
Al jaren zeurt de halve wereld om een baby-Rolls, en nu is het eindelijk zover. We stonden oog in oog met de kleine in Genève.
Op de beursvleur stond ie te glimmen. Dat moest ook wel, want anders zou je natuurlijk zo over de kleine Rolls heen kunnen kijken. 5,4 meter lengte is immers redelijk minuscuul. Toch hebben we onze microscopische lens gemonteerd en een paar plaatjes voor jullie geschoten.
Heeeel vette bak, doe mij die maar.
Dat ding is toch gewoon af…!!! Machtige bak…!!!
Kan menig designer nog een puntje aan zuigen..
Erg mooie wagen. En net even “iets” “subtieler” dan de Phantom :P
Een ware conccurent voor de Smart ForTwo.
Ziet er heel mooi uit, moet zeggen dat de lijnen op mij wat vloeiender overkomen dan die van de phantom
Echt een fantastische auto !
Wat mij betreft mooier dan de Phantom ook al is dit zijn kleine broertje…
Haha :D Rolls Royce staat naast Citroën :D Marktpositionering ? :p
Leuk, macro-opnamen! :)
Op de foto’s vind ik ‘m overigens nogal anoniem, een beetje saai. Hopelijk is ‘ie in het echt indrukwekkender…
Lekker breed! nog breder dan een Phantom toch? 10cm dacht ik.
Mooie, merkwaardige downsizing :)
Echt helemaal top: ik zou hem zo nemen in plaats van de Bentley of de Quadroporte…
Als sjeik kun je je toch niet vertonen in zo’n budget kar, ik krijg een beetje een Dino gevoel bij deze auto.
Idd mooie wagen. Toch wat “subtieler” dan de Phantom.. iets minder ‘kijk mij nou gehalte’ behalve als iemand hem in het wit besteld met dikke rims dan weer niet
Hij mist mijns inziens dat “rijdende middel vinger naar jan modaal” image
Kijk dit is echt super ! Vind het mooi “klein modelletje” ! Misschien over 10 jaar ( als ik goeie baan heb? ) wat voor mij :)
Erg mooie auto, alleen vind ik het ‘Rover’ gehalte achteraan een beetje storend. Had iets meer kitsch mogen zijn :p
Hij lijkt te Duits…
…niets exentrieks meer aan….
………..kan ik niet warm van worden………..
@ Br3chtje; Jij zegt het! Citroën staat op hetzelfde niveau als Rolls Rocye. :P
PRACHTIG! Wordt gegarandeerd een succes. Met wat verbeelding is er gelijkenis met quattroporte nl. overgang C-stijl nr koffer
Of het zijn hele kleine mannetjes of die auto is toch wel echt een heel stuk kleiner.
Qua model wel helemaal in orde, maar misschien toch wat te heet gewassen.
Lijkt wel op een Skoda Superb van de zijkant…..
Een Phantom die te lang in de droger heeft gelegen…
hele mooie auto, jammer van de iets te grote uitlaten
@ citrofiel.
Vind ik ook ;) maar van citroën is er toch alleen de ds3 gaat autoblog daar ook nog even kijken?? Ik ben namelijk ook een citrofiel :D
Inderdaad iets subtieler dan de phantom, maar veel verschillen zijn er ook niet..
En ik vind dit niet passen bij het merk. Een baby-Rolls is geen Rolls meer.
Hij is erg geslaagd.
maar bij de kont vind ik wel wat rover en op een quattroporte lijken.
Maar dat is geen min punt.
Ook Vind ik hem er minder lomp uit zien als de Phantom.
Almet al een hele mooie wagen.
@ Timm; Ongetwijfeld heeft Citroën er het hele gamma uitgestald staan, maar echte primeurs zijn er behalve de DS3 niet nee… Autoblog zou nog even de nog vrij nieuwe C3 Picasso mee kunnen nemen, maar ik denk niet dat die een artikeltje waard is. Komt hoogstens even langs op het filmpje.
En hé, wel actief blijven hè. Ik kan wel een actieve medecitrofiel gebruiken in dit Duitse en Italiaanse honk. ;)
ik zeg Volvo als je het bovenste plaatje bekijkt :P stom he maar het lijk er echt op die heuplijn
en ik vind hem niet mooi! het heeft geen RR uiterlijk niet echt opvalland. kocht mij liever een bentley.
Schitterende bak .Mooier dan de phanton
Mooier dan de Phantom?
Oef… :oops:
Kostda?
Ik snap niet wat iedereen zo mooi vindt aan die Rollsjes.
Ik vind ze zelf bijzonder lelijk.
En deze baby-Rolls vormt daar geen uitzondering op.
