• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: Mercedes-Benz CLS63 AMG

Auteur: sacha, gepost 23 april 2007 om 11:00 – 99 Reacties

Mercedes-Benz CLS63 AMG


Een tijdje terug hebben we de E63 AMG eens goed van dichtbij bekeken. Prima auto, met als enige echte minpunt de CLS-Klasse. Want laten we eerlijk zijn, waarom een E63 rijden als je ook een CLS63 kunt rijden?

Check HIER de video van deze rijtest.

Er zijn allerlei redenen te bedenken om wel een E-Klasse, en geen CLS-Klasse te rijden. Denk aan prijs, imago, beschikbare motorisering, etc. Maar als je in de AMG snoepwinkel bezoekt, dan worden die redenen opeens heel erg schaars. Ik heb tijdens deze rijtest eigenlijk maar één punt kunnen vinden waar de E-Klasse beter scoort dan de CLS-Klasse, en dat is ruimte op de achterbank. Beenruimte is er genoeg zolang de chauffeur geen basketballer is, maar de hoofdruimte is te beperkt.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Zowel Ruben als ikzelf (1,85m) konden niet rechtop in de comfortabele coupé sitze van de achterbank plaatsnemen zonder met ons hoofd tegen de hemel klem te zitten. Een beetje onderuit gezakt ging het wel, maar ik kan me zo geen lange ritten op de ‘achterbank’ voorstellen. Afhankelijk van de noodzaak om mensen te vervoeren kan dat dus een deal breaker zijn.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Voor de rest is er weinig op deze auto aan te merken. Sterker, er is een hoop voor te zeggen. Hij is in de markt gezet als vierdeurs coupé, maar dat is natuurlijk marketing-praat. Toch heeft deze sedan door zijn glooiende lijn wel het allure van een coupé met alle voordelen van een sedan. Met zijn 4,90 m lengte is er plaats voor ruim 500 liter bagage en er is genoeg beenruimte achterin. De op het oog kleine zijraampjes bieden genoeg zicht en hoewel de lengte aanzienlijk is, voelt deze auto in het gebruik relatief compact aan. Waarschijnlijk mede doordat je achter het stuur de motorkap en de kofferbak niet kunt zien door de glooiing van de vormgeving.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Laten we eerlijk zijn, die vormgeving is de absolute troefkaart van deze Mercedes. Vrijwel iedereen vindt ‘m mooi, en dat is ie ook gewoon.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Toen de CLS eind 2004 in productie ging vroeg ik me wel af of de vormgeving geen truukje was met beperkte houdbaarheid, maar dat lijkt allemaal in orde. Want hoewel het ontwerp vooruitstrevend is, is het niet per se modern. Misschien laat het zich het beste als neo-klassiek omschrijven: ‘een stroming waarbinnen opnieuw de vermeende puurheid van de klassieken wordt nagestreefd‘.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Hoedanook, ze hebben er succes mee. Als sexy alternatief voor de E-Klasse, maar toch nog exclusief genoeg door enkel de grotere motoriseringen aan te bieden. Een sterk staaltje coachbuilding van Mercedes, in acht nemende dat de onderliggende techniek voor E-Klasse en CLS-Klasse identiek is (bekijk ze naast elkaar).

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Tja, en dan deze AMG versie. Dankzij de wat langere rijtest dan normaal heb ik wat meer tijd gehad om tussen het filmen en fotograferen door aardig wat kilometers te maken. En ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben geraakt van deze 63 AMG, nog meer dan voorheen. Het kan aan de langere kennismaking liggen, maar ik heb toch ook het gevoel dat de CLS63 AMG gewoon meer uitnodigt tot sportief rijden dan de E63 AMG. Hoe dat precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk rijdt het toch beter in een auto waarin je je lekker voelt.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Yep, als ik op dit moment één auto zou moeten kiezen dan zou deze wel heel hoog op de shortlist staan. Ik ben misschien een beetje een AMG fetisjist, maar ik zou geen alternatief kunnen bedenken waarbij looks en power zo perfect gecombineerd worden. Meer dan 500 pk en 630 Nm die via de 285 mm brede achterbanden en 7G-Tronic automaat met AMG Speedshift programmering deze 1.900 Kg zware auto in slechts 4,5 seconden van nul tot 100 jaagt. Een hoop cijfertjes in één zin, maar de samenvatting is: Het rijdt fantastisch. Je moet ‘m goed op zijn staart trappen, maar boven de 5.000 toeren is het een beestachtig snelle auto.

