• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest & video: BMW 535i

Auteur: Wouter, gepost 30 april 2010 om 17:00 – 130 Reacties

Afbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535iAfbeelding Rijtest & video: BMW 535i

BMW 535i
De video zagen jullie al eens, maar het artikel hadden jullie nog tegoed. Bij deze dus: Van een nieuwe 5-serie verwacht je dat die en ruimte, en sportiviteit, en comfort en meer dan afdoende prestaties biedt. Eigenlijk alles dus. Geen geringe taak om daar aan te voldoen, maar tot nu toe is dat altijd gelukt. Zal wel weer appeltje eitje worden voor BMW dan.

Als ik de nieuwe vijf naast het rijtje voorgangers ziet staan, dan is de familieband meteen duidelijk. Het lijkt iets waar BMW heer en meester is: designelementen in alle auto’s laten terugkomen. Denk aan de nieren, de corona-ringen in de koplampen, de Hofmeister knik van het achterste ruitje, maar ook de dynamiek die de gehele auto uitstraalt. Zonder ook maar een meter te hebben gestuurd, maakt een fünfer duidelijk dat het een prettige rijervaring zal worden. So far all good, maar toch knaagt er iets. Vooral als je de veel (zeker destijds) agressiever vorige generatie 5-serie (E60) er naast ziet. Dan wordt nog duidelijker dat BMW nu met de vijf een behoudender koers vaart. Dat zal er ongetwijfeld voor zorgen dat er minder uitgesproken “haters” van het design zullen zijn, maar het omgekeerde geldt dan ook: op de E60 was ik weleens een beetje verliefd, met de F10 zijn de vlinders nog niet gesignaleerd. Niet dat ik ‘m niet mooi vind, dat is het niet. Het is alleen wat braaf en van mij mag het best wat ruiger. Dat geeft zo’n lekker contrast met mijn poeslieve karakter.

BMW 535i

In het interieur zijn vooral veel elementen uit 7-serie en 5 GT terug te vinden. Instappen is verwennerij ervaren, zeker in de wat rijkere uitgeruste vijfjes. Verzin een optie en het is verkrijgbaar, waaronder active cruise control inclusief remingrepen om botsingen te voorkomen, Park Assistant parkeerautomaat, een headsupdisplay en het surround view camerasysteem. Het scherm voor het navigatiesysteem is van maatje netbook scherm en meet maximaal 10,2 inch. Met BMW Connected Drive wordt ook in Nederland internet in de 5-serie straks leverbaar. Via die connectie kan de auto informatie naar de dealer sturen, restaurant informatie opvragen, maar e-mailen en internetsites bezoeken horen straks ook tot de mogelijkheden. De middenconsole is licht (7 graden) naar de bestuurder toegedraaid, ook al zo’n klassiek BMW trekje. Toch was het vroeger beter, in de E28 en E12 was het nog veel duidelijker dat degene rechts voorin niet meer was dan een passagier.

BMW 535i

Het motorenpalet laat zich volgens diverse superlatieven beschrijven. Van de zeven motoren zijn er slechts twee zonder turbo’s, is er slechts één viercilinder en hebben er vijf blokken een slagvolume van drie liter. Slechts drie van de motorvarianten halen geen 250 km/u, waarmee maar duidelijk wordt dat je goed moet nadenken voor je een street- of autobahn-race met een 5-serie aangaat. De instapper van de range is de viercilinder diesel in de 520d, die wel meteen een zuinigheidsrecord in zijn klasse neerzet. Slechts 5,0 liter per 100 km (inderdaad 1 op 20) is er gemiddeld nodig en de CO2 uitstoot is slechts 132 gram per km. Met 184 pk en 380 nm is het verder geen stakker, sterker nog: die 184 pk is precies evenveel vermogen als de eerste generatie 530d (en 330d) hadden. De sprint naar de 100 doet de 520d dan ook in 8,1 seconden, terwijl de top op 227 km/u ligt. Als het sneller moet zijn, zijn er nog diverse opties zoals de zescilinder diesels (204 pk sterke 525d of de 245 pk sterke 530d) of de atmosferische zescilinder benzines (de 204 pk sterke 523i en de 258 pk sterke 528i). Of je gaat voor de full monty en kiest de met heeft de welbekende 4,4 liter grote v8 die goed is voor 407 pk, 600 nm, 0-100 in 5 seconden en onbegrend nog veel meer dan de 250 km/u waar deze nu op gecastreerd is. Voor sommigen zal het wellicht wel een teleurstelling zijn dat de 550i minder wolf in schaapskleren is dan deze was; de uitlaten zijn groot en rechthoekig zodat een beetje auto liefhebber de achtpitter er zo tussen uitpikt.

BMW 535i

Voor de introductie had ik de keuze uit de 530d en de 535i en daar was ik snel uit. De 535i lost de achtcilinder 540i af en moet het doen met de klassieke BMW zes-in-lijn configuratie opgeleukt met twee turbo’s. Het verlies van de V8 prestige wordt goedgemaakt doordat de 535i een groen label heeft, slechts 8,4 liter per 100 km gebruikt en 199 gram CO2 per km uitstoot. Ook in deze klasse telt de mate van groenheid sterk mee tijdens de aanschaf. De prestaties zijn gelukkig ook meer dan voldoende, zo is de sprinttijd naar de 100 slechts 6,0 seconden (6,1 voor de automaat). De 400 nm aan trekkracht zijn altijd paraat tussen 1200 en 5000 tpm en de achterbanden krijgen dan ook regelmatig meer dan zij kunnen verduren voor hun kiezen. De 535i is simpelweg snel zat en is altijd paraat. Ongetwijfeld voegt de 550i nog heel wat toe, maar na 1,5 dag 535i voelt het niet alsof je die extra peper ooit nodig zal hebben.

BMW 535i

Met de teleurstelling van het veercomfort van de achteras van de 5-serie GT in het achterhoofd, was ik extra kritisch voor deze reguliere 5. Dat bleek gelukkig ongegrond want met het veercomfort is niets mis. Middels Adaptive Drive is de mate van comfort of sportiviteit ook nog eens af te stemmen op je huidige bui of op de rijomstandigheden. In feite regel via Dynamic Drive Control het gehele karakter van de auto: niet alleen onderstel, maar ook gasrespons, het programma van de stuurbekrachtiging, de reflexen van de automatische versnellingsbak en de mate van de ondersteuning door het ESP veranderen. En dan kan je ook nog Dynamic Damper Control en Dynamic Drive active anti-roll stability management bestellen. Ongetwijfeld komt er bij de volgende facelift ook nog de Dynamic Gender Change control voor extra gezelligheid aan boord.

BMW 535i

Of der neue fünfer ook met minder elektronica goed rijdt, kan ik je niet vertellen. De demo’s waren allemaal van het type “compleet volgehangen met het hele optieboekje”, maar we vertrouwen erop dat BMW zijn werk verder goed heeft gedaan. In ieder geval is de spoorbreedte achter vergroot, zodat de auto er wat dikker uitziet. Volgens BMW is het ook goed voor de koersvastheid van de achteras, maar driften lukt gelukkig ook nog.

