20:25

      @bigcar: Je weet dat je jezelf hier ontzettend tegenspreekt?

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 oktober 2011 om 20:29

        @mrbones: ..??
        ik denk zo van:
        of de 4.2 tdi, of de w12.
        ligt hem in wat je kunt betalen: als de een a8 wilt, maar niet meer dan anderhalve ton hebt, dan koop je de 4.2 tdi.
        als je meer te besteden hebt: dan de w12.

        maar hoezo spreek ik mezelf dan tegen..???

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          17 oktober 2011 om 20:44

          @bigcar: je hebt het over te hoge brandstof prijzen, en dan noem je de W12.. :lol:

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            17 oktober 2011 om 20:51

            @dennisr: oo, op die manier:
            nee kijk: de s8 is een onzinnige wagen, kep zoiets van: dan kun je het net zo goed nog onzinniger maken door verder te sparen voor de w12. als je iets doet, doe het dan goed! :P

            maar ik zou echt liever een (gepantserde) w12 willen dan een s8… als je meer dan anderhalve ton neer kan tellen hiervoor, dan vind ik het logischer om nog n’s 50.000 euro extra erbij te spenderen en het beste te halen van wat er te halen valt :)

            Login om te reageren
            • sir_smokalot zegt

              17 oktober 2011 om 20:57

              @bigcar: In een W12 laat je je rijden (is ook nog eens een stukje langer, want alleen als L verkrijgbaar), in een S8 rij je zelf. Dat is het verschil als je het mij vraagt. Finesse vs power in een beschaafd jasje.

              Login om te reageren
              • bigcar zegt

                17 oktober 2011 om 21:01

                @sir_smokalot: s8 is geblazen, de w12 is astronomisch.

                ik denk wel dat iemand die meer dan anderhalve ton voor deze prachtwagens op kan hoesten, grotendeels van zijn / haar tijd achterin zal zitten…

              • xilver zegt

                17 oktober 2011 om 21:12

                @bigcar: In zo’n S8 zou ik me niet laten vervoeren… Ik wil zelf lekker chaufferen en die achterbank is goed voor de kinders of een schoonmoeder.

              • bigcar zegt

                17 oktober 2011 om 22:45

                @xilver: … eigen keus…
                maar zelf ben ik van mening dat als je 180.000 euro(denk dat het zoiets zal worden namelijk) aan zo’n wagen uitgeeft, dat je merendeel van de tijd die je in zo’n wagen doorbreng op de 2e rij, aan het werk bent…

              • agera zegt

                18 oktober 2011 om 13:24

                @bigcar: Je weet al wat ik ga zeggen he :P

              • bigcar zegt

                18 oktober 2011 om 15:59

                @agera: ja :P , dat ik beter moet spellen/typen :P of dat ik minder film’s moet kijken? :)

              • agera zegt

                18 oktober 2011 om 16:57

                @bigcar: Nee adam verkeerd gegokt :) Ik wilde zeggen voor dat geld koop ik een 7-serie, voor mij de koning tussen de Duitse top 3.

              • agera zegt

                18 oktober 2011 om 17:47

                @bigcar: Al moet ik toegeven dat ik de S8 wel kan waarderen als ik een auto moest kiezen van de Audi gamma, subtiel aangepakt en gelukt naar mijn mening en met de juiste lakkleur en velgen kom je al een heel eind.

              • bigcar zegt

                18 oktober 2011 om 23:54

                @agera: oooee, volgende keer weer een kans.

                aan de ene kant is het voor mij logisch dat je een 7 serie prefereert boven deze audi, maar aan de andere kant wist ik ook dat je kickt op de s8.

                maar als ik nogmaals zou mogen gokken, dan denk ik dat je toch met dit geld een x5M zou halen :P

              • agera zegt

                19 oktober 2011 om 15:05

                @bigcar: Zowieso dat klopt de X5 staat op nummer bij mij :P

                http://www.netcarshow.com/bmw/2004- x5_4.8is/800×600/wallpaper_01.htm

                http://www.netcarshow.com/bmw/2004-x5_4.8is/800×600/wallpaper_0e.htm

                De nieuwe X5 vind ik ook schitterend, maar nog liever de oude e53 facelift dat is gewoon mijn auto 8)

                De BMW 7-serie is mijn favoriet van de hogere klasse, maar zoals je al weet ik een zwak voor de Audi S8. Hieronder de 7 en de S8.

                http://www.netcarshow.com/bmw/2010-760li/800×600/wallpaper_05.htm

                http://www.netcarshow.com/audi/2013- s8/800×600/wallpaper_0a.htm

                Ik moet toegeven dat de S8 wel een mooier dashboard heeft dan de 7-serie.

              • agera zegt

                21 oktober 2011 om 17:59

                @bigcar: Ik was gisteren in Duitsland en jammer genoeg deed mijn telefoon raar, waardoor ik geen fotos kon maken. Bij een parkeerplaats buiten stonden een S8 en een S7 in een vrachtwagen ik denk op weg naar een dealer oid.

