• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roddel recycling: Audi R4

Auteur: Wouter, gepost 26 april 2007 om 22:04 – 38 Reacties

Audi R4

We worden bijna bedolven onder de tips over de Audi R4.Na de enthousiaste ontvangst van de R8 zou Audi sterk overwegen een kleine broer te ontwikkelen. Er is zelfs een nieuw photoshopje gemaakt, dat stylistisch sterk leunt op de Audi R8.

Het lijkt een gerecyclede roddel, want alle overige informatie is exact hetzelfde als hetgeen we al in februari meldden. De R4 zou met de 265 pk sterke 2.0 TFSI uit de S3 en een 350 pk sterke 2.5 liter vijfcylinder beschikbaar komen.

Het lijkt me zeer sterk, want daarmee creert Audi een potentieel ijzersterke concurrent voor de eigen TT. Bovendien zal stalgenoot Porsche ook niet blij zijn met nog meer concurrentie voor de Cayman.

Audi R4 shopje

Met dank aan Claudia, Math en Kelsey voor de tips!

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, r4, TT

Vorig bericht: « Belgische politie krijgt Lambo en 911
Volgend bericht: Autoblog 2007 Flashback: week 17 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijs zegt

    26 april 2007 om 22:06

    Zou me zo kunnen voorstellen dat dit de nieuwe TT is, als in de update voor de 2e serie TT’s. Ik moet zeggen dat het er goed uitziet op de kleur na dan….zo kom je natuurlijk nooit van het imago van kappersauto af ;-)

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    26 april 2007 om 22:09

    “Bovendien zal stalgenoot Porsche”

    Uhm vraagje: Sinds wanneer is Porsche stalgenoot?

    Voor wat betreft de R4. Nou ja, kannibalisme binnen VAG is niets nieuws dus dit zou me ook niet verbazen.

    Login om te reageren
  3. Wouter zegt

    26 april 2007 om 22:12

    Sinds ze samen in de stal staan. Je kunt ze ook aandeelhouder noemen, mag ook.

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    26 april 2007 om 22:15

    Volgens mij twee verschillende dingen………maar goed…….

    Login om te reageren
  5. robert zegt

    26 april 2007 om 22:17

    willen jullie nou es ophouden met dat geleuter over kanibalisme! Bij elk model dat kanibaliserend zou kunnen werken wordt een klein deel van de omzet bij een stalgenoot weggehaald en een veel groter deel bij andere concurrenten. Per saldo dus omzetstijging.

    Login om te reageren
  6. floris zegt

    26 april 2007 om 22:19

    waarom noemt iedereen de tt een kappersauto? dat zijn dan best rijke kappers………

    Login om te reageren
  7. Nick zegt

    26 april 2007 om 22:20

    Geruchten over de terugkeer van de i5t motor, weliswaar geupgrade naar 2,5 liter begin ik ook aardig beu te worden. Eerst zien, dan geloven.

    Login om te reageren
  8. Windhoos zegt

    26 april 2007 om 22:23

    Er waren wel wat hersenspinsels, maar niet meer dan dat. Het klopt idd dat Porsche Audi niet in hun vaarwater wil hebben……

    Login om te reageren
  9. D'n Herman zegt

    26 april 2007 om 22:27

    eigenlijk niet mis, …helemaal niet mis.

    en zeg zou de 6.0 w12 geen leuke motor zijn?? (conti gt)

    Login om te reageren
  10. Stephan zegt

    26 april 2007 om 22:33

    Kut motor is dat. 3.0 V12 60v quad turbo. Dat is het echte werk. Lichte motor met tenminste een beetje specifiek vermogen.

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    26 april 2007 om 22:33

    @ D’n Herman; WTF? In dit kleine ding! Wauw, dat moet gaan als een speer in een rechte lijn, maar ik denk dat de gewichtsverdeling er nogal onder zou lijden…

    Login om te reageren
  12. Stephan zegt

    26 april 2007 om 22:35

    Ik bedoel 3.5 liter ipv 3.0

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    26 april 2007 om 22:36

    Deze komt er ook niet

    ben ik van overtuigt

    Login om te reageren
  14. Mark S zegt

    26 april 2007 om 22:37

    @D’n Herman: Ja, als ze een aanhanger erachter hangen om de motor in te leggen, of natuurlijk een blok lood voorin, mochten ze het passend krijgen, om het geheel in evenwicht te krijgen… :P
    Want dit ding zou namelijk kleiner dan de R8 moeten zijn, en daar spreken ze over maximaal de V10 van de gallardo…

    Login om te reageren
  15. Windhoos zegt

    26 april 2007 om 22:37

    3,5 is ook te zwaar voor zo’n kleine auto, bovendien is de vijfcilinder imho één van de mooiste blokken ooit door Audi geproduceert….