BMW 535i

BMW 535i

Met de toevoeging van alle laatste veiligheidstechnologieen, maar ook de meesturende achteras, lane departure warning en de laatste variant van iDrive is de 5-serie weer helemaal bij de tijd. Vanaf 50 mille haal je dan ook meer auto in huis dan de meeste mensen ooit nodig hebben, hoewel de extra ruimte voor de Touring wellicht de 3 mille additionele investering meer dan waard is. Niets lijkt BMW dan ook in de weg te staan om weer de koppositie in zijn segment te pakken. De laatste jaren moest de 5-serie de A6 namelijk voor zich dulden in de verkoopstatistieken. Tot Audi die ook weer vernieuwt zal de BMW 5-serie ongetwijfeld de best verkopende in het segment worden.

Toch nog even de video kijken: dat kan.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, f10, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Spitstarief Amsterdam 15 cent per km
Volgend bericht: Video: Driftauto vs cameraman »

Lees Interacties

Reacties

  1. Br3chtje zegt

    30 april 2010 om 17:02

    Nice :o

    Login om te reageren
  2. Bram zegt

    30 april 2010 om 17:03

    Wat vind ik die auto saai.
    maar toch mooier dan de A6

    Login om te reageren
  3. mb man zegt

    30 april 2010 om 17:09

    Bmw speelt op safe .gelukkig maar.eindelijk weer een model wat wel klopt.

    Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    30 april 2010 om 17:16

    “Toch was het vroeger beter, in de E28 en E12 was het nog veel duidelijker dat degene linksvoorin niet meer was dan een passagier.”

    Klopt niet? Rechtsvoorin bedoel je?

    Login om te reageren
  5. Jipp zegt

    30 april 2010 om 17:24

    bmw is nog erger geworden dan audi, dit is op gebeid van ontwerp toch eigenlijk niets meer dan een huidige 3 serie voorkant met een 7 serie achterkant die ook weer ligt in de blender is gegooit met de achterkant van de huidige 3! daarbij vind ik de vouwen in het leer bij de hoofdsteunen bijzonder lelijk. De modellen van bmw gaan de laatste modelgeneraties hard achteruit, op de z4 na. Het worden alleen maar lompe bakken die schreeuwen om aandacht. Bmw zal de verkopen ook zien zakken, wanneer mensen met een modaal inkomen geen lening meer krijgen voor een auto….!

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    30 april 2010 om 17:25

    En als je dan zonodig Duits wilt praten, doe het dan goed. “Die neue funfer” met Umlaut op de U. Of “goed rijdt”. Een van de twee. Maar dit is heel fout.

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    30 april 2010 om 17:26

    “Vanaf 50 mille haal je dan ook meer auto in huis dan de meeste mensen ooit nodig, ”

    + hebben.

    Jezus lees jullie artikels eens door, man. Amateurs.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      30 april 2010 om 18:01

      @bozewolf: de heren hebben ook koniginne nacht gevierd.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        30 april 2010 om 18:47

        @Jipp:
        hey .. doe eens niet zo fanboy nu je een Audi hebt ..
        zonder auto ben je gezelliger hoor ..

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          30 april 2010 om 19:33

          @lincoln: sorry lincoln, maar even iets anti audi fanboy gister dagje getoert met een z4 en dat is echt super!

          Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    30 april 2010 om 17:28

    “De 535i lost de achtcilinder 540i,”

    + af.

    Login om te reageren
  9. DuitseAuto's zegt

    30 april 2010 om 17:31

    Geef my maar een A6 of een E-klas.
    De nieuwe 5serie vinnik lelijk

    Login om te reageren
  10. trigger565 zegt

    30 april 2010 om 17:50

    “Tot Audi die ook weer vernieuwd zal de BMW 5-serie ongetwijfeld de best verkopende in het segment worden.”
    vernieuwT a.u.b.

    Login om te reageren
  11. Punk zegt

    30 april 2010 om 17:57

    Wat een omg prachtige auto zeg !!

    Login om te reageren
  12. Zimon zegt

    30 april 2010 om 17:57

    “En dan kan je gewoon bijna niet de mist ermee ingaan”
    Lol

    Login om te reageren
  13. Jipp zegt

    30 april 2010 om 18:00

    en oja autoblog, pro bmw zijn jullie wel, maar dit gaat echt geen roet in het eten gooien voor de a6 die toch een mooiere stijlvollere verschijning is dan dit.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      30 april 2010 om 18:16

      @Jipp: Een vel papier toch niet?

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        30 april 2010 om 18:19

        @BmwMPower: hoe bedoel je die reactie?

        Login om te reageren
    • 1'er Reihe zegt

      1 mei 2010 om 17:00

      @Jipp: bmw is nog erger geworden dan audi, dit is op gebeid van ontwerp toch eigenlijk niets meer dan een huidige 3 serie voorkant met een 7 serie achterkant die ook weer ligt in de blender is gegooit met de achterkant van de huidige 3!

      Iemand die dit zegt over Audi heeft met jou direct een probleem, maar als de BMW ontwerpen zo langzaam weer wat meer op elkaar gaan lijken (in zoverre ben ik het nog met je eens), dan grijp jij direct je kans om precies hetzelfde te doen wat je bij anderen zo afkeurt. Goed bezig hoor!

      dit gaat echt geen roet in het eten gooien voor de a6 die toch een mooiere stijlvollere verschijning is dan dit.

      De A6 is inmiddels compleet gedateerd, die gaat al . Er zijn recent snel nog wat LED’s opgeplakt zodat iedereen het nu over de “nieuwe A6” heeft, en jij vindt LED’s nog steeds stijlvol, maar zo denkt lang niet iedereen erover.

      Als ik jou was zou ik er maar goed rekening mee houden dat deze BMW 5 flink marktaandeel gaat pakken, minimaal totdat Audi weer eens met een echte nieuwe A6 komt. Dit wordt versterkt door het minder uitgesproken ontwerp van de nieuwe BMW, dat kopers die nu voor Audi gaan weleens zou kunnen gaan interesseren. We will see.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        1 mei 2010 om 21:16

        @1′er Reihe: ten 1e heb ik altijd gezegt dat bmw en andere merken het ook doen maar dat audi er steeds weer op word aan gekeken, nu zie je dat t wel erger is bij bmw dan bij audi. Wanneer je zegt dat de a6 compleet gedateerd is kan ik mezelf ook niet echt in je vinden, hij gaat al een tijdje mee, maar de opfris beurt met de led verlichting die daar imo toch zeer goed staat is toch niet minder elegant te noemen dan deze saaie bmw.

        daarbij komt nog dat men nu eerder voor een ontwerp kiest zoals de audi dan een bmw! want dit is ook niet echt een nieuw ontwerp te noemen. Mede daarom denk ik dat jou laatste stukje niet echt zal gaan gebeuren en het blijft zoals het is, of in het voordeel van audi gaat werken omdat een audi toch wel beter zit dan een bmw.

        Login om te reageren
        • 1'er Reihe zegt

          2 mei 2010 om 11:00

          @Jipp: je gebruikt je argumenten zoals het uitkomt. Toen BMW nog uitgesproken modellen had, waren ze volgens jou maar lelijk; en Audi had tenminste stijl, klasse, etc etc. Nu worden de BMW ontwerpen meer gematigd, en Audi trekt felle LED’jes uit de kast om eindelijk eens op te vallen. Direct roep jij dat juist BMW saai is! Dat is natuurlijk totaal de omgekeerde wereld, want zo’n merk als Audi ziet er best leuk uit, maar zo’n voorwieltrekkende pimp-Volkswagen zal zich nog in geen jaren kunnen meten met de echte top zoals BMW en Mercedes.