JA mooier ja.De phantom is gewoon een auto met verkeerde proporties.KAn ik van deze niet zeggen
hmmm…..komt op niet echt des Rolls over. Te makkelijk uiterlijk. De prijs zal wel de Rolls zijn.
Maar deze is berijkbaar voor de bovengemiddelde proleet. En dat lijkt me nou net niet de bedoeling. De Phantom heeft veel meer uitstraling.
Wat een dikke baby
prima karretje voor de rapper die het NIET gemaakt heeft
Wat jammer toch van de veel te kleine grill.
en het rare is, hij lijkt helemaal niet klein!
Balen met een nieuw model is m’n huidige phantom meteen in waarde gezakt, en dan ook nog eens die kretiet kriezus
Lelijk met die suicide-doors, moet het nou bij elke Rolls zo tegenwoordig? En krijgt hij (zij eigenlijk) een ”gedownsizede”, sterkere motor?
Simpel: voor mij de mooiste auto in Geneve…
Ik zit nog even verder te kwijlen…
Wat is die kleurencombo ook schitterend!
Die voorruitstijl meegenomen in het zilver, heeeeerlijk!
Wat een lelijk hok. Het wordt alleen maar mooi gevonden omdat het Rolls Royce is en er enorme prijskaart aan hangt. Als bijvoorbeeld chrysler zoiets had gemaakt dan werd het bestempeld als lelijk vierkant hok.
Laatst zag ik nog een Rolls rijden in de binnenspiegel, maar ik had eerst niet door dat het een Rolls was. Ik dacht namelijk eerst dat het een of andere mislukte Ssang Yuong SUV was. Dus zo lelijk vind ik een Rolls in real life…
Zal ik doen.. ;) ik lees al ca. 1jaar autoblog, maar ik heb eigelijk nooit zoveel reacties geplaatst maar is iedereen hier dan bmw audi mercedes ferrari lambo enzovoord Fan? Ik ben citrofiel :) hoewel ik renault ook niet slecht vind
@ citrofiel
Hierboven ;)
Echt een leuke geslaagde auto. Dan heb je je Phantom voor et meer zakelijke enzo, en deze voor int weekend als boodschappenwagentje. Of je vrouw doet er door de week boodschapjes mee, als jij op pad bent met de grotere broer.
Van voren hypermodern, van achteren een jaren ’90 Rover…
En jammer dat ie niet in al de Easy life boedel zat dan hadden we er voor 35.000 euro in kunnen rijden…
ja nu moeten jullie wel nog zeggen: is ie MOOI in het echt?! Geslaagde proporties, enz?
Mooi ding. De Phantom is toch eigenlijk wel iets te groot. ’t Klopt gewoon niet helemaal. Deze lijkt wel te kloppen. Ook iets minder walvissnuit dan de Phantom, deze is wat strakker.
Zeer geslaagd imo!
@ MC: Als Chrysler zoiets had uitgevonden dankte ik ze op mn blote knietjes.
@ Timm; Ach, renaultfreak en Vive la France! zijn de meest actieve francofiele reageerders. Er zijn er bergen meer, maar die zie je alleen bij topics over Franse auto’s, en dan vaak nog heel laat ook, als het topic al oud is. Het overgrote deel van de reageerders hier doet niets dan vantevoren al afgeven op Franse auto’s, dat is soms vermoeiend. Volgens mij zijn de francofiele autoliefhebbers hier het minst vertegenwoordigd van al. Zelfs Aziaten en Amerikanen kunnen op meer steun rekenen dan Fransen. Maar goed, dat geeft me eigenlijk wel een leuke positie. :)
Ze hadden hem 6000SUX moeten noemen;)
Hij krijgt toch wel een betere naam dan 200EX, mag ik hopen?
Ik wil ‘m zonder ‘B-stijl’ als de deuren openstaan.
Rolls Royce heeft hiermee iets verloren. Ze behoren historisch gezien uiteraard meerdere modellen te hebben. Zoek je de ultieme limo om in zaken te laten zien dat je top in de wereld bereikt hebt…dan kies je phantom. Zoek je de ultieme cabrio om te laten zien dat je je prive het mooiste en extreemste wat de wereld biedt kan veroorloven, dan is het de phantom coupe. Hier is niets ultiems aan. Gewoon een mooie tot in perfectie gebouwde auto, maar voor het imago van Rolls is dit niet goed genoeg. Het is in hun wereld een middenklasser. Het degradeert de historische lineup van het merk dat nu dus ook “instapmodelletjes kent. Zoals de M1 faalde voor BMW omdat het zelfde merk ook de “gewone” man bediende met de 3 serie, moet BMW hier een beetje uitkijken
Zoals Toyota de Lexus heeft bedacht om duur uit te pakken zonder negatief start imago, had men hiervoor beter een sub brand kunnen creeren om het “ultieme”karakter van het merk te behouden. De 200EX zal een succesvol model zijn maar tevens de “White Elephant” voor de brand name.
