• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en video: Mercedes-Benz CLS 350

Auteur: Wouter, gepost 11 oktober 2010 om 16:40 – 191 Reacties

Mercedes-Benz CLS 350


Met de CLS deed Mercedes-Benz een aardige duit in het zakje. Het was bijna schrikken dat ze in Stuttgart zo’n elegante “vierdeurs coupe” konden maken. Nu, zeven jaar later, is het tijd voor de opvolger.

Die krijgt natuurlijk wel de zware taak om een enorm succesnummer te vervangen. Van de eerste generatie werden meer dan 170.000 exemplaren verkocht, wat ongetwijfeld meer is dan Mercedes-Benz in eerste instantie had kunnen hopen. Met de tweede generatie willen ze het kunstje weer flikken, maar dat zal absoluut moeilijker worden. Audi heeft inmiddels de A7 Sportback gelanceerd en ook bij BMW lijkt er een vierdeurs coupe in de pijplijn te zitten.

Mercedes-Benz CLS 350

Mercedes-Benz is dan ook niet over één nacht ijs gegaan met de ontwikkeling van de CLS. Hoewel er natuurlijk veel techniek met de E-klasse wordt gedeeld, is er ook veel specifiek voor de CLS ontworpen. Zo wordt er voor de CLS veel gebruik gemaakt van aluminium, niet alleen motorkap, voorspatborden, kofferdeksel en hoedenplank zijn van aluminium, maar ook de deuren. Dat scheelt 24 kilogram en dat voel je bij openen en sluiten van de deuren. Die voelen lekker licht en hanteerbaar, maar genereren tegelijkertijd een mooie doffe dreun als ze worden dichtgegooid.

Mercedes-Benz CLS 350

Daadwerkelijk lichter dan de vorige generatie is de CLS niet, maar dat mag de pret verder niet drukken. Want het is wel gelukt om de stroomlijn substantieel te verbeteren. Hoewel de CLS breder is geworden is de luchtweerstand met 10% naar beneden gegaan. Volgens Mercedes-Benz komt dit doordat de luchtweerstandscoefficient tot 0,26 is gedaald. Daarbij komt een heel pakket aan motorische aanpassingen zodat alle CLS-en tot 25% zuiniger zijn geworden. Fantastisch he?

Mercedes-Benz CLS 350

Niet dat je de CLS als uber-spaarversie moet zien overigens, want het is vooral een erg premium versie van de toch ook al premium E-klasse. De CLS wordt een treedje hoger in de markt gepositioneerd dan zijn vierdeurs kompaan, die zo geliefd is bij taxi-chauffeurs. De echte instapmotoren vinden dan ook niet hun weg naar de CLS. In eerste instantie worden alleen V6 motoren leverbaar, zowel benzine als diesel. Iets later volgt de CLS 500 met de nieuwe 4,6 liter grote en van twee turbo’s voorziene V8. Die is goed voor 408 pk, 600 Nm koppel tussen 1800 en 3500 tpm en een sprint naar de 100 in 5,4 seconden. Hoeft het allemaal minder snel, maar wel vriendelijker voor het milieu en portemonnee, dan kan er worden gewacht op de CLS 250 CDI. Die 2,1 liter grote twinturbo diesel heeft 204 pk en 500 Nm beschikbaar. Het standaardsprintje doet de CLS dan in 7,5 tel en het standaardverbruik komt dan op een fraaie 5,1 liter per 100 km. De andere diesel is de CLS 350 CDI met 265 pk en 620 Nm.

Mercedes-Benz CLS 350

Ik reed echter met de CLS 350 op benzine. De direct ingespoten 3,5 V6 is volgens Mercedes-Benz compleet vernieuwd. Het blok levert 306 pk aan vermogen, terwijl het maximumkoppel van 370 Nm tussen 3500 en 5250 tpm beschikbaar is. Al met al had ik geen moment het gevoel onderbedeeld te zijn met de CLS 350. Tenminste, als ik de bak van de ECO-stand naar de sportstand schakelde. In de ECO stand worden de reflexen langzamer, de reactie op het gaspedaal zompiger en kiest de automaat hogere verzetten dan voor een wat sportievere rijstijl wenselijk is.

Mercedes-Benz CLS 350

Om de CLS in “full-attack-modus” te zetten zijn er wel veel handelingen nodig. BMW lost dat toch eleganter op met één knop die meerdere systemen tegelijkertijd op sport zet. In de CLS moet de automaat op sport, vervolgens de optionele Airmatic luchtvering ook en moet het ESP worden uitgeschakeld. “Off” blijkt volgens de mannen in Stuttgart niet hetzelfde als wat het Engelse woordenboek voorschrijft. Het systeem gaat namelijk verre van uit, maar doet regelmatig ingrepen zonder dat het echt nodig was. Het vreemde is dat het ESP in de E-klasse al veel meer toelaat. ESP is natuurlijk een hele mooie uitvinding, maar het moet helemaal uit kunnen en als het even kan ook een stand hebben waar de teugels een klein beetje worden gevierd.

Mercedes-Benz CLS 350

In de bergen rond Florence had ik volop de gelegenheid de CLS eens goed de sporen te geven. Na enige tientallen kilometers bergweg was ik al bijna toe aan weer eens wat rechte stukken, maar toen zagen we opeens iets, rechts van ons de heuvel op. De weg. Twintig aaneengeregen haarspeld en reguliere bochten voorzien van donkerzwart en vers ogend asfalt. De weg ging van niks naar nergens en dus nauwelijks ander verkeer. Met een hellingspercentage van 10% was “De Weg” vooral leuk heuvelop, naar beneden was een exercitie in remmen. Maar naar boven was het gassen, gassen en nog eens gassen. In de basis stelde de CLS niet teleur: voor een non-AMG gaf de elektromechanische stuurbekrachting genoeg feedback en ook de rest van het onderstel communiceert voldoende. Helaas was de boodschap soms dat het ESP mij “gered” had van een crash, waarbij vreemd genoeg in de volgende bocht het aanzetje tot de powerslide wel gezet mocht worden.

Mercedes-Benz CLS 350

De CLS is uberhaupt een bemoeial, er zijn namelijk weer meer actieve veiligheidssystemen aan boord gekomen. Het Blind Spot Assist systeem is tegenwoordig een actieve variant. Met behulp van een radarsensoren wordt in de gaten gehouden of er veilig van rijbaan gewisseld kan worden. Mocht de bestuurder de actie inzetten en er toch een auto rijden, dan waarschuwt het systeem eerst. Tot zover niets nieuws, maar het systeem kan dus ook actief ingrijpen. Komt de CLS te dicht bij een andere auto, dan voert het ESP een corrigerende remingreep uit. Met een CLS filmstunts doen waarbij je na een achtervolging van de weg af wordt geramd is dus niet meer realistisch. Over doorgetrokken lijnen rijden mag ook niet, want dan volgt een ingreep van het ESP.

Een andere noviteit zijn LED’s. Die zijn niet alleen als dagrijlicht ingezet, maar optioneel kunnen alle lichten aan de voorkant in LED worden uitgevoerd. Totaal worden er dan per koplamp 71 LED’s ingezet, waaronder 10 infrarode versies voor de nightview functie. Bovendien kent de LED koplamp ook de actieve functies die voor de xenon verlichting beschikbaar zijn. De voordelen van LED’s zijn dat ze weer zuinig zijn, vijf keer langer mee gaan dan xenon lampen en veel witter (op daglicht lijkend) licht geven.

Mercedes-Benz CLS 350

Met de CLS laat Mercedes-Benz weer zien wat ze in huis hebben, hoewel er altijd dingen te wensen blijven. Internettoegang met WIFI heeft Mercedes-Benz voorlopig nog niet, maar daar zullen niet veel kopers op afknappen. De prijs kan wellicht wel een hobbel vormen, want het instapniveau is niet mals. De CLS 350 BlueEFFICIENCY staat voor 79.900 euro voor de deur, de diesel is 1450 euro duurder. Beide auto’s hebben dan wel een A-label, bieden genoeg ruimte (ook achterin) en zullen tot jaloerse blikken van medeweggebruikers leiden. Daar hoef je de CLS echter niet voor te kopen, je mag er ook gewoon zelf van genieten bij in- en uitstappen. Of binnenin het fraaie interieur dat net wat chiquer is dan die in de E-klasse.

Voor diegenen die liever stilstaande plaatjes kijken: 163 foto’s van de CLS, van de hand van Louis Blom.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cls, mat, Mercedes, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Dealer crasht Corvette en geeft em zo terug [updated]
Volgend bericht: Porsche Cajun krijgt twee deuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. janklaassen zegt

    11 oktober 2010 om 16:48

    Toch de A7 sportback.

    Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    11 oktober 2010 om 16:48

    Ik heb de test voor een deel bekeken op video. En ik moet eerlijk zijn, ik vind de auto totaal niet spetterend. Het is Mercedes niet gelukt om de ‘echte’ CLS te vervangen.
    En ik mis de humor in het filmpje…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 oktober 2010 om 17:04

      @BmwMPower:
      ben het met je eens dat ik ook de humor mis wat de filmpjes van Wouter altijd zo kneiter goed maakt. Vooral het geacteerde einde is toch een beetje jammer.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        11 oktober 2010 om 17:27

        @JanJansen:
        komt denk ik omdat dit ook uitgezonden word op rtl autoblog… op tv is het 1 en al acteren helaas

        Login om te reageren
  3. Daveee zegt

    11 oktober 2010 om 16:52

    Nee, geen waardige opvolger. A7 is toch echt mooier!!

