• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: MINI Cooper S

Auteur: Wouter, gepost 29 januari 2007 om 12:30 – 47 Reacties

MINI Cooper S


Autoblog goes MINI, een verslag in woord en beeld.

MINI Cooper S

De MINI Classic was een hit, de “new MINI” ook al, dus de verwachtingen voor de nieuwe “new MINI” zijn hoog gespannen. Tijd om uit te vinden of de MINI Cooper S de belofte waar kan maken. Strikt genomen was de MINI nog niet aan vervanging toe, de verkopen bleven sterk en het ontwerp is nog niet gedateerd. Het moederbedrijf heeft dan ook voor de veilige weg gekozen; de MINI is weliswaar compleet vernieuwd, maar het uiterlijk is niet ingrijpend gewijzigd.

MINI Cooper S

Wel is de MINI 6 cm gegroeid, maar het is het nog steeds geen ruimtewonder. Voorin zit je prima, maar een langere bestuurder laat daarbij geen plek meer over voor de benen van de achterpassagiers. In de voor mij lekkere positie staat de leuning van de bestuurdersstoel dan ook tegen de achterbank aan. Het achterbakje voldoet voor de dagelijkse boodschapjes, maar de kampeeruitrusting van een vierkoppig gezin gaat er niet in passen.

MINI Cooper S

Binnenin de MINI hebben de ontwerpers zich niet ingehouden, hoewel het design voortborduurt op de vorige MINI. Gebleven is de centraal geplaatste snelheidsmeter, maar deze is gegroeid naar het formaat van een frisbee. Persoonlijk vond ik het niet makkelijk afleesbaar, maar op het digitale display is ook de snelheid op te roepen. Na een paar uur sturen gebruikte ik alleen dat display om de snelheid in te gaten houden. Onderin de frisbee is de radio opgenomen die BMW rijders direct zullen herkennen, maar dat was dan ook het enige onderdeel waar de relatie met moeder BMW duidelijk wordt. Het hele interieur schreeuwt MINI uit. Alle knoppen zijn anders dan wat je in de meeste auto’s ziet.

MINI Cooper S

MINI Cooper S

MINI Cooper S

De aandacht voor design vind je ook terug in het ontwerp van de sleutel. Sommige mensen hebben al moeite met concepten als keyless-go en startknoppen, maar voor de MINI is het nog een tandje erger. Even de Cooper uitlenen zonder uit te leggen dat die UFO toch echt een sleutel is en hoe die dan gebruikt moet worden is er niet bij.

MINI Cooper S

Too Girly?
Een MINI is een androgyne (oei, moeilijk woord) auto, de rijeigenschappen en prestaties spreken de meeste mannen wel aan. Het uiterlijk is een beetje girly, zeker in de kleurstelling zoals wij de MINI mee kregen. Het felle blauwmetallic met wit dak, witte racestrepen, spiegels en wielen zijn lekker fris, maar stoer is anders. Autoblog zou Autoblog niet zijn als we niet een gedegen onderzoek hadden gedaan onder de vrouwelijke autorijders van Nederland, naar de mannelijkheid van het uiterlijk. Desgevraagd liet de PR dame van BMW weten dat zwart of donkergrijs de meest gekozen kleuren zijn van de mannelijke MINI-rijder-in-spe.

MINI Cooper S

In de Cooper S heeft BMW een 1.6 turbo motor gemonteerd, welke samen met PSA (Peugeot, Citroen) is ontwikkeld. Dankzij de twin-scroll turbo en directe benzine-inspuiting is er 175 pk voor handen. Minstens net zo belangrijk is dat de trekkracht mooi over het toerenbereik is gespreid. Vanaf 1400-1500 tpm begint het feest en het houdt pas op bij de toerenbegrenzer die op 6500 tpm is ingesteld. Bij een gepeperde MINI hoort een bijpassend motorgeluid en dat is absoluut gelukt. Zoals in het filmpje is te horen klinkt de MINI Cooper S gewoon lekker, zonder op de snelweg een enorme herrie te produceren. Dankzij de zesbak draait de Cooper S bij 120 km/u slechts 3000 toeren.

