• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RIP Lamborghini Gallardo

Auteur: carmiggelt, gepost 25 november 2013 om 21:57 – 53 Reacties

RIP Lamborghini Gallardo


We pinken een traantje weg hoor. Tien jaar nadat we kennis mochten maken met de Lambo Gallardo, is nu het allerlaatste exemplaar van de band in Sant’Agata gerold. *snik*

Maarliefst 14.022 Gallardo’s zagen het levenslicht en daarmee is de supercar het meest succesvolle model van Lamborghini ooit. Sterker nog, bijna de helft van álle Lambo’s die sinds ’63 gebouwd werden, was een Gallardo. Nummer 14.022 is een LP 570-4 Spyder Performante uitgevoerd in Rosso Mars, bestemd voor de privécollectie van een liefhebber.

De Lamborghini zonder vleugeldeuren werd het afgelopen decennium eindeloos uitgemolken: we tellen 33 verschillende versies. Denk aan de Spyder, de Superleggera, de LP560-4, de LP 550-2 Valentino Balboni of de LP570-4 Super Trofeo Stradale.

De Gallardo kwam tijdens het robijnen jubileum van het automerk, om tijdens het gouden jubileum weer te vertrekken en eindelijkruim baan te maken voor de Cabrera, die ergens volgend jaar moet verschijnen.

Rust in vrede, Gallardo.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini, lp570-4, performante, rood, spyder

Vorig bericht: « Gespot: eerste Ferrari F12Berlinetta op NL kenteken
Volgend bericht: Fluwelen Bentley is aaibaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob68 zegt

    25 november 2013 om 22:08

    Zondag toch maar even een gebedje voor hem doen…

    Login om te reageren
  2. splitsecond zegt

    25 november 2013 om 22:09

    Gemiddeld circa €250.000 per stuk is € 3.505.500.000 voor Volkswagen AG. Min de productie- en ontwikkelingskosten dan. Weet iemand wat het zou kosten om zo’n wagen te produceren?

    Login om te reageren
    • subarugangster zegt

      25 november 2013 om 22:13

      @splitsecond: Maximaal €50.000 en dan zit ie wel in elkaar. Als je een Lamborghini (of een ander bekend merk) koopt betaal je eigenlijk alleen voor de naam.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        25 november 2013 om 22:42

        @subarugangster:

        Lambo’s worden niet in roemenië ineen geplakt, en de materialen komen ook niet van de schroothoop. Bij auto’s is de marge niet zo hoog als bij andere retail producten.

        Login om te reageren
        • subarugangster zegt

          25 november 2013 om 22:44

          @Hupke: Bij de verkoop is de marge inderdaad niet zo groot, maar bij de productiekosten is er een aardig grote marge te behalen. De productiekosten zelf zijn niet zo zeer hoog, maar meer de ontwikkelingskosten van de concepten en ideeën van de auto zijn hoog, waardoor de uiteindelijke winst weer zal dalen.

          Login om te reageren
        • pvanderw zegt

          26 november 2013 om 13:06

          @Hupke: Subarugangster zit denk ik wel aardig goed met zijn schatting.

          Een smart roadster kost bijvoorbeeld ook maar 2500E om te maken.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            26 november 2013 om 14:15

            @pvanderw:
            Nu noem je ook wel wat op, daar kwam nog 4000 euro aan garantieclaims per auto bovenop trouwens. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat de klant hem vervolgens zelf mocht uit ontwikkelen. Maar ik klaag niet hoor, ik stap er elke keer weer met een smile uit.
            Maar je hebt wel gelijk, het produceren van auto’s kost geen drol, de echte kosten zitten in de ontwikkeling, marketing en bovenal de fiscus.

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        26 november 2013 om 09:55

        @subarugangster: Volstrekte onzin, per auto is er misschien 10/15% winst.
        Fabriek/personeel/ontwikkelingskosten zijn gigantisch.

        Login om te reageren
      • eklasse zegt

        26 november 2013 om 12:37

        @subarugangster: Jij moet echt nodig terug naar de kleuterschool en met blokken gaan spelen, hahaha!

        Login om te reageren
    • stephano zegt

      25 november 2013 om 22:14

      @splitsecond: Reken maar dat zo´n auto een aardige markup heeft.
      15/20 procent winstmarge per stuk zeker, en dan hebben we het nog niet eens gehad over opties en bijzondere uitgaves.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 november 2013 om 22:21

      @splitsecond: 250.00? Denk het niet.