    Login om te reageren
  4. Wolfsburger zegt

    11 oktober 2010 om 16:52

    No shit; ik zie af en toe toch wel een beetje een stukje Passat CC rijden. Verder wel een strakke bak!

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 oktober 2010 om 18:21

      @Wolfsburger: Passat CC kwam toch echt ná de eerste CLS..

      Login om te reageren
      • Wolfsburger zegt

        12 oktober 2010 om 08:40

        @Atenza: Maar déze CLS kwam na de Passat CC

        Login om te reageren
  5. frarissimo zegt

    11 oktober 2010 om 16:59

    Waardige opvolger en een Mercedes is toch echt wat anders -lees hoogwaardiger- dan een Audi A7

    Login om te reageren
  6. mb man zegt

    11 oktober 2010 om 17:00

    Schitterend vooral in de donkere kleur.Waardige concurrent voor de aldi.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 oktober 2010 om 18:56

      @mb man: haha inderdaad, hij is echt te vet! zou voor geen goud de audi nemen over de Merc.

      Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    11 oktober 2010 om 17:01

    Niet echt heel mooi, maar ook niet lelijk.
    Niet snel, maar ook niet echt langzaam.
    Eigenlijk kan ie niets echt goed en dat is vooral mijn hart sneller laten kloppen.

    Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    11 oktober 2010 om 17:05

    ik heb hem 3 weken geleden zien rijden in duitsland, de voorkant is te lomp, de achterkant daarintegen is super. Hij gaat het moeilijk krijgen met de a7!

    Login om te reageren
  9. the-budel-guy zegt

    11 oktober 2010 om 17:05

    geef mij maar een A7 of een ‘oude’CLS want dit ding is dus gewoon uitgekotst bay the way de onderste spaak van het stuur had BMW dat niet op de 3 serie vorig model

    Login om te reageren
  10. mb man zegt

    11 oktober 2010 om 17:11

    Zo moeilijk gaat deze mb het niet krijgen.De huidige cls rijder zie ik echt niet overstappen naar de a7.Die auto heeft een kont als een kakkende hond.Klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      11 oktober 2010 om 17:23

      @mb man: en deze heefd een kont van de VW passat CC en daar wil je als MB rijder toch echt niet in gezien worden

      Login om te reageren
      • mb man zegt

        11 oktober 2010 om 17:28

        @the-budel-guy: HeefT ja.Zet er een passat/ vag product naast en je ziet het verschil.De passat is gewoon een slechte budget kopie van de vorige cls.

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        11 oktober 2010 om 17:28

        @the-budel-guy: Grappig dat je dat zegt want toen de Passat CC uitkwam was het oordeel dat hij teveel op de CLS leek. Ik zie maar weinig overeenkomsten met de Passas CC, CLS straalt zoveel meer uit dan zo’n midklasse passat CC’tje. Kijk eens naar het complete plaatje en niet naar een bepaald detail van een auto. de CLS geeft toch een compleet ander beeld van wat voor een soort auto het is dan de Passat CC

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 oktober 2010 om 17:33

          @Pordon: klopt totaal niet wat je zegt, een passat cc rijder kiest voor die auto omdat die stijl heeft, en niet te hard schreeuwt, wat wel is bij de vorige cls!

          Login om te reageren
          • Pordon zegt

            11 oktober 2010 om 17:45

            @Jipp: in mijn ogen kopen mensen een Passat CC omdat het inderdaad een goed ogende auto en ze helaas het geld niet hebben voor een CLS. Is niet erg.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              11 oktober 2010 om 21:16

              @Pordon: off mensen kopen een passat cc omdat ze de zelfde goede looks/lijnen willen maar een mooier interieur en minder opzichtig willen laten zien dat ze geld hebben.

              Login om te reageren
      • Atenza zegt

        11 oktober 2010 om 18:19

        @the-budel-guy: pfff weer zo’n sukkel. De eerste CLS was er als eerste. Toen kwam de Passat CC en die kreeg commentaar dat het op de CLS leek. Nu is er een nieuwe CLS en die lijkt dan op de Passat CC? Wat een lgoica :S

        Login om te reageren
  11. audiracer zegt

    11 oktober 2010 om 17:23

    Inderdaad, de humor is er een beetje af, en vond het filmpje een tikje saai. Het lijkt wel alsof ze gezien ze op tv zijn, iets serieuzer zijn geworden…;(

    Login om te reageren
  12. Pordon zegt

    11 oktober 2010 om 17:25

    Ik weet niet waar iedereen het over heeft hierboven mij maar dat zal wel smaak verschil zijn want waar de vorige CLS al een ‘Wow’ auto was genereert de nieuwe CLS een nog veel grotere ‘wow’. Wat een schitterende en stoere bak zonder elegantie te verliezen.

    Login om te reageren
    • Bumer zegt

      11 oktober 2010 om 17:27

      @Pordon: Je doet je avatar eer aan ;)

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        11 oktober 2010 om 17:37

        @Bumer: Ja, was eigenlijk vergeten dat dat mijn avatar was haha, ik vindt het gewoon een verschrikkelijke mooie wagen.

        Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    11 oktober 2010 om 17:26

    Deze auto is eigenlijk op geen enkele manier spannend, maar toch als geheel wel geslaagd.

    Login om te reageren
  14. wouter zegt

    11 oktober 2010 om 17:26

    En wat is er gaande met al die camera standpunten (vooral IN de auto), heb de indruk dat zelf Wouter niet meer weet waar hij moet kijken. Daarnaast is er soms wat te vroeg geknipt, bijv. bij: “En voor die prijs” daar wordt je zin afgekapt. Ben beter gewend!

    Login om te reageren
  15. wahid zegt

    11 oktober 2010 om 17:32

    De voorkant is mooi, maar als je de acherkant hebt gezien ( beetje dat koreaanse tint, Kia optima ) dan is alles al gezegt. Vind het niet een opvolger van de Oude CLS.

    Doe mij maar de A7 van Audi.

    Login om te reageren
  16. jimmy zegt

    11 oktober 2010 om 17:34

    Achterkant –> passat cc. Geef mij maar de a7

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      11 oktober 2010 om 17:36

      @jimmy: brilletje nodig?

      Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 oktober 2010 om 18:22

      @jimmy: Passat CC kwam toch echt ná de eerste CLS..

      Login om te reageren
  17. cccobra zegt

    11 oktober 2010 om 17:37

    Nou als dit de CLS is? De Audi is zoveel mooier, stoerder en bruter. De oude CLS was een plaatje, maar zoals velen hier al zeggen is de lijn de verkeerde kant opgegaan.
    Ik denk dat de CLS het heel, heel moeilijk gaat krijgen met de Audi A7 als concurrent.

    Mijn keuze valt ieder geval op de A7

    Login om te reageren
  18. distance zegt

    11 oktober 2010 om 17:39

    @ mb man

    Ik vind de achterkant ook iets hebben van de Passat CC. De voorkant is wel prachtig mooi en een vooruitgang op de Oude CLS. Maar het totaal plaatje niet ! Ik denk toch dat ik over ga stappen op de A7, die is gewoon op de een of andere manier completer dan deze CLS die lijkt net als hij nog niet helemaal af is.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      11 oktober 2010 om 17:48

      @distance: doe het niet.Audi verouderd snel en je wordt gewoon belazerd met de aanschaf.Pakketje hier pakketje daar.Draaft de prijs op.Mb is gewoon completer en ik spreek uit ervaring

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 oktober 2010 om 21:18

        @mb man: beetje onzin he.

        Login om te reageren
  19. Brando zegt

    11 oktober 2010 om 17:40

    Irritante filmpunten in de auto(vooral die recht voor Wouter zijn hoofd), slecht gefilmd van buiten de auto, soms muziek onder het praten wat ook irritant is. Ik heb het idee dat jullie een andere cameraploeg hebben die beduidend anders filmt dan jullie voorgaande cameraploeg.

    Mooie bak, achterkant van de oude vind ik mooier. De voorkant doet zeker niet onder voor de oude.

    Login om te reageren
  20. d15b2 zegt

    11 oktober 2010 om 17:45

    Apart, Wouter geeft aan dat de CLS een concurrent van de Audi A7 is. Maar ik kan me nog herinneren in de A7 rijtest dat de A7 aangeduid is als een concurrent van de BMW 5GT.

    Ruime sedan is dus hetzelfde segment als een 4 deurs coupe nu?

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 oktober 2010 om 18:24

      @d15b2: 5 GT heeft wielbasis van de 7-serie en is een hoog ding met handige achterklep. Idd geen concurrent voor de A7 en CLS. Dat is de 6-serie GT die komt

      Login om te reageren
  21. pendek zegt

    11 oktober 2010 om 17:46

    De styling is in vergelijking tot het oude model echt gewoon niet mooi.. De achterlichten zijn de uitgerekt, de daklijn licht te hoog en de achterklep is sowieso een beetje bol. Toch jammer.

    Login om te reageren
  22. cilinder zegt

    11 oktober 2010 om 17:49

    Audi A7 vs CLS vs Bmw 5GT

    Mooi is de Bmw 5 GT,
    Mooier is de CLS,
    Mooist is toch echt de Audi A7, gewoon een prachtwagen vergeleken met de twee andere duitsers.

    Toch jammer, was altijd een Mercedes liefhebber, maar de laatste jaren zijn ze het gamma kwijt, en dat is weer te zien aan deze nieuwe CLS.

    De Audi A7 wint dit dik in mijn ogen !!!!

    Login om te reageren
  23. Jan zegt

    11 oktober 2010 om 17:56

    Dat liedje bij 1.00 is wel lekker..
    Weet niemand hoe die heet?