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Ik zou dan wel los gaan op de optionele extra’s. Want hoewel ik erg enthousiast ben, zijn er wel wat puntjes van opbouwende kritiek. Om te beginnen vind ik het jammer dat de aanblik en de kwaliteit van het interieur zo dicht tegen dat van de E-Klasse aan zit. De standaard 18 inch wielen zijn mooi, maar te klein: De zomermode 2007 schrijft immers 19 inch voor. En het onderstel is te comfortabel. Ik heb de hele tijd in de stugste van de drie onderstel standen gereden, en dat zou eigenlijk de stand voor alledaags gebruik moeten zijn, met nog stuggere standen voor het betere scheurwerk.

Mercedes-Benz CLS63 AMG interieur

Gelukkig biedt de optielijst uitkomst voor al deze problemen. Het interieur is met de Designo menukaart voor zo’n €8.000 op smaak te brengen. Er zijn twee soorten 19 inch AMG velgen te kiezen á €1.000 of €4.000. En voor zo’n €2.500 staat het AMG Sportonderstel in de prijslijst. En dan beginnen we pas met vinken, want we willen natuurlijk ook alle gadgets inclusief verwarmde en geventileerde stoelen.

Mercedes-Benz CLS63 AMG interieur

Maar de aanrader is toch wel het niet in de optielijst vermelde 030 Performance package van AMG met de juiste velgen, het juiste onderstel, V-max van 300 Km/h, een sperdifferentieel en grotere remschijven voor die naast de grotere remkracht ook de nieuwe velgen beter opvullen. Voor een dikke €8.000 (excl. BPM) de jouwe, maar in mijn ogen zeer de moeite waard.

Mercedes-Benz CLS63 AMG 030 Performance Package

De CLS63 kost in de basis €150.000, de uitvoering waar mij mee mee reden kost €175.000. Mijn ideale CLS zou dan zo’n €195.000 kosten. Veel geld, maar dan heb je ook wel iets speciaals denk ik.

Ben je niet zo AMG- en optie-geil dan is de CLS350 er vanaf €86.900, en de CLS500 voor €109.900. Met name die 500 is een interessant alternatief voor de AMG, met 388 pk en 530 Nm, toch goed voor 0-100 in 5,4 seconden.

Fotografie

Het beeldmateriaal in dit artikel is vakkundig geproduceerd door Autoblog vriend en professioneel fotograaf Mathijs van der Vinne. Klik op elke foto voor een grote versie, en bekijk nog veel meer foto’s in de CLS63 AMG rijtest gallery.

Video

Ruben Baeten heeft tussen al mijn ge-ouwehoer door weer een paar flitsende beelden weten te schieten, en te snijden: Filmpje!

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cls, Mercedes, Rijtest, Video

Vorig bericht: « De volgende generatie Volkswagen Golf vertraagd
Volgend bericht: Haima S1: Chinees met een Japanse smaak »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bas zegt

    23 april 2007 om 11:03

    leuk stuk en hele mooie auto!! Het filmpje doet het helaas niet! :S

    Login om te reageren
  2. Murdock zegt

    23 april 2007 om 11:09

    ”als je bij amg lang genoeg zeurt halen ze de begrenzer er helemaal af”

    hahaha ik lach echt helemaal strak!

    Login om te reageren
  3. Bas zegt

    23 april 2007 om 11:13

    hij doet het!! Leuk filmpje, autoblog.tv :D
    Fantastische auto, full option + sport in het zwart graag!

    Login om te reageren
  4. Def Tovertor zegt

    23 april 2007 om 11:35

    Schitterende foto onder die lantaarnpaal! :D
    Hulde!

    Login om te reageren
  5. lotte zegt

    23 april 2007 om 11:37

    Mooie foto’s Sacha! Prachtige wagen… en zeker mooie velgen.

    Login om te reageren
  6. Fej zegt

    23 april 2007 om 11:41

    Het lijkt alsof op enkele foto’s de motorkap niet goed aansluit of beeld ik me dat nu maar in. Op de eerste en de vierde foto zie je dit goed. Op de achtste foto zie je dat de naad tussen bumper en motorkap meer dan een halve centimeter is. Kan zijn dat ik me vergis natuurlijk :-).

    Prachtige wagen voor de rest, een van de mooiere Mercjes!