          Je schrijft dat “men” nu eerder kiest voor een Audi ontwerp, maar wie is “men”? Vergeet niet, dat er in 2010 nog steeds meer BMW’s worden aangeschaft dan Audi’s vriend. Nog een ander geintje is de Autoweek site. Ik zie daar toevallig net staan dat er meer naar de relatief oude BMW 3 serie gezocht wordt dan de nieuwe Audi A4, en zelfs VEEL meer naar de BMW 5 serie dan de Audi A6.

          http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/12/premium-autoverkopen-top-3-eerste-kwartaal-2010

          Dan krijg je volgend jaar nog een gloednieuwe 1-serie en een 3-serie met de nieuwste schone technieken en dus lage bijtelling, dus ik wens Audi de komende tijd nog een hele prettige wedstrijd.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            2 mei 2010 om 20:38

            @1′er Reihe: ik gebruik mijn argumenten zoals ik ze altijd gebruik, daarbij meet audi zich nu al met bmw en mercedes, en misschien zijn ze wel beter door hun voorwielaandrijving want in mijn ogen rijd het het beste, is het het meest efficient en reden daarvoor hoef ik niet te noemen. Bmw is idd saai, geen flitsende design elementen in het interieur of iets… alleen de ronde ringen die daar als dag rij verlichting dienen, dan heb ik toch liever ledjes die meer licht geven etc.

            toch vind ik die cijfers keer op keer vreemd, want de a4 doet het toch wel wat beter dan de 3, bij zoeken hanteert men de aantal keren dat men bijv op auto trader zoekt, en tjsa iedere sjonnie heeft liever een bmw want joh, daarmee ben je alles. een audi is maar voor de rijke kak. Daarbij komt dat 2010 nog niet eens afgelopen is dus hoe weet jij dan dat ze meer verkocht worden?

            Daarbij schets je nu dat audi niet met schonere auto’s komt en bmw wel, wat echt niet het geval is, de a4 is redelijk recent en de a3 laats nog een leuke upgrade gehad dus ik denk dat audi niet bang word van bmw. En daarbij moet ik het nog zien gebeuren.

            Merc en Audi zijn niet voor niets blij dat bmw terug komt in de dtm, dan hebben ze daar een nieuwe verliezer!

            En een bmw is saai ja, dat word nu maar weer eens duidelijk met dit ontwerp, de enige leuke bmw is de z4, en de motoren!

            Dat jij alleen maar in een blauw wit geblokt logo denkt kan ik niets aan doen, misschien moet je bij hc oss gaan hockeyen die spelen in het blauw wit, maar dat is geen voetbal dus is het niet sjonnie genoeg… kom op zeg.

            Login om te reageren
  14. GLTSRY zegt

    30 april 2010 om 18:03

    Deze auto kan nog zo strak sturen en perfecte rijeigenschappen hebben, maar wat ziet deze 5 er toch zo saai uit. Wat betreft design ben ik er allang op uitgekeken, terwijl ik die oude 5 series nog steeds waardeer

    Login om te reageren
  15. PCCB zegt

    30 april 2010 om 18:12

    @edit: “Tot Audi die ook weer vernieuwt zal de BMW 5-serie ongetwijfeld de best verkopende in het segment worden.”

    Ik vind het een heel geslaagde auto, al heeft deze inderdaad niet de flair van z’n voorganger. In het zwart met een groter maatje velgen eronder en dan vind ik hem de mooiste premium-Duitser in zijn klasse, met voorsprong.

    Login om te reageren
  16. newbie zegt

    30 april 2010 om 18:26

    prachtige auto, zag er laatste een 550i of 535i rijden in high executive uitvoering ;)

    Login om te reageren
  17. Riick zegt

    30 april 2010 om 18:26

    Deze staat toch al langer op autoblog ?

    Login om te reageren
  18. bezoeker zegt

    30 april 2010 om 18:31

    Ik heb het opzich wel voor duitse wagens, maar nu begint bmw echt wel de ziekte te krijgen van hun wagens op elkaar te doen lijken :s , precies het geval Audi a4/a8

    Login om te reageren
  19. geertje zegt

    30 april 2010 om 18:35

    ik heb de auto bij de dealer zien staan er ik heb erin gezeten. wat een prachtige auto. hij ziet er lekker dik uit en het interieur is ook prachtig. wat een vette bak moet de M5 wel niet worden dan

    Login om te reageren
  20. 205GTI16 zegt

    30 april 2010 om 18:41

    @Jipp

    wanneer mensen met een modaal inkomen geen lening meer krijgen voor een auto

    Sorry hoor maar lenen voor een auto, hoe dom ben je dan. Ik weet ook wel dat 80% van de bestuurders de wagen niet bezit, maar least of de bank is eigenaar….

    Als mensen al moeten lenen om een wagen aan te schaffen dan komt eerder de vraag of de mensen een dergelijke wagen (in dit geval een BMW) wel kunnen veroorloven, immers de aanschaf is het goedkoopste, het rijden en onderhouden is het duurste…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      30 april 2010 om 19:35

      @205GTI16: lenen voor een auto komt vaker voor dan je denkt, me broertje werkt bij een bank, en zij zeggen nu zelf dat wanneer er niet meer voor een auto mag worden geleend, zullen de inkomsten alleen maar lager worden.

      Login om te reageren
  21. Hendrik zegt

    30 april 2010 om 18:48

    Het is wel de algemene lijn van BMW. Maar ik ben bang dat ze toch concessies hebben gedaan op het design. Om op deze wijze de oude garde terug aan boord te halen. Maar het kan ook zijn dat ze voor de veilige middenweg gaan om zo een mainstream design voor de massa te maken.
    Ik vind het niet verkeerd. Maar ben bang dat deze versie snel verouderd.
    Ik wacht in spanning af op de volgende versie!

    Login om te reageren
  22. Dimglor zegt

    30 april 2010 om 19:14

    Is toch een mooie wagen… Ik zou hem wel in het donkerblauw nemen en dan nog andere velgjes, maar verder dik in orde … Ook mooi interieur..

    Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    30 april 2010 om 19:16

    mmm geef mij maar liever een A6 komt ook om dat wij die al hebben

    maar deze bmw is al veel beter dan de nieuwen 7 serie maar de vorige 5serie was toch mooier maar ja is even wennen en dan zal hij wel mooi worden denk ik

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      30 april 2010 om 19:22

      @the-budel-guy: Ik zou je liever een lijstje met leestekens geven. Man, die zin moest ik wel 3 keer lezen.

      Login om te reageren
      • cliff15 zegt

        30 april 2010 om 23:33

        @bozewolf:
        Alle kritiek kan ook in 1 reactie hoor…
        Naja.. De nieuwe 5, ja wat moet ik ervan zeggen. Vind het allemaal niet zo spectaculair. Het vorige model viel bij mij wel erg in de smaak. Vooral de achterlichten. Maar daar hebben ze niks meer meegedaan. Toch best jammer,Want dit is werkelijk waar een opgepompte versie van de 3-serie.
        Ik rij dan toch ook liever audi. Meer kwaliteit voor minder geld.

        Login om te reageren
  24. Pieter zegt

    30 april 2010 om 19:41

    Hofmeister is met één f…

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    30 april 2010 om 20:04

    De nieuwe A6 ziet er veel beter uit dan deze 5 serie F10. Het is meer een ouwe lulle bak geworden. De E60 blijft de mooiste 5 serie allertijden.

    Login om te reageren
  26. laulau zegt

    30 april 2010 om 20:48

    cofiguratie moet configuratie zijn.