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      11 oktober 2010 om 19:06

      @Jan: shazam

      Login om te reageren
  24. Mercedes1 zegt

    11 oktober 2010 om 17:59

    Tja, ik ga voor de verandering maar niet zeggen dat de oude CLS mooier en stijlvoller is want dat is hier al tachtig keer gezegt.

    Ik twijfel nu serieus, want ik zie mezelf hier echt niet in rijden. Dan toch maar de Audi A7 voor mij, en dat vind ik jammer als een echte Mercedes liefhebber, sorry maar de Audi is gewoon op alle gebieden mooier, stijlvoller noem maar op.

    Login om te reageren
  25. wahid zegt

    11 oktober 2010 om 18:03

    @ Mb MAN

    Als er iemand snel verouderd is het Mercedes wel.
    De C-klasse is totaal saai, en elke keer als ik de A4 zie rijden blijft het een mooie wagen, vooral de station.

    Zelfs de Audi A6 uit 2004, ja goed gelezen 2004, is mooier dan de huidige E-klasse. De E-klasse verveelt na 1 maand, want je wordt dan links en rechts ingehaald door een E-klasse met blauw kenteken.

    Audi maakt gewoon de mooiste wagens op dit moment, gevolgt door Bmw en op 3 Mercedes.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      11 oktober 2010 om 18:15

      @wahid: de eklasse van de vorige generatie ziet er ook nog gewoon goed uit.Dat de e als taxi wordt ingezet is alleen maar een compliment.Een audi begint al te kraken als er 150000 op staat!

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        11 oktober 2010 om 18:26

        @mb man: na 150000 ja onze A6 heefd er al 2 ton op (is uit 2007) en heefd nog geen kraakje

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 oktober 2010 om 21:20

        @mb man: de vorige E is hopeloos verouderd, en een taxi kun je niet als compliment noemen, eerder de rijders die een superb gaan gebruiken als taxi. zelfs op dat gebied verliest mb terrein.

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 oktober 2010 om 21:20

        @mb man: en zelfs na 3 ton geeft een audi nog geen kraak dus das ook onzin.

        Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      14 oktober 2010 om 11:47

      @wahid:
      Dat jij de a4 mooier vindt dan de huidige C-klasse is jouw mening.
      Persoonlijk vind ik naast de Lexus IS de C de enige mooie bak in z’n klasse.

      Login om te reageren
  26. distance zegt

    11 oktober 2010 om 18:09

    @Wahid

    Daar heb je wel een punt. Je wilt gewoon geen E-klasse meer kopen doordat Taxi imago, erg jammer. Daarom vindt ik persoonlijk de A6 van Audi en de 5-serie van Bmw gewoon spectaculairder.
    Deze CLS heeft de voorkant van de C-klasse en de achterkant van de E-klasse. De oude CLS daarintegen was gewoon speciaal en had niks gemeen met de overige modellen van Mercedes. Nu ik de foto`s en filmpjes van zowel de A7 als de CLS heb gezien, is het een fluitje van een cent om mijn keuze bij de A7 te leggen. Maar ik neem geen beslising waar ik spijt van ga krijgen later en ik wacht even totdat beide auto`s bij de dealer staan. Dan bekijk ik ze in het echt. Ieder geval voor nu is de Audi A7 voor mij de absolute winnaar, en de Benz komt niet eens in de buurt, dat zeg ik als een oude vertrouwde Mercedes Benz liefhebber.

    Login om te reageren
  27. opgooier zegt

    11 oktober 2010 om 18:12

    Moet nog wel wat wennen aan het nieuwe design van de CLS. Vond de vorige generatie echt prachtig, deze kan me nog niet overtuigen maar misschien moet ik deze auto eens in het echt zien. Verder weer een leuke rest zoals gewoonlijk.

    Login om te reageren
  28. Bram zegt

    11 oktober 2010 om 18:15

    Geef mij maar de vorige CLS :D
    nogaltijd de mooiste 4 deurs coupé en zal wel nog een lange tijd zo zijn.

    Login om te reageren
  29. transistor zegt

    11 oktober 2010 om 18:20

    Het zijn op zich allebei mooie auto’s.
    Ik zelf ga dan nog net voor de A7.

    Ik zie me neef wel met die als die uit komt, wel aankomen..

    Login om te reageren
  30. Atenza zegt

    11 oktober 2010 om 18:21

    Saai filmpje. Eerste keer dat ik hem niet afkijk. Saai gebrabbel, saai gefilmd.. auto mist de elegantie, sportieve lookg en strakke zijlijn van de vorige CLS. Hij is wel mooi maar kan echt niet tippen aan de huidige

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      11 oktober 2010 om 18:26

      @Atenza: Voor mij ook de eerste keer dat ik een AB filmpje niet afkijk. Toch kenmerkend.

      Login om te reageren
  31. Relief zegt

    11 oktober 2010 om 18:22

    Hoe kun je dit nou niet mooi vinden, kijk hoe mooi deze auto smoelt. :)

    Login om te reageren
  32. birdboy zegt

    11 oktober 2010 om 18:25

    Ik hoop van niet, maar ik vrees dat RTL echt zn invloeden op AB heeft.

    Het slappe geouwehoer, burnouts, meligheid, grapjes en gekkigheid zijn er de laatste tijd helemaal uit. In plaats daarvan hebben we politieke correctheid, degelijkheid en imo ook saaiheid.

    De camera beelden zijn wel helemaal fantastisch.

    Wellicht dat ik een beetje zeur, maar ik mis de oude stijl een beetje, waar ik zo van genoot en om kon lachen.

    Login om te reageren
  33. Atenza zegt

    11 oktober 2010 om 18:27

    Tja de nieuwe vind ik toch meer een beetje een S-klasse look-a-like met E-klasse lijntjes en íets sportievere lijn. Jammer

    Login om te reageren
  34. Relief zegt

    11 oktober 2010 om 18:29

    @Atenza:

    Kijk eens better, ik zie alleen maar gelijkenissen.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 oktober 2010 om 18:36

      @Relief: ik zie zijlijnen die het al een compleet ander beeld geven. De neus met lelijke naad van de motorkap (hebben tegenwoordig meer auto’s last van, zal wel met voetgangersveiligheid te maken hebben). Raampartij is subtiel wat hoger en dat zie je eigenlijk al direct. De hele auto ziet er minder uitgerekt uit en minder onderscheidend van zijn familieleden

      Login om te reageren
  35. Silverarrow zegt

    11 oktober 2010 om 18:32

    Strakke wagen en een prima opvolger van de vorige CLS. Dat deze auto minder verrassend is dan z’n voorganger is logisch, de vorige zette in één klap succesvol een nieuw segment neer. Wel idioot dat je nog steeds niet de ESP volledig uit kan zetten, dat is al jaren iets waar ze wat aan moeten doen. De A7 (of A5 Sportback) kunnen i.m.o. in ieder geval nog niet tippen aan deze CLS.

    Login om te reageren
  36. wahid zegt

    11 oktober 2010 om 18:34

    @mb man

    Oja? Ik heb een Audi A6 uit 2005 met 275 op de teller, geen kraakje te horen. Jammer leuk geprobeerd om Audi de grond in te boren, maar totaal mislukt.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      11 oktober 2010 om 18:47

      @wahid: er zijn natuurlijk ook uitzonderingen.

      Login om te reageren
    • jip zegt

      11 oktober 2010 om 19:07

      @wahid: Ik vind het zwaar irritant dat jij hier jouw mening staat te verkondigen en doet alsof het gewoon de waarheid is. Jij vindt dat audi het mooist is, jij vindt dat mercedes verouderd is. Doe niet alsof je waarheid in pacht hebt, alsjeblieft zeg…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 oktober 2010 om 21:23

        @jip: hij heeft wel gelijk, je hoort alleen van de mensen die gaan audi of iets dergelijks dat ze slecht zijn of iets dergelijks.

        Login om te reageren
  37. E320cdi zegt

    11 oktober 2010 om 18:36

    Lekkere test en super auto ook! Ik vind deze lengte van tests echt ideaal: iets langer dan eerst. En wat betreft de vergelijking met de A7… De CLS is in mijn optiek toch iets meer klasse dan de A7. Maar goed, koop lekker wat je mooi vindt! Voor mij wordt het de CLS, als ik het geld had:-D

    Login om te reageren
  38. jer-ome zegt

    11 oktober 2010 om 18:37

    de nieuwe
    de lijnen zijn niet meer zo mooi strak als de vorige
    de koplampen zien er heel raar uit
    het interieur is niet echt spannend
    nee, doe mij maar de oude

    Login om te reageren
  39. Laue zegt

    11 oktober 2010 om 18:40

    De vorige vind ik sportiever ogen, de nieuwe iets statiger door de dikke wielkasten achter en de oplopende naar de motorkap, erg chique.

    Login om te reageren
  40. Laue zegt

    11 oktober 2010 om 18:40

    oplopende lijn*

    Login om te reageren
  41. Bmwdriiver zegt

    11 oktober 2010 om 18:43

    @ Mb man
    Dat alleen Mercedes wordt ingezet als taxi omdat Audi zou kraken na 150000 is de grootste onzin die ik heb gehoord. Dat betekend dat Bmw ook zou gaan kraken, want die worden ook niet ingezet. Als je niet eens weet waarom de Mercedes als taxi wordt ingezegt, typ dan aub helemaal niks. De reden is omdat Mercedes meer ruimte/beenruimte biedt dan de Audi A6 of Bmw 5-serie. Maar sommige hebben hier gelijk en daarom zou ik ook nooit een E-klasse aanschaffen, ga lekker eerder winkelen bij Bmw of Audi.