                Maar hier komt tie, de S8 in het echt is toch echt wel wat anders :) De S7 een auto met bijzondere vormen, maar de S8 is voor althans bijzonder. Ik vind de S8 mooier dan de S7, de S8 in de juiste samenstelling een supergave machine. Een perfect voorbeeld van een wolf in schaapskleren. Ik moet gewoon toegeven dat de S8 gewoon indruk op mij maakte en ik had al een zwak voor de S8, maar dat is alleen maar meer geworden.
                Eerlijk is eerlijk hulde voor Audi vanwege deze S8!

              • bigcar zegt

                22 oktober 2011 om 01:50

                @agera: wow, die is onverwacht… moet ff bijkomen…
                ik had eerder gedacht dat je de a7 zou prefereren boven de s8… :shock :shock:

                er rommelt nu zelf’s iets door mij hoofd:
                …. aangezien jij een echte bmw fanaat bent hè, wat zou jij dan nemen, als bmw zo’n soort model uit hun huidige / toekomstige gamma tovert?? zoals bijvoorbeeld een komende 6 serie die opgefokt word met 4 deuren ofzo…

                op een rijtje: , die 6 serie dan hè :)
                het word een grote wagen, kleiner dan de 7, dat is logisch, maar toch
                het is / word een sportieve wagen
                en het heeft / krijg ook nog’ns 4 deuren.

                wat denk je??
                (ik denk persoonlijk dat je de keuze zou hebben tussen een dikke cls, een a7 en een s8. ik denk dat de a7 af zal vallen (bij jouw) en dat er iets over blijft als de bovengenoemde bmw, een cls en de s8. )

                ik god zo voor jouw:
                1-) bmw (toekomstige) 6 serie
                2-) s8
                3-) cls.

                zit ik een beetje in de buurt?

              • agera zegt

                22 oktober 2011 om 14:12

                @bigcar: Ben ik zo voorspelbaar :P

                1.Yep zoals altijd BMW op nummer 1 :)
                2.De Audi S8 op nummer 2 (geweldige bak)
                3.Mercedes CLS

                Ik heb geprobeerd om een top 3 te maken met modellen van de grote 3. Ik heb een afweging gemaakt tussen de S8 en de S7. Mijn keuze viel uiteindelijk voor de S8. Zeker als ze naast elkaar staan merk je en zie je het duidelijke verschil. De S8 maakte op mij gewoon meer indruk en is gewoon ook mooier. Een vanoudse tank, de S8 heeft een uitstraling alsof hij er gewoon doorheen beukt.
                Ik ben een BMW fan, maar deze Audi S8 heeft wel een plek bij mij veroverd.

              • gedwongenleaser zegt

                18 oktober 2011 om 08:27

                @bigcar: de W12 is astronomisch? Je maakt het wel erg spannend, wellicht iets minder Jetsons kijken ;).

              • E34M5Touring zegt

                18 oktober 2011 om 14:07

                @bigcar: Astronomisch???? is het nu ook al een sterrenbeeld?

                Denk dat je atmosferisch bedoelt.

              • bigcar zegt

                18 oktober 2011 om 15:58

                @E34M5Touring: @gedwongenleaser:

                lol :lol: jullie weten wat ik bedoel :P

              • E34M5Touring zegt

                18 oktober 2011 om 16:05

                @bigcar: no worries mate vond em wel aardig ;)

  21. sebasjuhh zegt

    17 oktober 2011 om 20:11

    LOL moet je misschien ook niet bij 6k toeren al schakelen :P

    Login om te reageren
  22. Laue zegt

    17 oktober 2011 om 20:18

    ace ventura: balcony scene

    http://youtu.be/iW-O2Lb12iI

    op 0.19 !

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      17 oktober 2011 om 20:57

      @Laue: :LOL: , Fantastische films, moest ik ook gelijk aan denken

      Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      17 oktober 2011 om 21:48

      @Laue: LOL (wist je trouwens dat je ook rechter muisknop, copy url at current time kunt doen ;-) )

      Login om te reageren
  23. Flamingo zegt

    17 oktober 2011 om 20:20

    gaat het wel goed met die koplampsproeiers op 3:14?

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 oktober 2011 om 21:09

      @Flamingo: niet alleen op 3.14, ook op 3.32

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        17 oktober 2011 om 21:40

        @Flamingo: en @bigcar: Dat zijn camera’s

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          17 oktober 2011 om 22:44

          @4991: had er niet aan gedacht, maarja dat kan ;)

          Login om te reageren
  24. Laue zegt

    17 oktober 2011 om 20:21

    Smoke doet zijn naam eindelijk eer aan. goed filmpje!