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    23 april 2007 om 11:43

    prachtige foto’s en een heerlijke wagen :D

    Login om te reageren
  8. Sven zegt

    23 april 2007 om 11:50

    Mooie film! Dit begint echt zeer professionele trekjes aan te nemen Autoblog! :D
    Alleen wat is dat Chubby ’07 nou??

    Login om te reageren
  9. Thijs zegt

    23 april 2007 om 11:51

    Ik zou zo bij het circus gaan met zo’n auto. Wat slecht is dit. Je betaalt een godsvermogen voor een auto waar alleen maar een klein mens achterin past en alle vooroordelen blijken maar weer eens te kloppen!

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    23 april 2007 om 11:52

    @Fej: Klopt, we kwamen er na de actie-shoot achter dat de motorkap niet goed dicht zat :-/

    Scherp gezien, ik zat te wachten op de eerste opmerking daarover ;-)

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    23 april 2007 om 11:56

    Héééééééééy……..Wie is die smurf die in het 1e filmpje in beeld komt??? ;) :P ………..ik heb liever Wouter in beeld! :D ;) :P
    ……..en waarom 2 keer hetzelfde filmpje? Heeft de presentator het een beetje hoog in z´n bol? :)

    Laat ik beginnen bij het filmpje, want dat ziet er zoals gewoonlijk goed uit. Nu dat het ook met commentaar voorzien is, geeft het allemaal toch wat meer cachet. Gaaf dus.

    Wat betreft de auto. 1 woord: prachtig! Ik had in het begin wat moeite met de styling van de koplampen, maar die kan ik nu ook wel appricieren.
    Enig minpuntje, zoals je ook al aangaf, je moet deze auto wel met redelijk grote velgen bestellen. Anders is het allemaal nèt niet.

    Login om te reageren
  12. sacha zegt

    23 april 2007 om 12:01

    @wouter: Volgens mij heb je sjans!

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    23 april 2007 om 12:03

    @Sacha: volgens mij ben je een beetje jaloers……

    Login om te reageren
  14. lotte zegt

    23 april 2007 om 12:07

    …de eerste autoblog groupie is gesignaleerd! ;-)

    Login om te reageren
  15. sacha zegt

    23 april 2007 om 12:08

    Ik ben beledigd. Doe ik zo mijn best… ;-)

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    23 april 2007 om 12:11

    LOL! ;)

    Login om te reageren
  17. Integrale EVO zegt

    23 april 2007 om 12:11

    Nou Rick Dos, grotere velgen op een Merc vind ik niet per definitie noodzakelijk hoor. Een CLS500 met 18″ zou perfect aan mijn wensen voldoen ;). Deze CLS-serie blijft trouwens toch wel de mooiste Silberpfeil van Mercedes-Benz.

    Leuk geschreven verslag en bovenal een leuk filmpje met GELUID. Het laten klinken van de motor van een auto, vind ik altijd een van de belangrijke dingen van een filmpje.

    Login om te reageren
  18. coen zegt

    23 april 2007 om 12:11

    @sacha,

    is dit ook die CLS die in de huidige GTO staat?

    Login om te reageren
  19. RubenBaeten zegt

    23 april 2007 om 12:13

    @Sven: Chubby Producties ben ik samen met een groepje anderen. De Autoblog-filmpjes doe ik in mijn eentje (onder de noemer Vlamfilm), maar omdat ik o.a. de camera van Chubby gebruik vermeld ik ze altijd. ;-)

    Login om te reageren
  20. sacha zegt

    23 april 2007 om 12:15

    @coen: Ik denk het wel, het is het officiële demo-model.

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    23 april 2007 om 12:22

    @Integrale EVO

    Ik zag gisteren een CLS 350cdi met standaard velgen. En dan ziet ie er ook vrij “standaard” uit. Het lijkt dan op een kakkerlak die er vandoor gaat.

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    23 april 2007 om 13:04

    Leuk filmpje, commentaar voegt wel extra waarde toe. Enige ergelijke was het in mijn ogen veel te vaak “eh” zeggen. Anderzijds heeft het ook wel wat icm met woorden als tupperware is het echt Autonieuws van de straat en de lichte vorm van amateurisme heeft zo zijn charme.

    De foto’s zijn wat aan de donkere kant helaas. Maar wederom een topreview!
    Trouwens als je in Barneveld was ben je dan ook even langs Aeen exclusieve auto’s geweest? Hebben daar erg mooie (2e hands) auto’s staan.