    Deze CLS is mislukt vind ik persoonlijk, de Audi A7 krijgt mijn voorkeur.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      11 oktober 2010 om 19:38

      @Bmwdriiver: En ook jij weet blijkbaar niet waar je over praat. Wij hebben vroeger altijd E-klasse’s gehad en 4 jaar geleden een A6 gekocht(na 2 jaar weer weggedaan) voornamelijk voor de quattro aangezien we zo’n 10 weken p. jaar naar Oostenrijk gingen en de A6 heeft meer beenruimte dan de E-klasse. De echte reden waarom de E zo vaak als taxi wordt ingezet is puur dat die auto gewoon comfortabeler rijdt en zit.

      Login om te reageren
  42. Bmwdriiver zegt

    11 oktober 2010 om 18:48

    Kijk alleen al naar de foto van @ atenza

    De oude is veel strakker. De Audi A7 krijgt het denk ik niet moeilijk. Deze Cls lijkt trouwens wel een beetje gewoon op de E-klasse coupe, terwijl de oude Cls toch echt iets aparts was ten opzichte van de overige modellen van MB.

    Login om te reageren
    • KoenMB zegt

      12 oktober 2010 om 18:30

      @Bmwdriiver:
      en de A7 lijkt op de A4, A5, A5 sportback, A6, A8.

      Wat hou ik er toch van als er een nieuwe Audi uitkomt, altijd goed voor een spelletje “Zoek de 7 verschillen”.

      Login om te reageren
  43. Xenonverlichting zegt

    11 oktober 2010 om 19:00

    Mijn oom heeft zich een jaar geleden een Mercedes CLS 350 CGI gekocht. Hij weet natuurlijk als beste hoe de (oude) CLS rijdt en/of het exterieur niet gaat vervelen, nou kwam ik een maand geleden op autoblog en zag ik dat de nieuwe CLS op AB stond. Op dat moment was ik in het bedrijf aan de slag en heb ik mijn oom erbij geroepen, het geen wat ie zij was wauww!! die zal vast duurder zijn, een echte CLS freak!!
    Niet ieder merk kan foutloos autos maken, zodat ieder dat aanspreekt kijk maar na de auto’s die rondrijden mensen met een E 500 beige und beige combinatie en je hebt mensen met een E250 zwart met AMG-pakket enz… Smaak is dus een groot woord en natuurlijk is het geen drama de CLS staat in massa’s te koop als 2de handsje. De Audi A7 sportback is zeker een mooie auto!! alleen hoe lang gaat Audi nog door met dat familiegezicht? dat kan je van Mercedes en Bmw niet zege teminste BMW 5 en 7 lijken toch behoorlijk op elkaar!

    (Je ziet de ”echte koper” is enthousiast)

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      11 oktober 2010 om 19:08

      @Xenonverlichting: zo’n uitspraak is nogal kort door de bocht, je hebt nu maar 1 persoon gesproken. De toekomst zal tonen of deze uitspraak voor velen geldt of niet. Ik hoop van wel!

      Login om te reageren
  44. pica zegt

    11 oktober 2010 om 19:16

    Geweldig mooie auto, echt af. Doezovoort Mercedes.

    Login om te reageren
  45. cilinder zegt

    11 oktober 2010 om 19:16

    @xeninverlichting
    Ik weet niet waar jij leeft? In welk berg? Maar Bmw heeft net als Audi allemaal dezelfde familie gezicht. Kijk maar naar de 1-serie(nieuwe 1 serie), 3-serie, 5-serie, 7-serie, X5, X6 etc.
    Alleen heeft niemand het op de een of andere manier over Bmw. Altijd maar dat gezeik over Audi met de grille en led-verlichting. Maar Bmw heeft altijd de twee nieren en ook in elk model, en dan allemaal dezelfde lampen, alleen is de een iets hoekig, de ander iets langer blabla. En de achterkant van de Bmw is ook bijna hetzelfde. Dus waarom alleen over Audi zeiken en nooit over Bmw?

    Login om te reageren
  46. leasedrive zegt

    11 oktober 2010 om 19:19

    @cilinder

    EINDELIJK iemand die het ook snapt. Altijd over Audi zeiken dit dat, maar Bmw is gewoon precies hetzelfde. Allemaal dezelfde neus. Alleen begint iedereen altijd maar over Audi, waarom eigenlijk? Jaloers omdat Audi een ware concurrent is geworden van Bmw en Mercedes?

    Login om te reageren
  47. wahid zegt

    11 oktober 2010 om 19:22

    @cilinder

    Kijk jij snapt het. Bmw met die twee neusgaten en allemaal dezelfde koplampen. Maar iedereen heeft het over de grill en led-verlichting van Audi, beetje raar.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      11 oktober 2010 om 19:30

      @wahid: BMW past de grille vaak genoeg anders toe (bv Z4) en zelfde koplampen? Komop zeg.. familiegezicht is prima maar Audi gooit op elke auto dezelfde grille, bumper en achterlampen op. Net als die lelijke hangende lijn van de zijkant

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        11 oktober 2010 om 21:28

        @Atenza: dat is een familiegezicht, kijk naar opel een paar jaar geleden, de zafira had zowat exact de zelfde koplampen als de astra etc. hou toch op met alleen audi doet dit! de voorkant van de bmw 7 is exact het zelfde als de 5 serie, evenals de achterkant.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          11 oktober 2010 om 21:56

          @Jipp: wat overdrijf je toch weer, kleuter. EXACT hetzelfde? Klopt geen hout van. Als dat zo was dan vond ik de 5-serie net zo mooi als de 7-serie maar helaas door de mietige koplampen en andere details vind ik dat van niet

          Ik vergis me iig nooit tussen beide auto’s..

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            11 oktober 2010 om 22:17

            @Atenza: het feit dat je een 7 serie mooi vind zegt al genoeg.

            Login om te reageren
            • erce zegt

              11 oktober 2010 om 22:34

              @Jipp: Het feit dat je “vindt” zonder t schrijft, zegt al genoeg…

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                11 oktober 2010 om 22:39

                @erce: als je dyslexie hebt kun je nog zoveel oefenen op spelling, je krijgt nooit alles er uit.

              • erce zegt

                12 oktober 2010 om 00:13

                @Jipp: dt fouten hebben geen ruk met dyslexie te maken. Is puur een kwestie van grammatica beheersen.

          • Citrofiel zegt

            11 oktober 2010 om 22:39

            @Atenza: Leuk dat je ze zo naast elkaar zet. Nu valt me weer op hoe verschrikkelijk die dingen op elkaar lijken. Ik kan toch echt niet anders dan toegeven dat BMW de laatste tijd op de Audi-toer is qua ‘familiegezicht’. Ze gaan veel te veel op elkaar lijken.

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              11 oktober 2010 om 23:30

              @Citrofiel: ja dat was vroeger zóveel anders..

              :roll:

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                11 oktober 2010 om 23:38

                @Atenza: Die versies hebben imho nog echt een familiegezicht, de huidige zijn wat verder gegaan. Maar misschien komt dat wel doordat ik gewend ben geraakt aan de lekker afwisselende Bangle-stijl. :)

                Anyhow, ik vind dat Audi en BMW wat design betreft tegenwoordig met dezelfde gedachte ontwerpen. En die gedachte is niet mijn ding.

              • Atenza zegt

                11 oktober 2010 om 23:45

                @Citrofiel: ja die hadden een familiegezicht, net als de modellen van nu. En net als toen had je subtiele verschillen. En dan vind ik ze nu zelfs wat duidelijker dan toen. De 7-serie is bv wat strakker/hoekiger getekend maar met bol in de achterlampen en alu strip dat de lampen verbind. Vroegah was het niet meer dan een iets andere indeling en hoeken van de lampen..

              • Citrofiel zegt

                12 oktober 2010 om 10:56

                @Atenza: Maar ben je het wel met me eens dat BMW tegenwoordig net zo saai bezig is als Audi?

              • Atenza zegt

                12 oktober 2010 om 12:34

                @Citrofiel: bijna net zo ‘saai’ ja. Bij Audi draven ze het imo net iets teveel door. Overigens vond ik BMW’s en Audi’s tussen 1990 en zeg 2004 het mooist juist omdat ze ingetogen waren. Ik vind het niet erg dat BMW terug naar hun ‘roots’ gaan maar vind ik het wel des te jammer dat ze de 5-serie zo’n mietige neus hebben gegeven. De E39 was toch echt de mooiste

                Feit blijft dat een zeer sterk familiegezicht bij Audi en BMW echt niks nieuws is. Maar waarom miept iedereen er tegenwoordig dan wel over? Alsof de meeste hier in de meest spannende auto’s rijden.. als ze zelf rijbewijs hebben een leasehok moesten uitzochten dan gaan ze ook niet voor onderscheidend model maar kiezen ze vaak ook voor de meest simpele weg..

              • Citrofiel zegt

                12 oktober 2010 om 22:03

                @Atenza: Je hebt natuurlijk gelijk, auto’s lijken al veel langer op elkaar. Ikzelf ben eigenlijk te jong om stil te hebben gestaan bij de oudere BMW’s. Vooral bij het uitkomen van een model let je namelijk echt op het design, oudere auto’s accepteer je zoals ze zijn.