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      17 oktober 2011 om 20:58

      @Laue: Heel scherp ;)

      Login om te reageren
  25. Asilson zegt

    17 oktober 2011 om 20:23

    Op 0.834 vertekt hij pas echt. 5.138 – 0.834 = 4.304 = sneller dan M5 idd… :)

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 12:58

      @Asilson: jij bent nog zo’n iemand die niet weet hoe je moet meten. Nogmaals je moet starten op het moment dat je gas geeft. bij een automaat duurt het even voordat hij van zijn plek schiet, de toerenteller zie je ook al omhoog knallen dus het gas is al ingedrukt op dat moment, dus op dat moment begin je ook met tellen heel logisch toch? je wilt namelijk weg rijden vanaf het moment dat jij gas geeft…en dat is dus gewoon meer dan 5 sec.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 oktober 2011 om 16:20

        @drivingpleasure: 4-WD / Automaat = ca. 0,5 sec tijdverlies.

        Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 oktober 2011 om 20:27

    meesterlijke auto. Helemaal mijn ding, zo’n alleskunner! Veel Saab-techniek aan boord ook, met de Twin scroll turbo en uitschakelbare cilinders. Helemaal goed dus!

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      18 oktober 2011 om 18:00

      @Svenska_Aeroplan_AB: jij met je saab techniek…..l

      Login om te reageren
  27. nomar zegt

    17 oktober 2011 om 20:32

    Ik vind hem vet, zeker in S-trim, heerlijk lager gelegd, prachtige grill en gekleurde lip vooraan. Daytona grey is fantastisch. Gewoon een machtige auto :)

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    17 oktober 2011 om 20:39

    Herman, je hebt het de hele tijd over het topmodel en de allerdikste, maar hoe zit dat met de W12 dan? Is dat een mindere auto?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      17 oktober 2011 om 20:45

      @Jochempie: heeft hij die getest ? :P

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        17 oktober 2011 om 20:52

        @dennisr: Wouter wel – http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/02/rijtest-video-audi-a8l-w12

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 oktober 2011 om 20:50

      @Jochempie: Nee, maar waar ik op doel is dat het qua sportiviteit het topmodel is. Hij perst er de meeste performance uit. W12 heeft natuurlijk een karakter dat veel meer op rust is toegespitst.

      Net zoals ik de S63 in dit opzicht de topper qua S-klasse noem, terwijl er ook nog een S600 is. Bij BMW wordt het al wat moeilijker…

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        17 oktober 2011 om 21:47

        @sir_smokalot: Je vergeet de S65 of wordt die niet meer gemaakt?

        Login om te reageren
        • bigcar zegt

          17 oktober 2011 om 22:43

          @4991: die komt nog :P

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 oktober 2011 om 16:21

        @sir_smokalot: niet hoor…Alpina B7 = fun, 760i = rich. Ofwel de S63 (AMG) vs. de S600.

        Login om te reageren
  29. love4sportcars zegt

    17 oktober 2011 om 20:51

    Met die S bumpers ziet de s8 er net zo uit als het moet!

    Login om te reageren
  30. Jokkebrok zegt

    17 oktober 2011 om 20:59

    Wouw, prachtige auto!! Deze heb ik vele malen liever dan een M5 of 7 serie!

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    17 oktober 2011 om 21:05

    hoe goed de isolatie dan ook is ..
    de lucht van verbrande remmen komt ALTIJD binnen ..

    rare ondefinieerbare chemische pungent stench ..

    Login om te reageren
  32. RoT___ zegt

    17 oktober 2011 om 21:19

    Wat was er met de koplampsproeiers aan de hand? Dingen staken bij meerdere shots uit de bumper, lijkt me niet de bedoeling.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 13:01

      @RoT___: zijn de cams

      Login om te reageren
  33. JW zegt

    17 oktober 2011 om 21:39

    Maar hoe klinkt die nou? Als ik dit filmpje mag geloven klinkt de nieuwe S8 als een remix van ‘gotye – somebody i used to know’….

    Login om te reageren
  34. 4991 zegt

    17 oktober 2011 om 21:49

    Hoe zit het eigenlijk met de taxen op die uitschakelbare cilinders hier in België? Of betaal je voor de 4l motor inhoud? Indien dat zo is hoop ik dat dit een optie is.

    Login om te reageren
  35. Ferdinand1 zegt

    17 oktober 2011 om 21:58

    Ik stoor me aan die 0-100 km/h test.. Als je het dan timed, doe het dan zodat de timer op het juiste begint/stopt zodat wij kunnen zien wat de 0-100 tijd is (wat ook de bedoeling was neem ik aan). Nu halen we er dus gewoon een seconde af. Voor de rest: mooie auto, maar je moet wel een echte liefhebber zijn om dit te kopen. Ik zou iets anders halen voor dat geld.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      17 oktober 2011 om 21:59

      @Ferdinand1: *het juiste moment

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 13:02

        @Ferdinand1: Leren tellen en meten dat moet jij is doen…

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          19 oktober 2011 om 18:51

          @drivingpleasure: je zou eens moeten weten… Maargoed, ik hou het kort: van stilstand naar 100 moet je op absolute wijze meten, niet relatief.

          Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            22 oktober 2011 om 13:32

            @Ferdinand1: Neehoor, als jij zo gaat meten heb je dus een meting die niet klopt. Jij drukt je gaspedaal in, op dat moment wil jij weg rijden, je ziet hier ook de toerteller al de lucht in schieten, iets later rijdt je pas weg doordat het een automaat is en je iets last hebt van vertragingen, neemt nog niet weg dat jij weg wilt rijden op het moment dat je je gas intrapt. Laten we het anders zeggen stel dat die vertraging 1 sec is, er wordt dan gezegd dat hij in 4 sec op de 100 zit, jij staat naast een auto voor het stoplicht die geen last van deze vertraging heeft en die zit in 4.5 sec op de 100. Wie zit er dan sneller op de 100? Wie is er eerder weg? Dit lijkt mij vrij duidelijk, op het moment dat hij in beweging komt is hij misschien sneller, maar voordat hij in beweging komt wil jij al bewegen en is die ander (naast jou al weg) of moet je soms het gas in trappen op de goede gok dat in dit geval het stoplicht op groen springt?

            Login om te reageren
          • drivingpleasure zegt

            22 oktober 2011 om 13:35

            @Ferdinand1: Je hebt gelijk dan de absolute meting misschien wel klopt. Maar zo snel is hij in werkelijkheid dus nooit. Op zo’n manier lieg je de consument dus gewoon voor.

            Login om te reageren
            • Ferdinand1 zegt

              22 oktober 2011 om 14:00

              @drivingpleasure: nee dat zie je fout. 0-100 km/h metingen hebben niks met stoplichtsprintjes te maken. In de praktijk, bij de stoplichtsprintjes, komt het niet op de metingen aan. Als auto A met een opgegeven 0-100 tijd van 4,5 sec. een volle sprint trekt tegen auto B met een opgegeven 0-100 tijd van 4,8, dan komt het op reactie vermogen, grip, ladingsgewicht enz. neer. Dát is de praktijk.
              Metingen zijn zo wetenschappelijk als je wilt, en dat houdt het in dit geval heel simpel. 0-100 is vanaf de eerste nanoseconde dat er échte beweging is over de af te leggen afstand, tot de 100 km/h bereikt is.

              Login om te reageren
              • drivingpleasure zegt

                25 oktober 2011 om 18:04

                @Ferdinand1: Oke nouja dan zie jij dat zo. Ik zie het anders en Audi loopt hier gewoon de consument de belazeren met hun statistieken. Het klopt gewoon niet heel simpel, als ik het gas indruk en pas na 5.5 sec op de 100 zit en zei zeggen 4 omdat hij later in beweging komt door die vertraging van hun automaat ja heel leuk maar het komt er dus op neer dat je nooit in die tijd op de 100 kan zitten omdat je dan dus eerder je gas in moet trappen. Of dat nou voor een stoplicht is of waar een groen licht op een circuit of bij een dragrace of gewoon op de weg, je haalt het niet omdat jij al eerder je eerder je gas indrukt dan dat de auto veruit gaat, en dus al eerder weg wilt rijden. Dit is gewoon tijd die meegerekend moet worden omdat je er niet aan ontkomt, je gaat namelijk niet bij oranje al je gas intrappen omdat je weet dat groen eraan komt en je te maken hebt met een vertraging. Zit hij nog wel sneller op de 100 vanaf dat hij in beweging komt, meer in realiteit is dit dus gewoon bijna een sec langzamer dan beweerd wordt. En daar ontkom je niet aan hoe je het ook went of keert…

              • drivingpleasure zegt

                25 oktober 2011 om 18:05

                @drivingpleasure: excuses voor alle fouten in de spelling.

    • dennisr zegt

      18 oktober 2011 om 13:03

      @Ferdinand1: @drivingpleasure zal het je zo uitleggen.. :lol:

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        18 oktober 2011 om 13:22

        @dennisr: lol

        Login om te reageren
  36. mout zegt

    17 oktober 2011 om 22:02

    Tsja, @sir_smokalot maakt zich zorgen omdat hij misschien € 10000 remschijven kapot remde.
    Als ik Audi was zou ik me zorgen maken over de kwaliteit van deze accessoire. In de fik vliegen moet de boel gewoon niet doen. Period.

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      17 oktober 2011 om 22:24

      @mout:

      Dat is vrij normaal gezien de omstandigheden(en geloof je me moet heeeeeeeeeeeel gek moeten remmen wil je het voor elkaar krijgen). De SLR Mclaren had er ook last van sterker nog daar kon je zowat de straat verlichten zo heet werden die remschijven :D.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        18 oktober 2011 om 12:16

        @zakar36: Ze werden gloeiend maar vlogen niet in de fik ;)en @mout: heeft gelijk

        Login om te reageren
  37. laulau zegt

    17 oktober 2011 om 22:05

    Nah, doe mij maar de S65 AMG. Dat is nog een trapje hoger vind ik. Qua luxe, prestaties en qua prijs :)

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    17 oktober 2011 om 22:17

    Ik heb het hier een tijdje niet gevolgd, maar wat een wereld van verschil in de presentatie van de video. Herman is er echt enorm op vooruit gegaan. Pluspunten @sir_smokalot !