    Login om te reageren
  23. Integrale EVO zegt

    23 april 2007 om 13:10

    Ach Rick, je kunt het “standaard” noemen, maar je kunt het ook als “beschaafd” zien. Helaas vind ik Mercedes een merk waarbij grotere velgen er tevens direct voor zorgen dat het proletengehalte van de auto stijgt.

    Login om te reageren
  24. 911 zegt

    23 april 2007 om 13:11

    leuk ook dat commentaar. Had alleen bij het commentaar wat meer over het weggedarag willen horen….. maar ik ben een mierenneuker

    Login om te reageren
  25. Danger zegt

    23 april 2007 om 13:20

    Lmao :lol: sacha als presentator
    Verder prima review en prima wagen

    Login om te reageren
  26. iceman zegt

    23 april 2007 om 13:21

    duidelijk coole bak van mercedes benz ,wat een geluid ook die cls 63 amg ,bruute filmpje

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    23 april 2007 om 13:23

    Even voor de duidelijkheid Integrale. Ik heb het niet over andere merk velgen ofzo. Wat ik persoonlijk mooi vind is als de wielkasten goed gevuld zijn. En bij kleinere velgen vind ik dat het nèt niet hebben.

    Login om te reageren
  28. sacha zegt

    23 april 2007 om 13:29

    …eh… Deze bijvoorbeeld:



    Login om te reageren
  29. PieterA zegt

    23 april 2007 om 13:58

    Werkelijk de enige Mercedes die ik mss zou overwegen van te kopen.

    Login om te reageren
  30. Amigdale zegt

    23 april 2007 om 14:04

    Leuk filmpje en de muziek past er wonderwel bij. Liever zo’n vette rocksound dan elektronisch bliepjes, zeker bij zo’n beest als deze CLS55 AMG. De toevoeging van een presentator, Sacha, in dit geval, verhoogt de kwaliteit van een rijtest sterk. Goed gedaan jongens!

    Wat een droombak is die CLS trouwens. Dat heerlijke zware, volle geluid past helemaal bij zo’n dikke coupé-sedan. Een knarsend, knisperend mechanisch geratel is misschien wel mooi bij een racewagen, maar het zou de CLS niet goed staan. Het mag niet klinken als een 350 waar een rally-uitlaat aan bevestigd is.

    De beperkte ruimte achterin is wel een grote spelbreker, tenzij je enkel kinderen moet meezeulen op de achterbank. Zelf zit ik er al niet comfortabel in, en ik ben maar een 1,75m.

    Login om te reageren
  31. Stylez zegt

    23 april 2007 om 14:07

    Klasse filmpje jongens.
    Keep up the good work!

    Login om te reageren
  32. henkjan zegt

    23 april 2007 om 14:10

    Mooi?! Mooi?! Het is verdorie een banaan op wielen.

    Login om te reageren
  33. tarzan zegt

    23 april 2007 om 14:20

    Ik vind het ook een lelijk ding. Maar het is wel een AMG. En AMG heerst gewoon.

    1.900 kilo?? 8000 Euri voor een setje velgen, banden en nieuwe remschijven met een stuggere demperinsteling? Ooof. Nu begrijp ik waarom ze bij Mercedes schaamteloos 1,5 miljard dollar hebben gestopt in Mclaren zonder ook maar 1 wereldkampioenschap te winnen de afgelopen 9 jaar.

    Login om te reageren
  34. SimonMc zegt

    23 april 2007 om 14:46

    Ja had ook al de indruk dat de motorkap niet goed gesloten was, bij de eerste foto zie je dat duidelijk aan de koplamp.

    @Sacha : je had gezegd over de E63 dat het in vergelijking met de E55 wat van zijn speels karakter had verloren omdat het niet meer zo’n “beest” zou zijn.

    Zou dat ook het geval zijn met deze cls63 in vergelijking met de cls55?

    Verder prachtige review hoor !

    Login om te reageren
  35. MERC zegt

    23 april 2007 om 15:03

    @ sacha

    De E63 AMG en CLS 63 al gehad. Wanneer komt je ritje met de ML63 AMG?

    Login om te reageren
  36. Ejay zegt

    23 april 2007 om 15:08

    @ MERC, die komt niet…

    Want die is al geweest: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/13/rijtest-mercedes-benz-ml63-amg#post-7135

    Login om te reageren
  37. MartijnGizmo zegt

    23 april 2007 om 15:14

    Kan iemand het licht aandoen op de foto’s?