                Wij autoliefhebbers letten gewoon te goed op. Mijn broertje kon bijvoorbeeld de Peugeot 206 en 307 met geen mogelijkheid uit elkaar houden, om maar wat te noemen. Maar het geeft wel aan dat voor veel mensen auto’s één pot nat zijn en dat het hen niets kan schelen dat het op elkaar lijkt…

              • Atenza zegt

                13 oktober 2010 om 01:15

                @Citrofiel: ah zie nu pas dat we 7 jaar schelen :D Had je meestal ouder geschat :)

              • Citrofiel zegt

                13 oktober 2010 om 13:08

                @Atenza: Dat heb ik wel vaker gehoord. In het begin probeerde ik ook mijn leeftijd geheim te houden, maar daar ben ik maar vanaf gestapt. Los van dat het niet eens meer mogelijk is. ;)

              • Atenza zegt

                13 oktober 2010 om 13:53

                @Citrofiel: des te meer credit ;) Zeker ivm zogenaamde volwassenen als Jipp en woutert ;)

          • Skier zegt

            12 oktober 2010 om 00:00

            @Atenza: Ach wellicht ken jij deze auto’s gewoon zo goed op detail dat je er nooit last van hebt om ze uit elkaar te houden. Maar de 5 en de 7 lijken net zoveel op elkaar als dat de A6 en de A8 doen. Vriend van mij heeft de nieuwe 5-serie en zelfs hij heeft moeite om (zeker van een afstandje) de beide auto’s uit elkaar te houden.

            Login om te reageren
            • woutert zegt

              12 oktober 2010 om 14:01

              @Skier: dan heeft hij echt geen verstand van auto’s als je een a6 en a8 niet uit elkaar kan houden, dat is nog makkelijker dan de huidige 7 en 5.

              Login om te reageren
          • woutert zegt

            12 oktober 2010 om 14:02

            @Atenza: exact het zelfde als bij audi, subtiel wijzigen en je hebt een modelklasse groter, hou toch op dat dit bij audi erger is, zet de a4 en a6 dan ook onder elkaar, of doe je dat niet omdat je dan ziet dat het verschil groter is?

            Login om te reageren
  48. Mercedes1 zegt

    11 oktober 2010 om 19:25

    @cilinder

    Je hebt wel gelijk, alleen Mercedes maakt modellen die totaal van elkaar verschillen, alleen de laatste tijd moet ik eerlijk toegeven dat dat ook aan het veranderen is.
    Maar inderdaad niemand die het over dezelfde voorkant en achterkant van de Bmw zeikt.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 oktober 2010 om 21:29

      @Mercedes1: het is niet alleen bij bmw, of audi, of merc, maar ook bij een merk als opel,toyota, kia of chevrolet, het is normaal dat een merk het design terug laat komen in al haar modellen, maar dat roep ik al een tijdje.

      Login om te reageren
  49. AMG Powerrr zegt

    11 oktober 2010 om 19:28

    Ze hadden de lijn van de vorige CLS op de nieuwe moeten zetten. Dat maakte ook dat de auto laag en breed deed lijken. Nu is het een spierbal op wielen. Mooi, maar tegelijker tijd niet elegant. Wat de vorige wel was. Hoe dan ook, ik wil hem! De oude en de nieuwe hebben allebei hun charmes, en het feit dat de Passat CC veel op de CLS lijkt, is gewoon een compliment voor MB, dat zo’n grote autofabrikant (VAG Groep) een auto maakt die er best veel op lijkt. Hij kan de CLS niet evenaren en is ook geen concurrent, maar daar is de prijs ook naar!

    Login om te reageren
  50. Pallas zegt

    11 oktober 2010 om 19:35

    We lelijk in het rood! Wil hem het eerst in het echt aanschouwen voor ik (wee) ga roepen dat de oude mooier is.

    Login om te reageren
  51. Xenonverlichting zegt

    11 oktober 2010 om 19:43

    @cilinder
    TT en een R8…
    A4 en een A8…
    Q7 en een Q5…
    A3 en een A1…
    A7 en een A5 sportback…

    (miss begint iedereen over Audi omdat het gewoon veel duidelijker is? Bmw heeft ook een grill oftwel nieren die op elkaar lijken en dat heeft mercedes ook maar ik heb het over de carosserie en niet over de lampen!!)

    p.s. vergelijk eens de interieurs van de Audi A4,A5,A6,A3,oude A8, (TT,R8)

    Login om te reageren
  52. cilinder zegt

    11 oktober 2010 om 19:50

    Ja heel leuk allemaal zo kan ik het ook.
    X3 en een X5
    7 serie en een 5 serie
    3 serie coupe en een 6 serie
    X6 en een X5
    X1 en een X3

    Net als jou voorbeelden is dit gewoon precies hetzelfde. Over het intrieur haha, daar is Bmw al helemaal hetzelfde in, kijk naar het intrieur van de 5 en 7 serie. Of naar 3 en 1 serie.

    Login om te reageren
  53. HDM zegt

    11 oktober 2010 om 20:06

    Het feit dat de deuren nog steeds dik klinken is te danken aan dat de autofabrikanten speciale laboratoria daar voor hebben. Een knopje in de A moet hetzelfde voelen als in de SL, en een klank uit de 3 moet net zo klinken als uit de 7. Wel mooi, zo houd je wel een duur gevoel.

    Login om te reageren
  54. Xenonverlichting zegt

    11 oktober 2010 om 20:13

    Maar toch weet Bmw zich meer te onderscheiden als Audi kijk maar naar het commentaar…
    3serie en een 6serie zijn qua lijn heel anders!!
    X6 en X5 zie je een andere carroserie dan als een Q5 en een Q7 zo zie ik dat…
    5serie en 7serie geef ik ej gelijk in.

    Want dan kan je ook een GLK en een ML vergelijken,
    en een E en een S klasse.

    (ik bedoel net dat beetje waardoor de auto iets eigens krijgt daar telt geen led of velg meer mee)

    Ik ben echt geen ”Audi hater” mijn vader heeft zelf een A5 sportback!!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 oktober 2010 om 21:32

      @Xenonverlichting: hou toch op joh, de x6 heeft de zelfde achterlichten en hele neus als een x5 en het nog anders proberen te noemen. Bmw is net zo erg als bij audi. het interieur kent gelijkenissen, en weet je waarom, het is het zelfde merk, je ziet dat ook mij mb en zeker bij bmw. zelfde manier van indelen en vormgeven, maar dat is normaal. Overigens hebben de q5 en q7 weinig overeenkomsten op het gebied van uiterlijk.

      Login om te reageren
  55. JH zegt

    11 oktober 2010 om 20:23

    Voor eens en voor altijd; de CLS is destijds ontstaan onder leiding van Murat Günak, hij heeft het concept gepushed, Mercedes marketing wilde de CLS in het begin niet (wat moeten we met een 4-deurs coupe was het antwoord). Daarna is Günak naar VW gegaan en vervolgens kwam de CC op de markt…toeval? lijkt me niet
    De eerste CLS is zo’n goed ontwerp dat je bijna geen opvolger maken kan; of een kleine bijschaving (a la Porsche 911) of iets nieuws zoals de nieuwe CLS.

    Login om te reageren
  56. fab zegt

    11 oktober 2010 om 20:53

    geef mij maar de cls nieuwe of oude ipv de audi :p

    Login om te reageren
  57. Dimglor zegt

    11 oktober 2010 om 21:04

    Mja ik weet het toch zo niet… Ik begin deze al iets mooier te vinden dan toen ik hem voor de eerste maal zag…. maar toch…. De vorige vond ik mooier…

    Login om te reageren
  58. MRStephan zegt

    11 oktober 2010 om 21:13

    @Wouter: Zou de doelgroep voor deze wagen zitten te wachten op spinnende banden en een rood leren interieur ;) ?

    Login om te reageren
  59. Megakix zegt

    11 oktober 2010 om 21:41

    Schitterende auto, en een hele mooie opvolger ! Audi A7 is voor de armzalige boekhouder met een pen achter het ene oor, en zijn hangpootbrilletje-aan-ketting aan het andere oor…beetje underdog, beetje sneu want ‘hij’ durft niet echt, beetje onzinnig (want je ziet geen verschil met welke Audi dan ook, beetje trouw-aan-de-vrouw-met-schort-in-de-keuken-uitgeneukt-zijnd…die mannekes…Nope, de Mercedes is (net als BMW) de ware top in autoland!

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      11 oktober 2010 om 21:52

      @Megakix: eindelijk iemand met verstand.

      Login om te reageren
  60. Rian zegt

    11 oktober 2010 om 21:55

    Wauw!

    Login om te reageren
  61. Jokkebrok zegt

    11 oktober 2010 om 21:57

    Ja, liever de A7 of de oude CLS!

    Login om te reageren
  62. Drol zegt

    11 oktober 2010 om 22:02

    Jipp, de Q5 is gewoon een verkleinde Q7, niet lullen dat ze bijna geen gelijkenissen hebben.
    Als je achter een BMW rijdt is het direct duidelijk welk model het is (zonder aanduiding ..), dat is bij de meeste Audi’s vaak een raadsel. A4/A6 Avant? Q5/Q7? Lijken allemaal veel te veel op elkaar, om over de rest van het gamma maar te zwijgen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 oktober 2010 om 22:16

      @Drol: als jij het verschil niet ziet tussen een a4 en een a6 heb je echt geen verstand van auto’s. en ben het echt niet met je eens dat het zomaar een verkleinde q7 is, heb er zaterdag nog tussen gestaan bij de audi dealer omdat mevrouw een a1 wil.

      Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    11 oktober 2010 om 22:06

    De oude had maar twee minpuntjes, de voorkant (lampen met name) en de iets te kleine ramen. De ramen van deze nieuwe zijn precies groot genoeg en niet te groot en de voorkant is goed gelukt! Ok en daar houdt alle positieve commentaar op…. de zijkant is in mijn ogen ongelofelijk lomp in verhouding tot de originele en de achterkant is niet slecht, maar ook minder. Het grootste probleem is dat de auto VEEL minder een echt geheel vormt. Dit ziet eruit als 3 ideeën voor de opvolger die ze hebben samengevoegd… Nog steeds geen lelijke auto, maar of dit goed genoeg is om de A7 en straks de BMW coupé af te troeven…. i wonder. Dan hebben we het maar niet over een Jaguar XF en persoonlijk zou ik eerder een Fisker Karma willen dan een dikke dieseluitvoering van deze.