    Login om te reageren
  39. bisazza zegt

    17 oktober 2011 om 22:17

    Ookal is het niet mijn eerste keus kan ik niets anders zeggen dat dit toch wel een heel erg fraai stukje techniek is. Geweldenaar!

    Login om te reageren
  40. Teerdz zegt

    17 oktober 2011 om 22:20

    Hadden de S6 en S7 geen 470 pk? De oude S6 had er namelijk al 435..

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      17 oktober 2011 om 22:45

      @Teerdz: nee, die hebben 420. Inderdaad minder dan de oude.

      Login om te reageren
      • Teerdz zegt

        17 oktober 2011 om 23:12

        @circlestorm69:

        Bedankt, je hebt inderdaad gelijk. Vreemd eigelijk dat ze minder vermogen hebben dan de oude S6, had er dan toch minimaal 450 van gemaakt ofzo. Vraag me dan alleen af waar ik die 470 vandaan haal dan..

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          17 oktober 2011 om 23:49

          @Teerdz: Niet helemaal, lijkt me een bewuste keuze om het gat tussen de S en RS wat groter te maken. De S5 heeft immers ook al 2 cilinders moeten inleveren, dus ik heb het idee dat ze de hele S-range een beetje aan het temmen zijn.

          Behalve de S8 dan natuurlijk, daar konden ze mooi op los gaan, want er komt (in ieder geval in deze generatie) toch geen RS boven. Op deze manier maak je er dus eigenlijk een S+1 van. Of een RS-1, zo je wilt. Een model dat mooi het midden houdt tussen beide uitvoeringen, zonder dat je daar nou een derde ‘line’ voor hoeft te introduceren.

          Login om te reageren
  41. Bartholomeo zegt

    17 oktober 2011 om 22:21

    Mooie review. Krijg de indruk dat er hevig in geknipt is.
    Het filmpje mocht van mij gerust dubbel zo lang zijn.
    Wat meer shots van het interieur, het geluid bij vol wegscheuren vanaf stilstand, hernemingen ( met kmteller in beeld ),
    Verder erg netjes gedaan. Gruwelijke wouter-immitatie. ( Ik was al blij dat ik die verschrikkelijke rrrrollende rrrr-en niet moest aanhoren, doet ie het alsnog, lol …. )

    Als je nog beelden hebt die je kwijt wil, aarzel niet om ze te posten :)

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      18 oktober 2011 om 12:44

      @Bartholomeo: Hier sluit ik mij bij aan. Jij verwoordt exact mijn kijkervaring. Ik heb genoten. Smoke ik vind jouw filmpjes nu al veel prettiger als die van Wouter. Zal ik iets bekennen? Die van Wouter lukt mij vaak niet om ze zonder spoelen te kijken.. dan zip ik er snel door. Deze heb ik gewoon ademloos gekeken. Wat een megavette bak zeg.. prachtig. Het filmpje mocht veel langer.

      De remmen blijf ik eng vinden.. je zult het maar meemaken.. fikkende remblokken. Moet je ook nog hopen dat dat vuur het lakwerk van de remklauwen en velgen niet om zeep helpt.. kun je die weer laten fixen..

      Login om te reageren
  42. meneersander zegt

    17 oktober 2011 om 22:23

    Herman, je ging toch nieuwe overhemden kopen? Presentatie verder prima hoor1

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      18 oktober 2011 om 12:48

      @meneersander: Dat gezeur over die overhemden. D’r mankeert niks aan die kleding. Herman, een leuk testje: Doe een keer in een filmpje een outfit aan exact hetzelfde als Wouter al eens een keer heeft gedragen in een filmpje van hem. Bij Wouter zevert daar niemand over. ;)

      Login om te reageren
  43. jeanclaude zegt

    17 oktober 2011 om 22:24

    Mooie wagen en leuke prestaties, maar wat een achterlijke shot van die 0-100, de bak staat niet in S, en het tellen begint al voordat de auto ervandoor gaat hahaha.

    Login om te reageren
  44. ya314 zegt

    17 oktober 2011 om 22:36

    Begint die teller van de 0-100 tijd niet gewoon op het moment dat het gas pedaal ingedrukt wordt? 0-100 tijd is leuk maar het gaat bij die automaten eigenlijk om de “gasintrap-100 tijd” of ben ik de enige die het gevoel heeft dat die tijden vaak gemeten worden vanaf het moment dat de auto gaat rollen ipv het moment dat je gas geeft?