    Login om te reageren
  38. joost zegt

    23 april 2007 om 15:18

    leuk filmpje weer! Kritisch nonchalant, daar kunnen al die k*t auto programma’s op tv nog wat van leren.

    Login om te reageren
  39. Rutger zegt

    23 april 2007 om 15:18

    ^ Idd, ik heb al eens eerder in een SL55 en een ML63 gereden, en de 6,3l V8 is toch wel een enorm brute motor.. Vooral het geluid, ookal zijn de prestaties natuurlijk ook niet om over te zwijgen. Wat ik vooral mooi vond aan de ML63 was dat die V8 een auto van 2210 kilo toch vrij vlotjes van z’n plaats krijgt. En dan druk ik mezelf zwak uit ;)

    Login om te reageren
  40. Rutger zegt

    23 april 2007 om 15:20

    Overigens kan ik de nieuwe E420 CDI ook echt aanraden voor een test. Toen ik in deze auto stapte dacht ik ‘he bah, weer een diesel’. Alleen vergat ik dat dit beest 730 Nm kan produceren..

    Login om te reageren
  41. Sgt. Stevil zegt

    23 april 2007 om 15:21

    heej sacha, welke motor vind jij nou eigenlijk beter, de 5.5 kompressor of de 6.3 atmosferisch?

    Login om te reageren
  42. sacha zegt

    23 april 2007 om 15:35

    @SimonMC: Ik heb nooit in de CLS55 gereden, maar ik neem aan van wel. Dit is inderdaad minder speels en veel gebalanceerder.

    @Stevil: Ik ben wel dol op de 55 AMG motor, maar ik begin dit toch ook wel heel erg te waarderen.

    Login om te reageren
  43. jantjebeton zegt

    23 april 2007 om 15:50

    sinds wanneer bestaat er een 350cdi? of een 320 of een 420

    Login om te reageren
  44. Sgt. Stevil zegt

    23 april 2007 om 15:51

    haha ok :) maar die 55kompressor rij je natuurlijk al een tijdje :P. zou je eerder ’n krachtkuurtje bij ’n tunert (’n echte dan wel, denk kleemann of brabus) doen of eerder je auto weg en dan eentje met ’n 6.3?

    Login om te reageren
  45. Silverarrow zegt

    23 april 2007 om 16:03

    Foto’s zijn echt super, wat een wagen zeg! De jaloezie is op dit moment van mun gezicht te lezen, wat een lucky bastards zijn jullie :P

    Login om te reageren
  46. SjoerdV zegt

    23 april 2007 om 16:06

    Autoblog

    Hebben jullie wel eens gedacht aan een autoprogramma op bijvoorbeeld RTL 7. De kwaliteit van jullie verslagen en films zijn zo goed! Ik denk dat jullie goede kans maken…mijn support heb je!

    Login om te reageren
  47. sacha zegt

    23 april 2007 om 16:24

    @Stevil: Ik ben wel erg verkocht aan mijn eigen auto.

    @complimentjes & opbouwende kritiek: Thanks, we doen ons best. Misschien moeten we eens gaan pitchen op een full swing autoprogramma ;-)

    Login om te reageren
  48. ac zegt

    23 april 2007 om 16:33

    Zeer mooie auto, maar ook zeer belachelijk dat je extra moet betalen voor een AMG onderstel op een AMG auto :s :s

    Login om te reageren
  49. Citrofiel zegt

    23 april 2007 om 16:40

    Ik word zo moe van die Autojunk… Op zich vind ik het niet zo veel moeite om door te klikken, maar dan moet hij het wel dóen! Het komt bij mij zo vaak voor dat ik eerst een keer moet vernieuwen voor het filmpje verschijnt (dan heb ik nl. alleen geluid?!). Nu zag ik het in één keer, maar toen ik voor de tweede keer wilde kijken aan de hand van de reacties die ik had gelezen, deed hij het niet meer (oke, alleen geluid dan), ook niet na 8x vernieuwen! :? Is dit een bekend probleem of ligt het aan mijn PC/verbinding?

    On-T; Aaah… Prachtauto. Nu ik mijn anti-Mercedesheid overboord heb gezet kan ik dat schaamteloos bekennen. ;) Goed filmpje ook! Iets minder vaak Eh-en en het is helemaal top!

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    23 april 2007 om 16:41

    @ sacha; Sorry dat ik het niet weet ;) , maar wat rijd je dan?