MINI Cooper S

De MINI is zo’n auto waar je ongemerkt te snel mee rijdt. De 1.6 turbo voelt aan als een blok met een veel grotere inhoud. In de vorige Cooper S was een 1.6 met compressor gemonteerd die vergelijkbare specs heeft. De nieuwe MINI Cooper S is dan ook marginaal sneller, tot de 100 scheelt het 0,1 seconden. De officiele sprinttijd naar de 100 die BMW opgeeft is 7,1 seconden. De top ligt op 225 km/u.

MINI Cooper S

Rijeigenschappen
Managementsummary: “Fun met een hoofdletter F.”
De MINI Cooper S is een rasechte entertainer. Met 175 pk op 1100 kg zit het met de prestaties wel snor en de wegligging gooit geen roet in het eten.

MINI Cooper S

MINI Cooper S

Helaas is er ook een groot minpunt aan de MINI Cooper S. Onder gladde omstandigheden kan deze zijn vermogen niet goed kwijt aan de voorwielen. Tijdens het uitaccelereren van bochten ontstaat relatief snel wielspin. Tijdens het maken van de video was het tevens geen enkel probleem om in rechte lijn de eerste twee versnellingen te benutten voor het trekken van vette zwarte strepen. De aandrijfreacties worden op dit soort momenten ook iets te veel in het stuur doorgegeven.

MINI Cooper S

MINI Cooper S

Als we het toch over minpuntjes hebben: helaas is de luchthapper in de motorkap nep. In de vorige MINI Cooper S liet deze daadwerkelijk lucht door, maar in de huidige Cooper S is het plastic roostertje helemaal afgesloten.

MINI Cooper S

MINI Cooper S

MINI Cooper S

MINI Cooper S

De fabuleuze foto’s bij dit artikel zijn van Mathijs van der Vinne. De foto’s zijn in een hogere resolutie te vinden in onze gallery van de MINI Cooper S.

Onze vaste-video-verkering Ruben Baeten maakte nog wat beelden, met het gaspedaal zet je het in beweging.

Ook interessant!

  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, MINI, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Autoblog roadtrip: Mercedes-Benz C63 AMG Spyvideo
Volgend bericht: Nog één keertje de Exelero… »

Lees Interacties

Reacties

  1. koning bassie zegt

    29 januari 2007 om 12:32

    serieus apparaat om een paar boodschappen te halen :P:P

    Login om te reageren
  2. Fej zegt

    29 januari 2007 om 12:35

    Hij ziet er heel goed uit en het lijkt me een auto met een heeel hoog fungehalte!

    Login om te reageren
  3. RickA4-1.8T zegt

    29 januari 2007 om 12:43

    leuke auto!
    ALMERE ;)

    Login om te reageren
  4. Benny1 zegt

    29 januari 2007 om 12:45

    Wat een leuk karretje zeg! Het geluid mag er zeker wezen zeg, erg mooi. Volgens mij valt het best wel mee hoor met het Girly-gehalte van deze wagen. Misschien trekt de auto dan ook meer dames aan? Lijkt mij toch eerder een positiefpunt.

    Deze keer geen Maasvlakte? ;)

    Login om te reageren
  5. Lappy zegt

    29 januari 2007 om 12:49

    Net als in de review staat, watsgeburt met die sleutels?

    Ik vind persoonlijk sleutels van bijvoorbeeld Bentley (rip-off van Volkswagen), Rolls Royce Phantom (Rip-off van BMW 7er en latere BMW modellen) best functioneel mooi.

    Maar een Ufo… tsja… doe maar niet.
    En dan zeker niet in combo met een directe 1 op 1 kopie van een BMW start knop terwijl Mini juist een fashion statement moet zijn. Yeah Right, Fashion statement met stopt bij het starten van de auto.
    Ik vind persoonlijk juist de elementen als de sleutel en de manier waarop je de auto start erg belangrijk. Je doet het vaak, en als het klopt, is het een plezierige rit, als het niet klopt begin je al slecht.

