• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ringtime(s)! Porsche 911 GT2 RS en Radical SR8 in actie

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 september 2012 om 15:21 – 14 Reacties

Radical SR8 ramt over Ring


Dik 14 minuten. Dat is alle (pauze-)tijd die je nodig hebt om twee volledige Bridge to Gantry Nordschleife-rondjes te bekijken. Ja, het gaat er aardig af.

Vorige week werd het Gran Turismo Evo-evenement (Evonement, har har) op de Nürburgring georganiseerd, en daar kwam heel snel volk op af. Gasten met camera’s in hun auto’s, en geen overdreven piepend luxe-hertje naast zich bovendien. Er kon dus maximaal gegast worden. We trappen af met een van 500 listige Porsche GT2 RS-exemplaren, met achter het stuur een woeste Noorse Viking. Als Porsche het zelf vertikt om video’s te maken en alleen maar tijden claimt, moet hij het maar doen dan.

Klik!

Gezien? Na 7:16 minuten stond het klokje stil. ‘Wie kan daar nog onder duiken?’, zou je denken. Niemand toch? Meh, niet zo snel buiten de waard rekenen, er reed ook nog een 400 pk sterke, 600 kg zware Radical SR8 LM rond, een wagen die het begrip ‘snel bochten nemen’ een geheel eigen definitie geeft. Achter het stuur zit Chris Weber. Zijn tijd? 6:58.70 minuten. Bam!

Klik!

Voor de duidelijkheid: we hebben het hier over BTG-tijden. In plaats van een volledig rondje is dit 1,6 km korter. Qua tijd zou het ongeveer 25-30 seconden met een volle ronde moeten schelen. (via BTG.com)

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2-rs, nurburgring, Porsche, radical, sr8, Video

Vorig bericht: « Rapclowns vs. driftende Camaro: 0 – 1 [Video]
Volgend bericht: Het is officieel: Apple is cooler dan Aston Martin »

Lees Interacties

Reacties

  1. imdoctorbob zegt

    25 september 2012 om 15:30

    Indrukwekkend. Als je ziet ook hoe die Radical stuitert over de weg bij de hoge snelheid stukken…. ik vind het dapper. De bestuurder lijkt het ook op safe te spelen in die stukken in plaats van full attack te rijden.

    Login om te reageren
    • donvliet zegt

      25 september 2012 om 22:29

      @imdoctorbob: Deze auto’s hebben veel downforce, veel meer dan welke straat-legale auto ook. Hij wordt alleen maar stabieler naarmate de snelheid hoger wordt.

      Login om te reageren
  2. Vanquish zegt

    25 september 2012 om 15:35

    Die Radical gaat echt té achterlijk hard :O

    Login om te reageren
  3. jzaero zegt

    25 september 2012 om 15:46

    Voor BTG tijden zijn dit zeker hele snelle tijden aangezien je ook met verkeer te maken hebt. Heel knap gereden! I love this place. Eén keer geweest, vorige week zondag, en het begint nu alweer te kietelen om terug te gaan. Heerlijk circuit en zoveel sensatie op de baan!

    Login om te reageren
  4. fadje104 zegt

    25 september 2012 om 15:53

    Stuiteren die radical, en het gaat smerig hard.

    Login om te reageren
  5. theblackstig zegt

    25 september 2012 om 15:56

    “Evonement, har har”
    +1 voor @sir_smokalot

    Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    25 september 2012 om 17:41

    Zo\’n Radical is echt bloedsnel!!!

    Login om te reageren
  7. driftje zegt

    25 september 2012 om 18:57

    Jezus wat gaat die Radical ongemeen hard. Maar op welke (race)auto(‘s) slaan die 25-30s nou?

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    25 september 2012 om 20:29

    Met het risico voor negatieveling uitgemaakt te worden: op youtube kan je hetzelfde Radical filmpje in 720p kijken. Dat is geen absurd hoge kwaliteit, tot je het vergelijkt met de pixelbagger die op autojunk geupload is. Kan autojunk geen 720p aan? Dat is wel zonde dan :(

    Login om te reageren
  9. BananaMan zegt

    25 september 2012 om 21:25

    De coureur in de Radical kent het circuit en zijn auto net even beter. Veel meer vertrouwen door Schwedenkreuz en de Fuhsrohre bijvoorbeeld.
    Maar allebei mooie rondjes hoor, zulke grote ballen heb ik niet… :-(

    Login om te reageren
  10. varry zegt

    25 september 2012 om 22:10

    Wat een
    Ongelofelijk snel circuit! En al die blinde bochten maken het ook niet makkelijker. Ik gebruik trouwens net dezelfde Vbox mini.

    Login om te reageren
  11. donvliet zegt

    25 september 2012 om 22:27

    Dit model Radical is niet straat-legaal en staat zeer waarschijnlijk op slicks, waar ie altijd op staat. Tijdens de ronde houdt hij een aantal keer in voor verkeer, en gaat niet door de grote carousel, dus de rondetijd kan zelfs nog iets sneller. Onmogelijk met een straat-legale auto.

    Login om te reageren
  12. tuscan zegt

    25 september 2012 om 22:37

    Niet normaal, wat een verschil in beleving. Rij ik niet eens zelf ;-).
    Wat doet zoon Radical op Zandvoort, 1.35-1.40??? Zal wel weer niet te vergelijken zijn, maar voor mij geen P gt2!

    Login om te reageren
  13. MLTB zegt

    26 september 2012 om 00:06

    Vind die GT2 al redelijk de natuurwetten tarten, tering hey wat neemt hij die bochten hard! Nu even die andere zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North