    Login om te reageren
  51. august zegt

    23 april 2007 om 16:43

    de foto’s zijn, naar mijn mening allicht, inderdaad wat donker. Leuke foto’s, zeker, maar iets meer licht lijkt mij veel foto’s ten goede te komen.

    Login om te reageren
  52. sacha zegt

    23 april 2007 om 16:45

    @Citrofiel: …eh… Is bekend probleem. We zoeken nog naar een oplossing, maar die lijkt nabij.

    @august: Foto’s zijn in schemerdonker genomen. Dus wel getrouw de omstandigheden. Klik er maar eens op, in het groot is het beter.

    Login om te reageren
  53. m5 zegt

    23 april 2007 om 16:56

    leuk stukje en een mooi filmpje persoonlijk zou ik eerder een e63 amg kopen dan een cls ik ben meer een man voor een snelle sedan ;)

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    23 april 2007 om 16:57

    @ sacha; Gelukkig… En nog een keer dan maar: Wat rijd je dan?

    Login om te reageren
  55. slk zegt

    23 april 2007 om 17:10

    leuke test van een schitterende auto.

    Login om te reageren
  56. Jonas zegt

    23 april 2007 om 17:18

    Zucht mijn droom mercedes-benz (op de slr na :p)

    Login om te reageren
  57. sacha zegt

    23 april 2007 om 17:23

    @Citrofiel: http://www.autojunk.nl/pix/view/130498

    Login om te reageren
  58. Thijs zegt

    23 april 2007 om 17:24

    ik ben verliefd!

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    23 april 2007 om 17:40

    @ sacha; Zoooo hé… Het is niet mijn smaak, maar je doet het goed als je zo’n ding hebt… Verdient autobloggen zo goed?! :P ;)

    Login om te reageren
  60. sacha zegt

    23 april 2007 om 17:54

    Neuh, is nog een overblijfsel uit het verleden.

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    23 april 2007 om 18:14

    @ sacha; Alsnog: Leuk verleden dan. ;) Begrijp ik dat het nu minder gaat? Jammer.

    Login om te reageren
  62. C200 Kompressor zegt

    23 april 2007 om 18:15

    Op het filmje, staat een stukje weg van Voorthuizen naar Driedorp???

    Login om te reageren
  63. RMC zegt

    23 april 2007 om 18:52

    @ sasha: C43 S55? Heb ik de goede voor me?

    Login om te reageren
  64. w0o0dy zegt

    23 april 2007 om 19:01

    @citrofiel: we zorgen echt wel dat Sacha iedere dag een warme maaltijd krijgt hoor ;)

    Login om te reageren
  65. Alwood zegt

    23 april 2007 om 19:08

    prachtige revieuw en een érg goed filmpje! :D alles mooi in balans… sacha praat kort genoeg om je niet aan te ergeren ;) en wát een geluid geven die wagens :o

    ik wist trouwens heul nie dat sacha zo’n strakke bak reed! laat ik nu het idee hebben dat je om was na de vergelijk-test met de porca? :P veel écht brute wagens lijden aan dat als-je-het-hebt-gereden-dan-moet-je-kopen syndroom…

    Login om te reageren
  66. bartholomeo zegt

    23 april 2007 om 19:41

    knappe review !! meer van dit plz ! :p

    Login om te reageren
  67. Silverarrow zegt

    23 april 2007 om 20:07

    @ coen: Kenteken is wel hetzelfde, dus lijkt me vanzelfsprekend dat dit dezelfde auto is

    Login om te reageren
  68. Alexander zegt

    23 april 2007 om 21:38

    Wat een achterlijke kerel, die presentator.
    Maarja, het blijft een suuuuuperauto. Je vindt hem óf heel mooi, óf heel lelijk.
    Ik vind hem super, AMG rocks!

    Login om te reageren
  69. dekster zegt

    23 april 2007 om 21:38

    Autoblog, stop met je te verlagen aub ;)

    Login om te reageren
  70. w0o0dy zegt

    23 april 2007 om 21:47

    Leuke review en weer een heel fraai filmpje. Sacha doet het wel goed als commentator, maar eh… ;)

    Wel vreselijk veel geld voor een auto, maar goed er zijn genoeg mensen die dat voor iets bijzonders over hebben. Zou een potentiele eigenaar van zo’n CLS63 AMG niet gelukkiger worden van een echt sportieve auto en een comfortabele sedan met alle luxe? Of snap ik de doelgroep totaal niet?

    Wat is de grote aantrekkingskracht van zo’n AMG?