    OT: Ik vind hem een beetje iel lijken, heb liever de Merc

    Login om te reageren
  27. janklaassen zegt

    30 april 2010 om 20:52

    de vorige was idd mooier.
    de A6 facelift is ook mooier. maar die krijgen zeker nog wel een nieuw donders goed model.
    de drift is wel goed.

    ik ga toch voor de A6.

    Login om te reageren
  28. FeRaRi zegt

    30 april 2010 om 20:55

    niet mooi gewwoonnn

    Login om te reageren
  29. dirk zegt

    30 april 2010 om 21:03

    Lelijk kun je hem niet noemen maar eerder een model van dertien uit een dozijn.
    Hopelijk is de kwaliteit beter dan het vorige model.

    Login om te reageren
  30. Sorcerer zegt

    30 april 2010 om 21:52

    E60 agressief? Ik vond de E59 agressiever ogen. Die eyeliner die de E60 heeft is nou niet echt agressief, en de vorm/koplampen van de E59 dan wel weer…

    Volgens mij lost deze gewoon de vorige 535i af trouwens (die gaat toch al een tijdje mee?) Wel erg nette verbruikscijfers. Hoop dat dat niet alleen ECE-gedoe is maar ook in de praktijk 15% zuiniger dan de vorige generatie.

    Login om te reageren
  31. Henk zegt

    30 april 2010 om 22:54

    REPOST!!!!!!!!

    Login om te reageren
  32. F1Ferrari zegt

    30 april 2010 om 23:10

    we krijgen ook nog een rijtest met de ferrari 458 tegoed!!

    Login om te reageren
    • Timo zegt

      2 mei 2010 om 14:10

      @F1Ferrari: IDD!

      Login om te reageren
  33. jeanclaude zegt

    30 april 2010 om 23:25

    mooie auto en leuke en zuinige motoren

    Login om te reageren
  34. mb man zegt

    1 mei 2010 om 00:19

    Natuurlijk wordt er veel geleend voor een auto.WIe heeft er nou pakweg 70 mille liggen voor zon bak.

    Login om te reageren
  35. jorden zegt

    1 mei 2010 om 08:26

    @ mb man

    De leasemaatschappij :P

    Login om te reageren
  36. The Hacker zegt

    1 mei 2010 om 09:29

    *Gaap* Deze auto is gewoon slaapverwekkend…

    Login om te reageren
  37. de sjonnies zegt

    1 mei 2010 om 09:42

    Vind het een mooie bak.
    Mooier dan de vorige.
    Vond ik een mastodont met zijn dikke Duitse reet.
    Ben zeker geen BMW fan meer, sinds ze dat tikkie ordinaire niet meer hebben.

    Login om te reageren
  38. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    1 mei 2010 om 10:59

    Ik vind het gewoon een pracht van een auto. Zal vast wel boterzacht rijden ook. Ik vind dat deze veel meer potentieel heeft dan zijn voorganger. Ben blij af te zijn van het Chris Bangle effect ”die steeds inslaap viel tijdens het ontwerpen van z’n modellen en achteraf in de vroege ochtend uurtjes er nog een los kofferdeksel op tekende”. Want naar mijn mening vind ik dat BMW gewoon de laatste jaren niet op kon tegen de modellen van audi ”op enkele uitzonderigen na”. En dat zeg ik als doorgewinterde BMW liefhebber. Nou moet ik eerlijk toegeven dat audi op het moment nogsteeds lekker bezig is hoor. Het is en blijft een genot om bijvoorbeeld een R8 voorbij te zien komen.

    Login om te reageren
  39. ilir zegt

    1 mei 2010 om 12:11

    Mooie auto, leuke test, beetje saai… Maar dat hoort misschien ook wel bij de saaie nieuwe 5…
    Maar Wouter, ligt het aan mij, of ga je de laatste tijd steeds meer als de Nanny praten? Een beetje meer enthousiasme mag wat mij betreft wel!

    Login om te reageren
  40. sus zegt

    1 mei 2010 om 14:38

    nog even een opmerking i.v.m. het artikel.
    Deze bmw is niet meer voorzien van een twee turbo’s maar van één twin scroll turbo.

    Login om te reageren
  41. Dennis zegt

    1 mei 2010 om 23:12

    Enkel deze kleur is saai prutsers. Maar de auto is zo bruut met een iets meer sprekende kleur, kan Audi toch bij lange na niet aan tippen!

    Login om te reageren
  42. driekus zegt

    2 mei 2010 om 02:58

    bmw zijn gewoon echte auto’s vergeleken een audi ofzo, de lijnen van bmw zijn veel mooier en vooral de binnenkant alles is mooi afgewerkt een audi is gewoon een negerbak..

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    2 mei 2010 om 12:25

    Ik ben best BMW fan enzo, maar deze auto is voor mij gewoon zonder twijfel te saai. Punt.

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    2 mei 2010 om 20:46

    @Jipp: klassiek geval pot verwijt ketel nietwaar? “Dat jij alleen maar in een blauw wit geblokt logo denkt kan ik niets aan doen, misschien moet je bij hc oss gaan hockeyen die spelen in het blauw wit, maar dat is geen voetbal dus is het niet sjonnie genoeg… kom op zeg.”

    Volgens jou is alles wat VAG maakt superieur aan alles wat wie dan ook maakt.. zelfs als feiten uitwijzen dat je standpunt nergens op gebaseerd is blijf jij volhouden dat jouw mening de waarheid is.. en dan andere dit voor de voeten werpen.
    “En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?”
    Mattheüs 7:3-5,

    Login om te reageren
  45. 1'er Reihe zegt

    2 mei 2010 om 20:59

    @Jipp:
    – Jouw mening over voorwielaandrijving is zeer exotisch te noemen, want hij wordt door geen enkele autokenner/journalist/coureur/wie dan ook gedeeld, en geen enkel duur automerk monteert het. Alleen de sporadische Audi-fanboy roept dit, omdat ze ermee opgescheept zitten. Your loss.

    -De corona-ringen zijn er al veel langer dan de LED’jes. Jij noemt die opzichtige lichtslangen beter zichtbaar, ik noem ze onnodig fel. Want als het zicht onvoldoende is, schakelt de lichtsensor toch wel gewoon het dimlicht in. (tenminste, bij mij wel). Kwestie van smaak dus.

    – BMW nu nog associeren met sjonnie, is een argument van niets en een bewijs dat je niets anders te zeuren heb. In recente BMW’s zitten hele normale (meestal lease)rijders. In 1-series zitten overigens al helemaal geen sjonnies, die komen mij vooral in Golfjes met bruluitlaten voorbij omdat ik ze rustig laat gaan, want laat ze maar denken dat ze snel zijn. Kom eens met echte argumenten jongen, ik nodig je uit.

    – BMW heeft vandaag al de sterkste sedan in de 20% bijtelling, en de 330d voldoet nu al aan de EU6 norm, maar dat is pas het begin. Voor de nieuwe einser en dreier zijn er nog veel schonere motoren aangekondigd, zelfs met hybride techniek. Is het nu echt zo raar dat ik vermoed dat ze daarmee succes gaan hebben?

    – Hoe ik bij die verkoopaantallen voor 2010 kom? Ik heb de link er nog voor je bijgeplaatst, anders haal je even het Audi-bord voor je kop vandaan, dan zie je hem misschien.

    – BMW gaat nog verliezen in de DTM? U heeft een kristallen bol begrijp ik?