    Login om te reageren
  64. w0o0dy zegt

    11 oktober 2010 om 22:08

    Oh en volgend jaar komt de Alfa 169 nieuwe “kleine” Maserati…. think about that. :evil:

    Login om te reageren
  65. mark zegt

    11 oktober 2010 om 22:11

    wat een vervelende zeurstem heeft die gast zeg…..
    en die -rrrrrrr houdt ook niet op..mooie navi…leerrrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  66. Jippie zegt

    11 oktober 2010 om 22:11

    Het is toch wel een erg oude lullenbak. Dat vond ik van die vorige versie veel minder.
    En verder Wouter: is het niet zo dat het verplicht is (of binnenkort wordt) dat ESP niet meer volledig uitgeschakeld kan worden? Volgens mij is dat namelijk de reden hiervoor.

    Login om te reageren
  67. Jippie zegt

    11 oktober 2010 om 22:12

    Ow ja… de Audi A7 is echt wel veel mooier!

    Login om te reageren
  68. w0o0dy zegt

    11 oktober 2010 om 22:12

    plaatje van een impressie van de “alfa”

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      11 oktober 2010 om 22:14

      @w0o0dy: is het heel raar dat ik in de achterkant een a7 zie….

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        11 oktober 2010 om 22:19

        @Jipp: nee da’s neit raar, iedereen kijkt altijd naar de concepts van Alfa en de eerste lijnen van de “169” zijn al stokoud. ;-)

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 oktober 2010 om 22:30

        @Jipp: volgens mij heeft elke 4-deurs coupé last van herkenningselementen van andere merken ! Punt is, dat de achterkant zo ‘plattig’ wordt, dat je met de huidige verplichtingen (lichten etc…) bijna niet geheel anders kan ontwerpen…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          11 oktober 2010 om 22:37

          @Megakix: dat klopt, maar ik zie toch duidelijk de lijnen van de kont van de a7 in de alfa die w0o0dy toont, zet ze mar is naast elkaar.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            11 oktober 2010 om 23:38

            @Jipp: Alleen deze Alfa impressie is veel eleganter en platte, brede achterlampen gebruiken ze al járen

            Login om te reageren
  69. Kurdmanx zegt

    11 oktober 2010 om 22:16

    zijn jullie blind ofzo, wat is lelijk aan deze auto? Een tip voor jullie.., kijk eens 2 minunten geconsentreerd naar een paar fotos van deze CLS zonder de gedachte van ik vind hem lelijk.., dan pas zie je de werkelijke schoonheid ervan. In iedergeval veel mooier dan de A7!!

    Login om te reageren
  70. C220AMG zegt

    11 oktober 2010 om 22:20

    @ Megakix

    Met jou kan ik praten!

    Heerlijk, vernieuwend design waar vele aan moeten wennen denk ik, volgens mij vond in 2005 ook niet iedereen de CLS geweldig.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 oktober 2010 om 22:28

      @C220AMG: automerken met meer toekomstdesign hebben bij een conservatieve doelgroep al snel iets van ‘hmmm…de oude is mooier’. Maar als een merk zijn tijd vooruit is in design, dan groeit vanzelf de bewondering voor zo’n auto…héél eventjes had ik dat destijds met de overgang van de 3-serie rond 2005 (wat jij ook schrijft over de CLS)…maar de Bangle-style in de (huidige) 3-serie werd elke dag mooier en mooier, tot een volmaakte schoonheid (welhaast). Niet voor niets wil elke piet pet uiteindelijk deze auto 2e hands kunnen kopen !

      Login om te reageren
  71. cilinder zegt

    11 oktober 2010 om 22:33

    Ik heb lang genoeg gekeken, maar de A7 is een schoonheid vergeleken met deze. En mensen die een A6 en een A4 of een Q5 en Q7 niet kunnen onderscheiden hebben geen verstand van auto`s.

    @ atenza
    Zohee wat een verschil tussen de 5 en de 7 serie, zoals ik al zei, de een heeft wat hoekige lampen de ander wat rechterhoek blabla.
    Iedergeval gaat het hier nu om de CLS en die verliest het in mijn ogen van de A7 haha

    Login om te reageren
  72. Bmwdriiver zegt

    11 oktober 2010 om 22:35

    Zowiezo hebben mensen geen verstand van auto`s als ze uberhaupt een model met een ander model niet uitelkaar kunnen houden, of het nou een Audi is of een Bmw.

    Ontopic: Ik heb 5x het filmpje bekeken, 100x de foto`s, om te kijken of het toch misschien een auto is met stijl. Maar helaas, hoe langer ik ernaar keek, hoe mooier ik de Audi A7 op een of andere manier mooier ging vinden.

    Login om te reageren
  73. wahid zegt

    11 oktober 2010 om 22:39

    @megakix
    Mercedes is voor mensen die een status hebben als kermis beheerder en elke week een andere plek zoekt. Gewoon een ouwelullen bak met gouden kettingen en armbanden om hun nek en tattoo`s, en dan nog een sigaret.
    Doe mij maar een nette Audi.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 oktober 2010 om 09:47

      @wahid: ..nja, in Nederland gaat die stelling wellicht op, voor de 100 mensen die hem kunnen (en mogen !) betalen…Maar Nederland is een te klein land voor de grootser en ruimhartiger denkende Duitser…Een Mercedes heeft in Duitsland een veel hogere en kwalitatief betere uitstraling dan een Audi. Audi is voor Amerikaantjes die toch niet kunnen rijden, of Nederlanders die een ‘ons-ben-zuunig’ uitstraling willen hebben. Volghondjes.
      Dus; geef mij maar een kermis, gouden kettingen en een pafke + deze CLS…want een kruipende boekhouder in een Audi is het summum van een uitgerangeerde, gedegradeerde en in staat van ontbinding verkerende Nederlander…

      Login om te reageren
      • woutert zegt

        12 oktober 2010 om 16:38

        @Megakix: ik woon in duitsland, heb van de familie van mijn vrouw duitste banden, en dat is echt onzin, in de duitse termen staat audi inmiddels even hoog als mercedes, sterker nog, mercedes word de auto voor de oude mannen met geld gezien, of de nouveau riche, de allochtonen dus.

        Login om te reageren
  74. Sciurida zegt

    11 oktober 2010 om 22:52

    Ik vond de vorige op een banaan lijken (ik heb geen drugs gebruikt, vind ik echt). En de nieuwe is werkelijk waar schitterend! Ik ben verliefd geworden op Mercedes, wat een mooie auto’s (behalve dat coupé geval met een te hoge kont). I want one!

    Login om te reageren
  75. jon86 zegt

    11 oktober 2010 om 22:57

    off topic:Wouter, hulde voor het erkennen van de alfa 156 als eerste coupe-achtige sedan.

    on topic:
    De nieuwe CLS is een beetje jammer, de oude was gewoon zo on-mercedes mooi en speels ontworpen. De nieuwe is net iets minder saai dan de E-klasse en dat is geen compliment.

    Login om te reageren
  76. Drol zegt

    11 oktober 2010 om 23:22

    Jipp, als je verstand hebt van auto’s weet je alle details.
    Iemand met verstand van auto’s ziet ook zo of het bijvoorbeeld een AMG of RS of M is.
    Het gaat er juist om dat je een kenner moet zijn om de auto’s uit elkaar te houden … En kenners zijn de mensen hier, maar ga er maar van uit dat de meeste dat niet zijn.
    De nieuwe TT lijkt gewoon op een R8. Je kan gaan zeuren van niet, maar voorlopig heeft Mercedes voor ieder model een uniek gezicht, waaruit toch blijkt dat het een Mercedes is. Audi niet.

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      12 oktober 2010 om 14:04

      @Drol: tt lijkt op een r8, waar heb jij het over?

      Login om te reageren
  77. Atenza zegt

    11 oktober 2010 om 23:33

    TT lijkt op een R8? Stront in je ogen? En als je een A7 mooi vind dan heb je ze ook niet allemaal op een rijtje. Audi was vroeger één van mijn favomerken maar nu hebben ze iig alle sedans al verpest (incl 2011 A6) met die walgelijke hangende lijn

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 oktober 2010 om 09:49

      @Atenza: jawel, alleen heeft de homo-auto-nr1 een tussengelast schrootje plaatstaal achter de B-stijl…en de TT niet. Jaja, ik ben een kenner…en kost van de R8. De TT is nog wel een geinig bakkie voor mijn buurvrouw.

      Login om te reageren
    • woutert zegt

      12 oktober 2010 om 14:04

      @Atenza: de a7 is idd een mooie auto, dat ziet zelfs een blinde.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        12 oktober 2010 om 18:52

        @woutert: sinds wanneer is een zware en poepende kont mooi? Kijk je ook graag naar een schijtende hond?

        Login om te reageren
  78. Henk zegt

    11 oktober 2010 om 23:33

    Of je nu liever de Audi of de CLS hebt.. Mercedes heeft altijd een ster meer in alle opzichten en daar zal nooit verandering in komen. Een Audi ziet er ook altijd wat goedkoper uit dan de concurrentie. Dat sommige een Audi mooier vinden is puur smaak en heeft met je karakter te maken, dus helemaal niet van belang als het om klasse en stijl gaat. Directeur in Mercedes en manager in de Audi, zo simpel is het.