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      18 oktober 2011 om 13:05

      @ya314: inderdaad. Audi geeft de tijd op vanaf het moment dat de auto in beweging komt. Maar daarvoor heb jij het gas al ingetrapt en schiet de toerenteller al de lucht in dus geef je al gas. Vanaf dit moment moet je gaan meten want vanaf dit moment geef jij daadwerkelijk gas en wil jij weg rijden dus bij audi smokkelen ze gewoon een seconde van die tijd af op deze manier. Klinkt leuk maar erg onprofessioneel…

      Login om te reageren
  45. PeugeotGTI zegt

    17 oktober 2011 om 22:45

    Het is denk ik de übercruiser, geen echte sportsedan.
    Daarvoor sturen Audi’s gewoon te afstandelijk en is het quattro systeem niet spannend genoeg.
    Het uiterlijk is er wel op vooruit gegaan.
    Dit is een van de weinige Audi’s die van meer dan 30 meter herkenbaar is.
    Ik vind ‘m wel vet, maar vetter dan een dikke AMG? Hm…

    Login om te reageren
  46. Tommy2 zegt

    17 oktober 2011 om 23:18

    Die remmen horen gewoon te branden hoor, heb ik ook altijd. Brandwerend materiaal in de wielkasten stoppen en speciale banden erom, niks aan de hand. Wordt je garage ook mooi verwarmd! :D

    Login om te reageren
  47. Kvgorp zegt

    17 oktober 2011 om 23:26

    Leuk zo’n nieuwe motor. Komt geen geluid uit of nix.

    Login om te reageren
  48. Jazzie zegt

    17 oktober 2011 om 23:40

    Leuke review. Ik ben niet bepaald fan van Audi, maar ik moet zeggen dat deze er erg mooi uitziet. Natuurlijk zijn auto’s als de S8 en de S63 AMG overbodig, toch is het hardstikke gaaf dat ze desondanks gemaakt worden. Het moge misschien normaal zijn, toch is het wel slordig dat de remmen in de fik vliegen. Kan Audi nog problemen mee krijgen, zeker in de VS.

    Login om te reageren
  49. Volvo_440_turbo zegt

    17 oktober 2011 om 23:56

    Leuke auto, maar moet hem niet hebben, ik wil met die S8 een hele dag onbezorgd door de bergen knallen zonder dat de remblokken fikken.
    Ik heb het ooit eens meegemaakt dat een van de remblokken fikte, het was de mazda mx 5 turbo van een maat, waarbij het blokje 280 pk gaf ipv de standaard 140, maar de remmen waren niet aangepast, dan verschiet je wel hoor…
    Ik hoorde nog een racecoureur zeggen, wil je hard gaan,eerst de remmen aanpassen, dan de motor…

    Login om te reageren
  50. Benjamin1 zegt

    18 oktober 2011 om 00:10

    Zijn die brandende blokjes niet gewoon de AUDI PREMIUM BBQ ter waarde van 1900 euro?

    Login om te reageren
  51. jippie zegt

    18 oktober 2011 om 00:12

    Goed, het is dus wachten op de eerste uitgebrande S8. Staat mooi tussen in het rijtje van Lamborghini’s en Ferrari’s.

    Login om te reageren
  52. mrB zegt

    18 oktober 2011 om 00:21

    Smoke, wat een fantastische test! Grappig die noise canceling. Lekker dat je je naam ff waar maakte op de remmen. Nice!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 oktober 2011 om 08:17

      Thanks! Was niet helemaal de bedoeling, maar origineel is het wel. Althans, ik verwacht niet dat je dit veel gaat terugzien. Hoop ik :)

      Login om te reageren
  53. The360box zegt

    18 oktober 2011 om 09:39

    Wat sta je nou als een idioot met die deur te slaan, alsof we het dan merken wat het inhoud. Enne, ga jij maar lekker in dat hok wonen dan blijf ik wel lekker in mn eigen bed. DIe hele V8 heb ik niet eens gehoord

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 oktober 2011 om 09:57

      @The360box: nou nou, rustig.. door met die deur te slaan kon je het anders wel horen hoor..

      Login om te reageren
    • anuspraeternaturalis zegt

      18 oktober 2011 om 10:02

      @The360box: Hoor je het verschil niet? Zodra de deur dicht is hoor je meneer niet meer schreeuwen. Snap?

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        19 oktober 2011 om 09:54

        @anuspraeternaturalis: Ik merkte er eigenlijk niks van,, hij gooite die deur zo vaak open/dicht

        Login om te reageren
        • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

          19 oktober 2011 om 12:06

          @The360box: ik merkte het wel, maar inderdaad: de v8 hoor je bijna niet..

          Login om te reageren
  54. harrald zegt

    18 oktober 2011 om 10:54

    Lijkt mij dat de A8L W12 de dikste is en niet deze. Ik vind hem ook een stuk anoniemer dan de vorige S8.
    Jammer dat Audi niet die sterke design lijn kan volhouden die ze met de vorige serie inzette. Dit geldt over de hele linie zo. (A3/A4/A6/A8) Ik kan maar niet wennen aan die kont.