Allemaal onbetaalbaar en
en allemaal moeten ze “larger than life” zijn. In Rolls begrippen maakten ze vroeger de ultieme auto: de beste cabrio, de beste limo, de beste coupe, maar nu is er ineens niet meer alleen de beste limo want daaronder hangen ze een “instapper”. Het is nu ineens een “gewoon” merk geworden, dit is namelijk niet de ultieme limo…die hadden ze al. Wat mij betreft kunnen ze nu ook de hatchback en de wagonversie uit gaan brengen.
Waarom vinden sommige het zo raar dat hij er nog steeds groot uit ziet. Dat ding is 5 m 40 lang, dat is langer dan een verlengde mercedes S-klasse… Geen wonder dat ie groot ‘lijkt’..
@ CleanAire: ik snap wat je bedoelt…
Maar 1 belangrijk item zal hierin van belang zijn: de prijs!
Als hij gewoon ultiem is, maar wel wat kleiner, en hij duidelijk een meerwaarde biedt ten opzichte van zeg een S-klasse, en dat wordt duidelijk in de prijs, DAN zal het niet het geval zijn.
En ik heb er vertrouwen in dat ze dat bij Rolls ook wel weten.
Mooie wagen -> goeie concurrent voor de kleine Maybach..
Echter de achterlicht lijkt zo overgenomen te zijn van een Lincon!
@ super: BIG is BACK, ‘cause BIGGER is BETTER! 200SEX!
Nice! Ben meestal niet echt fan van Rolls, maar deze is goed te pruimen.
Super!! mag ik die Rolls Royce alstublieft?
Die suicide deuren lijken me echt ideaal!
Vooral om de Maxi Cosi te plaatsen…
Handig!
:D
En toch begin ik hem steeds meer te waarderen. Maar als je deze auto kunt betalen dan kan je een Phantom ook betalen. Dus zie ik het nut er niet van in…
Ligt het nou aan mij of zit er wat Rover 75 in de achterkant/zijkant vanaf de C-stijl?
Vraag me af of deze niet te Duits is voor Rolls Royce publiek. de Bentleys met BMW motoren worden ook niet door de oude klanten gewaardeerd heb ik me eens door een Bentley rijder en liefhebber laten vertellen. Denk dat ie trouwens dan ook wel gruwelt van VW…
Maar ik sluit me aan bij hierboven: hij oogt wat anoniem. Ultieme recessie bak dus.
@ citrofiel
Maar toch vind ik citroën nog het beste :D
@ Das Auto
Rolls Royce gaat er gewoon doodleuk vanuit dat hun klandizie, naast hun phantom nog een 200EX aanschaffen!!!
Ja iedereen die die niet contactgestoord is kan zo op marketingafdeling van Rolls Royce werken.
Phantom: voor officiële gelegenheden.
coupé: voor in de vrijetijd
drop-head coupé: voor bij het vakantiehuisje
200EX: Als zaken auto
Zo redeneren ze dus bij Rolls-Royce
De auto gaat de naam silverghost dragen en kost in NL 380.000 euro
@ Jorden
Natuurlijk gaat RR daar van uit. Maar is dat wel zo verstandig? Ze hebben immers meer concurrentie. Iemand die een RR kan betalen prefereert vaak een Ferrari boven een RR als een auto voor de vrije tijd. Die mensen willen heus wel een keer zich even lekker uitleven…
Ik vind het erg vermakelijk om te lezen dat er mensen zijn die het des Rolls onwaardig vinden dat de Britten nu met een kleiner model komen.
Vergeet echter niet dat dit nieuwe model nog steeds net zo groot is als een bijvoorbeeld een Silver Seraph en ook nog steeds in die prijsklasse zit. Daarnaast was vroeger (lees: vanaf de jaren ’50 tot begin jaren ’90) de Phantom altijd het grootste en meest luxueuze product van het merk naast een lijn met ‘kleinere’ modellen, zoals de Silver Cloud, de Silver Shadow en de Silver Spirit.
Dit is altijd goed gegaan, juist omdat het kleinere model een stuk subtieler was en daarmee in de wereld van het echte geld (lees: oud geld) een stuk meer geapprecieerd werd. Mijns inziens is dat ook wat de meerwaarde is van dit kleinere model.
Voor het merk is dit een zeer goede stap, zowel historisch gezien als ook vooruitkijkend. Absolute klasse.
@Sjoerd: you get it!