    Login om te reageren
    • Wilhelmus zegt

      11 oktober 2010 om 23:56

      @Henk: Vooral die laatste zin heel mooi gezegd. Helaas werkt dit feit wat positief lijkt compleet in het nadeel. Het aantal potentiële kopers in de groep van de managers is vele malen groter als in de directeuren groep. Dit probleem ligt op de tafel bij Mercedes en zal met behulp van de nieuwe A&C-klasse in 2013/2014 opgelost moeten worden. Helaas ligt het niet zo eenvoudig aangezien het ook een groot deel voortkomt uit het idee wat mensen hebben over een bepaald merk. aantallen jaren geleden heeft Audi een heel belangrijke zet gedaan op de leasemarkt waar Mercedes destijds nog niet in geloofde, hierdoor heeft Audi nu zoveel afzet gecreeërd wat automatisch lijdt tot een sneeuwbaleffect richting gezinnen en private buyers aangezien er heel veel rondrijden en je bijna altijd wel iemand kent die een Audi heeft. Mercedes is nog steeds marktleider wat betreft de targetgroup van ‘directieleden’ of anders gezegd de (oudere) heren met geld, helaas werkt dit niet in het voordeel voor Mercedes en zal Mercedes zijn imago moeten gaan proberen te veranderen met behulp van de nieuwe auto’s en marketing in zowel de advertising richting private buyers(Yuppen, Startes, gezinnen, managerial, salesman) als mede naar de lease/fleetmarket.

      Login om te reageren
  79. Pier zegt

    11 oktober 2010 om 23:53

    Vind de nieuwe CLS een mooie kar geworden, ook zeker van binnen. De “oude” CLS is ook nog steeds gewoon een heel fraaie auto. Qua uitstraling kan een A7 hier echt niet aan tippen. Punt.

    Login om te reageren
  80. R1k zegt

    12 oktober 2010 om 00:01

    Erg goede rijtest(video) Autoblog. Mooie beelden, goede montage (alhoewel het porno-muziekje iets minder had gemogen) en ook de inhoud was van een goed niveau. Natuurlijk ook een mooie auto.

    Login om te reageren
  81. boss5 zegt

    12 oktober 2010 om 08:17

    Mooie auto, zeker in vergelijking met de spuuglelijke a7.

    Login om te reageren
  82. CSL zegt

    12 oktober 2010 om 09:44

    mooie auto maar niet zo strak als de oude, dat komt denk ik vooral die langer achterlichten die de coupe lijn verkleinen en die hoekige koplampen die niet bij de vloeiende lijst past. Maar zeker velen malen mooier dan die zogenaamde 4deurs coupes van audi.

    Login om te reageren
  83. Rob USA zegt

    12 oktober 2010 om 09:54

    Hahahah een 4 cil diesel in zo’n bakbeest hahaha lotsers !
    Zeker gemaakt voor de Nederlandse markt.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      12 oktober 2010 om 10:12

      @Rob USA: BMW heeft in de nieuwe 5 serie ook een 4 cilinder diesel beschikbaar. Net zo krachtig als de oude 530d met 6 cilinders alleen een enorme klap zuiniger.

      Login om te reageren
  84. Capo zegt

    12 oktober 2010 om 10:49

    -Gericht naar de redactie-

    Waarom laten jullie niet ’t interieur van de auto’s zien in jullie rijtest? Ik als liefhebber van jullie rij-impressie zou toch meer aandacht willen zien van de interieur van de geteste auto’s zoals bijv cartech in de V.S. (ff youtube) dat doen.

    Login om te reageren
  85. Capo zegt

    12 oktober 2010 om 10:49

    -=edit: dubbel=-

    Login om te reageren
  86. wahid zegt

    12 oktober 2010 om 11:08

    Spuuglelijke CLS, de A7 is gewoon een stralende zon.

    Login om te reageren
  87. cccobra zegt

    12 oktober 2010 om 11:18

    wat lullen de mensen hier nou dat managers in een Audi rijden en directeurs in Mercedessen haha.
    Ik woon in een rijk dorp/stad ( zelf niet rijk ofzo ) met veel advocaten bureau`s en vastgoed bedrijfen. Ik zie toch altijd de baas rijden in een super de luxe Audi S8, en de ander heeft zelfs de Audi RS6. Dus ik weet niet wie dat fabeltje heeft bedacht. Maar wat wel een feit is dat Mercedes gewoon een taxi is, ontkennen kan niet, want ga maar is naar het station.
    Veel liever een Audi of een Bmw, en in dit geval dus liever de Audi A7.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      12 oktober 2010 om 11:28

      Ja maar wat jou persoonlijke bevindingen zijn hoeft natuurlijk niet meteen de complete markt te tonen. Praten als je de cijfers hebt gezien is toch geloofwaardiger dan dingen baseren op eigen bevindingen.

      Login om te reageren
  88. duitseauto zegt

    12 oktober 2010 om 11:27

    @boss
    Eerder is deze CLS spuuglelijk en is de Audi A7 gewoon een mooie strak gelijnde auto.
    @cccobra
    Je hebt gelijk. Waar halen mensen het vandaan dat directeurs in een Mercedes rijden en managers in een Audi?? Ik ken zoveel directeurs die in een dikke Audi rijden.

    Login om te reageren
  89. Lexusiss zegt

    12 oktober 2010 om 11:31

    @Henk
    Ik ben werkzaam geweest bij twee bedrijven, en de directeur van beide bedrijven reed toch ook echt in een Audi. En niet in een Mercedes.

    Ik rijd zelf in een Mazda 6 en vind het een mooie prima auto. Hoewel ik niks heb met VAG, vind ik de Audi A7 geslaagder dan deze CLS. Het lijkt net of de CLS door een of ander chinees bedrijf is gemaakt/kloon, net als de kloon van de X5 toen.

    Login om te reageren
  90. Mercedes1 zegt

    12 oktober 2010 om 11:50

    Waarom al deze onnodige discussies? Iedereen heeft toch een andere smaak? De een gaat voor blond, de ander voor brunette. De een is voor Ajax, weer de ander voor Feyenoord. De een kiest voor Mercedes, de ander voor Audi. Zie maar een Ajax supporter te overtuigen om een Feyenoorder te worden. En hier is hetzelfde aan de gang. Zie mij maar is een Audi fan te maken haha.
    Maar ik ben ook iemand die eerlijk is, en ik zou ook denk ik voor de Audi A7 gaan, omdat deze CLS gewoon totaal de boot is ingevallen bij mij.

    Of het nou Audi of Bmw of Mercedes is, iedereen heeft een andere smaak.

    Zo zou ik toch als Mercedes liefhebber niet altijd voor Mercedes kiezen, omdat Mercedes tegenwoordig auto`s maakt die mij niet zo aanspreken. Zie hier enkele voorbeelden:

    1 Audi A4 2 Bmw 3-serie 3 MB C-klasse
    1 Bmw 5 2 MB E-klasse 3 Audi A6
    1 Audi A7 2 MB CLS 3 Bmw 5GT
    1 E cabrio 2 A5 cabrio 3 Bmw 3-serie
    1 Audi A8 2 7-serie 3 MB S-klasse
    1 M-klasse 2 Q7 3 X5
    1 RS5 2 C AMG 3 M3

    Mijn smaak is gewoon bij elk model anders, maar vroeger was dat toch anders en had MB gewoon de mooiste modellen en waren Audi en Bmw gewoon vierkant sedans zonder een mooie lijn.

    Login om te reageren
  91. wahid zegt

    12 oktober 2010 om 11:51

    @lexusiis
    haha een kloon van die chinezen, die is goed haha. Nu je het zegt:P

    Login om te reageren
  92. Bmwdriiver zegt

    12 oktober 2010 om 11:55

    @Mercedes 1
    Ik geef je gelijk, Audi maakte echt saaie auto`s, maar sinds de komst van de nieuwe Audi A4 uit 2001 is het allemaal veel mooier geworden.

    De Audi A4/A8 uit 2001 t/m 2004 vind ik echt gewoon de mooiste Audi die er is. Na 2004 kreeg je de grill met de lelijke koplamen, en in 2007 grill+led.

    Login om te reageren
  93. Atenza zegt

    12 oktober 2010 om 11:58

    Sinds Audi is begonnen met die hangende lijn zijn alle nieuwe Audi’s niet mooi. Voor de SFG waren imo de A4 en A8 superrrr. Licht oplopende strakke lijn en mooie lampenunits. Ingetogen schoonheid en lichte sportiviteit. De huidige A6 voor de facelift vond ik ook juist erg mooi tot ze het een dikke lip gaven voorop en weer die geknutselde achterlampen

    Login om te reageren
  94. Bmwdriiver zegt

    12 oktober 2010 om 12:05

    @atenza
    De A4 en A8 waren inderdaad superprachtig.
    Ik had de Audi A4(B6) en had hem toen ingeruilt tegen de Audi A4(B7), maar ik reeg toen al snel spijt. De Audi A4(B6) is echt gewoon de mooiste tijdloze auto van Audi, maar de nieuwe modellen zijn ook om van te genieten, maar toch vind ik de oude mooier. Ik rijd nu 3-serie (2007) en het wordt tijd dat ik die ga inruilen voor de nieuwe 3 serie die er gaat komen, of ik wacht nog even op de nieuwe Audi A6.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      12 oktober 2010 om 12:36

      @Bmwdriiver: De laatste spy shots van de A6 gezien? Helaas ook al met die lelijke hangende lijn.. :( Snap niet wat iedereen daar zo geweldig aan vind (zie verkoopcijfers huidige A4).. het oogt niet dynamisch of strak maar gewoon uitgezakt en plomp

      Login om te reageren
      • woutert zegt

        12 oktober 2010 om 15:02

        @Atenza: ben je niet gewoon de zelde persoon als die enorm vervelende ahura van een jaar geleden, lijkt er wel op.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          12 oktober 2010 om 18:51

          @woutert: die persoon die inhoudelijk wat te melden heeft en niet zomaar wat brabbelt met een roze bril op? Ja klopt dat ben ik

          Login om te reageren
  95. bruno zegt

    12 oktober 2010 om 14:08

    het is mercedes weer gelukt
    zie maar eens de reacties
    er zijn er zoveel en met welke auto heb je dat
    dus bravo mercedes

    Login om te reageren
  96. ken6pitter zegt

    12 oktober 2010 om 16:12

    Ontopic : Mooi wagen met strakke lijnen , alleen niet zo strak en dus mooi als de vorige generatie csl.