    Wil je weten waarom ik reageer? Je zeikt altijd BMW af in BMW topics, en als je daarop aangesproken wordt, dan doet u dat commentaar af met onzintermen zoals sjonnie hier, en bmw-fanboy daar, argumenten en feiten ho maar.

    Veel plezier met die 4 nullen op je voorhoofd, die dekken wel de lading.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 mei 2010 om 21:04

      @1′er Reihe: normaal heb ik nog wel eens moeite/bonje met bmw-fans maar die laatste zin is een topper.

      Login om te reageren
      • 1'er Reihe zegt

        2 mei 2010 om 21:05

        @w0o0dy: ha Woody, ik zou me er eigenlijk niet toe moeten verlagen, excuus :)

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          2 mei 2010 om 21:06

          @1′er Reihe: ach zit er ook af en toe iemand op zijn niveau, ook wel eens leuk.

          Login om te reageren
    • Jipp zegt

      2 mei 2010 om 21:48

      @1′er Reihe:
      stukje 1, ga eens vragen bij de mensen die vaak in de bergen rijden en vaak rijden met een zware lading, dan zijk je wel anders met je sjonnie wagen.

      stukje 2, idd een kwestie van smaak, maar geef toe gezien worden is toch wel belangrijk in het verkeer, en oudere bmw’s met de nieuwere corona ringen hebben geen sensor die het dimlicht direct aan zet. zelf heb een a3 die nog geen ledjes heeft en die gaan er ook nog niet komen, heb m net dus.

      stukje 3, ga kijken in de 1e de beste achterstands wijk, overal staan bmw’s ga kijken in de uitgaans gebieden en iedere sjonnie rijd een bmw! Je zegt het net ook zelf, er word meer gezocht op oudere bmw 3 series die geen zak meer waard zijn na een paar jaar dan een a4. Daarbij zie ik meer kansloze civicjes ed met een gaatje in de uitlaat dan golfjes hier.

      stukje 4, Ze hebben idd schone motoren, in ieder geval, ze stoten de minste co2 uit, maar ze zijn niet het zuinigst, daarbij werk audi net zo goed aan de nieuwe techieken, en bmw komt echt niet volgend jaar direct met die modellen, dus zal dat succes later komen, als het er komt, want tegen die tijd hebben merc en audi het ook.

      stukje 5, Een audi bord heb ik op het moment niet voor me kop, maar we zijn nog niet voorbij 2010, dus ik moet het nog zien, bij de verkoopaantallen die jij stuurt zitten ook de voorverkopen, omdat er net een nieuw model aan kwam?!

      stukje 5, ja, ik denk dat ze het de 1e jaren heel moeilijk gaan hebben ja!

      daarbij zal ik toch eens gaan kijken bij het x3 stukje, geen enkel negatief woord over bmw, feiten en argumenten breng ik maar die zijn volgens type’s zoals jij en w0o0dy die al helemaal geen verstand heeft van auto’s wat blijkt als je het gaat hebben over mpv’s tegen spreken, en altijd gelijk moeten en willen hebben!

      als je ook had gelezen met je blauw witte gezicht had je gezien dat ik afgelopen donderdag op me vrije dag is ben gaan touren met een z4, het is echt een super auto, heb die dag ook even een een serie gereden en rij afentoe wel eens met een tt, maar audi doet bij geen enkele onder, ik durf zelfs te zeggen dat de tt een mooier interieur heeft en een vergelijkbare moter heeft maar de audi komt beter tot zijn recht, ook met de sport knop ingedrukt. Daarbij hebben wij thuis vroeger altijd bmw’s hebben gereden, mijn vader had op gegeven moment een 3 serie station en een coupe, maar we zijn er vanaf gestapt omdat je met een bmw werd aangezien voor sjonnie volk, als jurist heb ik wel eens mee moeten lopen in piket diensten, vaak had het grootste uitschot de duurste kleding en een bmw maar geen werk…!

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      2 mei 2010 om 21:48

      @1′er Reihe: en waneer iets duur is, wil dat niet pertinent zeggen dat het goed is!

      Login om te reageren
      • 1'er Reihe zegt

        2 mei 2010 om 23:49

        @Jipp: Ik vind het ronduit belachelijk dat je vader zijn auto opruimt omdat hij zich aangezien voelt voor ‘sjonnie’. Zelfs onze minister president verplaatste zich de afgelopen jaren in een BMW en de snelweg rijdt dagelijks vol met de meest succesvolle mensen die zich volkomen terecht een echte rijdersauto permitteren.

        Nee het is echt heel logisch dat dit merk voor jou en je vader niet goed genoeg meer is. Dat “ik voel mij beter dan de rest”-snobgedrag ziet men tegenwoordig wel vaker terug in het rijgedrag van de Audi-bestuurder. Of het terecht is zullen we maar in het midden laten.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          3 mei 2010 om 13:19

          @1′er Reihe: en dan nog, iets, als je het ik voel mij beter dan de rest rijgedrag terug ziet in de audi rijder, hoe zal dat dan niet voor de overige weggebruikers zijn die een sjonnie tegen komen met een bmw met lak aan alles of w0o0dy in zijn goedkope peugoetje

          Login om te reageren
          • 1'er Reihe zegt

            3 mei 2010 om 21:24

            @Jipp: Hoezo, zal ik eens een boekje open doen over de kunsten die ik Audi rijders tegenwoordig zie uithalen op de snelweg? Aso’s en sjonnies heb je bij alle merken, dus je hebt daarmee totaal geen argument tegen BMW, feit. Ik zou het wel vermakelijk vinden als er eens echt petjes geteld zouden worden op de weg. Wedden dat juist VAG wint, met de Golf natuurlijk!

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              3 mei 2010 om 21:28

              @1′er Reihe: idd overal heb je aso, maar ik ben van mening dat de echte aso’s meestal bmw rijden en geen audi. daar vinden ze audi te saai voor. En ik zou niet te snel zeggen dat de petjes alleen maar in golfjes zitten, ik zou eerder denken aan de oude bm3 3tjes daar win je mee denk ik, probeer maar eens een goede bmw 3 coupe van laten we zeggen 1996 te vinden, onmogelijk om een gaaf exemplaar te vinden.

              Login om te reageren
        • Jipp zegt

          3 mei 2010 om 23:08

          @1′er Reihe: blijven volhouden met je wannebe bmw! echt de top van de kansloze sjonnies ben jij, waarschijnlijk woon je ook in zo’n achterstands wijk en heb je je 1 alleen met een lening gekocht?

          Login om te reageren
      • 1'er Reihe zegt

        2 mei 2010 om 23:49

        @Jipp: Daar is Audi een goed voorbeeld van ja.

        Login om te reageren
  46. lincoln zegt

    3 mei 2010 om 08:38

    wat een burgelijke cliches allemaal zeg ..

    dat dit nog bestaat anno nu ..

    Login om te reageren
  47. Jipp zegt

    3 mei 2010 om 11:58

    zo, blijkt maar weer eens hoe kansloos bmw fans zijn.

    Login om te reageren
  48. BE-100 zegt

    3 mei 2010 om 12:46

    Ik ben wel BMW-fan, maar ik moet toegeven dat mijn fan-zijn stilaan wegebt… Wat voor een kleurloze wagen is dit nou weer (ik vind de 7 ook al niet wauw).