      Exclusief belastingen is zo’n Gallardo veel goedkoper.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      25 november 2013 om 22:31

      @splitsecond: 250.000 is de prijs misschien nu. Tien jaar geleden was dat door prijsverhogingen en inflatie sowieso minder. Ook vergeet je zoals @robbie al zegt, dat een behoorlijk deel bestaat uit belastingen. Die gaan rechtstreeks naar de Staat en niet naar Lamborghini.
      Voor wat @subarugangster zegt: € 50.000,- is voor een standaard model schromelijk onderschat. Enfin, als we het echt zouden willen weten kunnen we misschien beter het jaarverslag er bij pakken.

      Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    25 november 2013 om 22:10

    Tabéé en tot ziens! Het was me een genoegen.

    Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    25 november 2013 om 22:13

    Lambo is veel te lang door gegaan met het produceren van de gallardo, daar is iedereen het denk ik wel over eens. Dit heeft gelukkig ook een goede kant, die dingen schrijven af als een gek omdat er zoveel van gemaakt zijn, dus als je een beetje succesvol bent in het leven is een 2e hands gallardo best bereikbaar.

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      25 november 2013 om 23:22

      @lambo4all: Aanschaffen is een, verzekering en onderhoud zullen zwaar tegenvallen.

      Login om te reageren
    • danielj zegt

      26 november 2013 om 11:11

      @lambo4all: Vind ik niet hoor. Hij is misschien minder exclusief geworden omdat er zoveel gemaakt zijn, maar daar word hij niet minder lekker van!

      Login om te reageren
  5. guidoberbers zegt

    25 november 2013 om 22:13

    Ben erg benieuwd naar de opvolger!
    het zal nu gelukkig niet lang meer duren en volgens mij zijn vele het met me eens
    een vag product of niet, MIJN GOD WAT ZIJN DE LAATSTE LAMBORGHINI”S HEERLIJK!

    Login om te reageren
  6. stephano zegt

    25 november 2013 om 22:19

    Hij werd ook wel erg oud moet ik zeggen.

    Al had hij best wel wat langer mee gekund, MITS Lambo wat meer werk had gemaakt van het updaten van het interieur! De buitenkant heeft af en toe een opfrisser gehad, maar de binnenkant lijkt nog steeds erg veel op de modellen uit 2003.

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    25 november 2013 om 22:19

    Een originele van de eerste serie doet het wel voor mij. <3

    10 jaar de money making machine van Lamborghini geweest, het ga je goed.

    Login om te reageren
  8. phaeton zegt

    25 november 2013 om 22:24

    DRIE-EN-DERTIG versies uiteindelijk!? Godskolere, Porsche eat your heart out…

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    25 november 2013 om 22:29

    Nu maar hopen dat die Cabrera een beetje te pruimen is, want daar kijken we dus weer 10 jaar tegen aan.

    Login om te reageren
  10. rood zegt

    25 november 2013 om 22:35

    Gallardo
    Gallardo Spyder
    Gallardo SE
    Gallardo Nera
    Gallardo Superleggera
    Gallardo Momo Edition
    Gallardo LP550-2 Balboni
    Gallardo LP550-2 Balboni Spyder
    Gallardo LP550-2 GZ8 Edizione Limitata
    Gallardo LP550-2 Balboni Tricolore
    Gallardo LP550-2 Balboni Bicolore
    Gallardo LP550-2 Super Trofeo
    Gallardo LP550-2 Singapore Limited Edition
    Gallardo LP550-2 Hong Kong 20th Anniversary Edition
    Gallardo LP550-2 Malaysia Limited Edition
    Gallardo LP550-2 Indonesia Limited Edition
    Gallardo LP560-4
    Gallardo LP560-4 Spyder
    Gallardo LP560-4 Bicolore
    Gallardo LP560-4 modeljaar 2013
    Gallardo LP560-4 Spyder modeljaar 2013
    Gallardo LP560-4 Gold Edition
    Gallardo LP560-4 Noctis
    Gallardo LP560-4 Bianco Rosso
    Gallardo LP570-4 Superleggera
    Gallardo LP570-4 Spyder Performante
    Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale
    Gallardo LP570-4 Super Trofeo Asia
    Gallardo LP570-4 Blancpain Edition
    Gallardo LP570-4 Superleggera Edizione Tecnica
    Gallardo LP570-4 Spyder Performante Edizione Tecnica
    Gallardo LP570-4 Squadra Corse

    Welke heb ik dan nog gemist? Tenzij de Gallardo’s van na de wijzigingen van 2005 ook als extra model worden geteld?

    Login om te reageren
    • porscheFan64 zegt

      25 november 2013 om 23:00

      @rood: Probeer eens de Porsche 997 (ja de facelift mag je mee tellen).