    Login om te reageren
  16. Porsche Fan zegt

    26 april 2007 om 22:38

    Porsche heeft grootste belang in volkswagen
    Dus ook in audi lamborghini en bentley bugatti
    en ook seat en skoda eigenlijk
    omdat dat allemaa Volkswagen is;)

    Login om te reageren
  17. Mark S zegt

    26 april 2007 om 22:39

    @Windhoos: kan wel zijn, maar die motor hoort naar mijn mening niet echt in dit soort auto’s thuis, hier hoort iets in de richting van v6/v8 in, 5 in lijn is voor de sedans (en ja, het 5-in-lijn-roffeltje is idd erg mooi)…

    Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    26 april 2007 om 22:46

    hallo…. dit is gewoon een potlood tekening…

    Login om te reageren
  19. Armada zegt

    26 april 2007 om 22:51

    Mijn god. Die lui blijven maar ontwikkelen.

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    26 april 2007 om 23:01

    “willen jullie nou es ophouden met dat geleuter over kanibalisme!”

    Dat vind ik dus ook! Welke eikel begon het woord kannibalisme te gebruiken hier?

    Login om te reageren
  21. DAT zegt

    26 april 2007 om 23:14

    @ Rick Die eikel was ik.

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/26/audi-a5-sportback#post-9179

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    26 april 2007 om 23:23

    @DAT

    Nee nee, ik bedoelde hier op dit topic. Ik ben die eikel nog steeds aan het zoeken! ;)

    Login om te reageren
  23. evo zegt

    26 april 2007 om 23:44

    Bestaat er dan opeens zo’n grote markt voor coupé’s? Nee, en daarom zal die R4 nooit het daglicht zien.

    Login om te reageren
  24. PieterA zegt

    27 april 2007 om 00:22

    Flikker die TT maar uit het gamma en neem dit in productie!

    Login om te reageren
  25. Vreddy Beer zegt

    27 april 2007 om 01:17

    rick je bent een eikel;) sorry ik bedoelde het niet zo

    Login om te reageren
  26. chrizzzie zegt

    27 april 2007 om 08:20

    Het lijkt mij sterk dat deze auto er komt ik denk zelf eerder dat ze dan de naam R4 zouden gebruiken voor een 4 deur coupe op basis van de A4.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    27 april 2007 om 09:37

    @Vreddy Beer

    Jij hebt met mijn vrouw gesproken!………..Oh, omdat ik als 1e het woord kannibalisme gebruikte……Oké ik begrijp um. ;)

    Login om te reageren
  28. clio_sport zegt

    27 april 2007 om 09:42

    ziet er bijna precies uit als een tt, ook al zo’n overbodig coupé’tje.

    Login om te reageren
  29. thijs zegt

    27 april 2007 om 10:47

    de tt gewoon r4 noemen, simpel toch?

    Login om te reageren
  30. floris zegt

    27 april 2007 om 12:00

    @mark s bij de slk van een sjeik, die een klein stadsautootje wilde maar een slk 55 amg te langzaam vond is het wel gelukt! http://video.google.com/videoplay?docid=6562545432920382091
    in dit filmpje trekt ie een enzo eruit.

    Login om te reageren
  31. phantom zegt

    27 april 2007 om 12:20

    Je gaat toch niet zo veel modellen binnen 1 merk stouwen, dat is gewoon kannibalisme

    Login om te reageren
  32. koen zegt

    27 april 2007 om 12:51

    Puntje: Laten we het over kannibalisatie hebben i.p.v. van het eten van het vlees van soortgenoten. Is iets minder bloederig.

    Login om te reageren
  33. Yo! zegt

    27 april 2007 om 15:01

    t lijkt wat outdated “nieuws”

    http://www.wheels24.co.za/Wheels24/News/Future_Models/0,,1369-1372-2096_2104260,00.html

    Login om te reageren
  34. D'n Herman zegt

    27 april 2007 om 15:15

    grapjes jonges, telkens maar over dat kannibalisme, dus ik dacht laat mij es iets absurds zeggen…

    wal leuk dat jullie erin trappen…

    Login om te reageren
  35. D'n Herman zegt

    27 april 2007 om 15:19

    wal =wat

    ps die w12 blok is kleiner dan de v10

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    28 april 2007 om 13:16

    Stop met de inteelt VW!

    Login om te reageren
  37. chrizzzie zegt

    1 mei 2007 om 09:59

    Deze week een aanvraag van Audi onder ogen gezien voor onderdelen voor een motor voor een R5. Voor de rest weet k er ook weinig vanaf maar heb nog steeds het vermoeden dat het een sedan/coupe versie gaat worden.

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    1 mei 2007 om 18:40

    chrizzzie schrijft,

    1 May 2007 om 9:59
    Deze week een aanvraag van Audi onder ogen gezien voor onderdelen voor een motor voor een R5. Voor de rest weet k er ook weinig vanaf maar heb nog steeds het vermoeden dat het een sedan/coupe versie gaat worden.

    ——————————————————————————————-

    Ik blij erbij dat er geen R4 (neem tenminste aan dat je dat bedoeld?) gaat komen. Niet zoals eerder aangegeven alleen vanwege porsche maar (zoals ook Wouter al zegt) ook vanwege de TT, die onlangs met grotere remmen is gespot toen hij aan het testen was op een circuit (TT S/RS?….)

    [img]http://i158.photobucket.com/albums/t104/Arne_TT/Ringen%202007/IMG_1876.jpg[/img]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North