    Als je dan eindelijk eens Rolls gaat rijden en je ziet een BMW 7er sleutel is dat toch een afknapper (kan er langer over doorpraten, maar laat ik maar on-topic blijven :P).

    En verder vind ik deze auto totaal niet boeiend.
    Ik hou van serieuze auto. Deze auto eeurr… kart, doet er alles aan om niet serieus genomen te worden. behalve voor de boodschappen.

    Login om te reageren
  6. Lappy zegt

    29 januari 2007 om 12:57

    @ Autoblog redactie:

    Verkeers irritatie nummer 2 bij mij is MISTLICHTEN AAN TERWIJL HET NIET HOEFT!!

    Ik denk dat ik ipv wat sportiefs, maar die russische djenperprobrovodkasakiprov bak ga kopen, en hardhandig het heft in eigen handen nemen! ;)

    Login om te reageren
  7. Lappy zegt

    29 januari 2007 om 13:01

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/29/vepr-commander

    die dus.

    Weet wel zeker dat de Mini het niet gaat winnen van m.
    En hopelijk ook die Golfjes met Halfords aankleding en Lease-A4tjes.

    Login om te reageren
  8. Kevski-Style zegt

    29 januari 2007 om 13:02

    Tja, de auto zelf vind ik ook niet super. Met name het toch erin zitten van de luchthapper maar deze vervolgens dicht maken is in mijn ogen overstandig. Zet er dan een kap op de Cooper. Scheelt je luchtweerstand en is nog mooier ook.

    Moet wel zeggen dat het filmje erg mooi geschoten is. Het enige wat ik jammer vond is dat je de mini ziet keren. Mooiste shot is toch wel het shot met de camera laag en de mini die vervolgens bladeren opstuift.

    Lijkt me op zich best een leuk om mijn mini te meten met de Cooper, Cooper S en de Cooper S Works op een circuit….

    Login om te reageren
  9. Anthony zegt

    29 januari 2007 om 13:14

    6februari komt die van mij!!! int zwart met wit dak en WORKS pakket!!!

    Login om te reageren
  10. C est Jeroen zegt

    29 januari 2007 om 13:36

    @ RickA4;

    is dit in almere? waar in almere? woon er ook, maar herken t niet….

    Login om te reageren
  11. Peperbus zegt

    29 januari 2007 om 13:44

    Buitenkant ziet er goed uit alleen die klo(ken) en knopjes: alsof ze het er geblinddoekt in gegooid hebben en alles wat blijft mag blijven

    Login om te reageren
  12. Mark zegt

    29 januari 2007 om 14:00

    Wordt er niet meer warm of koud van. Toch jammer van mezelf…misschien moet ik er es in rijden. Dat ik dan anders piep :)

    Login om te reageren
  13. pvl zegt

    29 januari 2007 om 14:02

    Kak toch eens allemaal niet op die kleine details. De sleutel is belachelijk, klok veel te groot, luchthapper facke,… so what!!! Dat hoort er net allemaal bij. De mini is een jeugdige fun bak. Staat het je niet aan, dan ben je blijkbaar het innerlijke kind, dat de meeste mannen heel hun leven meedragen, kwijt geraakt en wordt het tijd om een volvo te kopen.

    Chill out dude :)

    Login om te reageren
  14. Lukas zegt

    29 januari 2007 om 14:04

    strakke foto’s zeg :)

    Login om te reageren
  15. MrSelected zegt

    29 januari 2007 om 14:15

    Geweldige wagen! In mijn directe omgeving krioelt het van de mini’s. Een van mijn beste vrienden heeft een Cooper S Works en zijn pa een GP.

    Een andere goede vriend heeft een paar weken geleden zijn nieuwe Cooper ontvangen, en dat ding rijdt echt beter dan het vorige model. De Cooper is zwart met rode strepen. Zo kan hij nog wel door als een mannenauto.

