• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rimac Nevera R, want het kon nog heftiger

Auteur: Loek, gepost 16 augustus 2024 om 20:32 – 17 Reacties

1.914 pk en 0 naar 100 in minder dan twee seconden was niet snel genoeg, dus komt Rimac nu met de Nevera R met MEER pk.

Radical, Rebellious, Relentless: Rimac. Ja, die R is belangrijk voor het Kroatische merk. Zo belangrijk dat ze hem nu achter de Nevera plakken voor een extra dikke versie. Dit is de Rimac Nevera R en het is de nieuwe koning cijfers van Rimac. De ‘normale’ Nevera stamt als C_TWO al uit 2018 en wist toen met zijn elektrische power opzien te baren. 1.914 pk en 0 naar 100 in minder dan twee seconden, dat klonk buitenaards.

Nevera R

Het extra spoilerwerk van de Nevera R verraadt dat ook Rimac aast op een circuitversie van hun hypercar. De Nevera R is dan ook al bewezen sneller de circuitbochten (van de Nardò-testbaan) om dan de standaardauto. Maar tegelijkertijd heeft Rimac de elektromotoren herzien om uit te komen op een misselijkmakende (letterlijk en figuurlijk) 2.107 brake horsepower, wat in onze units 2.136 pk is.

1,74 seconden

Dat zorgt ervoor dat de Rimac Nevera R de 0 naar 96 km/u (60 mijlen per uur)-sprint doet in 1,74 seconden. Dat is spelen met de limieten van het menselijk lichaam, mag je wel stellen. Maak je er 100 km/u van, dan is het 1,8 seconden. 200 km/u heb je vanaf stilstand aangetikt in 4,4 seconden, sneller dan menig sportauto naar 100 sprint. En ten slotte staat er 300 km/u op de teller in 8,66 seconden. We hoeven je niet uit te leggen dat ook dat erg snel is. Tsja, het is elektrisch, maar ook op dat vlak kun je erg voorlopen en we mogen wel stellen dat Rimac dat doet.

Spoilerwerk

De Rimac Nevera R is uiteraard qua basis nog steeds een Nevera, maar dan met heftiger spoilerwerk en andere aerodynamica-zaken om de auto nog efficiënter te maken. Je herkent ‘m in ieder geval makkelijk ten opzichte van de standaardauto met dank aan de enorme koolstofvezel spoiler die zelfs een bevestigingspunt in het midden heeft.

Uiteraard is de onthulling van de Nevera R ook ter ere van Monterey Car Week, waar het merk de R mee naartoe neemt.

Ook interessant!

  • Met 1.914 pk is dit een bizarre daily driver
    Met 1.914 pk is dit een bizarre daily driver
  • Video: Eerste Rimac Nevera van Nederland! (2,8 miljoen euro)
  • Rimac pakt wereldrecord achteruit rijden [video]
    Rimac pakt wereldrecord achteruit rijden [video]
  • Dit is de nieuwe auto van Bugatti & Rimac-baas Mate Rimac

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

nevera, Nevera R, rimac

Vorig bericht: « Maserati MC20 GT2 Stradale wil het circuit én de straat aanvallen
Volgend bericht: ‘Verboden’ Porsche 911 Speedster is er nu toch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Suprageex zegt

    16 augustus 2024 om 20:56

    Wat een bruut ding. Moet wel zeggen dat die sprint in 1,7 seconden zo buitenaards klinkt dat ik ’t niet volledig kan bevatten.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    16 augustus 2024 om 21:06

    Zozo 2186pk. Rimac plaatst zichzelf net even hoger in de hiërarchie dan Bugatti…

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 augustus 2024 om 07:28

      Bugatti is nog altijd absurd snel, maar is niet langer gericht op de snelheidsrecords, maar op beleving, mooie techniek en luxe afwerking. Aldus Mate Rimac zelf. Gericht op een ander segment in de markt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 augustus 2024 om 08:17

        Zijn er eigenlijk wel meerdere “hypercar van meerdere miljoenen” segmenten?

        Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    16 augustus 2024 om 21:21

    8,66 seconden naar 300 km/h. Laat dit even op je inwerken. Ik denk dat je ingewanden aan de spoiler hangen.

    Login om te reageren
  4. jaso013 zegt

    16 augustus 2024 om 21:49

    Tering! Daar zou ik weleens in mee willen rijden om te ervaren hoe bloedverziekend snel dat is.

    Login om te reageren
    • Stay Positive zegt

      16 augustus 2024 om 22:27

      Weet je zeker dat je dat wilt? :)

      Login om te reageren
  5. B00G1E zegt

    16 augustus 2024 om 22:53

    ik haal als het goed is 60mph in mijn sportage in 7.6s, de Rimac rijdt dan al 300kmh. Bizar

    Login om te reageren
  6. bietje zegt

    17 augustus 2024 om 00:50

    G-suit included ?

    Login om te reageren
  7. William zegt

    17 augustus 2024 om 07:24

    Ook al doen ze er 3000 pk in, de vraag is er beperkt, net als de restwaarde. Geen investeringsobject. Itt een Pagani bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      17 augustus 2024 om 12:46

      Buiten dat, Horacio zou zoiets nooit bouwen (de Nevera R weegt 2.150 kilo).

      “Tegenwoordig praten we over koppel en acceleratie zonder te weten wat het eigenlijk betekent om meer dan 2.5 ton af te moeten remmen. Een normaal persoon in een EV kan midden in een stad tussen de stoplichten optrekken en monsterlijke snelheden halen. Het managen van de grip wordt heel gevaarlijk wanneer een auto meer dan 1.500 kilo weegt. Ongeacht de hoeveelheid elektronica kun je niet tegen de natuurwetten in. Daar willen we extreem voorzichtig zijn. Mijn naam, de naam van mijn kinderen en mijn vader staat op deze auto’s. Ik kan niet onverantwoord handelen.” — Horacio Pagani

      Login om te reageren
  8. Marco Pachen zegt

    17 augustus 2024 om 08:07

    T van Ridicule
    Gave kleur trouwens en best een mooie wagen ook. Jammer dat dit soort snelheden altijd gepaard moeten gaan met die grote taartscheppen achterop. Maar goed, dit soort wagens dient enkel om de snelste te zijn.

    Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    17 augustus 2024 om 08:36

    genoeg pk, en dan sta je 5 uur in de file omdat het verkeer zo langzaam gaat dat google denkt dat alles stilstaande voetgangers zijn ipv file met auto’s… tijd voor google om hun algoritmen aan te passen in de buurt van afsluitingen zoals de a2

    Login om te reageren
  10. Richmond zegt

    17 augustus 2024 om 10:52

    Het is sneller dan een F1 auto die haalt 300 pas na 10,6s

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      17 augustus 2024 om 12:41

      Ach ja, F1 auto’s worden dan ook niet gebouwd om alleen maar hard rechtdoor te rijden ;-)

      Login om te reageren
  11. Mocha Joe zegt

    17 augustus 2024 om 11:16

    De neus is ook wel lekker opgefrist ten opzichte van het origineel. Het wordt tijd dat Autoblog een tripje naar Kroatië maakt!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    17 augustus 2024 om 11:37

    Het nieuwe design maakt de auto een heel stuk knapper dan de gewone Nevera, zelfs met die grote taartschep achterop. Als ik in de markt zou zijn voor zo’n ding zou ik direct voor deze R gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North