    Offtopic : Wat kindertent hier zeg , nee Audi is zus nee BMW is zo nee Mercedes …

    Denk dat iedereen hier eens moet kijken op zijn parkeerplaats en eens goed bekijkt wat voor lease-hok daar staat waarin hij / zij nu in rond kachelt.( zijn uitzonderingen maar dat zijn meestal de mensen die niet zo liggen te zeiken hier )

    Daarbij is de A7 , CLS en zelfs de 5GT een ultieme droom auto

    Make love , not war ;)

    Login om te reageren
  97. Benz.. zegt

    12 oktober 2010 om 16:40

    @ken6pitter for president!! :)

    OT: Persoonlijk zou ik als Mercedes-liefhebber de Audi A7 prefereren boven de nieuew CLS. De nieuwe heeft mijns inziens niet de looks en het prachtige design welke de vorige CLS wél had.

    Dat sommige Audi-kneuters (ik noem geen namen hoor: *kuch* jipp *kuch) Mercedes verwijten dat men bij Mercedes te veel naar de Passat CC hebben gekeken is natuurlijk lariekoek. De insteek was om een CLS neer te zetten die de vorige zou overtreffen qua schoonheid en design, niet om Volkswagen na te apen. (waarom zouden ze?!)

    Serieus jammer dat dit in mijn ogen niet echt gelukt is. Het is absoluut geen lelijke auto, een bijzonder fraaie auto is het echter ook niet. De A7 is sowiezo fraaier, zowel van voren als achteren.

    @Jipp: Trek jij je af op Audi-posters? Zo niet, die indruk wek je anders wel “een beetje”..

    Eerst je rijbewijs maar eens halen? :lol:

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      12 oktober 2010 om 17:16

      @Benz..: rijbewijs al 9 jaar in mijn bezit, daarbij heb ik niet eens audi poster, wel een vriendin. En een mooie witte a3 op de oprit staan.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      12 oktober 2010 om 17:17

      @Benz..: overigens heb ik nooit verkondigt, ookal noem je mijn naam dat de merc op de passat cc lijkt, en dat ze er naar gekeken hebben, dus hou die onzin voor je.

      Login om te reageren
  98. Benz.. zegt

    12 oktober 2010 om 16:42

    nieuew moet zijn: nieuwe..
    hebben moet zijn: heeft..

    Login om te reageren
  99. Dirk zegt

    12 oktober 2010 om 19:02

    Hopelijk is de kwaliteit wat beter.
    Er is alweer een terugroepaktie.
    5500 auto’s in Belgie alleen al.
    Duitse degelijkheid is altijd al een marketing slogan geweest maar wat er de laatste 10 jaar bij BMW en mercedes op de markt gekomen is haalt de kwaliteit niet van een gemiddeld Toyota modelletje.
    Peugeot en andere franse merken worden op dit blog afgebroken en bestempeld als brol maar wie echt verstand heeft van auto’s die weet dat de Fransen al meer dan tien jaar de Duitsers voorbij gestoken hebben als het op betrouwbaarheid aankomt.
    De afwerkings kwaliteit en de gebruikte stoffen in het interieur van een modale peugeot 308 is van betere makelij dan van de 1 en 3 serie.
    Een 3 serie wordt veel te duur verkocht om de ontwikkelingskosten te helpen dragen van enkele topmodellen. Op dit blog waar de gemiddelde leeftijd ongeveer 15 jaar moet zijn zullen ze dit wel weer niet snappen.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      12 oktober 2010 om 20:18

      @Dirk: grappenmaker.De duitsers gooien er een terugroepactie tegen.Bij defranse daarintegen kanje het lekker uitzoeken.5500 autos uit usa worden er trouwens terug geroepen.

      Login om te reageren
  100. Cantago zegt

    12 oktober 2010 om 19:25

    Met alle respect, maar ik vind hem gewoon hondslelijk. Maakt niet uit vanuit welke hoek, ik zie steeds weer iets raars. Dingen die ik liever anders zou zien! Ik vind de auto gewoon geen mooi geheel. Daarnaast zit het ding vol met systemen die zich overal mee bemoeien,als ik ergens een scheithekel aan heb dan is het dat wel! Wil ik uitwijken omdat er iets op de weg ligt, stuurt de auto me weer terug omdat ik anders over een doorgetrokken streep ga! En dan de manier waarop hij door de bochten gaat, dat ziet er toch gewoon belabberd uit?! Nee, ik kan niks bedenken wat deze auto aantrekkelijk maakt.

    Login om te reageren
  101. Dirk zegt

    12 oktober 2010 om 20:43

    @mb man

    Geen grap hoor.
    keiharde realiteit.
    Mercedes de laatste 10 jaar = problemen.
    De nieuwe E heeft problemen met geloof het of niet met de Chinese injectoren;
    Allerhande electronica problemen met verschillende modellen en ROESTPROBlemen. (Ongelooflijk maar waar anno 2010)
    jammer voor een merk die zelf aangeeft de beste te zijn.
    Bij de vrachtwagens is het probleem nog groter geweest.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      12 oktober 2010 om 20:51

      @Dirk: waar lul je nou over man.Wij rijden ook al jaren mb bedrijfswagens.Geen problemen.De roestoproblemen zijn allang opgelost.Kwam voor bij de modellen 99 tot 2002.De injectoren waren van als ik het goed heb van bosch,maar zeker geen chinees merk.Dat ze zeggen dat ze de beste zijn is ook niet waar.Die leugen wordt nou geroepen door audi.Nou daar zijn ook zat probemen mee geweest .Ook roestproblemen!(a3).

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        12 oktober 2010 om 21:26

        @mb man: welke a3 zou er problemen hebben? ken veel a3 rijders, ben er zelf 1 van, maar geen enkel probleem, ook niet met mijn vorige. Problemen met audi valt mee als je het vergelijkt met mercedes, en is een schijntje vergeleken met toyota en renault maar ach, geen enkel merk is perfect. Zelfs een spyker lekt iets of wat.

        Login om te reageren
        • mb man zegt

          12 oktober 2010 om 21:33

          @Jipp: A3 had problemen vanaf bouwjaar 97 tot 2000.En vooral bij achterklep en de daklijsten.mb is niet perfect.En eigenlijk is geeneen merk meer heilig.

          Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          12 oktober 2010 om 21:38

          @Jipp:
          Zoals mb man al aangeeft zijn er roestproblemen geweest met de a3…doe je aldi bril af en lees dit bericht:
          http://www.autobild.de/artikel/rost-am-audi-a3-744471.html

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            12 oktober 2010 om 22:47

            @speedlimit: komt toch maar bij een aantal wagens voor, de meeste zullen er geen last van hebben. Daarbij kun je heel stoer continu aldi zeggen, maar grappig ben je niet, en het gros van de audi rijders zal er niet vaak komen. toyota rijders eerder denk ik he, want tsja als je al geen duitster kan betalen….

            Login om te reageren
            • speedlimit zegt

              13 oktober 2010 om 18:39

              @Jipp:
              Aldi of niet…punt is dat jij met je neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft de a3.
              En waarom zou ik betalen voor ’n duitser…het is gewoon iets wat ik niet wil.
              Wij hebben inmiddels 3 japanners en 1 amerikaan…maar ’n duister komt er nooit :)

              Login om te reageren
          • Jipp zegt

            12 oktober 2010 om 22:48

            @speedlimit: ik hoop overigens dat audi echt een bril gaat maken, samen met adidas ofzo, dan zou ik hem een keer af kunnen doen wanneer ik wil.

            Login om te reageren
  102. Dirk zegt

    12 oktober 2010 om 21:12

    @ mb man

    de nieuwe E wordt wel degelijk geleverd met Chinese injectoren. Doe maar navraag.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      12 oktober 2010 om 21:34

      @Dirk: nu niet meer als het goed is.Ze gebruiken nu bosch.

      Login om te reageren
  103. Trango zegt

    17 oktober 2010 om 14:54

    Grappig hoe iedereen hier meteen de A7 zal nemen! Want uiteraard is iedereen hier op AB zéér kapitaalkrachtig!

    Ik durf te stellen dat wanneer je 100.000 EUR kan spenderen aan een wagen je toch wat harder kijkt naar luxe, comfort, gevoel dan naar premium geneuzel van minderjarigen.

    Mercedes CLS zal beter verkopen dan Audi A7 in dit prijssegment.

    Login om te reageren
  104. Hans zegt

    25 oktober 2010 om 22:32

    ROEST, ROEST EN ROEST KUT MERCEDES !!!!!!!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      25 oktober 2010 om 22:35

      @Hans: Wat is minder ontwikkeld, je gevoel voor humor of je intelligentie?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North