    De configuratie van de testauto hierboven vind ik ook niet slecht trouwens, erg leuk en speels maar niet te vrouwelijk.

    Login om te reageren
  16. v8x zegt

    29 januari 2007 om 14:15

    Jullie mini was waarschijnlijk niet uitgerust met het optioneel sperdifferentieel. Daarmee zouden de meeste tractieproblemen zoals tijdens het uitacceleren uit een bocht verholpen moeten zijn.

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    29 januari 2007 om 14:39

    Leuke auto maar die snelheidklok is wel erg overdreven groot.

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    29 januari 2007 om 14:42

    Waar ik in geinteresseerd ben is hoe zijn de remmen (vond de vorige Cooper S veel te slecht), verbruik (vorige was met winterbanden in de winter echt een zuiper..haalde meestal 1:9), onderstuur nog zo sterk aanwezig (ik lifte het gaspedaal in een bocht telkens aan-uit-aan-uit…, werkte redelijk) en kunnen jullie een voorwielaandrijver noemen met iets-meer-dan-gemiddeld vermogen die geen aandrijfreacties in het stuur doorgeven? Is het koppelverloop zoveel beter (bij de oude moest je minstens boven de 5000 toeren zitten om echt vooruit te gaan) dan de oude?

    Login om te reageren
  19. JLJ zegt

    29 januari 2007 om 14:45

    Leuke auto, op die belachelijk grote snelheidsmeter in het midden na.
    Wanneer komt eigenlijk de Cooper Works versie? Kan er niets over vinden on ’the net’.

    @Anthony 13.14
    Aangezien jij er eentje krijgt de volgende week, kun je ons wat vertellen over de specs? bvd.

    Login om te reageren
  20. barry330cd zegt

    29 januari 2007 om 14:50

    Mijn wederhelft heeft ook haar zinnen gezet op de Cooper S. Na een proefrit was mijn aanvankelijke scepsisch geheel verdwenen. Wat een geinig bakkie. En een wegligging waar duurdere auto’s nog van kunnen dromen. Interieur is prima en iig mooier dan veel andere auto’s, die vaak zwart en saai zijn.

    Login om te reageren
  21. rienk visbeek zegt

    29 januari 2007 om 14:56

    ik wil in die cooper 5 echt een avontuurtje.
    lekker toeren over de wegen bij ons in de buurt.
    en als je dan door de kassen vol met veldsla rijd word je echt een beetje opgewonden.

    Login om te reageren
  22. v8x zegt

    29 januari 2007 om 14:57

    JLJ: Works kits zijn al beschikbaar onder vorm van interieuruitrustingen en body kits. De Works motortuning is nog niet beschikbaar.

    Login om te reageren
  23. JLJ zegt

    29 januari 2007 om 15:09

    Die in- en exterieurkits van Cooper voor de nieuwe Mini zijn voor het vrouwelijke koperspubliek (als ik zo vrij mag zijn te generaliseren). We men want more horsepower!! So Cooper: Get On With It!

    Login om te reageren
  24. barry330cd zegt

    29 januari 2007 om 15:10

    JlJ, wat voor specs wil je weten?

    Login om te reageren
  25. Berthil zegt

    29 januari 2007 om 15:58

    Zoals elke geweldige auto heeft de MINI ook een grote schare liefhebbers, en die vindt je bijna allemaal op http://www.newminiclub.nl

    De meningen over de nieuwe R56 zijn er verdeeld, maar over het algemeen toch zeker positief (ongeacht kleur).

    De Turbo van de R56 leent zich zeker om te tunen. Er zijn al resultaten geboekt van 220pk en 280 Nm, alleen door software verandering. Dat is zeker niet ‘Girly’ te noemen.

    Login om te reageren
  26. Jappy zegt

    29 januari 2007 om 15:59

    Vette bak, mooi stukje en super mooie foto’s!