    Login om te reageren
  49. Jipp zegt

    3 mei 2010 om 21:29

    en als je wil beweren dat de bmw rijders geen kunsten uithalen zal ik de volgende keer zorgen dat ik me camera aan heb.

    Login om te reageren
    • 1'er Reihe zegt

      3 mei 2010 om 21:46

      @Jipp: dat jij die mening hebt, is duidelijk. Wat nooit duidelijk wordt, zijn de feiten waarop je die mening baseert, en dat maakt je opmerkingen zo waardeloos.

      Oude 3-series gaan in zeer grote getalen naar patsertjes toe, dat is een feit en ben ik direct met je eens. Dit geldt precies hetzelfde voor Golfjes, Polo’s, Astra’s, Civics, en ook Audi A4 en A3 steeds vaker. Jij scheert vervolgens die patsertjes over 1 kam met de doodnormale leaserijders zoals ik die gewoon een nieuwe auto uitzoeken omdat ze die mooi vinden. Die mensen noem jij ook sjonnie, en dat blijft dikke onzin, hoe vaak je het ook herhaalt.

      Op inhoudelijk vlak heb je over de auto niets te roepen, dus gebruik je maar 1 woord: “sjonnieeee!!!”

      Las ik ergens dat jij jurist ben trouwens? Pff mijn vertrouwen in de uitoefening van ons Nederlandse recht daalt met de minuut…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        3 mei 2010 om 22:00

        @1′er Reihe: Don’t bother… Voor Jipp tellen feiten niet, allemaal gefabriceerd en verzonnen door omgekochte VAG-haters. Journalisten laten bmw’s winnen in testen tegen Audi’s omdat ze zijn omgekocht, betrouwbaarheidscijfers zeggen niets want de neef van de buurman van de tante van Jipp heeft nooit problemen gehad met zijn Audi terwijl die toch echt 3miljoen kilometers vol gas met een aanhanger van 2ton erachter de Alp D’huez op zijn gereden… Audi is the best and anyone who says any different is a liar!

        Oh ja en deze High-flyer jurist is ook nog een summa cum laude autokenner dus daar kun jij met je kennis van Auto’s echt niets tegenin brengen.

        Login om te reageren
        • 1'er Reihe zegt

          3 mei 2010 om 22:06

          @w0o0dy: Je hebt gelijk, wie denk ik wel niet dat ik ben om te beweren dat er ook maar 1 BMW rondrijdt zonder een sjonnie erin? Om niet te erkennen dat BMW en alle andere automerken zich in de schaduw bevinden van Audi en hun bestuurders? What was I thinking!!! Oh stupid me…

          @Lincoln: Jipp is zo’n ubermensch, misschien als je het lief vraagt krijg je zijn handtekening! :D

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            3 mei 2010 om 22:08

            @1′er Reihe: een handtekening? Op de Audi? Oh god, i think i’m going to cry!

            Login om te reageren
          • lincoln zegt

            3 mei 2010 om 22:13

            @1′er Reihe:
            bemoei je met je eigen (duistere) zaken joh ..
            boeren mest wagen sjonnie ..

            @Jipp .. doe eens effe lief man .. dit schiet toch allemaal niet op ..

            buiten het feit dat alleen Fiat Multipla-rijders GEEN klootzakken zijn ..

            Login om te reageren
            • 1'er Reihe zegt

              3 mei 2010 om 22:18

              @lincoln: daar ga ik zelf wel over, maar bedankt voor je bezorgdheid. Wat zijn Fiat Multipla rijders dan wel? Zowel Multipla’s als hun berijders zouden verboden moeten worden.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                3 mei 2010 om 22:23

                @1′er Reihe:

                die lui zitten werkelijk noooooit met een verbeten/geirriteerde/verveelde/asociale/akelige kop achter het stuur ..

                wars van afgunst en jaloezie .. de echte ubermenschen ..

              • 1'er Reihe zegt

                3 mei 2010 om 22:34

                @lincoln: amen to that, dat is ware intelligentie. Maar ik blijf erbij dat ze dan nog wel een iets mooiere auto hadden kunnen uitkiezen :)

              • Jipp zegt

                3 mei 2010 om 23:12

                @lincoln: idd je hebt er gelijk in, maar somige zijn echt zeer kansloos. Even iets heel anders, wat rij jij nou, een lincoln of…?

              • lincoln zegt

                4 mei 2010 om 07:31

                @Jipp:
                ik heb een aardig zwikkie schroot ..
                waar onder altijd minimaal 1 Lincoln ..

                een constant wisselend “wagenpark” ..
                voor de heb en voor de fun ..
                het enige merk waar ik geen vrijwaring van heb is Opel ..

                voor de rest vind ik alles grappig dat zich op 4 wielen kan voortbewegen ..
                zelfs de simpele techniek van een ouwe Panda kan mij boeien ..
                ik heb besloten mij NIET te beperken dmv merkentrouw ..

                and for the record .. Lincoln is het meest overbodige automerk van vandaag ..

              • Jipp zegt

                4 mei 2010 om 09:15

                @lincoln: interesant om te horen een echte autogek dus…!

        • Jipp zegt

          3 mei 2010 om 23:06

          @w0o0dy: jij bent gewoon een blok jalouzie omdat je en nauwelijks verstand hebt van auto’s en maar en peugoetje rijd.

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          3 mei 2010 om 23:17

          @w0o0dy: ooh wacht, je bent snik jalours dat ik vandaag bij de audi dealer was en even een rondje mocht doen in een r8, en jij als waardeloze autokenner die niet eens de verschillen tussen de mpv’s weet is daar jalours op, tjsa sorry man. verkeerde goedkope merk gekozen

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            4 mei 2010 om 07:55

            @Jipp:
            o.k. dan .. ik geef toe ..
            heb een lichte voorkeur voor de Ford Motor Company ..

            vind ik bedrijfstechnisch een interessante toko ..
            komt omdat ik dat op de voet volg ..

            want een mini-bedrijfje als Morgan is waarschijnlijk net zo interessant ..

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            4 mei 2010 om 23:06

            @Jipp: “Beledigingen zijn de argumenten van hen die ongelijk hebben.”

            “Intelligente mensen willen je niet beledigen, domme mensen kunnen je niet beledigen.”

            Btw ik rij al een tijdje geen Peugeot. Ik hoef niet iemands auto te lenen (je baas?) om iets leuks te rijden. Een jaloezie is voor mensen die niet hebben wat ze willen.

            Bye bye, ga maar opscheppen op een Vag-fanboy site over je ritje in een R8, ik zal je niet missen.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              5 mei 2010 om 22:11

              @w0o0dy: grapjurk. domme mensen, daar val jij dus schijnbaar onder want die r8 is absoluut niet van mijn baas maar net in het bezit van mijn opa sukkel.

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                5 mei 2010 om 22:39

                @Jipp: goed zo jongen doe er nog een schepje bovenop… iedereen leest mee, je zet alleen jezelf nog meer te kijk als een ventje dat geen stijl, geen inzicht en geen zelfbeheersing heeft… all the properties of a truly great man..

              • Jipp zegt

                5 mei 2010 om 22:53

                @w0o0dy: geen stijl whahaha grapjas.

              • w0o0dy zegt

                6 mei 2010 om 10:00

                @Jipp: aangezien je uitsluitend bezwaar maakt tegen “geen stijl” hebben we bij deze vastgesteld dat punt twee en drie zelfs door jou worden onderschreven.