      PS: puur uit nieuwschierigheid, niet om te jennen of “trollen” zoals dat tegenwoordig heet.

      Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      25 november 2013 om 23:01

      @rood: Lamborghini Gallardo Italia, omdat Italië wereldkampioen was geworden met voetballen ;)

      Login om te reageren
      • larsyboy1997 zegt

        25 november 2013 om 23:26

        @larsyboy1997: Hier is de hele update. Ik denk dat dit wel alles is:
        Gallardo ’03
        Gallardo Polizia ’04
        Gallardo SE ’05
        Gallardo Momo Edition ’05
        Gallardo ’06
        Gallardo Spyder ’06
        Gallardo Nera ’06
        Gallardo Superleggera ’07
        Gallardo Italia ’07
        Gallardo LP560-4 ’08
        Gallardo LP560-4 Spyder ’08
        Gallardo LP560-4 Polizia ’08
        Gallardo LP550-2 Balboni ’09
        Gallardo LP550-2 Balboni Spyder ’09
        Gallardo LP550-2 Balboni Tricolore ’09
        Gallardo LP570-4 Superleggera ’10
        Gallardo LP550-2 Super Trofeo ’10
        Gallardo LP570-4 Spyder Performante ’10
        Gallardo LP570-4 Blancpain Edition ’10
        Gallardo LP560-4 Bicolore ’11
        Gallardo LP550-2 Bicolore ’11
        Gallardo LP550-2 Balboni Tricolore ’11
        Gallardo LP550-2 Singapore Limited Edition ’11
        Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale ’11
        Gallardo LP570-4 Super Trofeo Asia ’11
        Gallardo LP560-4 Noctis ’11
        Gallardo LP550-2 Spyder ’11
        Gallardo LP550-2 Malaysia Limited Edition ’12
        Gallardo LP560-4 Oro Elios ’12
        Gallardo LP560-4 Bianco Rosso ’12
        Gallardo LP550-2 HK20 ’12
        Gallardo LP550-2 GZ8 Limited Edition ’12
        Gallardo LP560-4 Gold Edition ’12
        Gallardo LP560-4 Nova ’13
        Gallardo LP560-4 Nova Spyder ’13
        Gallardo LP570-4 Superleggera Edizione Tecnica ’13
        Gallardo LP570-4 Spyder Performante Edizione Tecnica ’13
        Gallardo LP550-2 India Serie Speciale ’13
        Gallardo LP570-4 Squadra Corse ’13

        Login om te reageren
    • mout zegt

      25 november 2013 om 23:06

      @rood: lol. Vertel me alsjeblieft dat je hier een bron voor hebt, een wiki of zo. Weet dit alsjeblieft niet zomaar uit je hoofd! :-)

      Login om te reageren
      • rood zegt

        25 november 2013 om 23:21

        @mout: Ik heb inderdaad bronnen gebruikt naast mijn hoofd (; . Ik heb hier al eens eerder een lijstje gemaakt uit nieuwsgierigheid, en daarmee… Ik ben trouwens ook benieuwd naar de 997 maar dat is voor een andere keer d: .

        Login om te reageren
    • tbone zegt

      25 november 2013 om 23:21

      @rood: Misschien de politie-edities nog?

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      26 november 2013 om 01:03

      @rood: indonesian limited edition? Voor de 10 Lambo’s die daar verkocht zijn? Iemand meer info over dit model?

      Login om te reageren
  11. ArnoldH zegt

    25 november 2013 om 22:36

    Het eerste model Gallardo Spyder, Hopelijk mag ik er ooit 1 bezitten, Mooiste wagen van de laatste 10 jaar.

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    25 november 2013 om 22:39

    Zonde, hopelijk laat de opvolger niet te lang op zich wachten.

    Het zou echt enorm vervelend zijn moesten de lotto-winnaars en voetballers de kans krijgen om over te stappen op een ander merk. Ze waren nu zo mooi gegroepeerd en aan de reputatie van lambo kunnen ze toch al niets vernielen.

    Login om te reageren
  13. maseratizzzzzzzz zegt

    25 november 2013 om 22:42

    Privécollectie van een ‘liefhebber’ verstoffen in een garage dus…

    Login om te reageren
  14. jensgib zegt

    25 november 2013 om 22:55

    Eerst de SLS AMG, nu de Gallardo :( Why?

    Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    25 november 2013 om 23:13

    Hup… weg met dat oude ding! Tijd voor wat nieuws en verfrissends :-)

    Login om te reageren
  16. rotjeknor zegt

    25 november 2013 om 23:15

    Sommige werden afgetankt met duivelssap, anderen werden opgepompt tot +2000 pk, hevig verkracht door tuners, rappers of wie dan ook. Maar de echte puristen weten gewoon hoe hij het beste was: gewoon hoe hij was.