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    29 januari 2007 om 17:01

    Waarom hebben ze nou een reep plastic voor dat luchtrooster gedaan?
    Ze hadden het beter weg kunnen laten, vind ik dan.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    29 januari 2007 om 17:04

    Het uiterlijk vind ik nog steeds niet zo, de originele MINI vind ik mooier. En dat dashboard vind ik zo vreemd, nog steeds ja… En ik vind hem inderdaad een beetje te ‘girly’. Maar er zal toch wel iets goed zijn aan deze auto, zelfs in mijn oogpunt? Ja hoor, het geluid is goed, en dat was het dan. ;)

    Login om te reageren
  29. floef zegt

    29 januari 2007 om 17:10

    dit ding gaat foking hard in zn 1 , zonder het toerental teveel aan te doen kan hij 70 km/h in z’n 1

    geloof je het niet?

    probeer het zelf maar uit

    Login om te reageren
  30. Kevski-Style zegt

    29 januari 2007 om 17:12

    Joh, dat red mijn oude mini ook nog wel. Niks bijzonders….

    Login om te reageren
  31. Emiel zegt

    29 januari 2007 om 17:52

    idd een UFO, die van Star Trek

    Login om te reageren
  32. Mr. R zegt

    29 januari 2007 om 18:37

    Wat een leuk karretje! Echt fraai.

    Toch vind ik het vorige model iets meer in balans. Deze heeft koplampen als kikkerogen.

    En die stationsklok… in de oude kon je daar een navigatiescherm laten plaatsen en kreeg je de snelheidsmeter recht voor je neus, naast de toerenteller. Dat is veel mooier!

    Desondanks, zou ik er stiekem best eentje willen hebben.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    29 januari 2007 om 18:50

    Zoooo dat is een lekker geluidje. Gaaf autootje ook.

    Login om te reageren
  34. Peaky zegt

    29 januari 2007 om 20:05

    toch mis ik het mooie gejank van de compressor..dat trok tenminste bekijks als je hem doortrok en ook binnen in de auto had het wel wat..met dit geluid zou ik niet zo snel omkijken(denkt aan een golf met remus)

    Login om te reageren
  35. CooperS-lightningblue zegt

    29 januari 2007 om 20:11

    Wow, leuk verslag om te lezen zeg. Waanzinnig mooie foto’s én dat filmpje….. DAMN wat een lekker geluidje zit er in dat karretje!

    Ik vind hem echt helemaal geweldig!!! Maar ik geef toe dat wanneer je de “sportknop” niet aan hebt staan je bij snelle acceleratie inderdaad de aandrijfreacties ietsje TE goed voelt. En aan die snelle wielspin bij uitacceleratie vanuit een bocht is wat te doen, het sperdifferentieel, wat overigens nu standaard in het zogenaamde “Chili-pakket” zit!

    Ik ga morgen eindelijk m’n nieuwe R56 Cooper S ophalen na 4 maanden MINI-loos te zijn geweest! Kan niet wachten tot hij volledig en netjes is ingereden, eindelijk weer lekker knallen! Nog 15 uurtjes wachten….

    @autoblog:
    Schitterend verslag! Klopt helemaal! “Fun met de hoofdletter F!!”

    Login om te reageren
  36. Leo zegt

    29 januari 2007 om 20:32

    Mooie test!! Mooie wagen en coole sleutel en trouwens coole video

    Login om te reageren
  37. M-iNdO zegt

    29 januari 2007 om 20:54

    Ik heb zelf ook pas een laserblue COOPER S (R56) maar dan met zwart dak en spiegels.

    Kan niet anders zeggen dan…….WOW……wat een bak!
    Sportief en vrij luxe tegelijk en ook nog uniek qua styling…volgens mij…..heb ik nu het MINI gevoel :-)

    O ja, deze auto zou “Girly” zijn? hahaha….. ik kan alleen maar zeggen…..heb je de auto wel eens in real life bekeken en gereden?

    Ik heb ook nog nooit zoveel bekijks en complimenten gehad.