    Login om te reageren
  55. jvthof zegt

    18 oktober 2011 om 11:07

    Hier even een compleet overzicht van de S8’ten, maar wel 4 ipv 3 omdat er een facelift/update tussendoor was die ook motorisch is aangepakt!

    (’97-’99)
    Audi S8
    Vanaf € 102.600
    340 pk, 410 Nm 4.2 V8
    0-100: 6,8 s
    1750 KG

    (’99-’02)
    Audi S8 Quattro
    Vanaf € 106.090
    360 pk, 430 Nm 4.2 V8
    0-100: 6,6 s
    1750 KG
    (+20pk, +20nm, -0.2s)

    (’06-’10)
    Audi S8 5.2 FSI Quattro
    Vanaf € 150.690 (vanaf 2009 € 165.385)
    450 pk, 540 Nm 5.2 V10
    0-100: 5,1 s
    1940 KG
    (+90pk, +110nm, -1,5s, +190kg)

    (’11-..)
    Audi S8 4.0 V8T
    Vanaf € ???.???
    520 pk, 650 Nm 4.0V8T
    0-100: 4,2 s
    1975 kg
    (+70pk, +110nm, -0,9s, +35kg)

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      18 oktober 2011 om 11:08

      @jvthof:

      en vanaf de eerste tot nu

      +180 pk!!!, +240nm!!!, -2,6s!!! en +225kg :(

      Login om te reageren
  56. agera zegt

    18 oktober 2011 om 13:23

    Ik word maar niet warm van de nieuwe A8/S8. De A8 heeft een prachtige interieur en dashboard met de mooiste materialen, maar als ik kijk naar het exterieur valt het gewoon tegeb. Voor zoveel geld zou ik wat anders willen rijden. Zeker in deze klasse is dat belangrijk, ik ben het niet mee eens met de onzin die wordt uitgekraamt in de laatste tijd. Dat het in deze tijden alleen maar beter is om niet al te veel op te vallen. Een prachtig voorbeeld van de Nederlandse instelling. Altijd maar dat normaal en gewoon doen. Waarom? je hoeft er niet mee te showen, maar voor zoveel geld mag iets best wel er speciaal uitzien. Een A8 heeft dat niet, iets wat de BMW 7-serie wel heeft.

    Gisteravond reed ik op de op de snelweg en werd ineens ingehaald door een BMW 7-serie (f01) en zelfs in het donker maakt de 7-serie veel indruk, misschien wel meer dan overdag met zijn imposante achterlichten. De 7-serie heeft een aparte aantrekkingskracht dat is iets wat de A8 juist mist.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 oktober 2011 om 13:49

      @agera: Conclusie: A8 voor de ‘gepensioneerde’ politicus, 7-serie voor de jonge succesvolle ondernemert?! :D

      Login om te reageren
      • agera zegt

        18 oktober 2011 om 17:27

        @kaasboerin: Zo zou je het wel kunnen stellen ja, maar uiteindelijk zijn het beiden fantastische auto´s. Ik als BMW liefhebber geef toe dat het interieur van de Audi er net zo strak en mooi uitziet als van de BMW.

        Verder moet ik toegeven dat de S8 in het wit met de (enkel)vijfspaaks velgen er wel heel goed eruitziet.

        Login om te reageren
  57. bramwillemse zegt

    18 oktober 2011 om 14:50

    goede Wouter-imitatie ;-)

    Login om te reageren
  58. Hupke zegt

    18 oktober 2011 om 14:57

    Als ik een S8 zou kopen zou het een oudje zijn (de D2 uit Ronin die een dikke 300kg lichter is) en nooit deze nieuwe ongeacht m’n budget, voor die prijs koop ik me wel een s-klasse.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      18 oktober 2011 om 17:06

      @Hupke: Yes Robert de Niro en de S8 uit Ronin prachtig 8) die auto past perfect in die film, de Audi is gewoon een tank die de Franse auto`s van de weg rijdt.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 oktober 2011 om 13:04

        @agera:

        Echt een zalige auto in een zalige film.
        Ik vind dat hoekige en grof (maar verbazingwekkend licht) ding ook veel mooier dan die goedkoop gelikte uitziende brol hierboven, op dit moment is in mijn ogen een phaeton stijlvoller dan dat.

        Login om te reageren
  59. Megakix zegt

    18 oktober 2011 om 16:05

    @Sir: geweldig goed filmpje, mooie omgeving, leuke ‘gadgets’ erin verwerkt !

    OT: hahaha, V8T bij het voorscherm plakken….nope,, dan hou ik toch van de èchte letters V12 op dat plekkie. Natuurlijk een goede auto, welisewaar ‘Des Ouwdiesch’ liegen over de performance….maar hij is rap !