    Ik ben persoonlijk dan wel voor aartsvijand nr.1 van Lamborghini, maar toch doet de “dood” van deze auto me wel wat.

    Vaarwel Gallardo, vaarwel……..

    Login om te reageren
  17. zjean zegt

    25 november 2013 om 23:41

    Prachtige foto overigens

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    26 november 2013 om 00:14

    14.000 zoveel? Jeetje.

    Overigens is het misschien wel mijn favoriete Lambo, zeker van na 2000.
    Als ik uit de 8310 modellen mocht kiezen dan graag een lp550-2 Super Trofeo

    Login om te reageren
  19. E550 zegt

    26 november 2013 om 01:06

    Heerlijke kleur! Weet iemand naar welk land die naar toe gaat?

    Login om te reageren
  20. jessetje zegt

    26 november 2013 om 07:05

    Jammer want het zijn geweldige wagens!

    Login om te reageren
  21. ericc zegt

    26 november 2013 om 07:48

    De Gall heeft wel de F360/F430 en de F458 gekent als concurrenten. Maar 10 jaar is wel te lang. Ze hadden hem na 8 jaar al mogen vervangen ipv verder uit te melken.
    Hoop dat de nieuwe snel komt! Met ski-box aub!!!!!!

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      26 november 2013 om 11:37

      @ericc: Ja, waanzinnig knap ontwerp eigenlijk, de Gallardo ziet er nog steeds superstrak en futuristisch uit, terwijl de 360 en de 430 al lang oud en gedateerd ogen. De 458 zou het wel eens wat langer vol kunnen houden.

      Login om te reageren
  22. lamborghini670sv zegt

    26 november 2013 om 09:26

    Goodbye… :(

    Login om te reageren
  23. disco3hse zegt

    26 november 2013 om 10:06

    ” privécollectie van een liefhebber “. Zijn er ook liefhebbers met een openbare of andersoortige collectie?

    Login om te reageren
  24. charly158 zegt

    26 november 2013 om 10:15

    Gelukkig hebben we de Adventador nog!

    Login om te reageren
  25. lamborgfan zegt

    26 november 2013 om 10:18

    Hmm.. Weet nog donders goed dat ik mn eerste gallardo zag.

    Een knaloranje spyder, vlak bij mijn buurt. Ik sliep op zolder en had altijd mn dakraam open. Dan hoorde ik rond een uur of 6 s ochtends die lambo over het industrieterrein racen..

    V10, wat een gaaf geluid..

    R.I.P.

    Login om te reageren
  26. lambowambo zegt

    26 november 2013 om 10:44

    Geweldige auto, maar moet zeggen dat ik alle specials wel een beetje moe werd. Ben heel benieuwd naar de opvolger

    Login om te reageren
  27. notsobig zegt

    26 november 2013 om 11:31

    Maar eerst nog een paar special editions?

    de laatste editie,
    de allerlaatste editie,
    de allerallerlaatste editie,
    de allerallerallerlaatste editie,
    de allerallerallerallerlaatste editie,
    de allerallerallerallerallerlaatste editie,
    de allerallerallerallerallerallerlaatste editie,
    enz…

    Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      26 november 2013 om 13:04

      @notsobig: LOL. De Gallardo gaat toch nooit meer over de Pagani Zonda heen, de Phil Collins onder de auto’s :)

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        26 november 2013 om 14:02

        @nielsvanderweiden: vergelijk dan nix !

        Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        26 november 2013 om 17:41

        @nielsvanderweiden: Dat is het verschil met VAG en pagani. Pagani maakte de special editions op bestelling. VAG om misschien wat extra’s te verkopen.

        Login om te reageren
  28. nielsvanderweiden zegt

    26 november 2013 om 19:09

    Srsly? Die op bestelling gemaakte auto’s zijn toch ook gewoon, eh, verkocht?

    Login om te reageren
  29. michelinman zegt

    26 november 2013 om 19:11

    Eindelijk is dat ding dood, mocht ook wel na die uitmelking! Maar toch is het stiekem jammer, zo’n leuk ding!
    Nu nog de Bugatti Veyron die een opvolger krijgt en Autolands grootsten zijn er terug voor 10 jaar :p

    Login om te reageren
  30. kaeser zegt

    26 november 2013 om 20:16

    Ik neem mijn hoed af en zeg dank u Gallardo, het waren mooie jaren. De Superleggera waren mijn favoriet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North