    Voor alle haters…..keep on hating! (blijf vooral in jullie 12 in een dozijn auto’s rijden) hahahaha

    Login om te reageren
  38. Toon zegt

    29 januari 2007 om 21:29

    Ik heb een Cooper S Works, gelukkig geen 12 in een dozijn. hoewel na 50.000km er wel zeker een dozijn banden doorgegaan zijn, heb nu flatrun er onder, maar met 215pk op de as vraagt dat gewoon om rubber achter te laten.
    vraag me af hoeveel vermogen de nieuwe Works krijgt. das nog niet bekent?? laat ze maar weer een gillende Compressor er opzetten, dan heb je pas echt een rally gevoel.

    Login om te reageren
  39. Maassen zegt

    29 januari 2007 om 21:38

    hey BERTHIL, leuk je hier ook te zien.. ik heb je vorig jaar gezien op de MINI ShootingDay in antwerpen die ik mee op poten heb gezet. Alles nog in orde met de 250 paardjes onder de MINI-kap? Jouw wagen is een echte legende hier, ik was blij toen ik las dat je aanwezig ging zijn! Ik kon die dag zelf niet rijden door een beenblessure, maar Arjan zat bij mijn wagen achter het stuur, die ken je wellicht wel van newminiclub..

    Login om te reageren
  40. Gerben zegt

    29 januari 2007 om 23:46

    Leuk autotje voor erbij als je geld genoeg hebt.
    Als eerste auto is ie net niets praktisch genoeg.

    achterste zitplaatsen heb je nauwelijks iets aan. Koffer heb je nauwelijks iets aan.

    Rijden en sturen doet ie wel goed.

    Dus lekker fun-karretje, maar je betaalt er ook wel voor

    btw leuk filmpje: ideale combi ts motorgeluid en muziek

    Login om te reageren
  41. Summer Sky zegt

    30 januari 2007 om 15:36

    Dit filmpje is goed! Het hapert niet meer zoals de andere in deze serie. En mooi geluid erbij…helemaal goed!

    Login om te reageren
  42. Elja Trum zegt

    31 januari 2007 om 00:23

    Hmm, zou graag zo’n bakkie in het rood met een wit dak willen hebben.
    Helaas niet zo geschikt als eerste auto inderdaad, anders was het de overweging zeker waard..

    Die sleutel en de startknop vind ik best stijlvol en passen bij de Mini.
    Was ook nog wel benieuwd naar de variant met navigatie. Dat scheen ook wel mooi verwerkt te zijn in die frisbee.. ;)
    Leuk wagentje..

    Enne, nette foto’s en video..

    Elja

    Login om te reageren
  43. Woef zegt

    31 januari 2007 om 09:36

    Wat een knappe foto’s…

    Login om te reageren
  44. menno zegt

    7 februari 2007 om 15:07

    hendige mooie auto ver koop je die niet hij heeft een leker geluitje:P:O(B)

    Login om te reageren
  45. Ezra zegt

    7 februari 2007 om 21:23

    ik heb net een rondje in exact zo’n soort wagen gereden, heel erg leuk speelgoed!
    Het komt erg goed van zijn plaats af, voor zo’n klein wagentje!

    Login om te reageren
  46. Cees zegt

    15 augustus 2007 om 20:50

    WOW. Mijn moeder heeft haar sparkling silver Cooper r56 nu een maand. Het is echt een toppertje. Super goede wegligging, zeker als je sportknop gebruikt is hij net ff strakker en feller. Dat geluidje is heerlijk. Bij lage toeren het gerommel en bij hoge toeren de klappen die eruit komen. Woon je vlakbij een polder of dijkweggetjes koop er nu 1. Niemand kan je bijhouden op die krappe weggetjes. Lekker motor rijders pesten heerlijk als ze je niet af kunnen schudden.

    Login om te reageren
  47. gaat je niks aan zegt

    11 augustus 2009 om 21:14

    woooo
    wat een geluid zit er in de mini coopers en dat voor zoon kleine auto echt gaaf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North