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 11:40

                @w0o0dy: stel vast wat je vast wil zeggen, inmiddels is wel duidelijk wat voor kansloos type jij bent, altijd gelijk moeten hebben, ookal weet je niet eens waar je het over hebt. En daarbij reed je eerst golf, onee toch een seat maar nu een peugoet.

              • w0o0dy zegt

                6 mei 2010 om 12:58

                @Jipp: tja te moeilijk voor je om te bevatten dat mensen in 3 verschillende merken rijden door de jaren heen… why doesn’t that come as a suprise?
                Ondertussen blijf je schelden en beledigen en zak je af tot het niveau waarbij niemand jou nog serieus kan/wil nemen…

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 13:08

                @w0o0dy: toevallig heb ik in 9 jaar rijbewijs toch al in 5 verschillende merken gereden, te beginnen met een opel astra uit 98, doorverkocht in 3 maanden, daarna een mx5 waarmee ik in de zomer heb gereden maar daar moest ik wel erg vaak iets repareren, die heeft nog een half jaar geschorst in de garage gestaan om hem in de lente weer te verkopen, in de tussetijd reed ik rond met een jawel smart fortwo. Gevolgd door een polo uit 1999 en eentje uit 2005. nu een a3. Daarbij kun je het zakken in niveau noemen, maar andere noemen het reageren op reacties die zeer laag zijn of hun oogkleppen niet af willen zetten.

              • lincoln zegt

                6 mei 2010 om 13:16

                @Jipp:
                effe een vraagje tussendoor ..
                heb je een 2 of een 4 deurs ??

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 13:33

                @lincoln: een 2 deurs, de 4 deurs heeft een mindere achterkant en licht minder goed op de weg vind ik!

              • lincoln zegt

                6 mei 2010 om 13:42

                @Jipp:
                tja .. tis niet echt dat je keuze had omdat je tante ze beide heeft ..

                maar tis optisch gezien een veeeeeeeel stoerdere ..
                teminste .. de 4 deurs is “gewoon” een auto ..
                en de 2 deurs (allemaal van Audi) heeft net effe iets meer verjonging ..

                beide zullen niet echt uitbreken op de achterwielen ..

                vind het een leuk ding .. mij zal je er alleen nooit in zien rijden ..

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 16:05

                @lincoln: nee dat is waar, al heb ik 2 jaar geleden we gezegt dat ze gewoon de 2 deurs moest nemen, maar toen was het nog niet de bedoeling dat ik hem over zou nemen. stoer is hij zeker, en dat pro line onderstel is toch wel heel lekker als je een paar leuke bochten maakt! daarbij heb ik groter ook niet echt nodig. Ik heb wel al eens gehad dat hij wel wilde uitbreken achter maar alle systemen grepen in. en echt t is een bak waarmee je lekker kunt scheuren.

              • lincoln zegt

                6 mei 2010 om 16:19

                @Jipp:
                ik ben oprecht blij voor je ..
                en kan me goed voorstellen dat je tevreden bent met je aankoop ..

                doe jezelf en anderen een plezier door ook te accepteren dat BMW en zelfs Peugeot rijders zeer content kunnen zijn met hun aankoop ..

                we hebben allemaal de behoefte om te denken dat we een uniek voertuig bezitten ..
                ook al is het door computers getekent en een door robots in elkaar gepleurt massa-product ..

                thanks ..

              • lincoln zegt

                6 mei 2010 om 16:31

                @Jipp:
                o,ja .. je bent namelijk veel gezelliger als je vol lof en enthousiast over je eigen auto bent ..

                weet niet of je waarde hecht aan mijn mening ..
                maar ik schrijf het toch maar effe ..

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 20:43

                @lincoln: zoals je misschien wel weet hecht ik wel waarde aan je mening, het ging er mij meer om dat je zoals ik in eerste instantie een wat mindere mening over de ene bmw geef je meteen te horen krijgt dat je dat bent over alle bmw’s wat niet waar is, lees terug red.een z4 en x3.

                maar over het over grote deel heb je wel gelijk, alleen je zult het wel van me eens zijn, met een audi of bmw heb je wel wat meer onder je kont dan een peugoetje!

                mag ik vragen aan jou welk model opel jij nu rijdt?

              • lincoln zegt

                6 mei 2010 om 21:26

                @Jipp:
                Opel is het enige (denk ik) grote merk waar ik nog nooit auto van in bezit heb gehad ..
                alle merken die ik wel heb/gehad heb hebben wel een soort van indentiteit maar ik til er niet zwaar aan ..

                auto,s zijn fun .. doe ik niet zwaarmoedig over ..
                en de infrastructuur in nederland leent zich niet voor een dure auto ..
                dus is elke auto boven de 20.000 nieuwprijs over-rated ..

                en het bezitten van een Peugeot heeft te maken met een uitgaven patroon en het te besteden geld aan praktisch vervoer ..
                want een tweeling onderhouden kost way more dan jouw Audi ..
                ook heeft het bezitten van een bepaalde auto nix met de eventuele kennis en intresse te maken ..

                buiten het feit dat ik @wOoOdy een aardige pief vindt ..
                maar dat vind ik iedereen hier ..
                zal best wel eens slaande ruzie met hem gemaakt hebben ..
                maar dat heb ik ook met iedereen hier ..

                nieuwe topic .. nieuwe ronde ..
                zonder rancune .. want daar zijn we tenslotte mannen voor ..

              • Jipp zegt

                6 mei 2010 om 22:03

                @lincoln: sorry ik las het verkeerd, het enige merk waar je geen vrijwaring van had. Voor iedereen heeft een auto wel een andere betekenis, maar een zwikkie schoot zoals je het zelf noemt, noem ik interesant. Maar je hebt gewoon weer is gelijk.

              • w0o0dy zegt

                6 mei 2010 om 22:04

                @Jipp: zoals gezegd, ik rij geen Peugeot meer, en bovendien kies je een auto van de zaak niet zelf… Ik rij overigens wel privé twee andere auto’s (waar onder de Mx5 en heb in 2009 een nieuwe auto voor mijn vriendin gekocht) en alles is betaald uit eigen zak.

                Ik bepaal zelf waaraan ik mijn geld besteed en het zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn wat wie dan ook daarvan vindt. Ik roep niet over mezelf dat ik een kenner ben en hoef me tegenover een onvriendelijke fanboy al helemaal niet te verdedigen. Je doet er beter aan op een normale manier met mensen te communiceren want
                1) het is slecht voor de sfeer
                2) er is altijd wel iemand die meer weet dan jij
                3) autoliefhebbers zijn normaal mensen die prima met elkaar kunnen opschieten ondanks verschillende voorliefdes, maar kennelijk is het online vooral een “who can pissing the furthest” contest aan het worden.
                4) het beeld dat je neerzet is (getuige ook wat reacties op jou hierboven) geen erg sympathiek beeld en daarmee zul je altijd weer gezeik krijgen op zo’n blog
                5) er is altijd wel een eigenwijze nerd die het beter weer, zoals ik bijvoorbeeld. ;-)

                Get over it and play nice. Ik heb met een tiental lui al “bonje” gehad, maar met de meeste kan ik ook tot op heden prima te discussiëren, de lui die vasthouden aan bonje hebben er zelf geen lol aan en ik heb er vaak ook geen zin in.

              • 1'er Reihe zegt

                6 mei 2010 om 22:18

                @w0o0dy: de enige prettige discussie die je met Jipp zult voeren, is er eentje waarin VAG automerken verheerlijkt worden, dat is hierboven ook duidelijk zichtbaar. Kies zelf of je die discussies wilt voeren.