    Login om te reageren
  71. Janus zegt

    23 april 2007 om 21:53

    Never trust a man with a beard. Ik heb gesproken.

    Login om te reageren
  72. Rutger zegt

    23 april 2007 om 22:21

    @sacha: ik heb ook de SL55 mogen rijden, maar waarom heb je in godsnaam de AMG badges eraf laten halen (indien de auto op de link ook echt van jou is)? Mag je toch trots op zijn :)

    Login om te reageren
  73. sacha zegt

    23 april 2007 om 22:24

    *zet scheermesjes op het boodschappenlijstje*

    AMG is branding. En veel peekaas. Het spreekt mij wel aan, maar een ander zal het wellicht anders zien. Met een CLS500 heb je 80%, misschien wel 90% van de beleving, maar het gaat mij om die laatste 10%. Anders kan ik net zo goed met de fiets.

    Een beetje dat idee.

    @Rutger: Een beetje incognito.

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    23 april 2007 om 22:35

    @Sacha: maar is een M3, RS4 of een C63 of zoiets niet net zo leuk als je er ook nog een luxe “limo” naast hebt? Of moet ik het meer zien als een gevalletje “hoezo of, allebei!”? Dus een CLS63 AMG èn een leuke lichte kleinere sportwagen?

    Login om te reageren
  75. w0o0dy zegt

    23 april 2007 om 22:49

    @Sacha: scheermesjes? wil je meer op Wouter gaan lijken of ben je een tikkie depri?

    -edit: Never trust a man with a beard @ Janus-

    Login om te reageren
  76. sacha zegt

    23 april 2007 om 22:49

    Ik hou niet zo van kleine, lichte auto’tjes. Doe mij maar een slee. Dus een M5, E63 Combi, CLS63, RS6 (oud model graag, lekker fout), of nog beter, een S-Klasse Brabus (nog fouter). Als er geen stoelverwarming in zit dan haak ik af.

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    23 april 2007 om 23:05

    helder…. ikzelf hou erg van lichtvoetige auto’s zoals een 7 kloon. Nooit het gevoel dat het gewicht de auto van de lijn af wil duwen… Een lichte auto kan ook minder harde dempers hebben en toch goed gedempt zijn, maar een zware auto heeft vaak vrij harde dempers.

    Jij zou de CLS63 graag nog harder gedempt/geveerd willen… is dat omdat de auto te comfy is? Zouden de 19inch velgen en plattere banden niet helpen voor dat net iets hardere onderstel? Zijn die veel zwaarder dan de 18inch?

    Login om te reageren
  78. JH zegt

    23 april 2007 om 23:35

    Ik zag deze week een mat-zilveren CLS-AMG met koolstof diffusor en kleine spoiler en die zag er echt heeeel gaaf uit. Door de matte lak kwam de vorm er nog meer uit. De AMG S-klasse’s, GL550’s, etc stonden er beetje “mat” naast ;)

    Login om te reageren
  79. RubenBaeten zegt

    23 april 2007 om 23:38

    @dekster: Wat bedoel je precies?

    Login om te reageren
  80. sacha zegt

    23 april 2007 om 23:50

    Het verschil tussen 18″ en 19″ is kwa comfort niet echt merkbaar. En als je de juiste 19″ velgen neemt wordt het ook niet echt zwaarder. Ik vind de CLS63 met het ‘standaard’ AMG onderstel te comfortabel. De stugste stand zou eigenlijk de ‘slapste’ stand moeten zijn. Dan is het nog prima te doen, en dan is het nog scherper af te stellen indien wenselijk. Meer comfy is IMO niet nodig.

    Login om te reageren
  81. Hans zegt

    24 april 2007 om 00:02

    Wanneer krijgen we wallpapers?

    Login om te reageren
  82. Davidov zegt

    24 april 2007 om 00:07

    ik vind de CLS dus totaal niet mooi, ik vind dat Mercedes wel genoeg had aan de E-klasse.

    Login om te reageren
  83. Mark zegt

    24 april 2007 om 00:07

    “Kooptip” hahahahaha. Geweldig. Mooi filmpje mensen!

    Ben ik de enige die de CLS juist een minder mooie Benz vind? De achterkant en zijkant, het is me iets te scherp. Front is best OK. Maarja, nieuwe MB styling. De CLK en CL zijn mijn favo’s! Een E als goedkoper alternatief vink ook prima hoor :).