    Login om te reageren
    • Ralph1 zegt

      18 oktober 2011 om 21:08

      @Megakix: Rapper dan die pauper M5. Maar er gaat in dit segment natuurlijk helemaal niks boven de S-klasse.

      Login om te reageren
  60. hippus zegt

    18 oktober 2011 om 17:45

    “Daar zat een lekkere V10 achterin.” (0:53) Mmmm… die Lambo Gallardo V10 zat echt niet in de kofferbak maar gewoon vooraan. Voor de rest mooie reportage hoor! ;-)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 oktober 2011 om 17:51

      “lag d’r in” :)

      Login om te reageren
  61. maxx1 zegt

    18 oktober 2011 om 18:36

    lovely

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      18 oktober 2011 om 18:41

      @maxx1: jaa die 5.138 0-100 is om te huilen. Blok is niet ingelopen dus dat zou ook wel schelen

      Login om te reageren
  62. janklaassen zegt

    18 oktober 2011 om 18:50

    183 reacties, dat zegt ook genoeg.

    Goed gedaan, Audi.

    Login om te reageren
  63. kimi100 zegt

    18 oktober 2011 om 19:09

    De dikste A8 gaat het denk ik niet worden, want de w12 lijkt mij toch dikkker. Ik weet niet uit me hoofd of die er al is, maar zo niet dan gaat ie er zeker komen. Als het moet sturen een paar russen wel een varkenshoofd naar audi zoals ze een aantal jaren geleden ook voor een 760i hebben gedaan :)

    Login om te reageren
  64. duke3 zegt

    19 oktober 2011 om 09:57

    Sneller dan een M5 die net uit is. Dat moet pijn doen.

    Login om te reageren
  65. duke3 zegt

    19 oktober 2011 om 09:59

    De presentator begin ik steeds meer te waarderen. Keep up the good work!

    Login om te reageren
  66. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    19 oktober 2011 om 12:05

    Goede presentator. Goed artikel en goed filmpje!

    Ben niet zo’n fan van deze S8. Als je dan de keuze hebt tussen een A8 (S8) of een 760i… keuze is vrij snel gemaakt denk ik. Misschien zul je wat meer geluidsbeleving in je s8 hebben.

    Remmen in de fik?!!!!!?!?!???? Wel eens voor gekomen dat de rook van de remmen af kwam en enorm begon te stinken (nederlanders op de duitse autobahn !@#&%@#) maar toen stonden ze niet in de fik :P

    Login om te reageren
  67. masticore zegt

    20 oktober 2011 om 12:57

    ‘k Blijf bij mijn standpunt. Herman heeft gewoon een te hoog Autoweek gehalte. En het andere komt gemaakt over. Jammer Autoblog!

    Login om te reageren
  68. VMAX zegt

    20 oktober 2011 om 16:14

    Smokealot begrijpt er vrij weinig van. Laat hem de proleten auto’s reviewen. Wouter weer aub!

    Login om te reageren
  69. kaasboerin zegt

    28 oktober 2011 om 01:50

    Damn Smokalot, altijd al benieuwd hoe jij d’r uit zou zien… Wat ben jij geyl zeg! (L)

    Login om te reageren
  70. KEV9 zegt

    30 oktober 2011 om 17:01

    POEH ben ik blij dat ik de V8 4.2TDI heb. rijdt toch nog wel ff stukkie beter.

    Login om te reageren
  71. pieterjanc zegt

    14 november 2011 om 19:49

    dikke audi in 4,2 seconden naar 100 da is sneller als een bmw 760i en een mercedes s 65 amg en als de nieuwe m5 dus die is echt wel snel net 0,1 seconden trager als een r8 v10 spyder. ik zou hem wel willen. in frankfurt kosten hij 150 000 € nog even sparen. alleen spijtig dat wouter de test niet deed.

    Login om te reageren
  72. janklaassen zegt

    3 december 2011 om 13:46

    Je ziet echt dat de kilometerteller bij 1.001 sec begint te lopen dus deze S8 gaat wel degelijk in 4.2 sec naar 100!

    Waaaanzinnig.

    Login om te reageren
  73. sollie zegt

    5 mei 2013 om 16:03

    Even ter uwer informatie: Een W12 is wel degelijk trager dan de s8. En een S8 is gewoon de snelste van S reeks van Audi. Op die manier kan je als succesvolle CEO tussen de A6 van je manager en de A4 van je werknemers parkeren zonder dat je te hard opvalt. Het onuitgesproken verschil tussen alle Audi’s is tegelijk een ziekte en een zegen.

    Overigens hoor ik heel veel mensen S klasse en BMW 7 serie roepen? Ideaal. Ik ben van mening dat vanaf een bepaal niveau van kwaliteit (of prijs) het eigenlijk niet meer uit maakt waarvoor je kiest. Je voor een nog duurdere stoel gaan, maar je zal altijd goed zitten.

    Voor een beetje extra BMW pesterij zie onderstaand filmpje ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=oT0r6xQJU_4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North