                @Jipp: een mening over de ene BMW en niet over Z3 en Z4? Je herhaalt hierboven talloze keren dat BMW als merk geheel voor sjonnies is zonder daar enige vorm van nuance in aan te brengen. Sterker nog, hele groepen bmw-rijders worden over 1 kam geschoren, en je doet zomaar de aanname dat zelfs ik wel uit een achterstandswijk zal komen (je moest eens weten), terwijl ik mijn karretje gewoon zelf gloednieuw bij de dealer heb besteld. En nee, hij is niet van mij, hij is van m’n werkgever. (ik de lusten, hij de lasten)

                Als ik probeer te nuanceren dat er echt wel hele normale BMW rijders bestaan, krijg ik de wind van voren en smijt je met het woord “sjonnie”. Tegen Lincoln doe je vervolgens alsof je wel genuanceerd bent geweest over BMW’s en ondanks dat toch aangevallen wordt.

                Je zou daarnaast eens wat minder neerbuigend kunnen doen tegen Peugeot-rijders, omdat je nu toevallig pas net zelf uit een Polo’tje bent gestapt betekent dat niet direct dat je je neerbuigend hoeft te gedragen tegenover een Peugeot-rijder.

                Wat een vervelend betweterig mannetje ben je toch ook… Ik heb oprecht medelijden met je, en hoop dat je ooit tot meer realistische inzichten komt, dat zal voor jezelf vast ook prettiger zijn.

              • w0o0dy zegt

                6 mei 2010 om 22:23

                @1′er Reihe: zo kun je het ook zeggen… ik dacht laat ik eens een poging doen het gezeik achter ons te laten zodat we hier wat lol kunnen hebben, ik bedoel een autositeje die is er toch voor de lol of niet?

              • 1'er Reihe zegt

                6 mei 2010 om 22:24

                @w0o0dy: eeeuh ja, mee eens! Al zou je het soms niet zeggen :D

      • Jipp zegt

        3 mei 2010 om 23:10

        @1′er Reihe: en oja, je vergeet bij jezelf te zetten dat jou meningen waardeloos zijn, want bij jou is bmw uber alles, je bent zo’n meelopertje zoals god laat zien, W0o0dy is nog in staat een blauw witte badge op zij peu te plakken. En de aude a3’s misschien maar jong gebruike a3tjes en a4tjes, niet hier in t zuiden iig.

        Login om te reageren
  50. lincoln zegt

    3 mei 2010 om 22:02

    ik ga morgen een Audi kopen ..
    ben ik ook eens een ubermenschhhhhhh ..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 mei 2010 om 22:05

      @lincoln: het lastige bij jou is dan weer dat jij dat ook nog gewoon zou kunnen doen ook (met andere motivatie no doubt ;-) )

      Login om te reageren
  51. GOD zegt

    3 mei 2010 om 22:38

    @ Jipp

    Login om te reageren
  52. GOD zegt

    3 mei 2010 om 23:32

    @ Jipp

    “je bent zo’n meelopertje zoals god laat zien”
    Die was juist voor jou bedoelt hoor.

    You must worship BMW or get vaporized!!!

    Login om te reageren
  53. SimonMc zegt

    3 mei 2010 om 23:51

    Jonges jonges…

    Iedereen weet toch dat bmw een merk is voor buitenlanders, en dat de “douchbags” tegenwoordig audi rijden?

    échte klasse herken je aan mensen die Mercedes kopen.Of ben je dan een oude zak?

    Volgens mij ben je tegenwoordig het best af met zo’n nieuwe Jaguar.Tenminste een merk dat nog niet bezoedeld is door lagere klasses.

    *gaat vader schouderklopje geven*

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      4 mei 2010 om 09:13

      @SimonMc: dan moet je jaguar wel rijden, en niet om de week stil staan…

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        4 mei 2010 om 18:30

        @Jipp: Grappig dat je dat zegt, want jaguar is altijd één van de betrouwbaarste merken geweest…( in tegenstelling tot andere Engelse wagens )

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          4 mei 2010 om 21:36

          @SimonMc: nou ik weet niet hoor, maar mijn baas heeft allebij een nieuwe jag sinds 1,5 jaar en is inmiddels al 3 keer stil komen te staan waarbij de jag niets meer deed, of de remmen deden het niet meer, of op de snelweg was er alleen nog maar een achteruit versnelling of heel de auto deed niets meer… dus echt heel betrouwbaar.

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          4 mei 2010 om 21:38

          @SimonMc: en de dealer zij zelf dat er
          veel probelemen waren!

          Login om te reageren
  54. ColinZ3 zegt

    5 mei 2010 om 17:07

    Geweldig om dit te lezen.. vooral hoe Jipp zichzelf voor schut zet.. hahaha!!

    Login om te reageren
  55. HoskamBMW zegt

    5 mei 2010 om 19:37

    Inderdaad

    Login om te reageren
  56. integralechubasco zegt

    5 mei 2010 om 23:18

    @lincoln
    toevallig, toevallig rijd ik een multipla… en het klopt wat je zegt over klootzakken…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 mei 2010 om 13:13

      @integralechubasco:
      wowowowwooowww hold your horses ..
      ik was in de stellige overtuiging dat geen Multipla bezitters op dit yuppie-scum blog zouden zitten ..

      dus dat van die ubermenschen neem ik terug ..

      eind van de dag kan niemand meer dan 100% mensch zijn ..

      Login om te reageren
  57. integralechubasco zegt

    5 mei 2010 om 23:22

    @jipp
    rijdt je baas/opa in renault 8, dat zijn hele gave wagens, ik wist niet dat je interesse had in klassieke auto’s. De gordini uivoering is echt helemaal top… motorblokken werden gebruikt in de alpine’s a110 dus die waren wel Betrouwbaar met hun vele rallyoverwinningen…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      6 mei 2010 om 11:41

      @integralechubasco: ik zou toch een goed leren lezen. mijn baas rijd overigens in ene nieuwe jag. en gordini’s zijn idd heel mooi en leuk.

      Login om te reageren
  58. Gordon zegt

    6 mei 2010 om 01:58

    ik sta achter Bmw. Audi Vw seat skoda wtff???

    Login om te reageren
  59. JVC zegt

    6 mei 2010 om 07:53

    BMW wil een sportieve uitstraling. Met de nieuwe 5 is hij daarin beter dan de vorige 5. Enkel gaan 3-5-7 serie goed op elkaar lijken, enkel verschil in grootte. Mercedes brengt meer verschil in zijn types en wordt ook iets sportiever.

    Login om te reageren
  60. integralechubasco zegt

    6 mei 2010 om 13:57

    @lincoln
    toch ben je correct want multipla rijden heeft een wassende werking op klootzakken… heb ik gemerkt met het uitlenen aan familieleden….

    Login om te reageren
  61. LRD90 zegt

    6 mei 2010 om 22:25

    Jezus, ik heb zo even de comments gelezen en die Jipp is wel een zeikerd. Alsof ik naar een jongetje van 5 jaar kijk die probeert te discussiëren

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 mei 2010 om 22:30

      @LRD90:
      en hoe noem je lui die de moeite nemen om een ander een zeikerd te noemen ??

      (A) zielepoten ..
      (B) kneuzen ..

      Login om te reageren
      • LRD90 zegt

        6 mei 2010 om 23:18

        @lincoln: Lekker kort door de bocht ;)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North