    Login om te reageren
  84. Danny zegt

    24 april 2007 om 09:23

    So… Die Sacha rijdt gewoon een SL55 AMG… Mercedes heeft duidelijk vervelendere modellen in het programma.
    Is het trouwens voor de bloggers, ook nu ze steeds vaker in beeld komen, niet een idee om zichzelf een keer voor te stellen? Zodat iedereen een beetje een idee van wie die stukjes nou eigenlijk afkomen?

    Login om te reageren
  85. werner zegt

    24 april 2007 om 13:51

    ja, daar staan inderdaad wat mooie wallpapers tussen :)

    Login om te reageren
  86. mercedesfan zegt

    24 april 2007 om 17:33

    prachtige auto :-)
    en mooie fotos

    Login om te reageren
  87. HaS zegt

    24 april 2007 om 18:52

    de waarheid: het model cls is vele malen mooier dan de e klasse :P

    Login om te reageren
  88. Citrofiel zegt

    24 april 2007 om 20:45

    @ Danny; Klik eens helemaal onderaan deze pagina op “over ons”, daar staat een korte beschrijving van alle bloggers.

    Login om te reageren
  89. Luc P zegt

    25 april 2007 om 09:26

    De CLS is gewoonweg ‘Sex op wielen’

    Login om te reageren
  90. august zegt

    25 april 2007 om 11:49

    @sacha: (@august: Foto’s zijn in schemerdonker genomen. Dus wel getrouw de omstandigheden. Klik er maar eens op, in het groot is het beter.) heb het gezien ja, is allicht ook beter dan het ‘oplichten’ van de foto’s. Misschien dan een andere suggestie; ook foto’s met ander licht maken? Zelfde tijdstip op een ‘goed’-verlichte plaats, of juist een ander tijdstip? Kan me wel voorstellen dat dat moeilijker kan worden in verband met beschikbaarheid van de auto.

    Login om te reageren
  91. Golfke zegt

    26 april 2007 om 14:14

    Weer zo’n mooie MB! Degene die deze auto heeft samengesteld verdient een pluim:P

    Login om te reageren
  92. chris zegt

    26 april 2007 om 14:46

    caravan erachter en gaan met de banaan.. kamp wagen

    -edit: gaap-

    Login om te reageren
  93. Chief_S5 zegt

    26 april 2007 om 15:13

    Lekkere wagen, en prachtig gefotografeerd, hoop dat deze fotograaf voortaan altijd zal fotograferen! En wat ik eigenlijk niet meer hoef te vermelden, een te gek filmpje weer! Zelf niet zo’n Mercedes-fan maar toch, zeer onder de indruk…

    Login om te reageren
  94. Beau92 zegt

    27 april 2007 om 17:29

    Superr Auto!

    Login om te reageren
  95. wanko de wangsterr zegt

    30 april 2007 om 17:13

    dat ding is veel te lomp doe een beetje subtiel en koop een CLS 500
    dit ziet er namelijk niet uit!

    Login om te reageren
  96. audi_boy zegt

    4 mei 2007 om 22:05

    vind er niks aan gatverdamme.

    Login om te reageren
  97. w0o0dy zegt

    4 mei 2007 om 22:05

    @Sacha: de verklaring waarom de CLS sportiever is dan de E63 AMG hoor ik net in de herhaling van TopGear langskomen: De CLS body is 40% stijver dan die van de E-klasse, daarmee zal het weggedrag nog wat scherper en nauwkeuriger zijn dan bij de E-klasse. Daardoor zal het ook lijken alsof de CLS nog wel wat meer power aan zou kunnen…. dat is namelijk ook zo! Grappig dat we dit een paar weken na ons gesprek alsnog boven water hebben, toch? De CLS is dus niet alleen mooier maar ook beter/sneller.

    Login om te reageren
  98. bmwF zegt

    4 mei 2007 om 22:19

    bling bling met geen stijl en veel teveel geld, en iets speciaals? nooit mercedes zal ik kope bah.

    Login om te reageren
  99. w0o0dy zegt

    4 mei 2007 om 22:56

    @bmwF: je gebrekkige taalgebruik zou er op kunnen wijzen dat je zo’n auto niet kan betalen, maar wie weet… En verder…Bmw’s zijn vaak ook nogal opzichtig en behoorlijk prijzig en stijl? Come on, wake up! Zolang 1/4 van de Bmw’s volgehangen wordt (nieuw of na een jaar of 6) met spoilers en voorzien wordt van 18 inch wielen denk ik niet dat je een punt hebt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North